Terug

Artikel geannuleerd door Bol.com, cadeaubon niet terugbetaald

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

P. K.

Naar: bol.com

22/12/2025

Beste, op datum van 17/12 deed ik een drone in mijn winkelmand, ging naar de website van mijn werkgever, kocht daar een cadeaubon twv 599€, betaalde de drone met de cadeaubon en de bestelling was in orde. 24u later kreeg ik bericht dat mijn drone niet meer in voorraad was. Ik probeerde via de chat met de klantendienst mijn geld terug te krijgen, tevergeefs. Na het sturen van een klacht via mail kreeg ik volgend bericht: "Hi Pier, Dankjewel voor je bericht! Ik kan me goed voorstellen dat je je hier zorgen om maakt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor iets betaald, en dan ook de bestelling niet doorkomt. Het gaat immers ook niet om een tientje. Ik help je graag verder. Wanneer een bestelling niet doorkomt, maar er wel is betaald, zorgen wij er direct voor dat dit naar jou terug wordt gestort. Dit zal dan binnen uiterlijk drie werkdagen weer bij jou op de rekening staan, afhankelijk van hoe snel jij gewend bent dat de bank dit voor je verwerkt. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben maar mochten er toch nog dingen onduidelijk zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! Onze digitale deur staat natuurlijk altijd voor je open. Nog een hele fijne dag! Met vriendelijke groet, Melissa bol klantenservice" Met de veronderstelling dat ik mijn geld terug kreeg bestelde ik de drone bij Krefel. Vandaag heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen en daarnet kreeg ik telefoon van Bol.com met de mededeling dat mijn cadeaubon in mijn account staat en ik mijn geld niet terugkrijg. Ik ben daar helemaal niet mee akkoord, het gaat hier om 599€ die ik zou moeten spenderen op hun site. Zij zijn in de fout gegaan door mij iets te laten kopen dat er niet is, anders zou ik die cadeaubons nooit gekocht hebben! Kunnen jullie mij helpen? Vriendelijke groeten Pier Kinable

Berichten (1)

bol.com

Naar: P. K.

22/12/2025

Beste Pier, Dank voor uw bericht. Helaas kunnen we u hier niet bij helpen. Wanneer er een cadeaubon wordt gebruikt als betaalwijze voor een bestelling, wordt er op dezelfde manier terugbetaald. Wij mogen én kunnen geen cadeaubonnen inwisselen voor geld. Er is dan ook niks wat wij voor u kunnen doen. Daarnaast heeft u ons ook niet in geld betaald, maar dus in de vorm van een cadeaubon. Die krijgt u dan ook van ons terug. De cadeaubon is drie jaar geldig en kunt u bij uw volgende bestelling(en) gebruiken. Mijn excuses hiervoor. Met vriendelijke groet, Mike Special Care CAS - Klachtensites – Service Operations


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform