LUMINUS

ENERGIE EN WATER

Score

82 punten
Uitstekende klachtenafhandelingsdienst
Berekening van de score
Status Waarde
Open 166
Gesloten 74,70%
  • 166 Totaal aantal ontvangen klachten
  • 75% gesloten klachten via het platform
4 dagen gemiddeld om te reageren
Gemiddeld reageren de bedrijven binnen 7 dagen

Hoe werkt het?

  1. Dien je klacht in hierboven en verstuur hem rechtstreeks naar het bedrijf.
  2. Ontvang vervolgens via het platform een antwoord.
  3. Ben je niet tevreden? Neem contact op met onze advocaten bij Test Aankoop.

Waarom je klacht via Test Aankoop versturen?

  • Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
  • Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
  • Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)

Hulp nodig? Bel onze advocaten

Gemiddeld reageert dit bedrijf binnen 4 dagen. Mocht het langer duren, kan je contact met ons opnemen.

Onze advocaten zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9 uur tot 12u30 en van 13 uur tot 17 uur (vrijdag tot 16 uur)

02 892 37 05

Publieke klachten

Alle klachten tegen dit bedrijf

  • S. G.

    14/10/2021

    fout tarief

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Beste, Wij waren klant bij Essent en hadden het contract 'Vooraf'. Ons contract zou door Luminus overgenomen worden aan dezelfde voorwaarden. Bij nazicht van de tarieven klopt dit helemaal niet: Bi..."
  • J. L.

    12/10/2021

    Aanrekening voor periode die buiten contractperiode valt.

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Eind augustus 2021 is het energiecontract (electriciteit en gas) afgelopen door verhuis. Echter op 5 september is een nieuwe voorschot factuur opgemaakt voor de periode September 2021 - Oktober 202..."
  • M. S.

    9/10/2021

    verkeerde jaarafrekening

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "nieuwe energieleverancier op 01/12/2020 ESSENT contract met voorafbetaling van 800€ en variabele prijs. op 8 juli overname contract door LUMINUS . Essent geeft 663,13 terug en rekent geen energie v..."
  • D. D.

    7/10/2021

    Opgelicht bij aansmeren contract

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Hallo, Ik werd recent een contract aangesmeerd via Luminus. Zogezegd omdat ik goedkoper zou zijn! Mispoes! Ik zit ng met een vast tarief van 2019. Ook zeiden ze mij dat ik geen restwaarde meer ..."
    Behandeld door Test Aankoop
  • C. V.

    3/10/2021

    Dubbele betaling van energiefactuur

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Beste Op 25 april ontving ik een slotfactuur aangezien mijn vrouw het contract op haar naam liet zetten. De "eind"-meterstanden werden toen ook doorgegeven namelijk 11247 dagtarief en 9832 nachttar..."
  • Q. C.

    1/10/2021

    Valse offerte

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Beste, Gisteren werd ik gebeld door een vertegenwoordiger. Deze zei mij een offerte te zullen sturen voor een nieuw contract. Dit bleek opeens een contract te zijn. Dit staat ook op mail dat het ee..."
  • L. H.

    28/09/2021

    Contract onderhoud ketel

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Geachte Het betreft een contract voor het onderhoud van een ketel waarvoor wij geen enkele overeenkomst hebben gemaakt met Luminus. Mijn eerste klacht over dit probleem dateert van 15/09/2021. ..."
  • R. D.

    23/09/2021

    eenzijdig opgestart contract

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Dit is een copie van de klacht die ik naar Luminus gestuurd heb: Een tijdje geleden ben ik opbebeld door Luminus ivm een extra dienst namelijk verwarmingsketelnazicht. Ik heb toe gezegd dat ik niet ge..."
    afgesloten Succesvol
  • T. H.

    20/09/2021

    Cadeaubon niet ontvangen

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Augustus 2020 spreekt medewerker Luminus me aan in Mediamarkt en verkoopt energie contract. Omdat er een jaarlijkse abonnement kost is biedt men mij een waardebon van €100 voor Mediamarkt aan Miv 1 se..."
  • M. G.

    20/09/2021

    Annulatie contract

    LUMINUS ENERGIE EN WATER

    "Beste, wij werden door iemand van luminus aangesproken in mediamarkt met een voorstel, wij beslisten om in dit contract te stappen. Daarna kregen wij van onze huidige leverancier een betere offerte vo..."

Bekijk alle klachten