Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Oplichting
Geachte mevrouw/heer, Op 29/07/25 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 41.58 Dat moet echter een vergissing zijn: ondanks ik een e simkaart heb aangevraagd bij jullie. Hebben jullie een fysieke kaart verzonden (2x) op het verkeerde adres. Doch ik dit heb aangegeven de eerste keer. Is dit door onkunde van jullie, opnieuw naar het verkeerde adres verzonden. Ik heb geen gebruik gemaakt van jullie diensten. Ik heb hiervan alle bewijzen die nodig zijn. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 41.58, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Cornelis
Buitensporig hoog bedrag voor een interventie
Mevrouw, Mijnheer, Op 10 mei 2025 hebben jullie een dringende interventie gedaan bij mij, waarbij ik mij wel een aantal bedenkingen maak: • Het betaald bedrag van 1.876,20 Euro vind ik exorbitant hoog. Ik heb de factuur nog steeds niet ontvangen. Reeds e-mail gestuurd en meerdere malen gebeld zonder antwoord. • Graag had ik een herziene, gedetailleerde factuur gekregen met een realistische herberekening van de kosten. Het heel hoog bedrag dat ik betaald heb is onmogelijk te justifiëren. Indien uw medewerker mij op voorhand - op een transparante manier - had verwittigd dat de kost zo hoog zou zijn, zou ik het werk niet hebben laten uitvoeren en alleen maar de verplaatsingskosten betaald. In ieder geval klopt de volgende bewering op jullie website, helemaal niet: Onze positieve klantbeoordelingen getuigen van de tevredenheid van onze klanten, en we zijn trots op de transparante en eerlijke communicatie over onze tarieven en procedures. Op de werkbon staat Ideal Services uit Ixelles vermeld en dus helemaal niet een firma uit wilrijk. Op voorhand bedankt om het buitensporig bedrag te herzien naar een redelijk, realistisch en eerlijk niveau, in alle transparantie., Met vriendelijke groeten, Stefanie Goossens
Krijg geen factuur toegestuurd.
Hallo , Wij van frituur het zoutpotje in Zoutleeuw hebben al verschillende keren gebeld met je werkman . Die zelfs boos word omdat ik hem steeds blijf bellen , maar het enige wat ik wil is dat jullie het factuur doorsturen zodat ik bij de boekhouder in orde ben. Ik krijg geen nummer en hij blijft herhalen dat ik de nummer op de bon moet bellen maar die bestaat niet meer . Is dit nu zo moeilijk vind dit erg dat ik het langs deze weg moet doen maar er is blijkbaar geen andere oplossing .
Weigeren van betalingsplan
Beste, Ik ben alleenstaande moeder van twee zonen. En een normale mens met een gezond verstand weet dat het leven super duur bijna onbetaalbaar is geworden. En dan vandaag kreeg ik per email een schrijven van luminus over openstaande factuur met inbegrepen een afrekening maar aangezien het hier gaat om een hoge bedrag vind ik het niet normaal dat je het niet kunt afbetalen met een plan bij luminus zelf. Ze sturen het nog liever door naar een deurwaarder om zo de mensen nog dieper in een put te duwen aangezien er bij een deurwaarder ook nog kosten bij komen!!!! Schandalig vind ik zoiets want Luminus meld duidelijk in de brief dat je geen afbetaling krijgt. Telefonisch zijn ze heel moeilijk/ nauwelijks bereikbaar en als je hun een email stuurt duurt het dagen vooralleer je antwoord krijgt als je het al krijgt!!! Ik heb ingetekend destijds op vast contract en stilzwijgen veranderd luminus het naar variabel! Dit kan toch volgens mij niet zomaar??? En dan willen ze ook geen afbetalingplan toestaan want dat melden ze ook in de brief. Nee liever mensen nog dieper duwen dan nodig is. Hiervoor wil ik graag een oplossing en ik stuur een copie van de email erbij. Vriendelijke groeten Daniels Sylvia
Aanrekekening
Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [bedrag]. Dat moet echter een vergissing zijn: [reden van de betwisting]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Onwettelijke factuur + incasso dreiging
Onderstaande e-mails geven het probleem precies weer : hardnekkige rappels en incasso-dreiging voor slinkse poging tot betaling van diensten waar ik NIET om gevraagd heb. Het bedrijf is u kennelijk niet onbekend. Kunt u mijn helpen bij deze klacht ? Dank bij voorbaat, W. de Leur. Van: wdeleur@telenet.be [wdeleur@telenet.be] Verzonden: dinsdag 31 december 2024 13:39 Aan: support@fixitfaster.nl Onderwerp: FW: Herinneringskosten in rekening gebracht Gelieve nogmaals kennis te nemen van onderstaand antwoord op uw betalingsverzoeken. Het moet toch ondertussen voor zichzelf spreken. Ik heb gemerkt dat u op onbedoelde wijze mijn instemming met een bestelling hebt opgetekend. Dit was zeker niet de bedoeling. Talrijk zijn de klachten bij natrekken van uw bedrijf over deze werkwijze. Dit is duidelijk onwettelijk. Indien nodig dien ik klacht in bij de bevoegde instanties. Gelieve daartoe duidelijk uw coördinaten te willen weergeven. Het Europees Centrum voor Consumenten België (ECC) waarschuwt voor Fixitfaster. Dat is een Nederlands bedrijf dat online handleidingen van huishoudtoestellen en andere elektronica aanbiedt tegen betaling. Consumenten hebben vaak niet door dat ze zich tijdens het zoeken automatisch inschrijven voor een betalende dienstverlening. Volgens het ECC druist de manier van werken van het bedrijf in tegen een aantal Europese regels. Met andere woorden: als consument die op die manier - al dan niet bewust - heeft ingetekend op de dienstverlening van het bedrijf, hoef je daar niet voor te betalen. Ook de informatie over het herroepingsrecht wordt volgens het ECC niet op een correcte manier medegedeeld aan de klant. Je moet niet betalen Maar wat dan met de extra incassokosten die het bedrijf aanrekent aan klanten die niet betaald hebben? "Het volstaat om een keer contact op te nemen met het bedrijf en op een gegronde manier jouw schuld te betwisten. Laat hen weten dat je als consument nooit op de hoogte bent gebracht over de kosten en dat je je nooit ergens voor hebt ingeschreven. Je kan ook vermelden dat de manier van werken in strijd is met de Europese wetgeving. Dan heb je je taak als consument gedaan en hoef je niets te betalen." Hoogachtend, W. de Leur Meesterstraat 66 B-9100 Nieuwkerken-Waas Van: Fix it Faster [orders@fixitfaster.nl] Verzonden: dinsdag 31 december 2024 7:04 Aan: wdeleur@pandora.be Onderwerp: Herinneringskosten in rekening gebracht Wim, we hebben herinneringskosten in rekening gebracht. Beste Wim, Hierbij sturen we je een derde herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je dringend om het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Er zijn inmiddels herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Als de betaling opnieuw niet binnen deze 14 dagen wordt voldaan, zullen we genoodzaakt zijn € 20,00 aan incassokosten in rekening te brengen. We raden je aan om dit zo snel mogelijk af te handelen om verdere kosten en ongemakken te voorkomen. Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Betalen via een bankoverschrijving Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling: Bedrag: € 42,50 IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99 Ten name van: Fix it Faster Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: PNTR2035900720 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail. Jouw klantgegevens Persoonsgegevens Wim De Leur wdeleur@pandora.be Adresgegevens: België Let op! Het annuleren van de opdracht is niet meer mogelijk, aangezien het herroepingsrecht van 14 dagen inmiddels is vervallen. Je kunt nu lifetime gebruik maken van FixItFaster, met onbeperkte toegang tot het downloaden en bewaren van alle handleidingen. Geaccepteerde voorwaarden ✓ Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd. © FIXITFASTER Het vinden van de juiste handleiding wanneer je die met spoed nodig hebt, kan vaak een uitdaging zijn. Fixitfaster heeft daarom alle handleidingen van apparaten van alle bekende merken voor jou verzameld. Met onze dienstverlening maken we het herstellen van storingen eenvoudig en snel. Geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer: 93874030. Correspondentieadres: Postbus 16840, 1001 RH Amsterdam. Mail ons op support@fixitfaster.nl Met vriendelijke groet,
Pure afzetterij
Tot mijn consternatie stel ik vast dat u, weliswaar in urgentie, bij een ontstoppingswerk van 2 uur tijdens de dag, mijn echtgenoot onder druk een bedrag van €1929,20 heeft laten betalen via Bancontact. Na controle van de werkbon blijkt dat de prijs niet in verhouding staat tot de uitgevoerde werkzaamheden en de gangbare tarieven. Een arbeidsduur van 1 persoon gedurende twee uur aanrekenen aan €1760 is niet correct. Ik eis dan ook een rechtzetting van deze factuur.
Herinneringskosten betalen factuur
Op de website van Fix-it Faster op zoek gegaan naar een handleiding maar niets gedownload en enkel een account aangemaakt. Word nu belast met een factuur en bijkomende herinneringskosten. Heb reeds antwoord verstuurd naar het support email adres van Fix it Faster om te melden dat er een klacht zal worden ingediend bij de Europese Centrale Commissie omdat hun praktijken in strijd zijn met de Europese wetgeving. Fix it Faster blijft me echter bestoken met emails en betalingsherinneringen. Heb hun email adres nu geblokkeerd.
Woekerfactuur/foutieve diagnose voor 686 euro
Geachte mevrouw/heer, Op 31 oktober 2024 heeft er een interventie plaatsgevonden door LCS Lekdetectie naar aanleiding van een vochtprobleem aan de muren in de badkamer (toilet). Naar aanleiding van deze interventie ontving ik een factuur van €686 voor een korte interventie en een beknopt rapport met de conclusie dat de afvoer van het toilet zou lekken. Op verzoek van mijn loodgieter, die geen lek aan het toilet kon vaststellen, heb ik gevraagd om een tweede bezoek van uw dienst. Tijdens zijn onderzoek trof mijn loodgieter namelijk vocht onder het bad aan, iets wat niet in uw eerste rapport vermeld stond. Bovendien constateerde hij geen vocht rond het toilet. Hij gaf aan dat uw organisatie beter uitgerust zou zijn om na te gaan of er sprake is van een lek in de leidingen onder het bad en drong aan op een nieuwe controle voor meer duidelijkheid. Hierop heb ik contact opgenomen met uw dienst en expliciet gevraagd of het tweede bezoek kosteloos zou zijn. Dit werd mij telefonisch bevestigd. Tot mijn verbazing ontving ik nu, naast de eerste hoge factuur van €686, een bijkomende factuur van €300. Ik wil hierbij benadrukken dat ik niet akkoord ga met deze bijkomende factuur. Ik betwist deze factuur op basis van volgende punten: 1. Gebrek aan transparantie over kosten: Ik ben niet geïnformeerd over eventuele bijkomende kosten voor een tweede bezoek. 2. Onvoldoende grondigheid van het eerste onderzoek: Het tweede bezoek had voorkomen kunnen worden indien het eerste onderzoek grondiger was uitgevoerd. 3. Betwisting van de diagnose: De conclusie dat de afvoer van het toilet lekt, wordt betwist door mij en mijn loodgieter. 4. Onlogische werkwijze: Bewijs van de verrichte werkzaamheden wordt pas verstrekt na betaling, wat een onredelijke werkwijze is. Gelet op bovenstaande verzoek ik u dringend om de tweede factuur in te trekken en de kosten te herzien. Met vriendelijke groet,
ongevraagd, onbesteld abonnement
Beste Onze zoon googelde zoekend naar voorbeeld/template van een CV. Hij kwam op 12/09/2024 terecht op de site van CVneed en starte een cv, maar maakte hem niet af en downloade hem tevens ook niet, hij was zich niet bewust dat het betalend was, het was ook nergens aangegeven volgens hem, hij heeft nergens zijn rekeningnummer of andere moeten ingeven, noch extra paswoord, noch een bevestiging van eventuele abonnement. Kort erna 18/10 ontving hij een rekening 60€ in SPAM maar ging daar niet op in omdat hij nooit iets ondertekend heeft en dus niet door had dat er een abonnement liep, het bleek reeds om de 4e herinnering te gaan, nochtans vonden we geen eerdere betalingsaanvragen. Op 21/10 ontving hij een mail met incassokosten 74.50€, de mail had een andere look (layout) en plots ging het om de 3e herinnering (dus niet meer de 4e ??). Op 27/10 mailden ze dat het abonnement was opgezegd en de kost van 89,50€ nog diende te worden betaald. Op 29/10 ontving hij een brief met openstaand van 89.50€ en verwezen naar eerdere herinneringen. Maar hoe kwamen ze aan zijn adres ? Via zijn ontwerp van CV, niet via inloggegevens. Op 5/11 ontving hij nog een mail die verwees naar de brief en de kost van 89.50€ . Op 12/11 ontving hij nog een mail, weer in een andere look met vermelding dat de inloglink klaar is. Wij hebben verscheidene mails gestuurd zowel ik als mijn zoon, maar niets baat. Zo hebben we vandaag een brief ontvangen voor een betaling van 115€, met dreiging van 40€ incassokosten en indien het binnen de 14 dagen niet betaald is dat de kosten oplopen tot 400€. Na wat onderzoek op het internet over deze firma stellen we ons toch enorm wat vragen over de cvneed en hun praktijken. Omdat ik mijn zoon zijn verhaal wou nachecken ben ik ook naar de website gegaan. Zeer dubieuze hoe snel ze van de jonge mensen willen profiteren door onduidelijke informatie te verschaffen. Ik vraag jullie om ook eens hetzelfde te doen en mee dit soort van wanpraktijken stop te zetten. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten