Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. W.
25/12/2025

Verkoop van lotto met afgelopen datum

Op 9 december 2025 ben ik kruidvat op de Keyserlei geweest, daar heb ik enkele lotto tickets gekocht. Als ik thuis de krastickets heb open gekrast heb ik bij één kraskaart 5€ gewonnen. (Kraskaart van subito) ik ben een week daarop in een andere Kruidvat de winst gaan ophalen en die hebben mij gezegd dat ik de winst moet afhalen in de kruidvat waar ik die heb gekocht, dus ben ik naar de kruidvat geweest op de Keyserlei en zei hebben mij gezegd ga naar de lotto winkel in de stadsfeestzaal. De dag nadien ben ik naar de lotto winkel geweest en daar hebben ze me weer verwezen naar kruidvat met de reden dat die kraskaart al 2 a 3 jaar geleden niet meer geldig is en dat ik 5€ die ik betaald heb voor die kaart daar moet terug gaan vragen. Ik ben dus meteen terug naar kruidvat gestapt en heb 10 minuten gediscussieerd (en ik ben elke 3 minuten doorverwezen naar een ander kassierster)en zei hebben mij terug verwezen naar de lotto winkel in de stadsfeestzaal. Ik ben nog steeds niet terug gecompenseerd doordat iedereen mij als een ping Pong bal doorverwijst. Als u bewijs nodig heeft dat ik die kraslotto gekocht heb in de laatste maand kunt u: kruidvat op de keyserlei naar uw camera kijken, op 9 december tussen 11-12 uur in de voormiddag. Ik vind het enorm vervelend om niet geholpen te worden. SLECHTE SERVICE EN VERKOOP VAN LOTTO KRASKAARTEN MET AFGELOPEN DATUM!!

In behandeling
P. K.
22/12/2025

Artikel geannuleerd door Bol.com, cadeaubon niet terugbetaald

Beste, op datum van 17/12 deed ik een drone in mijn winkelmand, ging naar de website van mijn werkgever, kocht daar een cadeaubon twv 599€, betaalde de drone met de cadeaubon en de bestelling was in orde. 24u later kreeg ik bericht dat mijn drone niet meer in voorraad was. Ik probeerde via de chat met de klantendienst mijn geld terug te krijgen, tevergeefs. Na het sturen van een klacht via mail kreeg ik volgend bericht: "Hi Pier, Dankjewel voor je bericht! Ik kan me goed voorstellen dat je je hier zorgen om maakt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor iets betaald, en dan ook de bestelling niet doorkomt. Het gaat immers ook niet om een tientje. Ik help je graag verder. Wanneer een bestelling niet doorkomt, maar er wel is betaald, zorgen wij er direct voor dat dit naar jou terug wordt gestort. Dit zal dan binnen uiterlijk drie werkdagen weer bij jou op de rekening staan, afhankelijk van hoe snel jij gewend bent dat de bank dit voor je verwerkt. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben maar mochten er toch nog dingen onduidelijk zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! Onze digitale deur staat natuurlijk altijd voor je open. Nog een hele fijne dag! Met vriendelijke groet, Melissa bol klantenservice" Met de veronderstelling dat ik mijn geld terug kreeg bestelde ik de drone bij Krefel. Vandaag heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen en daarnet kreeg ik telefoon van Bol.com met de mededeling dat mijn cadeaubon in mijn account staat en ik mijn geld niet terugkrijg. Ik ben daar helemaal niet mee akkoord, het gaat hier om 599€ die ik zou moeten spenderen op hun site. Zij zijn in de fout gegaan door mij iets te laten kopen dat er niet is, anders zou ik die cadeaubons nooit gekocht hebben! Kunnen jullie mij helpen? Vriendelijke groeten Pier Kinable

In behandeling
D. C.
20/12/2025

Misleidende informatie

Geachte mevrouw/heer, Op 13/12/2025 kocht ik vidaXL | Boekenplank Bord | 4 pcs Zwart 60 x 20 x 1.5 cm Bewerkt hout op uw website en betaalde ik er 25,99 euro voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die uw website mij gaf. Ik dacht: dit is een volledig pakket, want er staat letterlijk "Het boekenplankbord is eenvoudig te monteren met alleen een schroevendraaier. Twee personen kunnen dit makkelijk installeren, en met de duidelijke instructies krijg je snel alles in elkaar, zodat je snel van je nieuwe oproep kan genieten.", zonder vermelding dat montagebeugels en schroeven niet worden meegeleverd. Maar uiteindelijk kreeg ik 4 planken, en ontbreken essentiële onderdelen en instructies (al dan niet "duidelijk"), waardoor installatie zoals beschreven niet mogelijk is. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, verzoek ik u om dit gebrek binnen 14 dagen van dit bericht te herstellen door mij kosteloos alle noodzakelijke materialen en informatie te bezorgen, met name: - de vereiste montagebeugels - schroeven - de duidelijke instructies zodat het product daadwerkelijk kan worden gemonteerd met enkel een schroevendraaier en twee personen, zoals vermeld in uw productomschrijving. Indien u dit niet tijdig doet, vernietig ik de overeenkomst wegens misleidende handelspraktijken en verzoek ik u om binnen 30 dagen het volledige bedrag van 25,99 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Factuur - Screenshot van de productomschrijving

In behandeling
A. B.
19/12/2025

betwisting veilingresultaat – foutieve statusmelding (“Expired”)

Geachte heer/mevrouw, Op 16 december 2025 nam ik deel aan de online veiling van een Dacia Dokker (2020) via uw platform. Mijn laatste en geldige bod bedroeg €5.600. Toen de veiling volgens het systeem eindigde, werd op mijn scherm bij de sectie "Resterende tijd" de status “Expired” weergegeven. Tegelijkertijd werd ik door het systeem aangeduid als hoogste bieder. Ik heb hiervan een screenshot als bewijs. Na telefonisch contact en mailverkeer werd mij meegedeeld dat er om 19:42 een hoger bod werd geplaatst door een andere bieder. Als dit correct is, zou ik niet de status “Expired” hebben moeten zien en had ik de mogelijkheid moeten krijgen om een nieuw bod uit te brengen. Dit zou rechtmatig zijn, aangezien het platform mij verkeerd informeerde. Bovendien vermeldt uw website dat de sluitingstijd 19:51 was, wat in strijd is met wat ik heb gezien op het moment van afsluiten. Ik heb deze klacht eerder op 18 december 2025 per e-mail naar jullie gestuurd, maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik verzoek jullie vriendelijk om: De volledige biedingsgeschiedenis van deze veiling te bezorgen, inclusief exacte tijdstempels. Een verklaring te geven voor de tegenstrijdige status- en tijdsweergaven. Uw standpunt mee te delen inzake de toewijzing van deze veiling. Met vriendelijke groet Ter onderbouwing van mijn klacht voeg ik de volgende bijlagen toe: Screenshot van mijn scherm: waarop de tijd 19:46 staat en de status “Expired” wordt weergegeven, met de melding dat ik de hoogste bieder ben. Screenshot van uw website: waarop de sluitingstijd van de veiling 19:51 wordt vermeld, wat niet overeenkomt met de informatie die ik op mijn scherm zag. E-mailverkeer: inclusief de communicatie die ik met uw klantenservice heb gehad.

