Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 846
- Aantal klachten *
- 143
- Afgesloten klachten*
- 88%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Bezorging pakje
Beste, Ondanks herhaald contact met de verzender van het pakket – die bovendien heeft bevestigd dat ook hij meerdere malen contact met u heeft opgenomen – heb ik mijn pakket tot op heden, sinds 25/11, nog steeds niet ontvangen. Toen ik telefonisch contact opnam met bpost, werd mij op een kordate toon meegedeeld dat ik hier niets mee te maken had en dat de verantwoordelijkheid volledig bij de verzender zou liggen. Dit begrijp ik echter niet: zodra het pakket in handen is van bpost, bent u toch verantwoordelijk voor de correcte levering? Ik begrijp dat het druk kan zijn, maar het lijkt mij niet redelijk dat een pakket al 16 dagen bij u blijft liggen zonder voortgang. Ik heb zowel voor de inhoud van het pakket als voor de verzending betaald. Graag ontvang ik een duidelijk en correct antwoord op mijn vraag.
Niet-geleverde zending / foutieve afleveringsmelding
KLACHT – Niet-geleverde zending / foutieve afleveringsmelding Barcode: 323203461200000350624030 Datum levering volgens bpost: 03/12/2025 Ik plaatste een bestelling op een webwinkel. Op 3 december 2025 ontving ik van bpost een bericht dat deze bestelling diezelfde dag zou worden geleverd tussen 11u20 en 14u20. Om 14u21 kreeg ik een melding dat het pakket was afgeleverd. Deze melding is onjuist: ik heb niets ontvangen. Rond 13u50 zag ik een bpost-wagen door mijn straat rijden, maar de chauffeur reed voorbij zonder te stoppen. Nadien bood niemand zich aan mijn woning aan. Er ligt geen pakket in mijn brievenbus of rond mijn woning. Mijn woning is uitgerust met camerabewaking, wat dit volledig bevestigt. Ik nam contact op via de bpost-chat. Na 30 minuten wachten werd ik eindelijk verbonden, maar ik kreeg geen enkel antwoord nadat ik mijn vraag stelde. Wat ik vraag Een onderzoek naar de foutieve afleveringsmelding. Een oplossing: herlevering of volledige terugbetaling. Waarom bpost verantwoordelijk is De zending is onder verantwoordelijkheid van bpost verdwenen en er werd een onterecht afleveringsscan ingevoerd. Een standaarddoorverwijzing naar de verkoper is hier niet gepast, omdat bpost niet heeft geleverd zoals aangekondigd. Ik vraag dat bpost dit dossier correct behandelt en mij een concreet antwoord bezorgt.
Woekerinterest
Ik ontvang al jaren een tijdschrift uit het Verenigd Koninkrijk. Op 1/12 krijg ik plots te horen dat dit als pakje wordt beschouwd en moet ik hier 24 euro over betalen. Ik vraag om een herziening, en diezelfde dag nog moet ik aan douanekosten meer dan 81 euro! betalen, en dit voor een tijdschriftje dat 4 UK pond kost. Uiteraard is dit complete waanzin! Waar haalt bpost overigens die 19,50 verwerkingskost vandaan waar de concurrentie dit voor 8 euro doet? Nummer van de zending is UQ034124018GB
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 24 oktober 2025 heb ik een bestelling geplaatst. Dit pakket heb ik op 30 oktober ontvangen. De pakketbezorger heeft dit pakket aan mij bezorgd. Het pakket was volledig opengemaakt, het kleefband aan de bovenkant was verwijderd en er zat een elastiek rond. Zo viel de doos net niet uit elkaar (zie foto's). Er was 1 artikel niet aanwezig in de doos. Ik heb toen ook onmiddellijk contact opgenomen met zalando. Enkele dagen later lieten ze mij weten dat ze een onderzoek opgestart hebben en dat ze konden zien dat het pakket in goede staat verstuurd werd. Het onderzoek werd hierbij afgesloten en verder konden ze mij niet helpen. Ik heb toen contact opgenomen met Bpost. Zij hebben mij laten weten dat Zalando met hen contact moet opnemen zodat er een onderzoek kan opgestart worden. Ze vertelden mij ook dat beide partijen dan zullen kijken voor een oplossing. Hierna heb ik opnieuw zalando gecontacteerd en hen gevraagd om Bpost te contacteren om zo een onderzoek op te starten. Dit werd geweigerd. Ondertussen heb ik al meerdere keren de klantendienst gecontacteerd, zonder succes. Op 17 november kreeg ik plots een melding dat de betaalstatus 'voltooid' was (zie foto), dus dacht ik dat dit in orde gebracht was. Enkele dagen geleden heb ik nu een betalingsherinnering gekregen om het bedrag van €49,99 te betalen. Nu staat de betaalstatus ook niet meer op 'voltooid', maar staat er 'nog te betalen'. Toen heb ik opnieuw contact opgenomen met zalando om dit na te vragen. Zij beweren dat ze dit nooit als 'voltooid' gezet hebben en dat ik het bedrag dus nog steeds moet betalen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €49,99 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet
Probleem dossieropvolging
Mevrouw, Mijnheer, M.b.t. o.a. hogervermeld dossier nº WEB-20680-D5C5N4 werd gisteren via en door de telefonische klantendienst van Bpost vastgesteld dat Bpost dossiers afsluit zonder dat er een oplossing wordt geboden of dossieropvolging wordt verzekerd. Het betreft zowel een dossier dat handelt over een technisch probleem met de Bpaid-kaart, waardoor er geen online transacties met kunnen worden uitgevoerd, alsook een dossier nº WEB-20680-D5C5N4 in verband met de vrijgave van een gereserveerd bedrag op mijn Bpaid-kaart. Bpost vraagt de klant (i.c. ondergetekende) om binnen de drie dagen de toepasselijke authorisatiecode over te maken, terwijl authorisatiecodes nooit in het bezit zijn van klanten, maar enkel door handelaren kunnen worden verstrekt. Ondertussen werd een gereserveerd bedrag van 100,00 euro na exact een maand, nog steeds niet vrijgegeven en treffen we, ondanks diverse e-mailberichten aan Bpost, geen tekenen van opvolging van dit dossier aan. Met dank voor de opvolging. Vriendelijke groet, Frank Thevissen
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
