Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 669
- Aantal klachten *
- 152
- Afgesloten klachten*
- 88%
- Antwoordratio*
- 12 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Klacht tegen MediaMarkt – weigering toepassing economische levensduur bij defecte LG-tv
Product • LG 55QNED816QA – QNED Smart 4K TV • Aangekocht op 12/12/2022 bij MediaMarkt België • Aankoopprijs: €777 Probleemomschrijving Op 01/09/2025 is mijn televisie defect gegaan. Het toestel begon eerst herhaaldelijk te herstarten (bootloop op webOS) en viel daarna volledig uit (geen beeld, geen standby-lampje). De wettelijke garantie is intussen afgelopen, maar op de website van MediaMarkt wordt duidelijk gesteld dat ook na de garantieperiode een toestel kosteloos hersteld of vervangen kan worden wanneer de economische levensduur nog niet verstreken is. (Zie bijgevoegde screenshot.) Een QNED-tv uit dit premiumsegment heeft een verwachte levensduur van 7 à 10 jaar. Dat mijn toestel al na 2 jaar en 9 maanden volledig defect gaat, kan dus niet beschouwd worden als normale slijtage of mijn eigen schuld. Ik heb MediaMarkt zowel per mail, telefonisch als in de winkel gecontacteerd. Men weigert echter dit eigen beleid toe te passen. Men wil enkel een prijsopgave maken voor een herstelling die volledig voor mijn rekening zou zijn. Toen ik aandrong, kreeg ik de boodschap dat ik maar klacht moest indienen bij Testaankoop. Eis Ik verzoek Testaankoop om MediaMarkt ertoe aan te zetten hun eigen beleid rond economische levensduur toe te passen. Concreet betekent dit een gedeelde kost bij herstelling of een vervangtoestel, in plaats van het volledig afwentelen van de kosten op de consument. Bijlagen • Aankoopbewijs (12/12/2022) • Screenshot van MediaMarkt-website m.b.t. economische levensduur
Betaling retour
Beste, heb op 4 augustus een Samsung Galaxy Watch Ultra 2 t.w.v. €699 bij Mediamarkt besteld en die de volgende dag ontvangen. Echter heb ik enkele dagen later besloten deze te retourneren aangezien ik hetzelfde product bij Telenet goedkoper kon krijgen. Heb het product geretourneerd op 12 augustus en deze is dan de volgende dag geleverd bij Mediamarkt. Echter heb ik 3 weken later nog steeds niets gehoord van Mediamarkt, laat staan een terugbetaling ontvangen. Nochtans staat er duidelijk op hun site dat je binnen de 24hr een bericht krijgt als ze het product ontvangen. Zoals reeds gezegd; heb nog steeds NIETS gehoord. Heb een dag of 10 geleden via de website een klachtenformulier ingevuld en verstuurd maar tot op heden nog steeds niets gehoord, en als ik telefonisch contact wil opnemen krijg je een muziekje, je weet wel... Mvg Michaël Van Onacker
Creditnota onvolledig
Beste Ik heb in juli een droogkast besteld en online betaald, enkele dagen voor de levering heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht. Ik heb gebeld en gemaild, en een creditnota ontvangen. Echter zonder de transportkosten van 10 euro. Blijkbaar weigeren ze me te betalen. Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild, ondertussen een maand verder, met als standaard antwoord van we doen het nodige en zetten het recht. Via deze weg wil ik nu druk zetten bij MediaMarkt. Een klantnummer staar niet vermeld op de creditnota noch factuur. Deze zijn in bijlagen toegevoegd. Alvast bedankt voor de rechtzetting Met vriendelijke groeten
herstelling
geachte, òp 19/4/2025 kocht ik in de winkel in zwijnaarde een gaming desctop maar na 2 maand bleek deze niet meer te doen, op 4/8/2025 bracht ik het toestel binnen voor herstelling , maar na meer dan 3 weken heb ik nog niets vernomen over het toestel , ook heb ik geen vervang toestel in bruikleen gekregen, ook heb ik geen bon ontvangen van het afgeven van het toestel daar er een error was in jullie systeem . ik heb jullie ondertussen reeds 2 mails verstuurt maar heb daar nooit reactie mogen ontvangen. dit is totaal in strijd met de wet van de consumenten rechten. daar ik niets kan onder nemen omdat ik het toestel nodig heb voor mijn werk en zaak, wens ik nu van jullie een nieuw toestel of mijn geld terug van de aankoop, en baseer me hierop het artikel 1649quinquies van het burger wetboek van de Europese consumenten richtlijnen. met deze stel ik u in gebreke en wens dat ik binnen de 7 dagen een nieuw toestel mag ontvangen of mijn geld terug krijg na deze kennisgeving. hoogachtend, carl veughs heistraat 44 9140 temes NO@EMAIL.COM
Bestelling is zoekende
Beste, Op 23-08-2025 heb ik een laptop en muismat via de website van Mediamarkt.be aangekocht. Op de website kreeg ik de melding dat aankoop gelukt was met bestelnummer: 271612820. Het totaalbedrag van 437,99 euro is betaalt via 2 kadobonnen(100 en 125 euro) en het resterende bedrag van 212,99 euro via bancontact. Tot op heden heb ik geen bestelbevestiging mochten ontvangen(normaal is dit na 15 min), maar ook in mijn accountoverzicht is deze bestelling nergens te zien. Enkele uren gewacht, maar nog steeds niets mogen ontvangen. Contact opgenomen met de klantendienst. Daar kreeg ik te horen dat een bestelling soms kan blijven hangen in het systeem, dus ze gingen dit nakijken. Helaas nog steeds niets mogen vernemen van Mediamarkt... Ik ga er vanuit dat deze bestelling niet meer zal doorkomen, maar dan wens ik wel binnen de 7 dagen mijn geld terug aangezien ik een laptop moet aankopen voor mijn opleiding aan de hogeschool in september, dus veel tijd heb ik niet meer over... Indien er geen tijdige oplossing op deze issue komt, dan stuur het door naar FOD economie. Uiteraard hoop ik op een vlotte afhandeling door Mediamarkt in deze zaak. De overduidelijke bewijsstukken kunt U in bijlage terugvinden MVG Andy De Baeke *Enkele maanden geleden was er ook al een issue met de levering van een TV en dit heeft toen langere tijd aangesleept, dus vandaar dat ik er nu heel kort op zit. Vanuit mijn ervaring kan ik het online winkelen bij Mediamarkt helaas niet aanraden!
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 12 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten