Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
weigering herstelling onder garantie
in Juli 2024 een nieuwe Suzuki swift sport gekocht. na 10 k km begonnen de remmen te trillen. heb contact opgenomen met de garage ( garage Suzuki te halle, Sterckx) die ik tijdelijk had aangedaan toen. ( wegens omstandigheden niet mijn reguliere garage ( Belauto te mortsel)) laten nakijken door de garagist daar, die het trillen bevestigde en die contact opnam met de hoofdzetel omtrent al dan niet garantie te kunnen geven. de zetel vroeg om foto s te nemen, waarvoor ik alweer verlof nam om dit te kunnen laten doen door de garage. fotos verstuurd en regelmatig contact gehad met die garage omtrend het verdere verloop. Maanden moeten wachten op antwoord van de zetel uit, blijkbaar omdat deze in lock down zaten, niet door corona, maar voor andere redenen. uiteindelijk toch te horen gekregen dat de remmen vervangen mochten worden onder garantie. Maar dat de kosten voor het plaatsen voor mij zouden zijn. had een afspraak gemaakt bij diezelfde garage dan om de remmen te laten maken, en ik kreeg onmiddellijk antwoord dat dat de eerste weken niet zou gebeuren. heb dan contact opgenomen met mijn reguliere garage die dan aan de hoofdzetel het nummer opvroegen voor de garantie, met als antwoord dat ik niet gekend ben als klant. paar keer gebeld met de hoofdzetel nog, zonder gevolg. Nu, ik heb op mail wel degelijk de bevestiging gekregen dat de remmen onder garantie mochten vervangen worden. en 2, onder garantie houdt in dat ik daar niet voor moet betalen, ook niet de uren die nodig zijn om hieraan te werken. ik vind het heel jammer, dat je altijd maar moet vechten om te krijgen waar je recht op hebt. graag jullie hulp hierbij. ik heb het mail verkeer met de garage, de hoofdzetel en de reguliere garage bijgevoegd. vriendelijke groeten Jorgen
Probleem met garantie
Wij hebben vandaag te horen gekregen van Garage Bossaert te Ieper, dat onze fabrieksgarantie vervalt.Dit omwille er 1 onderhoudsbeurt ontbreekt.Wij willen erop wijzen, dat jullie garantie voorwaarden en ik citeer “Bij aankoop van een Suzuki Vitara geniet u 3 jaar constructeursgarantie(maximum 100.000 km) die door Suzuki Belgium verlengt wordt met 2 jaar (maximum 150.000 km) op voorwaarde dat alle onderhouden, zoals voorgeschreven door de constructeur, worden uitgevoerd door een erkende hersteller.”Ik interpreteer hieruit : Bij aankoop van een Suzuki Vitara geniet u 3 jaar constructeursgarantie.Als alle onderhouden gebeurt is zoals deze voorgeschreven zijn, uiteraard door een erkende hersteller, dan krijg je nog eens 2 jaar extra.Ik ben akkoord dat 1 onderhoudsbeurt niet gebeurt is, dit omwille mijn echtgenote dag dagelijks naar UZ Gent moet voor behandeling.Daarna hebben ze een onderhoudsbeurt uitgevoerd en bijstelling van bepaalde kleppen gedaan, die ik op deze korte tijd niet normaal vind, van sinds dien zijn de problemen begonnen op 1 cilinder. De klep was al te veel ingesleten volgens hun goesting, meer bijstellingsplaatjes nodig, enz…Vorige onderhoud hebben wij melding gedaan bij de garage dat er een probleem was met de motor en gevraagd of de relanti kon verhoogt worden. We kregen direct een antwoord dat dit niet kon, maar dat ze gingen kijken wat het probleem was. Echter na dat onderhoudsbeurt hebben ze ons verteld dat er geen problemen zijn met de motor. Nu heeft hij ondertussen 2 keer het laten afweten om te starten. Wij hebben dan de garage opgebeld om naar de wagen te kijken, die ons nu verteld dat er een probleem is met 1 cilinder.Ongetwijfelt, kan het probleem met 1 cilinder, nooit door de bestuurder / eigenaar veroorzaakt zijn. De eigenaar kan in principe niet in de cilinder geraken, laat staan hij er een defect aan zou veroorzaken.Dit kan enkel en alleen maar door een constructie fout of door de hersteller gebeurt zijn, dit laatste is steeds een erkende garage geweest van uw firma, gezien het de garage is waar wij hem gekocht hebben. Dus wordt er verondersteld dat u de garage ten volle vertrouwd.Gezien dat bij de vorige 2 onderhoudsbeurten er geen probleem was met de motor, kan volgens mij (ik ben nu wel geen auto technieker, maar wel een technieker op de baan), niet het probleem van de ontbrekende onderhoud, de oorzaak van het probleem met de cilinder zijn.Gezien de wagen nog geen 3 jaar heeft, kan de tweede stelling dan ook niet ingeroepen worden en is volgens uw eigen clausule de eerste stelling van toepassing, zijnde 3 Jaar garantie, zonder meer.Ik vraag u dan ook vriendelijk, om correct met uw klanten te zijn en de herstelling onder garantie te willen aanvaarden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten