Beste,
FLUVIUS : Stroomonderbreking en werkzaamheden zonder voorafgaandelijke verwittiging tijdens onze vakantieperiode.
-----------------------------------------------
• Op woensdag 05-11-2025 zijn we op vakantie naar zee vertrokken met de bedoeling er tot maandag 10-11-2025, samen met vrienden er te verblijven.
• Op donderdag 06-11-2025, om 9.45 u., ontvangt we een DRINGENDE OPROEP van de firma GS-SOLUTIONS (onderaannemer van Fluvius), met de melding dat we SNEL naar huis moeten komen wegens elektriciteitswerken en een stroomonderbreking in onze woning.
• Wij zijn verbaasd, want we werden NOOIT van enige werken op de hoogte gesteld.
• Met enige tegenzin hebben we onze vrienden afgezegd, alle bagage en eten ingepakt en zijn we, met een tussenstop in Drongen (ik ben mindervalide), naar huis gereden.
• Thuis bleek inderdaad dat onze inrit, ons voetpad, en het voetpad aan de overkant van de straat, open lag, en onze woning al sinds de ochtend zonder spanning was. Niets werkte.
• Het probleem werd door de verantwoordelijke van GS-Solutions gelegd bij het feit dat ze de aansluiting van onze kabel moesten wijzigen door hem te verleggen van de overkant van de straat naar onze kant van de straat.
• BLIJKBAAR WAS DIT EEN ONVERWACHTE SITUATIE VOOR GS-SOLUTIONS !!!! Ze waren blijkbaar niet op de hoogte dat onze aansluiting aan de overkant van de straat lag. Ze hadden ons huis dus "per ongeluk" losgekoppeld.
• Nochtans hadden wij 28 jaar geleden, een DUIDELIJK gedetailleerde situatieschets MET AFMETINGEN gemaakt met daarop ONS aansluitpunt aan de overkant van de straat, met ook het tracé van onze voedingskabel tot IN onze woning.... DAT PLAN WERD TOEN OOK BEZORGD AAN FLUVIUS.
• FLUVIUS was dus op de hoogte en had die informatie kunnen doorgeven aan GS-Solutions, zodat zij dit ook wisten. Blijkbaar gebeurde dat NIET.
• Na de werken, die tot valavond duurden, hebben wij ook nog onze oprit en het voetpad grondig mogen poetsen en afspuiten.
• Pas de dag nadien, na nog wat poetswerk, zijn we na de middag terug naar zee vertrokken. In feite zijn we 2 volle vakantiedagen verloren.
• Wij vinden het en onbegrijpelijk, DAT WIJ VAN DEZE WERKEN, VOORAFGAANDELIJK, NIET WERDEN GEÏNFORMEERD door Fluvius of GS-Solutions en dat wij verplicht waren onze vakantie te onderbreken en naar huis te keren....Dus een nutteloze vakantierit van 2 x 125 km = 250 km + ongemak + 2 dagen vakantie verloren !!!
BESLUIT :
Wij zijn +76 j en mindervaliden.
Wij vragen aan Fluvius een billijke compensatie van 175 € voor de verplaatsingskosten (2x 125 km = 250 km met benzineauto) + het ongemak + het verlies van twee vakantiedagen van de vijf.
FLUVIUS deed een voorstel van 100 €, dat wij belachelijk laag vinden.