Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. F.
1/11/2025

Defect buiten de garantievoorwaarden

Geachte, Ik heb op 3 juni 2025 de Samsung MS23K3513AK - Solo-Microgolfoven gekocht voor 119 euro met verkoop door bol. Ik merkte echter vanaf september dat deze soms een verbrande (plastic?) geur gaf na langduring gebruik. (Meerdere dingen na elkaar of één iets voor een lange tijd). Toen ik zag dat er in de reviews op bol nog twee mensen waren met dit probleem, heb ik op 14 oktober dan ook beslist om een reparatieanvraag in te dienen, want ik vertrouwde het niet meer. Op 24 oktober is het artikel gecontroleerd en op 30 oktokber is mij een prijsopgave voorgelegd om het te repareren voor 125,67 euro (meer dan de aankoopprijs?), om het onhersteld terug te krijgen voor 19,95 onderzoekskosten of afstand te nemen van het artikel zonder mijn geld van de aankoop terug te krijgen. In de pdf document van de prijsopgave stond het volgende: “Onze monteur heeft vastgesteld dat het defect buiten de garantievoorwaarden valt” “De reparatieservice heeft na onderzoek vastgesteld dat je artikel niet binnen de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden” “Reparatieomschrijving: Apparaat herstellen door de importeur. Apparaat heeft externe schade.” Er is echter 2 jaar fabrieksgarantie en ik heb dit product in perfecte staat verzonden (behalve het inwendige defect dat voor die verbrande geur zorgt uiteraard). Door de twee andere slechte reviews weet ik ook dat dit defect geen alleenstaand geval is. Ik hoef deze of een nieuwe microgolf zeker niet meer terug na al de problemen, maar ik wil het volledige aankoopbedrag wel terugkrijgen, want ik ben zeker dat ik in mijn recht ben. Met vriendelijke groeten, A F Klantnummer: 9009987479 Bestelnummer A00066NX3T Factuurnummer: 3913458337161 Reparatienummer 69093003

In behandeling
M. V.
29/10/2025

Betreft: beroep op wettelijke garantie wegens non-conformiteit - Beko koelkast (model: RCHA270K30XBN

Klachtnummer - 12923608 - Beko koelkast, model: RCHA270K30XBN Geachte heer/mevrouw, Met betrekking tot klachtnummer 12923608 betreffende de Beko koelkast, model: RCHA270K30XBN, heb ik tot op heden een voorstel mogen ontvangen voor vervanging op basis van coulance. Hiervoor dank ik u. Graag wil ik onderstrepen dat het bieden van een minimale garantie ter waarborging van de kwaliteit, naar mijn mening, een teken zou zijn van klantvriendelijkheid en vertrouwen in het product. Indien nodig ben ik bereid hiervoor een symbolische bijdrage te leveren. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, Michiel Vandermassen