In behandeling
P. B.
18/12/2025

Niet nakomen van afspraak

Geachte mevrouw/heer, Op Dinsdag 2/12/2025 ben ik langsgeweest in het Proximus center te Vilvoorde voor de aankoop van een nieuwe Smartphone. Ik was van plan om een Xiaomi Redmi 15 aan te kopen. De verkoper heeft mij echter kunnen overtuigen om tot de aankoop van een Xiaomi 15T pro over te gaan, daar er een mooi geschenk, namelijk een Electrische Xiaomi Step met bijhorende helm aan verbonden was. Zonder dit geschenk zou ik helemaal NIET tot de aankoop van dit aanzienlijk duurder model met bijhorend duurder abonnement overgegaan zijn. Ik heb alle instructies van proximus gevolgd om de registratie tot het bekomen van dit geschenk, namelijk via de website proximus.be/geschenken. Mijn registratie werd goedgekeurd én zou via de leverancier AC Systems door middel van GLS geleverd worden. De levering zou gebeuren op Donderdag 18/12. Ik kreeg verschillende mails vanuit GLS voor de opvolging van de levering (Track & Trace). Echter stond er op een bepaald ogenblik geleverd (adres was correct), maar werd er niets geleverd, géén contact, noch nota. De levering is enkel af te lezen via het Track & Trace systeem van GLS. Ik heb hiervoor telefonisch contact opgenomen met GLS, maar werd onmiddellijk doorverwezen naar een website, waar als melding bij niet levering om contact op te nemen met de leverancier. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de leverancier, nl AC Systems, maar daar dit een Proximus geschenkaanbieding is, verwijzen zij me door naar Proximus. Ik nam contact op met jullie, Proximus, maar jullie zeggen dat jullie hiervoor niet aansprakelijk zijn en niets kunnen doen en verwijzen mij terug door naar de leverancier. Na terug contact genomen te hebben met de leverancier, word ik weeral terug doorverwezen naar Proximus ... Ik verwachtte echter een betere dienstverlening en steun vanuit Proximus te verkrijgen, daar ik beslist had tot de aankoop én het duurdere abonnement op basis van de informatie die de verkoper mij gaf. Ik dacht: ok, dit is wel een duurder abonnement, maar daar ik geen step heb, lijkt dit mij wel een goede deal. Maar uiteindelijk krijg ik niets, geen step met bijbehorende helm. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan was ik NOOIT overgegaan tot de aankoop van dit duurder toestel met bijbehorend duurder abonnement én had ik de overeenkomst voor de duurtijd van dit nieuwe abonnement voor 24 maanden niet gesloten. Graag had ik nu dat Proximus de gepaste acties onderneemt om ervoor te zorgen dat de gemaakte belofte, het geschenk, toch geleverd zal worden. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs - Mail met bewijs van registratie - Screenshot van GLS met vermelding geleverd

In behandeling
M. V.
17/12/2025
Flapbanken

Onverwachte douanekosten

Op 19/10/2025 kocht ik via de webshop van Flap Banken een open hoekbank voor een totaalbedrag van €1.770. De aankoop en betaling verliepen correct en de bank werd na enige vertraging bij douane uiteindelijk geleverd. Na de bestelling bleek echter dat de verkoper het product liet verzenden vanuit Turkije, zonder mij hierover vooraf correct te informeren. Bij de invoer gaf de verkoper bovendien een foutieve en sterk onderschatte waarde aan bij de douane (± €142 in plaats van de werkelijke aankoopprijs). Hierdoor werd de levering tegengehouden door FedEx en moest ik bijkomende documenten en betalingsbewijzen aanleveren. Als gevolg van deze foutieve/misleidende informatie rekende FedEx mij extra douanekosten en administratiekosten aan ten belope van €425,48. Om boetes, incasso en verdere problemen te vermijden, heb ik dit bedrag zelf betaald. Op 28/08/2025 bevestigde Flap Banken mij schriftelijk per e-mail dat ik deze kosten niet hoefde te dragen en dat zij mij volledig zouden terugbetalen indien er toch iets betaald moest worden. Ondanks deze duidelijke belofte heb ik tot op heden geen enkele terugbetaling ontvangen. Ik heb: meerdere e-mails gestuurd, een aangetekende ingebrekestelling verzonden, maar geen enkele reactie meer gekregen van de verkoper. Mijn klacht betreft dus foutieve of misleidende product- en service-informatie bij de verkoop, die heeft geleid tot financiële schade, en het niet-nakomen van een expliciete terugbetalingsbelofte door de verkoper. Ik vraag ondersteuning om: de verkoper aan te spreken op zijn verantwoordelijkheid, en de terugbetaling van €425,48 te bekomen, zijnde kosten die uitsluitend zijn ontstaan door fouten van de verkoper. Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs aankoop - FedEx-facturen en betalingsbewijs - E-mail van Flap Banken met terugbetalingsbelofte - Ingebrekestelling

In behandeling
M. D.
16/12/2025

Leveringsprobleem

Beste, Op 27/11/2025 bestelde ik een Samsung telefoon bij Telenet. Die werd onmiddellijk betaald maar tot op heden nog steeds niet geleverd, ondanks een tiental telefoontjes bij de klantendienst van Telenet en enkele telefoontjes bij PostNl - hun aangestelde courier. Beide verwijzen naar elkaar en 'kunnen niets voor mij doen'... Zelfs als ik vraag om de bestelling te annuleren, gezien de vele problemen en de talloze tussenkomsten - kan dit blijkbaar ook niet. Kunnen jullie hier in tussenkomen aub? Mvg, Marc De Vos

In behandeling
A. B.
15/12/2025

Ondermaatse communicatie en hulp

Beste, In februari 2024 hebben wij een batibouw bezocht. Daar werden wij aangesproken door een verkoper van DSM, die heeft ons een keuken aangesmeerd die veel te groot was voor ons huis en dus ook te duur. Met praatjes als 'alles kan nadien nog aangepast worden' hebben wij dit uiteindelijk getekend. We voelden ons direct in het zak gezet. Een week later zijn we naar de toonzaal gegaan om met iemand hierover te spreken. Er kon niemand ons helpen maar de mevrouw ging dit doorgeven aan de verantwoordelijke en de hoofdzetel en ze gingen ons snel contacteren. Wij hebben niks meer gehoord. Uiteindelijk krijgen wij anderhalf jaar later een email met de vraag voor opmeting. We hebben onmiddelijk gemaild dat dit verschrikkelijke opvolging van een dossier is en dat we nooit werden gecontacteerd. Weer hebben wij weken geen antwoord gekregen. Na een rappel hebben wij eindelijk een antwoord gekregen. We hoopten dat deze persoon ons zou verder helpen. Maar weer ging de communicatie vanuit DSM zeer mis. We hebben meerdere malen moeten proberen om hem te bereiken en iemand ons zou helpen. Maar het duurde allemaal weer zeer lang. Uiteindelijk krijgen we iemand die ons te woord staat. De communicatie en opvolging van ons dossier bij DSM is zwaar ondermaats en eigenlijk een schande hoe ze met klanten omgaan. Vanaf we getekend hadden, hebben ze niet meer naar ons omgekeken. We voelden ons al in het zak gezet op batibouw maar hoopten dat we dit nog konden oplossen. Maar met alle verschrikkelijke verdere opvolging van ons dossier, willen wij niet meer verder. het is 1 een veel te grote keuken maar die persoon zei dat we alles nog konden aanpassen, maar ja, de prijs staat wel vast. Hoe slecht de communicatie nadien is verlopen en hoe wij behandeld zijn is zeer ondermaats. Wij begrijpen dat we het contract niet zomaar kunnen verbreken en zijn ook bereid om een vergoeding te betalen. Maar 30% van een keuken die vanaf het begin veeel te hoog was en daar wij dit toen ook hebben aangegeven aan hen is niet fair. Alsook heeft DSM heel wat fouten gemaakt in dit dossier. een tegemoetkoming van hen lijkt ons een oplossing voor beide. Wij denken dan ook dat de verbrekingsvergoeding naar beneden kan gehaald worden.

In behandeling
W. D.
15/12/2025

VERVOLG klacht levering toestel

Beste Testaankoop en Telenet Als klant 1209929430 van Telenet besluit ik op 14/11/25 om een Apple iPhone Pro 1TB Deep Blue te bestellen bij Telenet. Op dit toestel geniet ik als klant van Telenet, mits het voldoen aan enkele criteria, van een mooie korting nl. 170€. De rekening van 1.684€ (iPhone 1829 + Eco-Shield 25€ - korting 170€) wordt betaald op 14/11/25. Op 15/11/25 krijg ik bericht dat de iPhone kan afgehaald in een fysiek bemand afhaalpunt van PostNl. Om dit pakje af te halen heb je uw trackingnummer 3SMHRE2706630 nodig, uw I.D bewijs, moet je je handtekening zetten en heb je een ontvangstcode nodig. De ontvangstcode is een 3-cijferige code die naar het mailadres van de besteller (klant 1209929430) wordt verzonden. De mail heeft de besteller (klant 1209929430) echter niet ontvangen (ook niet in de spam). Bijgevolg het pakje kan NIET afgehaald worden. De keuzeknop van PostNl om de ontvangstcode opnieuw aan te vragen is enkel een uitleg over de ontvangstcode. Enig speurwerk bij PostNl leert ons dat we bij de afzender (Telenet) moeten zijn om een nieuwe ontvangstcode op te vragen… we zijn nog steeds 15 november… Vanaf dan nemen we contact op met Telenet… om in eerste instantie een nieuwe ontvangstcode op te vragen. Al snel leert dit ons dat dit om veiligheidsredenen alleen naar het door Telenet gekende mailadres kan verstuurd worden. Nu dat is eenvoudig want het door Telenet gekende mailadres is correct en naar daar mag de ontvangstcode verstuurd worden. Alleen dit gebeurt NIET. Waarom… daar krijgen we geen antwoord op… Na opnieuw contact met Telenet vragen wij om het pakje vervroegd retour op te vragen. We zijn ondertussen 1 week verder. Dit gebeurt OOK NIET. Wat er daarna volgt is keer op keer hetzelfde: telefonisch contact, na de meerkeuze toetsen en enige wachttijd een medewerker aan de lijn die beter opgeleid zijn in het verkopen van producten dan het behandelen van klachten met telkens hetzelfde verhaal en uitleg over het probleem… Ondertussen wordt de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl telkens verlengd… Op 25/11/25 krijgen we een mail van Telenet voor bijkomende informatie. Opnieuw het hele verhaal… Er volgt nu mailverkeer… Ondertussen wordt de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl weer verlengd… Ten einde raad neem ik opnieuw en opnieuw en opnieuw contact met Telenet… Omdat ik telkens een andere medewerker aan de lijn heb, leg ik opnieuw en opnieuw en opnieuw het probleem uit en vraag ik uitdrukkelijk om een retour… De laatste zin van alle medewerkers is steeds dezelfde: “ZE ZIJN ERMEE BEZIG…”. Maar hoe kunnen wij dat als klant controleren… Het resultaat… dat de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl weer verlengd wordt… Ondertussen hebben wij op 10 december een mail ontvangen van PostNl dat het pakje zou geleverd worden. op 12 december. Op 12 december hebben wij ook een ontvangstcode gekregen. Op 12 december (we waren een hele dag thuis) is het pakje helaas niet geleverd. Als ik de track en trace informatie nakijk dan zou het pakje geleverd zijn op zaterdag 13 december 10u02… Wij waren op dat moment thuis en hebben voor alle duidelijkheid GEEN pakje ontvangen. Omdat we misschien dachten dat het pakje naar het PostNl afhaalpunt was gebracht , zijn we naar daar gegaan maar daar ligt het pakje NIET. HOE MOET DIT NU VERDER ? Momenteel geen telefoon en geen geld terug mogen ontvangen. Met vriendelijke groeten wallie dekker Abonneenummer Testaankoop 1023383-33 Klant Telenet 1209929430

In behandeling
W. P.
13/12/2025

Kapotte geleverde meubels en geen reactie van de klachten mail

Wij hebben meubels gekocht bij Morres. Nu na de levering zien we dat er heel veel stukke kapot zijn. Ik heb hiervoor een mail gestuurd en heb hier nooit antwoord op gekregen. In tegendeel we hebben gebeld en werden afgewimpeld. Hier kopen wij nooit nog iets

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform