Terug

betwisting veilingresultaat – foutieve statusmelding (“Expired”)

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

A. B.

Naar: Hammertime

19/12/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 16 december 2025 nam ik deel aan de online veiling van een Dacia Dokker (2020) via uw platform. Mijn laatste en geldige bod bedroeg €5.600. Toen de veiling volgens het systeem eindigde, werd op mijn scherm bij de sectie "Resterende tijd" de status “Expired” weergegeven. Tegelijkertijd werd ik door het systeem aangeduid als hoogste bieder. Ik heb hiervan een screenshot als bewijs. Na telefonisch contact en mailverkeer werd mij meegedeeld dat er om 19:42 een hoger bod werd geplaatst door een andere bieder. Als dit correct is, zou ik niet de status “Expired” hebben moeten zien en had ik de mogelijkheid moeten krijgen om een nieuw bod uit te brengen. Dit zou rechtmatig zijn, aangezien het platform mij verkeerd informeerde. Bovendien vermeldt uw website dat de sluitingstijd 19:51 was, wat in strijd is met wat ik heb gezien op het moment van afsluiten. Ik heb deze klacht eerder op 18 december 2025 per e-mail naar jullie gestuurd, maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik verzoek jullie vriendelijk om: De volledige biedingsgeschiedenis van deze veiling te bezorgen, inclusief exacte tijdstempels. Een verklaring te geven voor de tegenstrijdige status- en tijdsweergaven. Uw standpunt mee te delen inzake de toewijzing van deze veiling. Met vriendelijke groet Ter onderbouwing van mijn klacht voeg ik de volgende bijlagen toe: Screenshot van mijn scherm: waarop de tijd 19:46 staat en de status “Expired” wordt weergegeven, met de melding dat ik de hoogste bieder ben. Screenshot van uw website: waarop de sluitingstijd van de veiling 19:51 wordt vermeld, wat niet overeenkomt met de informatie die ik op mijn scherm zag. E-mailverkeer: inclusief de communicatie die ik met uw klantenservice heb gehad.

Berichten (4)

Hammertime

Naar: A. B.

22/12/2025

Beste Wij hebben deze klant al telefonisch te woord gestaan en duidelijk gemaakt dat hij overboden is geweest. Ook heeft hij op het moment dat hij overboden werd een mail gekregen waarin gemeld werd dat hij overboden werd. Wij wensen dit dossier gesloten te zien. Met vriendelijke groeten, Salutations distinguées, Ellen Hendrickx HammerTime bvba Pauwelsdreef 23 B-2940 Hoevenen T +32 3 605 84 64 M +32472 91 66 34 www.hammertime.be

A. B.

Naar: Hammertime

22/12/2025

Dank u voor uw antwoord. Op basis van uw reactie is mijn vraag echter nog steeds niet beantwoord. U heeft niet ingegaan op de discrepantie tussen de weergegeven tijd op mijn scherm en de officiële sluitingstijd op de website, noch op de vraag waarom het systeem mijn bod als hoogste weergaf, terwijl ik niet de kans kreeg om op een mogelijk hoger bod te reageren. Ik wil benadrukken dat mijn klacht niet gaat over het feit of ik al dan niet overboden ben, maar over de tegenstrijdige status- en tijdsweergaven die ik heb ervaren op het moment van het afsluiten van de veiling. Zoals ik in mijn oorspronkelijke klacht heb aangegeven, werd op mijn scherm bij de sectie "Resterende tijd" de status “Expired” weergegeven, terwijl ik op dat moment werd aangeduid als de hoogste bieder. Daarnaast stond op uw website dat de sluitingstijd 19:51 was, terwijl de tijd die op mijn scherm werd weergegeven 19:46 was, wat niet overeenkomt met de informatie op de website. Wat ik ook belangrijk vind om te melden, is dat als er inderdaad om 19:42 een hoger bod werd geplaatst, de tijd bij mij niet om 19:46 had moeten eindigen, maar zou moeten zijn verlengd naar 19:51 (omdat er 1 minuut verstreken was na mijn bod, plus de gebruikelijke 5 minuten voor een nieuw bod), zoals vermeld op uw website. Dit lijkt erop te wijzen dat er een technische fout is opgetreden die de weergave van de tijd en de status niet correct heeft gesynchroniseerd, en die mij dus niet de kans heeft gegeven om te reageren op het hogere bod. Ik verzoek u daarom vriendelijk om meer duidelijkheid te verschaffen over de technische werking van uw systeem en hoe deze discrepanties in tijd en status konden optreden. Ik zou ook graag willen weten hoe u denkt dat dit opgelost kan worden, aangezien het platform mij niet correct heeft geïnformeerd over de status van de veiling en het moment van afsluiten. Met vriendelijke groet,

Hammertime

Naar: A. B.

23/12/2025

Beste Ik heb het nagevraagd bij ITC afdeling omdat zij nog altijd meer kunnen zien achter de schermen dan wij, ik mocht volgend antwoord ontvangen; Dus de veiling is wel degelijk correct afgesloten, waarom het bij u niet juist op uw scherm kwam, heb ik geen antwoord op, wellicht had u nog eens even moeten vernieuwen om de pagina up to date te hebben. Ik hoop u hierbij goed te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groeten, Salutations distinguées, Ellen Hendrickx HammerTime bvba Pauwelsdreef 23 B-2940 Hoevenen T +32 3 605 84 64 M +32472 91 66 34 www.hammertime.be

A. B.

Naar: Hammertime

27/12/2025

Geachte mevrouw Hendrickx, Bedankt voor uw reactie. Helaas moet ik constateren dat mijn vraag nog steeds niet op de juiste manier is beantwoord en dat uw laatste opmerking over het vernieuwen van de pagina de werkelijke situatie niet weerspiegelt. In mijn eerdere berichten heb ik duidelijk aangegeven dat mijn klacht niet over het feit gaat of ik al dan niet overboden ben, maar over de technische fouten in het systeem die mij benadeelden. U geeft opnieuw aan dat ik de pagina wellicht niet heb vernieuwd, maar ik wil u erop wijzen dat dit absoluut niet het geval is. Ik heb vijf keer een bod geplaatst in de laatste fase van de veiling en het is niet de eerste keer dat ik aan een online veiling deelneem. Als ervaren internetgebruiker ben ik me er volledig van bewust dat het vernieuwen van de pagina essentieel is om de meest actuele informatie te zien. De fout ligt dus niet bij mij, maar bij (het systeem van) Hammertime. Het feit dat het systeem mij de status “Expired” gaf, terwijl ik als hoogste bieder werd aangegeven en ik tegelijkertijd niet de kans kreeg om te reageren op een hoger bod, wijst duidelijk op een 'technische storing' aan uw kant. Het is dan ook onterecht om de oorzaak van deze situatie aan mij toe te schrijven door te suggereren dat ik de pagina niet vernieuwd zou hebben. Ik verzoek u daarom wederom om de volgende zaken te verduidelijken: Een gedetailleerde uitleg van waarom de tijd en de status niet correct werden weergegeven op mijn scherm. Een oplossing voor deze situatie, aangezien ik door deze 'technische storing' niet eerlijk de kans kreeg om mijn bod aan te passen. Het blijft voor mij onacceptabel dat u de fout naar mijn kant schuift door te suggereren dat ik de pagina niet zou hebben vernieuwd. Ik verwacht een bevredigende uitleg van het probleem, inclusief een oplossing. Met vriendelijke groet, A. B.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform