Beste,
In februari 2024 hebben wij een batibouw bezocht. Daar werden wij aangesproken door een verkoper van DSM, die heeft ons een keuken aangesmeerd die veel te groot was voor ons huis en dus ook te duur. Met praatjes als 'alles kan nadien nog aangepast worden' hebben wij dit uiteindelijk getekend. We voelden ons direct in het zak gezet. Een week later zijn we naar de toonzaal gegaan om met iemand hierover te spreken. Er kon niemand ons helpen maar de mevrouw ging dit doorgeven aan de verantwoordelijke en de hoofdzetel en ze gingen ons snel contacteren. Wij hebben niks meer gehoord. Uiteindelijk krijgen wij anderhalf jaar later een email met de vraag voor opmeting. We hebben onmiddelijk gemaild dat dit verschrikkelijke opvolging van een dossier is en dat we nooit werden gecontacteerd. Weer hebben wij weken geen antwoord gekregen. Na een rappel hebben wij eindelijk een antwoord gekregen. We hoopten dat deze persoon ons zou verder helpen. Maar weer ging de communicatie vanuit DSM zeer mis. We hebben meerdere malen moeten proberen om hem te bereiken en iemand ons zou helpen. Maar het duurde allemaal weer zeer lang. Uiteindelijk krijgen we iemand die ons te woord staat.
De communicatie en opvolging van ons dossier bij DSM is zwaar ondermaats en eigenlijk een schande hoe ze met klanten omgaan. Vanaf we getekend hadden, hebben ze niet meer naar ons omgekeken. We voelden ons al in het zak gezet op batibouw maar hoopten dat we dit nog konden oplossen. Maar met alle verschrikkelijke verdere opvolging van ons dossier, willen wij niet meer verder. het is 1 een veel te grote keuken maar die persoon zei dat we alles nog konden aanpassen, maar ja, de prijs staat wel vast. Hoe slecht de communicatie nadien is verlopen en hoe wij behandeld zijn is zeer ondermaats.
Wij begrijpen dat we het contract niet zomaar kunnen verbreken en zijn ook bereid om een vergoeding te betalen. Maar 30% van een keuken die vanaf het begin veeel te hoog was en daar wij dit toen ook hebben aangegeven aan hen is niet fair. Alsook heeft DSM heel wat fouten gemaakt in dit dossier. een tegemoetkoming van hen lijkt ons een oplossing voor beide. Wij denken dan ook dat de verbrekingsvergoeding naar beneden kan gehaald worden.