Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Terugbetalingsproblemen
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Met vriendelijke groeten, Sienna
Terugbetalingsproblemen
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Met vriendelijke groeten, Sienna
Weigeren herstelling onder garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 16.05.2.25 kocht ik een iPhone 12 mini in uw winkel en betaalde ik er €288,98 voor. Vanaf de aankoop vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Op de webshop kozen wij een toestel in uitstekende staat. Het toestel dat bij ons aankwam was niet in uitstekende staat. Meer specifiek, één van de camera's van het toestel werkt niet naar behoren en zoomt niet mooi in. We horen binnenin de behuizing van de iPhone, de camera steeds zoeken om scherp te stellen en ook op het beeld verspringt de zoom telkens. Op 16.6.2025 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. We konden het toestel opsturen en bij aankomst van het toestel is ons verzoek afgewezen door volgende reden: De achterkant van het toestel is 'volledig beschadigd' en valt dit dus niet onder garantie. Laat ons hier duidelijk stellen dat het probleem dat zich voordoet niks te maken heeft met de schade die het toestel heeft. Daarnaast werd bij melding van het probleem ook doorgegeven dat de twee kleine barstjes die in het toestel zitten geen invloed hebben op de werking van de camera en dit probleem deed zich reeds voor nog vooraleer de barstjes in het toestel gekomen zijn. Zoals wij u vermeld hebben zijn deze barstjes pas in het toestel gekomen bij het uit het hoesje halen van het toestel om foto's te maken van de staat van het toestel. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Volgens de Europese consumentenwetgeving en de Belgische garantievoorwaarden: Hebben wij namelijk recht op een wettelijke garantie van 2 jaar, ook bij refurbished toestellen; en is schade die niet gerelateerd is aan het gemelde defect geen geldige reden om de garantie op het oorspronkelijke probleem te weigeren. Daarnaast was het defect al gemeld vóór de barst ontstaan is, wat wij ook meer dan duidelijk vermeld hebben! Met vriendelijke groet, Jonas Depypere Depypere² info@depypere2.be Bijlagen: · Orderbevestiging · Foto's van het opgestuurde toestel
GARANTIE: NIEUW TOESTEL WORDT NIET VERZONDEN
Op 06.11.2024 bestelde ik een refurbished iPhone SE 2020 via uw website. Ik nam hierbij de verlengde garantie van 18 maanden. Op 31.05.2025 liet ik weten dat het toestel defect was, en retourneerde het. Het scherm reageerde niet meer. Op 24.06.2025 kreeg ik de volgende mail: Remarketed Group [klantenservice@remarketed.com] Hey Saar, Breaking news - Your device will be replaced and processed shortly by our colleagues in the shipping department. The tracking details will be sent out by the carrier soon, please make sure to check your spam folder as well. If you have not received any shipping information within 5 business days, please contact our customer service so we can look into it for you. Stay tuned, Team Remarketed Sindsdien kreeg ik geen informatie meer en geen updates: ik ontving nog steeds geen toestel. En op elke vraag wordt ik door refurbed van het kastje naar de muur gestuurd. Refurbed geraakt niet verder dan telkens wat betuttelende zinnetjes: Het spijt ons dat je nog geen antwoord hebt ontvangen op je vraag. Als marktplaats is het onze verantwoordelijkheid en prioriteit om ervoor te zorgen dat je verzoek tijdig wordt opgelost. We hebben daarom een herinnering gestuurd naar je verkoper, die zo snel mogelijk contact met je zal opnemen. Verder neemt Refurbed geen actie. Ondertussen zijn we ongeveer een maand verder: ik ontving nog steeds geen verzendinformatie mbt het nieuwe toestel dat mij verzonden zou worden, en er is niemand die mij een update geeft, noch refurbed, noch Remarketed. Ik denk dat ik het recht heb: op informatie, én op snelle vervanging van het toestel volgens de garantievoorwaarden.
goederen stuk terug gekregen
De batterij van mijn Iphone 11Pro ging achteruit. Ik keek bij Refurbed.nl en daar zag ik een ander model voor een goede prijs en werd er mij een overname beloofd van mijn oude toestel. Ik kocht dus het tweedhandstoestel en stuurde mijn oude toestel op. Het tweedehandstoestel hapert maar is ok, niet zoals beloofd maar ok. Na weken wachten en verschillende malen contact op te nemen kreeg ik eindelijk een bericht dat mijn gsm stuk is en dat ze deze niet konden overnemen. Nog eens wachten en ik kreeg mijn oude toestel terug: het hing helemaal uiteen. Het is ook niet meer te herstellen. Mijn nog steeds werkende dure toestel was door hen stuk gemaakt en nu weigeren ze alle verantwoordelijkheid. Ze zeggen dat de lijm al opgelost was. Ik heb verschillende malen contact opgenomen en ze weigeren alle communicatie. Ik heb alle communicatie bijgehouden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten