Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. L.
17/12/2025

Tafel wordt niet hersteld noch vervangen ondanks binnen garantietermijn

In maart 2024 een tafel gekocht bij fonq.be (leverancier Old Inn wonen). Na meer dan een jaar, december 2025, de stoelen omhoog gezet om te dweilen, breek een poot gewoon zomaar af??? Duidelijke een gebrek aan de tafelpoten. Gevolg: een andere poot breekt ook af. Binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, zoals ook op de site van fonq staat. Gemaild dat ik recht heb op herstel of vervanging van deze verschrikkelijk gemaakte tafel en het antwoord dat ik kreeg, is niet enkel gedurfd maar ook onwettig. Het antwoord: "Wij hebben uw aanvraag bekeken. Omdat de tafel in maart 2024 is aangeschaft en in april 2024 geleverd, kunnen wij deze melding helaas niet meer in behandeling nemen binnen onze garantie/service. Daarnaast betreft het een tafel van massief hout. Dit is een natuurproduct dat kan werken en waarbij de belastbaarheid mede afhankelijk is van gebruik en belasting. Het plaatsen van stoelen op de tafel kan extra spanning veroorzaken op de bevestigingspunten. De Belgische wetgeving inzake consumentenrechten is toch van toepassing: de wettelijke garantietermijn bedraagt twee jaar vanaf levering van een nieuw product. De leveringsdatum van onze eetkamertafel Mango walnoot is april 2024. Daarmee valt de tafel nog steeds binnen de wettelijke garantieperiode, die loopt tot april 2026. De beschadiging (afgebroken poten) duiden duidelijk op een gebrek in materiaal of constructie en mag niet als normaal gebruik of verkeerde belasting worden afgedaan, dit is exact het soort probleem dat onder de wettelijke garantie valt. Heb gelukkig al eerder een massief houten tafel gehad, en die was 10 jaar oud, zonder ooit zoiets voorgehad te hebben. Zij schuiven het dus af nl. 1) dat het niet binnen de garantietermijn valt 2) dat stoelen omhoog zetten belastend is en dan bijgevolg ervoor heeft gezorgd dat een massief houten tafel zomaar kapot zou gaan. stoelen omhoog zetten om te dweilen, en dan zeker dergelijke lichte stoelen horen tot normaal verwacht gebruik van een consument die een tafel koopt.

In behandeling
K. K.
16/12/2025

Garantieprobleem Decathlon

Weigering wettelijke garantie van 2 jaar Geachte mevrouw/heer, Op 20 september 2025 kocht ik een Stromer ST1 Speedpedelec van 3,5 jaar oud in uw webshop en betaalde er €3.389,0 voor. De fiets kon enkel online besteld worden. Omdat ik tot dan toe steeds tevreden was van eerdere aankopen bij Decathlon, had ik er het volste vertrouwen in dat de levering goed zou verlopen. Direct bij levering bleek de fiets zelf in nieuwstaat maar de batterij volledig leeg en niet herlaadbaar met de meegeleverde lader waardoor de speedpedelec uiteraard niet als dusdanig gebruikt kon worden. Ik heb de uitneembare batterij meegenomen naar een Decathlon winkel om het defect te laten vaststellen of vervangen maar daar verwees men me door naar de online klantendienst. Na heel wat communicatie met deze klantendienst en verschillende bezoeken van mezelf aan Stromer dealers in de buurt is de status nu als volgt: - de batterij is effectief defect bevonden, - de fiets werkt prima met een andere batterij en is ingeschreven op m'n naam bij DIV, - hoewel er zowel op de fiets als op de batterij een garantie van 2 jaar werd beloofd bij de verkoop, weigert Decathlon de batterij te vervangen en staat Decathlon ook niet toe dat de batterij wordt gereviseerd op hun kosten (bv door bikebat.be of gelijkwaardig). Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie of revisie van het de batterij en indien dit onmogelijk blijkt, om vervanging van de batterij zonder kosten voor mij. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet,

In behandeling
K. B.
16/12/2025

Slechte merkschoenen

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. Na [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

In behandeling
R. D.
14/12/2025
Luckx

Uitblijvende herstelling

Beste, We zijn reeds meer dan een jaar de technische problemen met onze ramen aan het aanhalen, maar er wordt maar geen oplossing geboden. Met alle mails die reeds zijn verstuurd zal het geen probleem zijn om de historiek van de problemen op te bouwen. Gelieve dringend de problemen aan te pakken. Met vriendelijke groet, Ronny De Bosscher

In behandeling
T. K.
12/12/2025

Niet betaalen van mijn geld

Beste, een tijdje geleden hebben wij een robotstofzuiger gekocht bij mediamarkt in Hasselt (met bankcontact), maar helaas is deze verschillende keren ( 6 maal) binnen gedaan voor reperatie. De laatste keer hebben ze uiteindelijk gezegd ( via mail) dat we ons geld mogen halen. Wij zijn ter plaatste geweest om ons geld te halen, maar hij was al onvriendelijk. Mijn vrouw liet de mail zien van wat dat mediamarkt ons mailde. Te persoon die ons hielp was heel arrogant en onbeschoft en wou ons niet helpen. Hij begon te zeggen waar ons ticket was,terwijl dat hij kon zien dat wij nog garantie hadden en de factuur in zijn systeem. Hij gooide mijn vrouw haar gsm op tafel met een brute stem ik kan niks doen zonder ticket. Na dit was mijn vrouw niet meer te houden. En nu hebben ze ons gemaild dat wij nietmeer welkom zijn in de mediamarkt. Hebben ook een cadeaubon gestuurd ter waarde van de robotstofzuiger. Ik zou nu u willen vragen? Hoe kunnen nu wij iets kopen zonder te zien en de cadeaubon gebruiken en niet welkon zijn in deze keten das een. Ten tweede ik heb met bankcontact betaald en zou graag hebben dat ze ons geld terug storten op de rekening.

In behandeling
V. B.
12/12/2025

Geen hersteling binnen redelijk termijn

Ik heb op 9 oktober 2025 een garantieprobleem gemeld bij Dyson voor mijn Steelstofzuiger. Het defecte onderdeel werd door Dyson bevestigd, maar men beweert al meer dan één maand dat het onderdeel “niet op voorraad” is, terwijl ik via hun officiële notificatiesysteem een bericht ontving dat het onderdeel wél op voorraad is. Ondanks herhaald contact via WhatsApp, e-mail en telefoon wordt geen concrete datum geen vervangtoestel en geen terugbetaling aangeboden. De communicatie met Dyson verloopt extreem moeilijk. Aangezien ik zie dat talrijke andere klanten exact dezelfde problemen melden op Trustpilot en Test Aankoop (lange wachttijden, geen vervanging, geen communicatie), lijkt dit geen individueel incident, maar een structurele inbreuk.

In behandeling
I. L.
10/12/2025

Garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 20/7/2025 kocht ik een bedeltje van een olifant in uw pop-up store in Bangkok en betaalde ik er 3610 baht voor. Na 3 dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken (een diamantje is weg). Het is aangekocht in een officiële pop-up store van Pandora. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product of indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Ik kan de desbetreffende bedel nog bestellen via de website, dus er zijn er zeker nog voorradig. Indien ik binnen 5 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Inge Bijlagen: • Bedel met het ontbrekende diamantje + De reclame voor de pop-up store. • Betalingsbewijs

In behandeling
D. B.
10/12/2025

Garantieclaim na 6 maanden afgewezen - geen reactie

Wasmachine Samsung WW90DG6U25LKU3 Serienummer: 08JR5ESY600652W Geachte heer/mevrouw, Ik neem opnieuw contact met u op omdat ik na 11 werk dagen nog geen reactie heb ontvangen op mijn eerdere e-mail van 25/11/2025 Dit is bijzonder vervelend, zeker aangezien wij momenteel zonder werkende wasmachine zitten en daardoor in een moeilijke situatie verkeren. Zoals eerder aangegeven is de oorzaak van de beschadiging aan de manchet niet vastgesteld, en er is geen bewijs dat dit door verkeerd gebruik zou zijn ontstaan. Daarom heb ik gevraagd om: een herbeoordeling van het dossier, bij voorkeur door een technicus van Samsung zelf, of een schriftelijke en technische motivatie waarop de conclusie “gebruikerschade” precies gebaseerd is. Gezien de omstandigheden en het feit dat wij hierdoor geen gebruik kunnen maken van een essentiële huishoudtoestel, verwacht ik op korte termijn een concrete reactie en een passende oplossing. Daarnaast ben ik van mening dat een gat in de manchet na 6 maanden normaal gebruik van de wasmachine een fabricage- en kwaliteitsfout is. Alvast dank voor uw snelle opvolging. Met vriendelijke groet, Daria Babelek

In behandeling
H. D.
9/12/2025

Bewust misleidende informatie geven & niet naleven wettelijke waarborgen

Geachte mevrouw/heer, Op 16 april 2025 kocht ik een LSC Smart Connect rotatable camera van jullie huismerk in uw winkel en betaalde ik er 22,95 € voor. Sinds half november 2025 vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Het werkt niet meer, en kan op géén enkele manier gekoppeld worden, noch aan de app of wifi. Niets helpt, zelfs een reset heeft geen resultaat. In het bijzonder, kan op géén enkele manier gekoppeld worden, noch aan de app of wifi. Gisteren 8 december heb ik mij aangeboden in de winkel Action Stadsfeestzaal Antwerpen waar ik het artikel kocht. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Henri Bijlagen: De kassabon kleeft op de verpakking van het toestel, helaas is het bestand te zwaar om aan de klacht te hangen. • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

In behandeling
J. N.
8/12/2025

Garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 17/03/2025 kocht ik een Iphone 16 ProMax 256GB BL Titanium, in uw winkel en betaalde ik er 1353,12€ voor. Na ongeveer 9 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, plotse volledige uitval van het toestel Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging / betalingsbewijs

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform