Slecht

26 punten Info

Meest recente klachten

J. P.
8/10/2025

Herstelling ik wacht al maand

Geachte Ik meld het volgende op 28/05/2025 deed ik bestelling van wasmachine van het merk OK Op 05/09/2025 deed ik melding van defect 2 weken later kwamen ze pas kijken blijkt de motor te zijn terug 2 weken later we zijn nu 08/10/2025 en de wasmachine is nog steeds niet hersteld Ik belde al meermaals maar krijg geen duidelijk antwoord op mijn vraag Ik moet wekelijks naar wasserij gaan 2 tot 3x dit met telkens 2 wasmanden dit al van 05.09 ik wil graag dat dit spoedig word opgelost ik belde al verschillende keren maar ik merk geen echte hulp ik krijg al weken de zelfde antwoorden Dit kan niet en wil graag een snelle oplossing

In behandeling
L. B.
3/10/2025

Fraude

Op 27 juni werd door een oplichter op mijn naam een kredietkaart aangemaakt. Hierop werd voor 2500 euro spullen aangekocht bij Mediamarkt. Ik heb Mediamarkt onmiddellijk verwittigd dat dit een frauduleuze bestelling betrof. Na mijn bezoek aan de politie hebben ook zij jullie gecontacteerd om dit te bevestigen. Toch hebben jullie die goederen (die nog niet verstuurd waren, dit werd mij door de klantendienst bevestigd) niet willen tegenhouden. Ondanks het feit dat jullie door zowel mij als de politie op de hoogte gebracht werden van deze fraude. Schandalig dat een miljardenbedrijf zich er zo makkelijk vanaf maakt op de kap van klanten.

In behandeling
C. Z.
29/09/2025

Bestelling iphone 17 pro max

Geachte, Op 12 september kocht ik een Iphone 17 Pro max in uw winkel en betaalde ik er 1729 euro voor. 19 september kreeg ik de aankondiging dat ik helaas niet bij de eerste batch iphone geleverd zat. Sindsdien geen update meer gekregen. 24 september, mail gestuurd naar mediamarkt voor informatie. Tot op heden nog geen informatie gekregen. Met vriendelijke groet,

In behandeling
L. B.
12/09/2025

Herstellingsprobleem zwart scherm

Ik kocht bij Mediamarkt op 8/3/2023 een Lenovo IdeaPad 5. Binnen de garantieperiode trad een probleem met een zwart scherm (“black screen”) op. Het toestel is toen door Lenovo via Mediamarkt hersteld, waarbij onder andere het moederbord werd vervangen. Kort na deze herstelling trad hetzelfde probleem echter opnieuw op en het toestel was intussen net buiten garantie, maar er gebeurde opnieuw een herstelling door Lenovo via Mediamarkt. Toen hetzelfde probleem zich een derde keer voordeed, liet Lenovo via Mediamarkt weten dat het toestel niet herstelbaar was en dat het buiten garantie was. Het gaat om een blijvend en niet duurzaam opgelost gebrek dat reeds tijdens de garantieperiode is begonnen. Ik wens u erop te wijzen dat dit defect bijgevolg valt onder de oorspronkelijke garantieclaim, ook al is de formele garantieperiode inmiddels verstreken. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een toestel dat conform is en correct functioneert. Ik heb het probleem intussen reeds rechtstreeks bij Lenovo aangekaart in de hoop een klantvriendelijke oplossing te ontvangen, maar ze houden voet bij stuk dat ze het niet willen oplossen wegens buiten garantie. Daarom richt ik mij nu tot Mediamarkt als verkoper van de computer. Ik verzoek u om het toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Indien geen oplossing wordt geboden, zal ik het dossier voorleggen aan de FOD Economie/Consumentenbescherming. Ik reken op een correcte en klantvriendelijke afhandeling en zie uw antwoord graag binnen 14 dagen tegemoet.

In behandeling
D. V.
4/09/2025

Klacht tegen MediaMarkt – weigering toepassing economische levensduur bij defecte LG-tv

Product • LG 55QNED816QA – QNED Smart 4K TV • Aangekocht op 12/12/2022 bij MediaMarkt België • Aankoopprijs: €777 Probleemomschrijving Op 01/09/2025 is mijn televisie defect gegaan. Het toestel begon eerst herhaaldelijk te herstarten (bootloop op webOS) en viel daarna volledig uit (geen beeld, geen standby-lampje). De wettelijke garantie is intussen afgelopen, maar op de website van MediaMarkt wordt duidelijk gesteld dat ook na de garantieperiode een toestel kosteloos hersteld of vervangen kan worden wanneer de economische levensduur nog niet verstreken is. (Zie bijgevoegde screenshot.) Een QNED-tv uit dit premiumsegment heeft een verwachte levensduur van 7 à 10 jaar. Dat mijn toestel al na 2 jaar en 9 maanden volledig defect gaat, kan dus niet beschouwd worden als normale slijtage of mijn eigen schuld. Ik heb MediaMarkt zowel per mail, telefonisch als in de winkel gecontacteerd. Men weigert echter dit eigen beleid toe te passen. Men wil enkel een prijsopgave maken voor een herstelling die volledig voor mijn rekening zou zijn. Toen ik aandrong, kreeg ik de boodschap dat ik maar klacht moest indienen bij Testaankoop. Eis Ik verzoek Testaankoop om MediaMarkt ertoe aan te zetten hun eigen beleid rond economische levensduur toe te passen. Concreet betekent dit een gedeelde kost bij herstelling of een vervangtoestel, in plaats van het volledig afwentelen van de kosten op de consument. Bijlagen • Aankoopbewijs (12/12/2022) • Screenshot van MediaMarkt-website m.b.t. economische levensduur

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 13 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform