Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
9/12/2025

laten me zitten na betaling van 40% voorschot ondertussen bijna 2 maand terug !

ER werd me beloofd dat de installatie van de thuisbatterijen in mijn tuinhuis binnen de 6 weken zou gebeuren, we zijn ondertussen bijna twee maand verder ! Op de dag dat ze gingen komen volgens afspraak, niemand te zien en ik moest zelf bellen om te vragen wat er gebeurt ! Toen belde iemand van de technische dienst terug met een verhaal dat de installateur vertraging had van 1 dag, maar dat volgende week al helemaal vol zat ! Dus je vliegt er uit wegens vertraging en ik wordt dus gepasseerd door afspraken die na mijn dag zijn gebeurd. Ondanks mails en pogingen om hen te bellen, kreeg ik nog steeds geen nieuwe afspraak !

In behandeling
D. T.
3/12/2025

Niet meer doorgeven prijzen dynamich elex.

Beste, wij hebben een kontrakt afgesloten bij mega voor dynamich elex. En een vast voor gas via jullie,maar de laatste 2 weken worden de prijzen telaat door gegeven Bv. Vroeger kregen we de uurprijs om 14 uur voor de volgend dag,nu om 1 uur in de nacht voor de dag,daardoor verliezen we overzicht in uren bv. Laden elex. Wagen, of we moeten onze wekker zetten Ik heb al kontackt op genomen maar ze willen dit niet aanpassen,wat nu Gr De taey

In behandeling
D. D.
26/11/2025

Groenestroomcertificaten

Goede dag, Bij deze klant waren de panelen defect door stormschade. En het is niet mogelijk geweest om enkel de defecte panelen te vervangen omdat de oude panelen een andere spanning en vermogen hadden. Er staat zeer erg duidelijk op de website van Fluvius en in de documenten dat alle panelen vervangen mogen worden als het niet mogelijk is om enkel de beschadigde panelen te vervangen indien het totale vermogen met niet meer dan 10% overschreden wordt en dat is niet gedaan. Hieronder de tekst van op de website Fluvius.     Als zonnepanelen vervangen moeten worden omwille van defecten of na schade door brand, storm, ... is het soms moeilijk om nog panelen van exact hetzelfde piekvermogen te vinden. Door evolutie van de technologie is het piekvermogen per paneel immers meestal toegenomen. Let wel, er mogen sowieso geen panelen worden bijgeplaatst (dus het aantal panelen na vervanging moet kleiner of gelijk zijn aan het aantal panelen voor vervanging). De regel geldt zoals hierboven beschreven, beschadigde panelen mogen één op één vervangen worden. Bij installaties kleiner dan of gelijk aan 10 kVA mag na vervanging het totale piekvermogen van alle panelen samen max. 10% hoger zijn (begrensd tot 1 kWp)

