Beste Testaankoop en Telenet
Als klant 1209929430 van Telenet besluit ik op 14/11/25 om een Apple iPhone Pro 1TB Deep Blue te bestellen bij Telenet.
Op dit toestel geniet ik als klant van Telenet, mits het voldoen aan enkele criteria, van een mooie korting nl. 170€.
De rekening van 1.684€ (iPhone 1829 + Eco-Shield 25€ - korting 170€) wordt betaald op 14/11/25.
Op 15/11/25 krijg ik bericht dat de iPhone kan afgehaald in een fysiek bemand afhaalpunt van PostNl.
Om dit pakje af te halen heb je uw trackingnummer 3SMHRE2706630 nodig, uw I.D bewijs, moet je je handtekening zetten en heb je een ontvangstcode nodig.
De ontvangstcode is een 3-cijferige code die naar het mailadres van de besteller (klant 1209929430) wordt verzonden.
De mail heeft de besteller (klant 1209929430) echter niet ontvangen (ook niet in de spam).
Bijgevolg het pakje kan NIET afgehaald worden.
De keuzeknop van PostNl om de ontvangstcode opnieuw aan te vragen is enkel een uitleg over de ontvangstcode.
Enig speurwerk bij PostNl leert ons dat we bij de afzender (Telenet) moeten zijn om een nieuwe ontvangstcode op te vragen… we zijn nog steeds 15 november…
Vanaf dan nemen we contact op met Telenet… om in eerste instantie een nieuwe ontvangstcode op te vragen.
Al snel leert dit ons dat dit om veiligheidsredenen alleen naar het door Telenet gekende mailadres kan verstuurd worden.
Nu dat is eenvoudig want het door Telenet gekende mailadres is correct en naar daar mag de ontvangstcode verstuurd worden.
Alleen dit gebeurt NIET.
Waarom… daar krijgen we geen antwoord op…
Na opnieuw contact met Telenet vragen wij om het pakje vervroegd retour op te vragen.
We zijn ondertussen 1 week verder.
Dit gebeurt OOK NIET.
Wat er daarna volgt is keer op keer hetzelfde: telefonisch contact, na de meerkeuze toetsen en enige wachttijd een medewerker aan de lijn die beter opgeleid zijn in het verkopen van producten dan het behandelen van klachten met telkens hetzelfde verhaal en uitleg over het probleem…
Ondertussen wordt de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl telkens verlengd…
Op 25/11/25 krijgen we een mail van Telenet voor bijkomende informatie.
Opnieuw het hele verhaal…
Er volgt nu mailverkeer…
Ondertussen wordt de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl weer verlengd…
Ten einde raad neem ik opnieuw en opnieuw en opnieuw contact met Telenet…
Omdat ik telkens een andere medewerker aan de lijn heb, leg ik opnieuw en opnieuw en opnieuw het probleem uit en vraag ik uitdrukkelijk om een retour…
De laatste zin van alle medewerkers is steeds dezelfde: “ZE ZIJN ERMEE BEZIG…”.
Maar hoe kunnen wij dat als klant controleren…
Het resultaat… dat de afhaalperiode van ket pakje in het afhaalpunt van PostNl weer verlengd wordt…
Ondertussen hebben wij op 10 december een mail ontvangen van PostNl dat het pakje zou geleverd worden. op 12 december.
Op 12 december hebben wij ook een ontvangstcode gekregen.
Op 12 december (we waren een hele dag thuis) is het pakje helaas niet geleverd.
Als ik de track en trace informatie nakijk dan zou het pakje geleverd zijn op zaterdag 13 december 10u02…
Wij waren op dat moment thuis en hebben voor alle duidelijkheid GEEN pakje ontvangen.
Omdat we misschien dachten dat het pakje naar het PostNl afhaalpunt was gebracht , zijn we naar daar gegaan maar daar ligt het pakje NIET.
HOE MOET DIT NU VERDER ? Momenteel geen telefoon en geen geld terug mogen ontvangen.
Met vriendelijke groeten
wallie dekker
Abonneenummer Testaankoop 1023383-33
Klant Telenet 1209929430