In behandeling
M. H.
28/10/2025

Dringende Klacht en Ingebrekestelling Krëfel weigert wettelijke garantie

Geachte heer/mevrouw, Hierbij dien ik een openbare en formele klacht in tegen Krëfel NV wegens het aanhoudend en onwettig weigeren om hun wettelijke garantieverplichtingen na te komen betreffende een defecte televisie. Feiten van de Zaak: 1. Aankoop: Op 29/08/2025 kocht ik in uw winkel een Hisense 75-inch televisie voor €600,00 (bon/factuur beschikbaar). 2. Defect: Kort na aankoop en bij de eerste ingebruikname vertoonde het toestel een duidelijk defect: zichtbare dode pixels op het scherm. Dit is een technisch gebrek waardoor de tv niet voldoet aan het doel waarvoor deze is aangeschaft. Er is geen fysieke schade aan het toestel; het betreft een softwarematig of intern technisch defect. 3. Garantieverzoek & Weigering: Op 11/09/2025 diende ik een verzoek in tot herstelling onder de wettelijke garantie. Krëfel weigert tot op heden elke tussenkomst, met als enige argument dat ik het toestel zelf heb opgehaald (via Click & Collect) en het vervoer de oorzaak zou zijn. 4. Tegenargumenten: • Het zelf ophalen via Click & Collect is een optie die Krëfel zelf aanbiedt en hierover werd geen enkele waarschuwing gegeven dat dit de garantie zou schaden. • De televisie is zorgvuldig vervoerd in een ruime wagen (bestelwagen/camionette) en de schade is niet fysiek, maar softwarematig/technisch. • Krëfel is ingegaan tegen de wettelijke garantie door een onwettige meldingsperiode van 24 uur te hanteren, in strijd met de wet (Art. 1649quater, §2 BW) die een termijn van twee maanden voorziet. 5. Bemiddelingsfalen: De bemiddeling via Test-Aankoop is gestrand omdat Krëfel slechts de optie van herstelling op mijn kosten aanbiedt, wat de facto een weigering van de wettelijke garantie is. 6. Ondoorzichtige Communicatie: De communicatie vanuit Krëfel was traag, onprofessioneel en inconsistent (o.a. wisselende instructies over terugbrengen/ophalen). Mijn Eis: Krëfel is op basis van de wettelijke garantie van twee jaar (Art. 1649quinquies BW) verplicht het toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Ik stel Krëfel hierbij formeel in gebreke en eis dat u: 1. Het defecte toestel kosteloos laat herstellen conform de garantie, OF 2. Een nieuw, gelijkwaardig vervangtoestel levert, OF 3. De volledige aankoopprijs (€600,00) terugbetaalt. Ik eis dat hier binnen vijf (5) werkdagen een concrete en positieve oplossing voor wordt geboden. Waarschuwing: Indien Krëfel blijft weigeren om haar wettelijke verantwoordelijkheid te nemen en deze onrechtvaardige behandeling van een klant voortzet, zal ik mij genoodzaakt voelen om alle beschikbare stappen te ondernemen, inclusief: • Het indienen van een klacht bij de Federale Overheidsdienst Economie (Algemene Directie Economische Inspectie). • Het ondernemen van gerechtelijke stappen. • Het publiceren van een gedetailleerde negatieve recensie op alle relevante publieke platforms (waaronder Google Reviews), waarin de gang van zaken en de lakse houding van Krëfel ten aanzien van de wettelijke garantie en klantenservice openbaar worden gemaakt, om andere consumenten te waarschuwen. Ik hoop oprecht dat u alsnog blijk geeft van de nodige professionaliteit om dit dossier snel en correct af te handelen. Met vriendelijke groet, Hafiani Khabbach Klantnummer: 33455006 Klachtnummer: 13436901

In behandeling
T. V.
27/10/2025

problemen terugbetaling

Beste Ik heb in oktober mijn defecte muis naar jullie opgestuurd betreft de retournummer 10358179, het bedrag van de muis werd terugbetaald maar niet het volledige bedrag, enkel de 20.01 euro, en niet het volledige bedrag van 55 euro, ik heb meerdere malen gemaild jullie naar de klantenservice, maar ik kreeg geen antwoord van jullie. Zouden jullie het resterende ontbrekende bedrag van 34.99 euro terug kunnen overmaken binnen een termijn van 5 werkdagen, anders ben ik genoodzaakt dit te melden bij de consumentenbond, ik heb bijkomend een bewijs toegevoegd dat ik enkel de 20.01 heb ontvangen op mijn rekening.

Opgelost
T. V.
27/10/2025

problemen terugbetaling

Beste Ik heb in oktober mijn defecte muis naar jullie opgestuurd betreft de retournummer 10358179, het bedrag van de muis werd terugbetaald maar niet het volledige bedrag, enkel de 20.01 euro, en niet het volledige bedrag van 55 euro, ik heb meerdere malen gemaild jullie naar de klantenservice, maar ik kreeg geen antwoord van jullie. Zouden jullie het resterende ontbrekende bedrag van 34.99 euro terug kunnen overmaken binnen een termijn van 5 werkdagen, anders ben ik genoodzaakt dit te melden bij de consumentenbond, ik heb bijkomend een bewijs toegevoegd dat ik enkel de 20.01 heb ontvangen op mijn rekening.

Opgelost
M. L.
27/10/2025

garantie

factuurnr: 85004707 factuurdatum: 3 okktober 2024 Geachte mevrouw/heer, ik heb airpodes max gekocht bij coolblue op 11 september 2025 heb ik de eerste keer mijn airpods opgestuurd naar coolblue voor reparatie maar zeggen dat het geen garantie is, wel de airpods hebben in de hoofdsteun een doekje, welke bij mij is uitgerokken, elke keer ik het op mijn hood zet doet dit pijn, nu voor de prijs die ik heb betaald voor de airpods max zou dit doekje volgens mij na nog geen jaar niet zomaar mogen uitrekken, dus heb ik gevraagd tot 2 maal toe om dit te repareren, ze wimpelen elke keer de garantie af.

In behandeling
M. L.
27/10/2025

garantie

factuurnr: 85004707 factuurdatum: 3 okktober 2024 Geachte mevrouw/heer, ik heb airpodes max gekocht bij coolblue op 11 september 2025 heb ik de eerste keer mijn airpods opgestuurd naar coolblue voor reparatie maar zeggen dat het geen garantie is, wel de airpods hebben in de hoofdsteun een doekje, welke bij mij is uitgerokken, elke keer ik het op mijn hood zet doet dit pijn, nu voor de prijs die ik heb betaald voor de airpods max zou dit doekje volgens mij na nog geen jaar niet zomaar mogen uitrekken, dus heb ik gevraagd tot 2 maal toe om dit te repareren, ze wimpelen elke keer de garantie af.

In behandeling
G. D.
24/10/2025

Eis tot ontbinding koopovereenkomst

Geachte heer, mevrouw, Betreft order nummer 58499222 voor wijnbewaarkoelkast Haier Deze wijnbewaarkast Haier werd geleverd op 12 augustus 2025 en is defect sinds 5 oktober, vandaag 24 oktober is er nog steeds geen oplossing. Duidelijk een slecht merk dat volgens Krefel ook uit het gamma gaat, maar ook duidelijk een super slechte service van Krefel die er niet in slaagt om deze wijnbewaarkast met een capaciteit van 247 flessen gerepareerd te krijgen binnen een redelijke termijn, of vervangen door zelfde type toestel of te vervangen mits een opleg. Meerdere keren telefonisch contact genomen met de klantenservice, maar die kunnen niet helpen en die kunnen je ook niet doorverbonden naar een klachtenafdeling, een manager of éénder welke andere afdeling binnen Krefel. Depannage technieker langs geweest en die heeft vastgesteld dat er aan het nieuwe toestel gewerkt is geweest, en er een vulpijpje gemonteerd is op de compressor – met andere woorden het betreft hier een gereviseerd toestel dat verkocht is als nieuw (foto beschikbaar). Op 8 oktober krijg ik een omruilakkoord dat door Krefel terug geannuleerd werd omdat de nieuwe gevraagde wijnbewaarkast van het merk Liebherr niet in voorraad was. Aangezien er bij Krefel geen bewaarkasten van meer dan 200 flessen in voorraad zijn, is een vervanging ten allen tijde onmogelijk. De levering van eenzelfde vervangtoestel op dinsdag 21 oktober vanuit de winkel in Evere is door de chauffeur afgeblazen geworden, omdat beide toestellen beschadigd waren en het niet zeker was dat ze konden werken. Op dinsdag 21 oktober nog eens de ontbinding gevraagd van deze aankoop, maar er kon opnieuw niemand doorgegeven worden van de boekhouding of van de klachtenafdeling. Vandaag 24 oktober terug telefonisch contact opgenomen met Krefel en hun geconfronteerd met de bevindingen van de depannage technieker en met het feit dat ik mij opgelicht voel en mijn klacht ging neerleggen bij Testaankoop en bij de politie wegens oplichting. Ze willen nu opnieuw akkoord gaan om alsnog de nieuwe wijnbewaarkast met een leveringstermijn van 2-4 weken te bestellen en te leveren, maar dit zonder enige vorm van compensatie of commerciële tegemoetkoming. Wat van mijn kant na al die telefoons die ik in alle richtingen heb moeten doen, na alle last en nadat de wijn ondertussen 22 graden is geworden volstrekt onvoldoende vind. Artikel 5 van de algemene verkoopvoorwaarden van Krefel voorziet het volgende: “Met betrekking tot de levering van producten, in het geval van een defect dat zich voordoet binnen de garantieperiode en voor zover mogelijk en redelijk, heeft de klant de keuze tussen herstelling of vervanging van het product. Alleen indien de herstelling of vervanging buitensporig of onmogelijk zou blijken of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de klant het recht om een prijsvermindering of het recht om de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen” Gebaseerd op dit artikel en omdat men hier duidelijk niet binnen een redelijke termijn voor een oplossing gezorgd heeft, en er eigenlijk ook geen oplossing bestaat bij Krefel, eis ik dus (met de woorden van artikel 5) dat Krefel onze koopovereenkomst annuleert en mij het bedrag van 1.418€ terugstort op mijn rekening. Annuleren is volgens mijn begrip geen aankoopbon voor ditzelfde bedrag. Zelfs voor een nieuw en ander toestel heb ik als consument geen enkel vertrouwen meer in Krefel of hun service organisatie. Bottom-line – echt een super slechte service van Krefel, en in deze situatie helemaal niet echt aan te raden als partner. Spijtig maar de realiteit groeten, Geert

In behandeling
D. V.
23/10/2025

Schade en slechte afwerking

Beste, Na meerdere mails en telefoons komt er maar geen oplossing voor de problemen die nu al een jaar aanhouden, vandaag hebben deze nog een extra wending genomen! Na de voordeur die onderaan bijna 1 cm openstaat, De achtergevel binnenzijde die openscheurt, de achterdeur die gedurig moet geregeld worden omdat ze niet sluit of het slot niet kan doorgedraaid worden, de isolatie in de spouwmuren die opzwelt van het vocht door na 4 maand de ramen af te kitten, de isolatie in de valse wand aan de voorzijde die zonder dampscherm is gemonteerd en minder was dan afgesproken alsook is er een stuk vensterbank binnen tekort die moest los voorzien worden voor te monteren als de radiator vervangen werd zodat dit mooi kon afgewerkt worden-> nooit gekregen of ontvangen! verkeerde soort glas gemonteerd want voor moest er geluidswerend glas in voor het verkeer en achter gewoon hoogrendemends glas worden geplaatst dit is blijkbaar omgekeerd gebeurd! tocht van onder de vensterbanken, de rockwoolplaten die vooraan zijn opgekit hangt er nog overal kit aan en rond de naden wat een verschrikkelijk lelijk uitzicht geeft. Nu sinds vandaag is er op verschillende ramen aan de binnen kadermenten water doorsijpeling duidelijk te zien! Als kers op de taart kwam ik vandaag na een lange werkdag thuis, bleek er in 1 kamer een gehele waterplas te liggen van 2 m op 1m komende van het kaderment en van de vensterbank afgelopen! Conclusie, alle laminaat waar het water op lag is opgezwollen en kapot! Bij nader onderzoek blijkt nu dat er geen enkel raam is afgekit aan de vensterbank alsook de silicone die onder de ramen zit blijkt ook maar matig mager te zijn! Graag had ik hierover wel eens willen informeren wat jullie hieraan gaan doen! Want na mening mail verkeer en 1 mail terug hebben gehad met als antwoord “ Ruben is ermee bezig” ik kan veel geloven en zeker dat het druk is maar dat dit al een jaar moet aanslepen vindt ik er toch wel heel over! Alsook de communicatie is mager tot zelfs niks, als we bellen geen antwoord of we moeten terug bellen … zo blijft het gewoon maar duren!

In behandeling
F. T.
22/10/2025

Apple iPhone - Wettelijke garantie van 2 jaar op mijn iPhone 17 Pro

Beste, Ik heb onlangs een iPhone 17 Pro gekocht op 25/10/2025 via Apple Distribution International Ltd. (zie bijlage). In mijn Apple-account zie ik echter dat de garantie slechts 1 jaar bedraagt. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (Richtlijn 1999/44/EG en Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht) heb ik als consument recht op 2 jaar wettelijke garantie op nieuwe toestellen. Deze garantie geldt onafhankelijk van de commerciële garantie van Apple van 1 jaar.Ik wens dan ook bevestiging dat mijn toestel gedurende de volledige periode van 2 jaar wordt gedekt conform de wettelijke garantie, en dat eventuele fabricagefouten binnen deze termijn kosteloos worden hersteld of het toestel wordt vervangen.Ter referentie:Model: iPhone 17 Pro - Serienummer: CTX32FY056 - Aankoopdatum: 20/10/2025 - Factuurnummer: UA26597684 - Klantnummer: 200481 (Numéro article 000010 reference MG8H4ZD/A description: IPHONE 17 PRO COSMIC ORANGE 256GB-ZDD)I Aangezien ik geen email adres vind van Apple Belgium doe ik een beroep op uw diensten om bij Apple de formele erkenning van de garantieperiode van 2 jaar te bekomen. Met dank en vriendelijke groet, Frans Temmerman Beatrijslaan 16A 3110 Rotselaar Tel 0471128260

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform