Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Wc stuk bij levering
Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een wc te vergoeden die al bij levering aanwezig was. Situatieschets: • Op 14/02/2025 heb ik een wc besteld en laten leveren door X²O. • Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen en we moesten de toiletruimte nog verbouwen. • Bij het uitpakken ontdekte ik dat de wc beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s). • Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd. • Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. Ik weet totaal niets van de 5-dagen regeling want dit staat niet op mijn bestelbon vermeld! Daarvoor moet ik naar de site gaan, zei de medewerker of je krijgt een bundel mee maar wij hadden een heel onervaren medewerker die hulp moest gaan vragen aan een collega en wij hebben geen bundel meegekregen. Vorige week hebben wij een badkamer van 2 000 euro besteld en ook toen kregen we geen informatie bundel mee met daarin het 5-dagen stelsel uitgelegd. • Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de wc nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat. Waarom is dit niet correct? • Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken. • De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering. • De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten. Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht. Bijgevoegd vindt u: • Foto’s van de schade • E-mailgesprekken met X²O • Factuur/aankoopbewijs Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!
Weigeren om het terug te nemen of vervangen
Beste Test Aankoop, Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een kraan te vergoeden die al bij levering aanwezig was. Situatieschets: • Op 27 december 2024 heb ik een kraan besteld en laten leveren door X²O. • Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen. • Bij het uitpakken ontdekte ik dat de kraan beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s). • Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd. • Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. • Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de kraan nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat. Waarom is dit niet correct? • Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken. • De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering. • De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten. Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht. Bijgevoegd vindt u: • Foto’s van de schade • E-mailgesprekken met X²O • Factuur/aankoopbewijs Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!
Kwaliteit tablet wastafel
Geachte mevrouw/heer, Op 29/01/2024 bestelden wij, onder andere, een tablet voor waskommen in uw winkel te Oostakker en betaalden hiervoor het aankoopbedrag van €356,77. Bij de plaatsing hiervan in juni, vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek zijn de draaibewegingen van het polieren van de tablet duidelijk zichtbaar, net als dat er enkele krassen aanwezig zijn. Op 5 juni hebben wij u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten herstellen of vervangen. U stelde toen voor om een nieuwe tablet op te sturen. Deze nieuwe tablet werd met dezelfde gebreken bij ons geleverd. Evenals de derde en de vierde tablet. Ondanks heel wat mailverkeer (laatste ticketnummer #1994501) is het probleem tot op heden niet opgelost. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoeken wij om vervanging van het product zonder kosten voor ons of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Zoals u wellicht begrijpt, hoort de tablet onlosmakelijk bij de wastafelonderkast. Dit mede door de specifieke vorm van de wastafelonderkast. Als u blijft volharden in het feit dat de enige optie de tablet retour nemen is, dan eisen wij terugbetaling van de aankoopprijs van zowel de kast als de tablet. Indien wij binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord hebben ontvangen, zullen wij niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen. Met vriendelijke groeten, Jonas Cornelis & Femke De Schryver Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Foto's van de verschillende tabletten zoals bij ons geleverd
defect product
Geachte mevrouw/heer, Onze spiegelkast van het badkamermeubel is vorige week naar beneden gedonderd. Een zijkant van de kast is doormidden gebroken. Wij hebben de kast gekost in 2019 en de kast is opgehangen in april 2020. Ik heb intussen meerdere keren contact gehad met iemand van de technische dienst. Hij beweert dat twee van de drie haken in de kast niet correct geïnstalleerd zijn en de kast daardoor gelost is, waardoor het paneel dat met de derde haak ophing doormidden gescheurd is. Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Het is heel duidelijk dat alle drie de haken op dezelfde manier geïnstalleerd zijn. Het is technisch ook niet mogelijk om maar één van de drie haken correct op te hangen. De kast zou al vier jaar heel onstabiel moeten geweest zijn en wordt dagelijks geopend en gesloten. Dit zou niet na vier jaar pas, als er (gelukkig) niemand in de buurt was, naar beneden kunnen gedonderd zijn. Ik vind het jammer dat X2O zijn verantwoordelijkheid blijft ontwijken, terwijl het hier duidelijk niet om een installatiefout gaat. Niet alleen is de kast stuk maar ook de lavabo is gebarsten door het gewicht van de kast. Ik wens een concrete oplossing van X2O en zal met de kast naar de winkel in Hasselt rijden, waar ik wens dat iemand mij te woord staat. Met vriendelijke groeten Ruth Crabbé
Kan geen kopie krijgen van originele factuur
Voor het aanvragen van een premie heb ik een factuur nodig. X2O heeft me enkel kassatickets gestuurd via e-mail. Die worden door de overheid geweigerd,omdat ze een factuur nodig hebben. Wanneer ik de factuur opvraag bij x2o krijg ik de factuur, maar de factuurdatum is de datum van de aanvraag, niet de oorspronkelijke factuurdatum. Deze factuur wordt opnieuw geweigerd door de overheid omwille van de datum. Volgens x2o kunnen ze niets meer doen. Wat kan ik doen om een factuur te krijgen met de oorspronkelijke factuurdatum?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten