Terug

Problemen door verandering van contract.

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Eneco

20/12/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 15/09/2025, heb ik bij jullie een aanvraag gedaan om van een variabel stroom contract te veranderen naar een dynamisch stroom contract. Dit voorgestelde tarief plan heb ik diezelfde dag nog aanvaard. En daarop stuurde jullie een bevestigingsmail dat het dynamische contract van start ging op 01/11/2025. Echter is het dynamische contract al op 15/09/2025 van start gegaan. Hierop heb ik een contact opgenomen met de Eneco klantendienst, die het probleem inzagen en het gingen door geven aan de betrokken afdeling. Deze afdeling heeft de startdatum van het contract dan gewijzigd naar 01/10/2025, wat nog steeds een volledige maand vroeger is dan oorspronkelijk gecommuniceerd. Doordat we ons niet bewust waren dat we al op het dynamisch tarief zaten, hebben we uiteraard meer verbruikt in de piekuren en hebben we daardoor een hoger factuur. Daarom verzoek ik u uiterlijk tegen 31/12/2025 de facturen van voor 01/11/2025 te herberekenen rekening houdend met het reeds betaalde bedrag. Met vriendelijke groeten, AD


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform