Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 678
- Aantal klachten *
- 152
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- 13 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herstellingsprobleem zwart scherm
Ik kocht bij Mediamarkt op 8/3/2023 een Lenovo IdeaPad 5. Binnen de garantieperiode trad een probleem met een zwart scherm (“black screen”) op. Het toestel is toen door Lenovo via Mediamarkt hersteld, waarbij onder andere het moederbord werd vervangen. Kort na deze herstelling trad hetzelfde probleem echter opnieuw op en het toestel was intussen net buiten garantie, maar er gebeurde opnieuw een herstelling door Lenovo via Mediamarkt. Toen hetzelfde probleem zich een derde keer voordeed, liet Lenovo via Mediamarkt weten dat het toestel niet herstelbaar was en dat het buiten garantie was. Het gaat om een blijvend en niet duurzaam opgelost gebrek dat reeds tijdens de garantieperiode is begonnen. Ik wens u erop te wijzen dat dit defect bijgevolg valt onder de oorspronkelijke garantieclaim, ook al is de formele garantieperiode inmiddels verstreken. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een toestel dat conform is en correct functioneert. Ik heb het probleem intussen reeds rechtstreeks bij Lenovo aangekaart in de hoop een klantvriendelijke oplossing te ontvangen, maar ze houden voet bij stuk dat ze het niet willen oplossen wegens buiten garantie. Daarom richt ik mij nu tot Mediamarkt als verkoper van de computer. Ik verzoek u om het toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Indien geen oplossing wordt geboden, zal ik het dossier voorleggen aan de FOD Economie/Consumentenbescherming. Ik reken op een correcte en klantvriendelijke afhandeling en zie uw antwoord graag binnen 14 dagen tegemoet.
Klacht tegen MediaMarkt – weigering toepassing economische levensduur bij defecte LG-tv
Product • LG 55QNED816QA – QNED Smart 4K TV • Aangekocht op 12/12/2022 bij MediaMarkt België • Aankoopprijs: €777 Probleemomschrijving Op 01/09/2025 is mijn televisie defect gegaan. Het toestel begon eerst herhaaldelijk te herstarten (bootloop op webOS) en viel daarna volledig uit (geen beeld, geen standby-lampje). De wettelijke garantie is intussen afgelopen, maar op de website van MediaMarkt wordt duidelijk gesteld dat ook na de garantieperiode een toestel kosteloos hersteld of vervangen kan worden wanneer de economische levensduur nog niet verstreken is. (Zie bijgevoegde screenshot.) Een QNED-tv uit dit premiumsegment heeft een verwachte levensduur van 7 à 10 jaar. Dat mijn toestel al na 2 jaar en 9 maanden volledig defect gaat, kan dus niet beschouwd worden als normale slijtage of mijn eigen schuld. Ik heb MediaMarkt zowel per mail, telefonisch als in de winkel gecontacteerd. Men weigert echter dit eigen beleid toe te passen. Men wil enkel een prijsopgave maken voor een herstelling die volledig voor mijn rekening zou zijn. Toen ik aandrong, kreeg ik de boodschap dat ik maar klacht moest indienen bij Testaankoop. Eis Ik verzoek Testaankoop om MediaMarkt ertoe aan te zetten hun eigen beleid rond economische levensduur toe te passen. Concreet betekent dit een gedeelde kost bij herstelling of een vervangtoestel, in plaats van het volledig afwentelen van de kosten op de consument. Bijlagen • Aankoopbewijs (12/12/2022) • Screenshot van MediaMarkt-website m.b.t. economische levensduur
Betaling retour
Beste, heb op 4 augustus een Samsung Galaxy Watch Ultra 2 t.w.v. €699 bij Mediamarkt besteld en die de volgende dag ontvangen. Echter heb ik enkele dagen later besloten deze te retourneren aangezien ik hetzelfde product bij Telenet goedkoper kon krijgen. Heb het product geretourneerd op 12 augustus en deze is dan de volgende dag geleverd bij Mediamarkt. Echter heb ik 3 weken later nog steeds niets gehoord van Mediamarkt, laat staan een terugbetaling ontvangen. Nochtans staat er duidelijk op hun site dat je binnen de 24hr een bericht krijgt als ze het product ontvangen. Zoals reeds gezegd; heb nog steeds NIETS gehoord. Heb een dag of 10 geleden via de website een klachtenformulier ingevuld en verstuurd maar tot op heden nog steeds niets gehoord, en als ik telefonisch contact wil opnemen krijg je een muziekje, je weet wel... Mvg Michaël Van Onacker
Creditnota onvolledig
Beste Ik heb in juli een droogkast besteld en online betaald, enkele dagen voor de levering heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht. Ik heb gebeld en gemaild, en een creditnota ontvangen. Echter zonder de transportkosten van 10 euro. Blijkbaar weigeren ze me te betalen. Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild, ondertussen een maand verder, met als standaard antwoord van we doen het nodige en zetten het recht. Via deze weg wil ik nu druk zetten bij MediaMarkt. Een klantnummer staar niet vermeld op de creditnota noch factuur. Deze zijn in bijlagen toegevoegd. Alvast bedankt voor de rechtzetting Met vriendelijke groeten
herstelling
geachte, òp 19/4/2025 kocht ik in de winkel in zwijnaarde een gaming desctop maar na 2 maand bleek deze niet meer te doen, op 4/8/2025 bracht ik het toestel binnen voor herstelling , maar na meer dan 3 weken heb ik nog niets vernomen over het toestel , ook heb ik geen vervang toestel in bruikleen gekregen, ook heb ik geen bon ontvangen van het afgeven van het toestel daar er een error was in jullie systeem . ik heb jullie ondertussen reeds 2 mails verstuurt maar heb daar nooit reactie mogen ontvangen. dit is totaal in strijd met de wet van de consumenten rechten. daar ik niets kan onder nemen omdat ik het toestel nodig heb voor mijn werk en zaak, wens ik nu van jullie een nieuw toestel of mijn geld terug van de aankoop, en baseer me hierop het artikel 1649quinquies van het burger wetboek van de Europese consumenten richtlijnen. met deze stel ik u in gebreke en wens dat ik binnen de 7 dagen een nieuw toestel mag ontvangen of mijn geld terug krijg na deze kennisgeving. hoogachtend, carl veughs heistraat 44 9140 temes NO@EMAIL.COM
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 13 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten