Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Contractbreuk
Geachte, In de aankoop van onze thuisbatterij bij Belivert, zat er ook een aanbod van een eenjarig contract met een slim sturingssysteem van Lifepower, m.n. FlexiO. Door o.a. de verkoopspraatjes over het sturingssysteem én het feit dat wij tot een community zouden behoren van wie de batterij in een systeem van netbalancering zou worden opgenomen (waardoor een extra 'incentive' van een maandelijkse terugbetaling), gingen we overstag. Lifepower geeft aan dat er eerst een evaluatie van het systeem moet gebeuren door metingen. Deze evaluatie duurt tussen de 4 en 12 weken. Ondertussen zijn we meer dan 20 weken na installatie en hebben we nog altijd geen netbalancering (terwijl vrienden van ons die op dezelfde dag de thuisbatterij met FlexiO kregen, na 4 weken wel al in de netbalancering zaten. Wij hebben Lifepower aangeschreven in augustus, maar zij vroegen om nog even geduld uit te oefenen. Twee maanden later zijn we nog altijd niet opgenomen in de netbalancering en hebben dus een derving van beloofde inkomsten én komt Lifepower haar contract niet na. Wij zouden het appreciëren als u daarvoor druk kunt uitoefenen bij het desbetreffende bedrijf of een compensatie kunt krijgen voor de niet voorziene netbalancering. Met vriendelijke groeten, Wim Denolf P.S. in bijlage vindt u het emailverkeer met het desbetreffende bedrijf P.S.2 er wordt gezegd dat het eerste jaar gratis is, maar voor ons werd dit aangeboden samen met de aankoop van de thuisbatterij.
Onaangekondigde onderbreking bij geplande werken
Op 03-10-2025 werden er geplande werken uitgevoerd in een zijstraat van de Kasteelstraat op zo'n 250 m van onze woning. Plots en onaangekondigd was er 's morgens 03-10-2025 een lange wateronderbreking. Erg aangenaam als je als mindervalide (76 j) onder de douche staat....en als de vaarwasser draait!!! Mijn echtgenote heeft meerdere keren contact genomen met De Watergroep i.v.m. de klacht. Net voor de middag is het leidingwater terug geactiveerd.....maar er kwam slijkwater en veel lucht uit de leidingen. Gevolg: waterfilters en ontkalkzout vervuild met bruin slijk en bijna geen water dat uit de kranen kwam door de vervuilde filters. Mijn echtgenote heeft terug gebeld naar De Watergroep. De mevr. Aan de lijn beloofde de komst van een technieker. Helaas niemand gezien. Teruggebeld naar De Watergroep. De mijnheer aan de lijn zei droogweg dat er GEEN technieker zou langskomen en dat ze zouden "ontluchten op afstand" !!!??? . Dat moeten ze eens uitleggen Dus beloven en dan de belofte niet nakomen en zelfs geen verontschuldiging !!! Gelukkig hebben wij foto's getrokken en hebben we steeds een stel filter- en zoutpatronen in stock. We hadden afspraak met vrienden en die hebben we dus geannuleerd zodat we de filter en het zoutvat konden demonteren om de leiding te ontluchten en te "ontslijken". Dat was een hele klus met wel wat water en luchtverlies door onze watertellen....en een verbrodde namiddag. Wij hebben al 2x een klacht gestuurd naar De Watergroep (zie 2e herhaling in bijlage). BESLUIT: We vinden dat de Watergroep, indien ze lang geplande werken uitvoert. Ze minstens de klanten op de hoogte kan brengen van een GEPLANDE onderbreking....ook als woont die klant op 250 m of verder, en om de hoek en ligt die blijkbaar op het einde van een waterleiding. Bovendien werd de belofte voor de komst van een technieker, voor het vaststellen van de schade en het ontluchten van de leidingen, niet gerespecteerd. Wij vragen een compensatie voor de geleden schade en de ongemakken..... We kijken uit naar nieuws van De Watergroep.
Laadpaal werkt niet
Beste, Om te starten heb ik mijn nieuwe elektrische wagen, 4 maanden na levering in de garage, pas kunnen ophalen omdat de bestelde laadpaal maar niet geïnstalleerd werd. Na installatie wat het weken wachten op de keuring om dan uiteindelijk vast te stellen dat het laadstation het niet doet. Ondertussen zijn we alweer 1,5 maand verder. Mails, telefoons ... het haalt allemaal niets uit! Er zal altijd contact genomen worden door iemand of iemand zal intern geïnformeerd worden ... maar actie => NOPPES! Ondertussen moet ik mijn auto overal opladen (kosten lopen op!!!) behalve thuis. De factuur is uiteraard "tijdig" aangekomen! Mijn vraag is simpel. Wanneer komt er iemand van 50five mijn laadstation nakijken/repareren zodat ik eindelijk mijn auto thuis kan opladen!
schade door afsluiten zonnepanelen
BEste, Op 3/2/25 werd mijn digitale electriciteidtsmeter geplaatst (werkopdracht000552286231). Ik vroeg de technieker mij enige uitleg te geven maar hij beweerde dat hij er niets van kende. Wat ik toen niet wist was dat hij mijn omvormer van mijn zonnepanelen aflegde maar niet meer aanlegde. Aangezien ik niet wist hoe die meter werkte kon ik ook niet zien dat ik geen input had. Bij mijn afrekening in september moest ik hierdoor 407,42 € bij betalen. Bij telefonisch contact met fluvius ontkenden ze alle verantwoordelijkheid hieromtrent. Ik moest dit regelen met mijn eigen installateur . Dit is Earth BV Harelbeke. Die hebben toen vastgesteld dat de omvormer gewoon uitgeschakeld was door fluvius. Rekening 280,64 €. Ik verwacht van fluvius een financiële tegemoetkoming voor de gemaakte schade door hun technieker nl. verlies input zonenergie en factuur Earth. Met achting, Goossens Godelieve - Van Assche Benny CEntrumwijk 17 9270 Kalken 0475/292987 IK heb aan verschillende instanties gevraagd naar info en uitleg over de werking van de meter, maar blijkbaar zijn er weinigen die daar inzicht in hebben. En dan maar aan de gebruikers wijsmaken dat een digitale teller zoveel voordelen heeft. Ikzelf voel me zeer bij de neus genomen.
Shell Recharge migratie naar Shell App
Sedert 4 jaar was ik tevreden klant van SHELL RECHARGE, met hun laadpas (druppel sleutelhanger) kon het merendeel van de laadpalen in gans Europa worden geactiveerd. De sessies werden maandelijks samengevat in een factuur. Sedert enkele weken is SHELL echter bezig om de klanten van RECHARGE te laten migreren naar de algemene SHELL app. Dit is voor mij een totale catastrofe. In tegenstelling tot wat SHELL in de aankondigingsmail vermeldt werkt het inloggen in de nieuwe App met de gegevens van de vroegere Recharge App niet, al 2 weken tracht ik dit te doen. Of ik kom een een soort email loop terecht dat telkens opnieuw om de bevestiging van het account vraagt, of ik krijg de melding 'je hebt geen account op deze markt'. Meerdere malen trachtte ik hun klantenservice te bereiken via +3225089298, hier kom je in een lange lijdensweg terecht van onduidelijke menukeuzes om na een 10-tal minuten een beltoon te krijgen die niet opneemt, ook niet na een 15 minuten laten rinkelen...Vandaag stond ik tevergeefs aan een laadpaal, de druppelsleutelhanger werkt niet meer. De frustratie over de SHELL dienst is erg groot. Dat zulk een bedrijf zo'n erbarmelijke service aanbiedt is echt onbegrijpelijk. Momenteel op zoek naar een andere provider voor laadpassen.
Storing op het netwerk
Beste Van 2/10 t.e.m. 3/10 waren er storingen op het telefoonnetwerk waardoor mijn zoon en ik geen oproepen konden doen of krijgen. We werden hiervan netjes op de hoogte gebracht, waarvoor dank. Echter vind ik nergens terug wat de compensatie voor dit ongemak is. Indien we buiten ons abonnement minuten of data verbruiken, dan worden er flinke extra kosten aangerekend. Indien we niet van ons abonnement kunnen gebruikmaken, zou er ook iets tegenover moeten staan. We hebben namelijk betaald om tijdens die periode te kunnen bellen. Jullie adviseerden om te bellen via WhatsApp of Messenger, maar hiervoor werd geen extra data voorzien. Dit in combinatie met eerdere (onopgeloste) klachten, doet me het vertrouwen in Mega sterk afnemen. Graag zo snel mogelijk een accepteerbare oplossing.
Laadpaal niet bruikbaar
Beste, naar aanleiding van mijn pensionering heb ik op 1 augustus de leasewagen van mijn werkgever overgenomen. Daardoor werd ook het contract voor terugbetaling van de laadkosten (thuis) stopgezet. Op 1 augustus merkte ik dat mijn laadpaal door de stopzetting van het abonnement helemaal niet meer werkte. Ik heb tussen 1 augustus en vandaag negen maal (!) telefonisch contact gehad met 50Five (op 1/8, 8/8, 18/8, 21/8, 8/9, 9/9, 15/9, 17/9 en 26/9). Telkens namen ze nota van mijn klacht en gingen ze 'het intern doorgeven'. Nooit werd daarna terug met mij contact opgenomen. De laadpaal werkt dus nog steeds niet, dat is nu al bijna 2 maanden. Intussen ben ik extern moeten gaan laden (in totaal voor zo'n EUR 275 -- details beschikbaar), terwijl ik thuis dankzij mijn zonnepanelen vrijwel gratis kan laden. Bij één van mijn telefonische contacten heeft een technieker van 50Five mij bevestigd dat er iemand van 50Five ter plaatse moet komen om de laadpaal 'af te koppelen' van het systeem van 50Five. Maar ik heb dus twee maanden niemand gezien of gehoord (tenzij ik zèlf belde). Wat kunnen we doen om druk te zetten op 50Five en zo snel mogelijk tot een oplossing te komen? En kan ik de gemaakte kosten verhalen op hen? Magda Vanbuel
forfaitaire vergoeding langdurige ongeplande stroomonderbreking
Betreft: Formele klacht m.b.t. afwijzing aanvraag forfaitaire vergoeding – referentie 3000064884 Geachte heer/mevrouw, Naar aanleiding van uw antwoord op onze aanvraag tot forfaitaire vergoeding (referentie 3000064884), wensen wij hierbij formeel klacht in te dienen. Wij stellen vast dat u de aanvraag heeft afgewezen op basis van een vermeende laattijdige indiening. Echter, deze beslissing achten wij onredelijk en strijdig met de beginselen van billijkheid en behoorlijk bestuur. De stroomonderbreking waarvan wij het slachtoffer waren, viel samen met een geplande vakantie van meer dan drie weken, waardoor het ons objectief onmogelijk was om de aanvraag binnen de gestelde termijn in te dienen. Wij betwisten bovendien de redelijkheid van de gehanteerde termijn voor indiening, zeker gelet op de ernst en impact van de stroompanne. Wij behouden ons dan ook uitdrukkelijk het recht voor om deze zaak juridisch verder te laten onderzoeken en desgevallend de nodige stappen te ondernemen. Wij verzoeken u met aandrang om alsnog tegemoet te komen aan uw eerder gecommuniceerde belofte tot vergoeding. De stroompanne heeft immers aantoonbare schade veroorzaakt aan diverse verse producten, hetgeen wij desgevraagd kunnen staven. In afwachting van uw gemotiveerd antwoord, verblijven wij, Met de meeste hoogachting, De familie Sergooris-Temmerman
Geen Hulp meer voor Smappee klanten?
Goeiedag Graag vernam ik van U of U nog end user support geeft aan uw trouwe Smappee klanten van het eerste uur (2017). Ik heb een Smappee energy monitor maar heb enkele probleempjes. Ik heb al 2 tickets gecreëerd in uw support.smappee.com maar zie geen beweging. Het centraal telefoonnummer van Smappee is nu blijkbaar enkel voor professionele installateurs. Moet ik hieruit concluderen dat U uw oude klanten in de steek heeft geladen? Dat zou m.i. een commercieel fout zijn vermits U deze klanten dan zal verliezen in een snelle evoluerende markt waarin nu velen gelijkaardige diensten aanbieden. Ikzelf ging nu een smappee laadpaal installeren maar ik twijfel nu wel want ik krijg de indruk dat Smappee zich klaarmaakt voor een verkoop aan een grotere speler...
Onterecht afgesloten net voor lang weekend
Beste, Ik ben donderdagochtend onterecht afgesloten van electriciteit en gas. Ik heb van Eneco geen enkele verwittiging ontvangen. Alle facturen zijn betaald en op 4 augustus heb ik zelf een eindafrekening ontvangen waarbij ik 45 euro terug kreeg. In bijlage vind u mijn eindafrekening) Ik ben 66 jaar en heb een zwaar apneu probleem waarbij ik verplicht op doktersadvies steeds met een masker aan moet slapen. Daar het op electriciteit werkt ... Mijn vrouw is 61 en is in alle staten. Toen ze de twee medewerkers die gingen afsluiten aansprak werd ze lacherig van antwoord gediend. De buren die passeerden werden dadelijk op de hoogte gebracht dat we onze facturen niet betaalden. Leuk!! Ik ben nog steeds actief als consultant en sta continu in contact met partners in de USA. Dit was ook niet meer mogelijk. Tenslotte hebben we zeven poezen die we niet kunnen achterlaten om 4 dagen op hotel te gaan. We hebben twee diepvriezen en twee ijskasten. Alles zit vol met o.a. vlees, vis.... Dit weekend waren temperaturen van 30 graden niet ongewoon. U kan raden wat er met de inhoud gebeurt. Ik heb donderdagnamiddag continu aan de lijn gehangen met Eneco (4 maal gesproken met Nederlandse klantendienst) en Sibelga (driemaal). Ik werd eerst van het kastje naar de muur gestuurd. Eneco heeft hun fout toegegeven (enkel telefonisch jammer genoeg) en men zou een mail sturen naar Sibelga voor een spoedprocedure. Om 17:00 had men nog geen mail ontvangen. Ik kreeg van Sibelga de leuke opmerkingen dat pas maandagochtend de mailbox zal open gedaan worden. We hebben ook met de politie gesproken. Ze kunnen ons niet helpen maar men raadde ons aan om naar de vrederechter te stappen. Met vriendelijk groeten, Luc
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten