Meest recente klachten

J. L.
2/09/2025

Weigeren herstelling onder garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 16.05.2.25 kocht ik een iPhone 12 mini in uw winkel en betaalde ik er €288,98 voor. Vanaf de aankoop vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Op de webshop kozen wij een toestel in uitstekende staat. Het toestel dat bij ons aankwam was niet in uitstekende staat. Meer specifiek, één van de camera's van het toestel werkt niet naar behoren en zoomt niet mooi in. We horen binnenin de behuizing van de iPhone, de camera steeds zoeken om scherp te stellen en ook op het beeld verspringt de zoom telkens. Op 16.6.2025 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. We konden het toestel opsturen en bij aankomst van het toestel is ons verzoek afgewezen door volgende reden: De achterkant van het toestel is 'volledig beschadigd' en valt dit dus niet onder garantie. Laat ons hier duidelijk stellen dat het probleem dat zich voordoet niks te maken heeft met de schade die het toestel heeft. Daarnaast werd bij melding van het probleem ook doorgegeven dat de twee kleine barstjes die in het toestel zitten geen invloed hebben op de werking van de camera en dit probleem deed zich reeds voor nog vooraleer de barstjes in het toestel gekomen zijn. Zoals wij u vermeld hebben zijn deze barstjes pas in het toestel gekomen bij het uit het hoesje halen van het toestel om foto's te maken van de staat van het toestel. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Volgens de Europese consumentenwetgeving en de Belgische garantievoorwaarden: Hebben wij namelijk recht op een wettelijke garantie van 2 jaar, ook bij refurbished toestellen; en is schade die niet gerelateerd is aan het gemelde defect geen geldige reden om de garantie op het oorspronkelijke probleem te weigeren. Daarnaast was het defect al gemeld vóór de barst ontstaan is, wat wij ook meer dan duidelijk vermeld hebben! Met vriendelijke groet, Jonas Depypere Depypere² info@depypere2.be Bijlagen: · Orderbevestiging · Foto's van het opgestuurde toestel

In behandeling
S. B.
20/07/2025

GARANTIE: NIEUW TOESTEL WORDT NIET VERZONDEN

Op 06.11.2024 bestelde ik een refurbished iPhone SE 2020 via uw website. Ik nam hierbij de verlengde garantie van 18 maanden. Op 31.05.2025 liet ik weten dat het toestel defect was, en retourneerde het. Het scherm reageerde niet meer. Op 24.06.2025 kreeg ik de volgende mail: Remarketed Group [klantenservice@remarketed.com] Hey Saar, Breaking news - Your device will be replaced and processed shortly by our colleagues in the shipping department. The tracking details will be sent out by the carrier soon, please make sure to check your spam folder as well. If you have not received any shipping information within 5 business days, please contact our customer service so we can look into it for you. Stay tuned, Team Remarketed Sindsdien kreeg ik geen informatie meer en geen updates: ik ontving nog steeds geen toestel. En op elke vraag wordt ik door refurbed van het kastje naar de muur gestuurd. Refurbed geraakt niet verder dan telkens wat betuttelende zinnetjes: Het spijt ons dat je nog geen antwoord hebt ontvangen op je vraag. Als marktplaats is het onze verantwoordelijkheid en prioriteit om ervoor te zorgen dat je verzoek tijdig wordt opgelost. We hebben daarom een herinnering gestuurd naar je verkoper, die zo snel mogelijk contact met je zal opnemen. Verder neemt Refurbed geen actie. Ondertussen zijn we ongeveer een maand verder: ik ontving nog steeds geen verzendinformatie mbt het nieuwe toestel dat mij verzonden zou worden, en er is niemand die mij een update geeft, noch refurbed, noch Remarketed. Ik denk dat ik het recht heb: op informatie, én op snelle vervanging van het toestel volgens de garantievoorwaarden.

Opgelost
J. C.
18/06/2025

goederen stuk terug gekregen

De batterij van mijn Iphone 11Pro ging achteruit. Ik keek bij Refurbed.nl en daar zag ik een ander model voor een goede prijs en werd er mij een overname beloofd van mijn oude toestel. Ik kocht dus het tweedhandstoestel en stuurde mijn oude toestel op. Het tweedehandstoestel hapert maar is ok, niet zoals beloofd maar ok. Na weken wachten en verschillende malen contact op te nemen kreeg ik eindelijk een bericht dat mijn gsm stuk is en dat ze deze niet konden overnemen. Nog eens wachten en ik kreeg mijn oude toestel terug: het hing helemaal uiteen. Het is ook niet meer te herstellen. Mijn nog steeds werkende dure toestel was door hen stuk gemaakt en nu weigeren ze alle verantwoordelijkheid. Ze zeggen dat de lijm al opgelost was. Ik heb verschillende malen contact opgenomen en ze weigeren alle communicatie. Ik heb alle communicatie bijgehouden.

In behandeling
M. H.
8/11/2024

Weigering herstelling gsm onder garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 23/09/2024 kocht ik een Samsung Galaxy S23 Ultra in uw winkel en betaalde ik er € 1.008,99 voor (bestelling 11083417). Na geen 2 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, het scherm werkt niet meer na contact van IP68-gecertifeerde toestel met natte handen. https://www.refurbed.be/p/samsung-galaxy-s23-ultra/ Op jullie site zijn de volgende garantievoorwaarden te lezen: nergens staat er dat de waterdichtheid van niet model niet gegarandeerd is. Integendeel: jullie beweren, bijvoorbeeld, dat ‘een refurbed Samsung Galaxy S23 Ultra functioneerd als nieuw maar is veel goedkoper’. Op 07/11/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen (casereferentie 2934233). Mijn verzoek is afgewezen omdat, ik citeer: 'Aangezien je apparaat waterschade heeft. Helaas is onze garantie niet van toepassing. Omdat waterschade onder fysieke schade valt, vervalt automatisch onze garantie.' Overeenkomstig de wettelijke garantie van 12 maanden, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 15 dagen om herstelling van het product de prestaties waarvan jullie als identiek aan die van het nieuwe toestel adverteren, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Maxim Hayan Bijlagen: · Koopbevestiging · Foto toestel

Afgesloten
S. D.
11/09/2024

Terugbetalingsprobleem

Op 16/8 kocht ik een AirMac voor mijn dochter twv 726,99 euro. Een paar dagen later keek ik naar de website om te kijken hoe het zat met mijn bestelling. Ik stelde toen vast dat er niets in de geschiedenis stond van bestellingen. Ik nam contact op met refurbed.be en ze zeiden dat de bestelling was blijven hangen en deze dus niet doorgekomen was. Ze zeiden dat ik max 10 d moest wachten vooraleer dit terug op mijn rekening zou staan. Na een paar dagen belde ik terug, dan zeiden ze dar het probleem bij mijn bank lag. Ik nam contact op met kbc, zo ver zelf dar dienst fraudezaken zich ermee bezighielden en die zeiden er ligt niets aan de kbc maar aan refurbed.be zelf. Ze verwerken hun terugbetalingen met het systeem paypall en dat konden ze via Wordline niet traceren. Ik nam contact op met paypall. Die zeiden dat ze niets voor me konden doen want mijn betaling was via de kbc bank gegaan en niet via paypall. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en moet nu al bijna een maand mijn 726.99 euro missen. Bij refurbed antwoorden ze me zelfs niet meer, ik heb mijn geld echt nodige voor mijn schoolgaande kinderen. Het is een schande dat ik dit nog steeds niet teruggestort heb gekregen. Ik hoop dat ik via jullie hulp kan krijgen. Als je naar refurbed belt gaan ze vragen naar een bestellingsnr. Dit heb ik niet, ze zoeken me dan op via mijn email bebineduquene@hotmail.com zo zien ze dat ik idd een bestelling geplaatst heb van een airmac en de bijhorende communicatie . In bijlage betalingsbewijs, communicatie mails, kbc, dienst fraude, mails refurbed.be en mails paypall

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform