Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 712
- Aantal klachten *
- 152
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Niet leveren van het bestelde product
Beste, Op 23/11/2025 kocht ik via de site van bol.com een koelkast aan 429€ (bestelnummer A000C075D2) met cadeaubonnen. De koelkast stond aan een speciale blackfriday prijs. De partner waarbij bol.com samenwerkt moest de koelkast voor 4 december leveren maar dit is niet gebeurt. Bol.com wist blijkbaar al lang dat er problemen waren met deze partner maar liet het gewoon gebeuren. De partner kon uiteindelijk niet leveren en Bol.com heeft gewoon mijn cadeaucheques terug op mijn account gezet. Heb dan contact gehad met bol om te eisen dat ze me dezelfde koelkast konden leveren aan dezelfde prijs want ze verkopen die nu zelf op de bol.com website. Dit hebben ze geweigerd en verschuilen zich te gemakkelijk achter het feit dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de aanbiedingen van hun partners. Dit is te gemakkelijk om te gebruiken als excuus. Onbetrouwbare partners laten doen en dan de paraplu opentrekken. Naast het feit de Bol mij die koelkast niet wil leveren is het zo dat ik met mijn centen geblokkeerd ben omdat ze me de terugbetaling doen via cadeaubonnen. Dit noem ik de klant gijzelen....want ze verplichten me opnieuw om een aankoop te doen bij hen. Graag eis ik mijn koelkast aan de afgesproken prijs, bedankt om dit dossier verder te behandelen.
Retour geweigerd
31 Oktober bestel ik bij bol.com een Logitech draadloos Keyboard. Bestelnummer A000A7AKP6 Bij levering blijkt de dongel voor het draadloos te connecten een verkeerde dongel te zijn (muis dongel) Keyboard gaat retour en ik bestel een nieuw. 2 november 2025 -Bestel ik bij bol.com dan een nieuw draadloos Logitech Keyboard - Bestelnummer A000A94666 Deze bestelling is retour gestuurd daar er een HP bedraad keyboard in de Logitech doos zat. Dit is zonder probleem afgehandeld. Ik bestel geennieuw keyboard daar deze niet meer leverbaar zijn 13 November zie ik terug een keyboard op BOL.com staan en bestel ik bij bol.com een nieuw keyboard. Eens dit geleverd is ,zit er weer een HP keyboard in de doos (moet logitech zijn) , dus krijg ik gewoon het keyboard dat ik 2 November retour had gestuurd, weer opgestuurd Ik stuur dit ogenblikkelijk retour, maar deze keer weigert bol.com afhandeling omdat er een ander keyboard in de doos zit, nochtans is het dit keyboard dat bol.com zelf opgestuurd heeft. Ondank fotos van het ontvangen product nemen ze dit niet aan als bewijs. Bol.com argumenteert dat het gewicht van opsturen en ontvangen verschillend is. Bol.com verzend dus een aander product en beweerd nadien ik het ben die een ander product retour heb gestuurd
Valse abonnementsaankoop
Beste, Op 16 november kreeg ik een e-mail van Bol, een herinnering dat ik 14,99 euro moest betalen voor een ‘doorlopend abonnement 1 jaar select België van bol.com periode 30 oktober 2025 tot 30 oktober 2026’. Ik heb dit abonnement nooit gekocht en heb onmiddellijk contact opgenomen met hun klantenservice om het op te zeggen, en zij hebben het onmiddellijk op 16 november opgezegd. Ik heb de e-mail als bewijs. Op 2 december stuurden ze me een e-mail om me eraan te herinneren dat ik nog steeds voor het abonnement moest betalen, met een boete voor de herinnering, in totaal 18,49 euro. Ik heb dit nooit gekocht. Kunt u contact opnemen met bol.com om hen te vragen te stoppen met mij lastig te vallen met valse abonnementsaankopen? Hartelijk dank!
Retour niet terug betaald
Geachte mevrouw/heer, Op 24 oktober 2025 heb ik in uw online winkel een Oral B Oral-B iO 9N Elektrische Tandenborstel gekocht, waarbij ik het bedrag van € 191,86 plus 0 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 25 oktober 2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 10 november 2025 een mededeling in die zin gestuurd per [post/e-mail/...]. Op 10 november 2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 10 november 2025 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 24 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van € 191,86. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Tegoed niet ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op 9/11/2025, kocht ik een cadeaubon van 200€ (ref.6064364576180293465). Ik stelde echter vast dat de bon niet bijgeschreven werd op mijn tegoed. Na verschillende mails gestuurd te hebben en ook telefonisch mijn probleem te hebben uitgelegd kreeg ik steeds te horen dat men me niet kon helpen omdat de bon verzilverd was. Toen ik zei dat de bon niet op mijn account terecht gekomen was werd me gezegd dat de bon verzilverd was en dat men om privacy redenen niet kon zeggen op welk account deze stond en daarmee was de kwestie afgehandeld. Ik begrijp dat men mij geen andere accounts kan doorgeven en dat hoeft ook niet. Ik zou gewoon graag een oplossing willen voor mijn probleem. Er is digitaal duidelijk iets misgelopen want bij de bon die ik 5 dagen daarvoor kocht had ik namelijk geen problemen. Dat ik verantwoordelijk ben voor de aankoop van een bon is terecht maar ik ben niet verantwoordelijk als er digitaal iets misloopt en de bon op een ander account terecht komt. Daarom verzoek ik dat dit wordt uitgezocht. Als deze bon op een ander account werd verzilverd dan moet daar toch iets aan gedaan kunnen worden aangezien ik kan aantonen dat ik hem kocht maar er geen cent voor ontving. Met vriendelijke groeten, Pascale Dockx Bijlage: - Kopie aankoopvoucher
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