In behandeling
R. V.
24/11/2025

NIET GEMELDE WERKEN EN STROOMONDERBREKING TIJDENS VAKANTIE

Beste, FLUVIUS : Stroomonderbreking en werkzaamheden zonder voorafgaandelijke verwittiging tijdens onze vakantieperiode. ----------------------------------------------- • Op woensdag 05-11-2025 zijn we op vakantie naar zee vertrokken met de bedoeling er tot maandag 10-11-2025, samen met vrienden er te verblijven. • Op donderdag 06-11-2025, om 9.45 u., ontvangt we een DRINGENDE OPROEP van de firma GS-SOLUTIONS (onderaannemer van Fluvius), met de melding dat we SNEL naar huis moeten komen wegens elektriciteitswerken en een stroomonderbreking in onze woning. • Wij zijn verbaasd, want we werden NOOIT van enige werken op de hoogte gesteld. • Met enige tegenzin hebben we onze vrienden afgezegd, alle bagage en eten ingepakt en zijn we, met een tussenstop in Drongen (ik ben mindervalide), naar huis gereden. • Thuis bleek inderdaad dat onze inrit, ons voetpad, en het voetpad aan de overkant van de straat, open lag, en onze woning al sinds de ochtend zonder spanning was. Niets werkte. • Het probleem werd door de verantwoordelijke van GS-Solutions gelegd bij het feit dat ze de aansluiting van onze kabel moesten wijzigen door hem te verleggen van de overkant van de straat naar onze kant van de straat. • BLIJKBAAR WAS DIT EEN ONVERWACHTE SITUATIE VOOR GS-SOLUTIONS !!!! Ze waren blijkbaar niet op de hoogte dat onze aansluiting aan de overkant van de straat lag. Ze hadden ons huis dus "per ongeluk" losgekoppeld. • Nochtans hadden wij 28 jaar geleden, een DUIDELIJK gedetailleerde situatieschets MET AFMETINGEN gemaakt met daarop ONS aansluitpunt aan de overkant van de straat, met ook het tracé van onze voedingskabel tot IN onze woning.... DAT PLAN WERD TOEN OOK BEZORGD AAN FLUVIUS. • FLUVIUS was dus op de hoogte en had die informatie kunnen doorgeven aan GS-Solutions, zodat zij dit ook wisten. Blijkbaar gebeurde dat NIET. • Na de werken, die tot valavond duurden, hebben wij ook nog onze oprit en het voetpad grondig mogen poetsen en afspuiten. • Pas de dag nadien, na nog wat poetswerk, zijn we na de middag terug naar zee vertrokken. In feite zijn we 2 volle vakantiedagen verloren. • Wij vinden het en onbegrijpelijk, DAT WIJ VAN DEZE WERKEN, VOORAFGAANDELIJK, NIET WERDEN GEÏNFORMEERD door Fluvius of GS-Solutions en dat wij verplicht waren onze vakantie te onderbreken en naar huis te keren....Dus een nutteloze vakantierit van 2 x 125 km = 250 km + ongemak + 2 dagen vakantie verloren !!! BESLUIT : Wij zijn +76 j en mindervaliden. Wij vragen aan Fluvius een billijke compensatie van 175 € voor de verplaatsingskosten (2x 125 km = 250 km met benzineauto) + het ongemak + het verlies van twee vakantiedagen van de vijf. FLUVIUS deed een voorstel van 100 €, dat wij belachelijk laag vinden.

In behandeling
M. C.
22/11/2025

Un mois de silence : un service inexistant, une facturation bien réelle

Dans vos précédents messages, vous m’aviez assuré que j’allais être contacté. Pourtant, non seulement deux semaines supplémentaires se sont écoulées, mais nous approchons désormais d’un mois entier sans aucune réponse ni solution de votre part. De votre côté, lorsque nous ne réglons pas une facture dans un délai de deux semaines, vous nous appliquez immédiatement des pénalités et des intérêts de retard. Ici, la situation est inverse : non seulement le service n’a pas été fourni, mais en plus aucun suivi, aucune communication, aucune résolution ne m’a été proposée, malgré vos promesses. Dans ces conditions, il est totalement incompréhensible de continuer à payer pour un service dont je ne bénéficie pas. Je demande donc : Le remboursement intégral de toutes les cotisations que j’ai payées jusqu’à présent, Ainsi que le remboursement avec pénalités et intérêts, puisque votre absence de réponse depuis près d’un mois devrait, à juste titre, être soumise aux mêmes règles que celles que vous appliquez à vos clients. Il n’y a aucune logique à ce que je continue de financer un service inexistant, encore moins lorsque votre silence dure depuis presque un mois.

In behandeling
G. M.
21/11/2025
Dura Group

Niet bezorgen documenten en toesel uitzetten

Onwettige werkwijze – onmiddellijke aflevering volledige AREI-documentatie + schadevergoeding Geachte, Ik ben verplicht via deze weg een oplossing te zoeken wegens de totaal onaanvaardbare, onprofessionele en onwettelijk foutieve manier waarop het bedrijf dit dossier behandelt. Hoewel ik het keuringsverslag heb ontvangen en instant het volledige openstaande bedrag betaald heb, ontbreken nog steeds alle essentiële onderdelen van het AREI-dossier waarvoor ú verantwoordelijk bent: * het eendraadschema, * het situatieschema, * en zelfs de conformiteitsverklaring van de installateur, die verplicht door u moet worden aangeleverd. Laat mij heel duidelijk zijn: zonder deze drie documenten bestaat er géén oplevering volgens AREI en géén geldige oplevering volgens de wet. De AREI-regelgeving (Hoofdstukken 1.1 en 1.2) verplicht de installateur tot het afleveren van een volledig en correct AREI-dossier vóór oplevering. Daarnaast bepalen de regels van aanneming van werk (art. 1788–1794 Oud BW) dat een werk pas als opgeleverd kan worden beschouwd wanneer het volledig en correct is uitgevoerd én alle documenten en verplichtingen vervuld zijn. Met andere woorden: Zonder schema’s, zonder conformiteitsverklaring en zonder volledig AREI-dossier bestaat er juridisch gezien géén oplevering, en dus ook géén opeisbare eindbetaling. Ik herhaal: u hebt betaling geëist voor een werk dat niet was opgeleverd volgens de wet. Maar wat werkelijk elke grens overschrijdt: mijn toestel werd door uw personeel actief uitgeschakeld, nadat ik reeds volledig betaald had. Dat betekent letterlijk dat u betaling eist voor een toestel dat u zelf onbruikbaar hebt gemaakt. Dit is geen vergissing, maar een onwettige daad van intimidatie, eigenrichting en contractbreuk, waarvoor u volledig aansprakelijk bent. In mijn hele leven heb ik nog nooit een dergelijke schandalige werkwijze meegemaakt. Laat één punt glashelder zijn: ik ben op geen enkel moment in fout geweest. Uw bedrijf heeft daarentegen herhaaldelijk en bewust zijn wettelijke verplichtingen genegeerd. Daarom eis ik: Onmiddellijke levering van het volledige AREI-dossier: – het officiële eendraadschema, – het situatieschema, – de conformiteitsverklaring van de installateur. Een passende schadevergoeding voor: – de ongeoorloofde uitschakeling van mijn toestel, – de veroorzaakte hinder, – het risico waarop u mij bewust hebt blootgesteld, – en het achterhouden van wettelijk verplichte documenten. Een schriftelijk engagement dat deze praktijken in de toekomst niet herhaald worden en dat uw personeel degelijk opgeleid wordt in de AREI-verplichtingen en de rechten van de consument. Indien u dit dossier niet correct afhandelt, inclusief een correcte schadevergoeding, zal ik mijn volledig waarheidsgetrouwe ervaring publiek delen via alle relevante online reviewplatformen. Dat is geen dreigement, maar een volledig legaal consumentenrecht wanneer een onderneming haar verplichtingen niet naleeft. Ik verwacht onmiddellijk uw antwoord, de ontbrekende documenten én uw voorstel tot vergoeding. Zonder vergoeding is er geen consensus! Met aandrang,

In behandeling
C. V.
14/11/2025
Van marcke technics

Herstelprobleem

Beste Wij hebben reeds 3 weken een probleem met onze defecte boiler. Wij contacteerden van marcke technics voor de herstelling. Er stond op de website dat deze een snelle herstelling kunnen garanderen. De technieker was inderdaad snel ter plaatse. Echter moest hij een onderdeel bestellen maar op een week zou dat in orde moeten zijn. Sindsdien is het heen en weer bellen en worden telkens gesust en aan het lijntje gehouden. Ze kunnen de technieker niet bereiken. Hij is in vakantie of de levertijd is verlengd. Een garantie op herstel word niet gezegd. Wij zitten al 3 weken zonder warm water en verwarming en met een kindje van 3 jaar is dit echt geen gezonde en verantwoorde situatie. Wij wouden daarbij erg graag een klacht indienen en jullie hulp inschakele´n.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
W. D.
26/10/2025
Lifepower

Contractbreuk

Geachte, In de aankoop van onze thuisbatterij bij Belivert, zat er ook een aanbod van een eenjarig contract met een slim sturingssysteem van Lifepower, m.n. FlexiO. Door o.a. de verkoopspraatjes over het sturingssysteem én het feit dat wij tot een community zouden behoren van wie de batterij in een systeem van netbalancering zou worden opgenomen (waardoor een extra 'incentive' van een maandelijkse terugbetaling), gingen we overstag. Lifepower geeft aan dat er eerst een evaluatie van het systeem moet gebeuren door metingen. Deze evaluatie duurt tussen de 4 en 12 weken. Ondertussen zijn we meer dan 20 weken na installatie en hebben we nog altijd geen netbalancering (terwijl vrienden van ons die op dezelfde dag de thuisbatterij met FlexiO kregen, na 4 weken wel al in de netbalancering zaten. Wij hebben Lifepower aangeschreven in augustus, maar zij vroegen om nog even geduld uit te oefenen. Twee maanden later zijn we nog altijd niet opgenomen in de netbalancering en hebben dus een derving van beloofde inkomsten én komt Lifepower haar contract niet na. Wij zouden het appreciëren als u daarvoor druk kunt uitoefenen bij het desbetreffende bedrijf of een compensatie kunt krijgen voor de niet voorziene netbalancering. Met vriendelijke groeten, Wim Denolf P.S. in bijlage vindt u het emailverkeer met het desbetreffende bedrijf P.S.2 er wordt gezegd dat het eerste jaar gratis is, maar voor ons werd dit aangeboden samen met de aankoop van de thuisbatterij.

Afgesloten
R. V.
20/10/2025

Onaangekondigde onderbreking bij geplande werken

Op 03-10-2025 werden er geplande werken uitgevoerd in een zijstraat van de Kasteelstraat op zo'n 250 m van onze woning. Plots en onaangekondigd was er 's morgens 03-10-2025 een lange wateronderbreking. Erg aangenaam als je als mindervalide (76 j) onder de douche staat....en als de vaarwasser draait!!! Mijn echtgenote heeft meerdere keren contact genomen met De Watergroep i.v.m. de klacht. Net voor de middag is het leidingwater terug geactiveerd.....maar er kwam slijkwater en veel lucht uit de leidingen. Gevolg: waterfilters en ontkalkzout vervuild met bruin slijk en bijna geen water dat uit de kranen kwam door de vervuilde filters. Mijn echtgenote heeft terug gebeld naar De Watergroep. De mevr. Aan de lijn beloofde de komst van een technieker. Helaas niemand gezien. Teruggebeld naar De Watergroep. De mijnheer aan de lijn zei droogweg dat er GEEN technieker zou langskomen en dat ze zouden "ontluchten op afstand" !!!??? . Dat moeten ze eens uitleggen Dus beloven en dan de belofte niet nakomen en zelfs geen verontschuldiging !!! Gelukkig hebben wij foto's getrokken en hebben we steeds een stel filter- en zoutpatronen in stock. We hadden afspraak met vrienden en die hebben we dus geannuleerd zodat we de filter en het zoutvat konden demonteren om de leiding te ontluchten en te "ontslijken". Dat was een hele klus met wel wat water en luchtverlies door onze watertellen....en een verbrodde namiddag. Wij hebben al 2x een klacht gestuurd naar De Watergroep (zie 2e herhaling in bijlage). BESLUIT: We vinden dat de Watergroep, indien ze lang geplande werken uitvoert. Ze minstens de klanten op de hoogte kan brengen van een GEPLANDE onderbreking....ook als woont die klant op 250 m of verder, en om de hoek en ligt die blijkbaar op het einde van een waterleiding. Bovendien werd de belofte voor de komst van een technieker, voor het vaststellen van de schade en het ontluchten van de leidingen, niet gerespecteerd. Wij vragen een compensatie voor de geleden schade en de ongemakken..... We kijken uit naar nieuws van De Watergroep.

Afgesloten
W. V.
17/10/2025
50five e-mobility

Laadpaal werkt niet

Beste, Om te starten heb ik mijn nieuwe elektrische wagen, 4 maanden na levering in de garage, pas kunnen ophalen omdat de bestelde laadpaal maar niet geïnstalleerd werd. Na installatie wat het weken wachten op de keuring om dan uiteindelijk vast te stellen dat het laadstation het niet doet. Ondertussen zijn we alweer 1,5 maand verder. Mails, telefoons ... het haalt allemaal niets uit! Er zal altijd contact genomen worden door iemand of iemand zal intern geïnformeerd worden ... maar actie => NOPPES! Ondertussen moet ik mijn auto overal opladen (kosten lopen op!!!) behalve thuis. De factuur is uiteraard "tijdig" aangekomen! Mijn vraag is simpel. Wanneer komt er iemand van 50five mijn laadstation nakijken/repareren zodat ik eindelijk mijn auto thuis kan opladen!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform