Slecht

39 punten Info

Meest recente klachten

R. V.
20/10/2025

Onaangekondigde onderbreking bij geplande werken

Op 03-10-2025 werden er geplande werken uitgevoerd in een zijstraat van de Kasteelstraat op zo'n 250 m van onze woning. Plots en onaangekondigd was er 's morgens 03-10-2025 een lange wateronderbreking. Erg aangenaam als je als mindervalide (76 j) onder de douche staat....en als de vaarwasser draait!!! Mijn echtgenote heeft meerdere keren contact genomen met De Watergroep i.v.m. de klacht. Net voor de middag is het leidingwater terug geactiveerd.....maar er kwam slijkwater en veel lucht uit de leidingen. Gevolg: waterfilters en ontkalkzout vervuild met bruin slijk en bijna geen water dat uit de kranen kwam door de vervuilde filters. Mijn echtgenote heeft terug gebeld naar De Watergroep. De mevr. Aan de lijn beloofde de komst van een technieker. Helaas niemand gezien. Teruggebeld naar De Watergroep. De mijnheer aan de lijn zei droogweg dat er GEEN technieker zou langskomen en dat ze zouden "ontluchten op afstand" !!!??? . Dat moeten ze eens uitleggen Dus beloven en dan de belofte niet nakomen en zelfs geen verontschuldiging !!! Gelukkig hebben wij foto's getrokken en hebben we steeds een stel filter- en zoutpatronen in stock. We hadden afspraak met vrienden en die hebben we dus geannuleerd zodat we de filter en het zoutvat konden demonteren om de leiding te ontluchten en te "ontslijken". Dat was een hele klus met wel wat water en luchtverlies door onze watertellen....en een verbrodde namiddag. Wij hebben al 2x een klacht gestuurd naar De Watergroep (zie 2e herhaling in bijlage). BESLUIT: We vinden dat de Watergroep, indien ze lang geplande werken uitvoert. Ze minstens de klanten op de hoogte kan brengen van een GEPLANDE onderbreking....ook als woont die klant op 250 m of verder, en om de hoek en ligt die blijkbaar op het einde van een waterleiding. Bovendien werd de belofte voor de komst van een technieker, voor het vaststellen van de schade en het ontluchten van de leidingen, niet gerespecteerd. Wij vragen een compensatie voor de geleden schade en de ongemakken..... We kijken uit naar nieuws van De Watergroep.

In behandeling
P. R.
17/09/2025

extreem hoge faktuur

geachte, door een waterleiding breuk een paar dorpen verdr was er een overdruk op de leidingen van meer dan 7 bar. hierdoor is er een veiligheidsklep open gegaan die blijkbaar uren heeft gelopen voordat wij dat konden constateren. op de dag zelf is er iemand van de watermij langs geweest die alles heeft geconstateerd, de schade is doorgegeven aan de verzekering maar de extreme rekening die later gekomen is moet ik ophoesten terwijlhet jullie fout is. dit is tog geen juiste politiek om uw klanten te behandelen. fout bij jullie en jammer ik moet daarvoor opdraaien. mijn normale tussen rekening is 190€ en nu is het 2240€ 10 x zo hoog.

In behandeling
O. B.
4/09/2025

2 maal bedrag moeten betalen

Allen, Ik heb eind 2024 2x een factuur moeten betalen van de watergroep voor mijn voorschot, heb hun toen gemaild en en buiten een antword" we geven door aan onze diensten " heb ik niets meer vernomen.. Wel dat mijn voorschotten plots de hoogte ingaan sinds plaasten van de digitale meterstand, we hebben nooit zoveel moeten betalen!! Ik stuur jullie de factuur van de klachtmail en voorbeeld van de voorschot factuur Voorbeeld: Eind 2023 bedroeg ons voorschotfacuur 138,58€ en na het plaatsen van de digitale meterstand 273€ en wij gebruiken niet meer water dan in 2023

Afgesloten
G. B.
2/09/2025

Afrekening 2 maand te vroeg

Waarom krijg ik nu plots mijn afrekening 2 maand vroeger, zonder uitleg ? Op uw facturen staat ook geen contact naar uw facturatiedienst. Eerste melding met referentie 013316812 bij klantendienst op 30/7/2025 zonder reactie. Telefonisch bent u in praktijk niet te bereiken. Klacht ingediend op 31/7/2025 bij klachtendienst@dewatergroep.be zonder reactie.

Opgelost
S. D.
23/08/2025

Verhoogde factuur

Beste Ik woon in een appartementsgebouw en neem water af via de gemeenschappelijke aanvoer in het gebouw. Bij de afrekening van vorig kalenderjaar merkte ik dat de prijs voor mijn waterverbruik bijna verdubbeld was, ook al verbruikte ik ongeveer evenveel water. Navraag bij enkele buren leverde eenzelfde klacht op: een enorme stijging van de waterfactuur. Ik vroeg de laatste tussentijdse facturen op en zie dat onze residentie van een driemaandelijkse aanrekening van 1373,01 euro (2023) naar 3136,42 euro (2024) ging. Voor 2025 ligt het al op 3985,92 euro. Dat is een verdriedubbeling van de prijs van 2023 ... Het globale waterverbruik in het gebouw is, met enkele minieme schommelingen, grotendeels gelijk gebleven. Graag krijg ik te horen wat deze stevige meerprijs verantwoordt. Dit is toch een exuberante verhoging. Alvast bedankt. Vriendelijke groeten Sofie De Puydt

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 80 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform