Terug

Niet nakomen van afspraak

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

P. B.

Naar: Proximus

18/12/2025

Geachte mevrouw/heer, Op Dinsdag 2/12/2025 ben ik langsgeweest in het Proximus center te Vilvoorde voor de aankoop van een nieuwe Smartphone. Ik was van plan om een Xiaomi Redmi 15 aan te kopen. De verkoper heeft mij echter kunnen overtuigen om tot de aankoop van een Xiaomi 15T pro over te gaan, daar er een mooi geschenk, namelijk een Electrische Xiaomi Step met bijhorende helm aan verbonden was. Zonder dit geschenk zou ik helemaal NIET tot de aankoop van dit aanzienlijk duurder model met bijhorend duurder abonnement overgegaan zijn. Ik heb alle instructies van proximus gevolgd om de registratie tot het bekomen van dit geschenk, namelijk via de website proximus.be/geschenken. Mijn registratie werd goedgekeurd én zou via de leverancier AC Systems door middel van GLS geleverd worden. De levering zou gebeuren op Donderdag 18/12. Ik kreeg verschillende mails vanuit GLS voor de opvolging van de levering (Track & Trace). Echter stond er op een bepaald ogenblik geleverd (adres was correct), maar werd er niets geleverd, géén contact, noch nota. De levering is enkel af te lezen via het Track & Trace systeem van GLS. Ik heb hiervoor telefonisch contact opgenomen met GLS, maar werd onmiddellijk doorverwezen naar een website, waar als melding bij niet levering om contact op te nemen met de leverancier. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de leverancier, nl AC Systems, maar daar dit een Proximus geschenkaanbieding is, verwijzen zij me door naar Proximus. Ik nam contact op met jullie, Proximus, maar jullie zeggen dat jullie hiervoor niet aansprakelijk zijn en niets kunnen doen en verwijzen mij terug door naar de leverancier. Na terug contact genomen te hebben met de leverancier, word ik weeral terug doorverwezen naar Proximus ... Ik verwachtte echter een betere dienstverlening en steun vanuit Proximus te verkrijgen, daar ik beslist had tot de aankoop én het duurdere abonnement op basis van de informatie die de verkoper mij gaf. Ik dacht: ok, dit is wel een duurder abonnement, maar daar ik geen step heb, lijkt dit mij wel een goede deal. Maar uiteindelijk krijg ik niets, geen step met bijbehorende helm. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan was ik NOOIT overgegaan tot de aankoop van dit duurder toestel met bijbehorend duurder abonnement én had ik de overeenkomst voor de duurtijd van dit nieuwe abonnement voor 24 maanden niet gesloten. Graag had ik nu dat Proximus de gepaste acties onderneemt om ervoor te zorgen dat de gemaakte belofte, het geschenk, toch geleverd zal worden. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs - Mail met bewijs van registratie - Screenshot van GLS met vermelding geleverd


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform