Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Woekerfactuur/foutieve diagnose voor 686 euro
Geachte mevrouw/heer, Op 31 oktober 2024 heeft er een interventie plaatsgevonden door LCS Lekdetectie naar aanleiding van een vochtprobleem aan de muren in de badkamer (toilet). Naar aanleiding van deze interventie ontving ik een factuur van €686 voor een korte interventie en een beknopt rapport met de conclusie dat de afvoer van het toilet zou lekken. Op verzoek van mijn loodgieter, die geen lek aan het toilet kon vaststellen, heb ik gevraagd om een tweede bezoek van uw dienst. Tijdens zijn onderzoek trof mijn loodgieter namelijk vocht onder het bad aan, iets wat niet in uw eerste rapport vermeld stond. Bovendien constateerde hij geen vocht rond het toilet. Hij gaf aan dat uw organisatie beter uitgerust zou zijn om na te gaan of er sprake is van een lek in de leidingen onder het bad en drong aan op een nieuwe controle voor meer duidelijkheid. Hierop heb ik contact opgenomen met uw dienst en expliciet gevraagd of het tweede bezoek kosteloos zou zijn. Dit werd mij telefonisch bevestigd. Tot mijn verbazing ontving ik nu, naast de eerste hoge factuur van €686, een bijkomende factuur van €300. Ik wil hierbij benadrukken dat ik niet akkoord ga met deze bijkomende factuur. Ik betwist deze factuur op basis van volgende punten: 1. Gebrek aan transparantie over kosten: Ik ben niet geïnformeerd over eventuele bijkomende kosten voor een tweede bezoek. 2. Onvoldoende grondigheid van het eerste onderzoek: Het tweede bezoek had voorkomen kunnen worden indien het eerste onderzoek grondiger was uitgevoerd. 3. Betwisting van de diagnose: De conclusie dat de afvoer van het toilet lekt, wordt betwist door mij en mijn loodgieter. 4. Onlogische werkwijze: Bewijs van de verrichte werkzaamheden wordt pas verstrekt na betaling, wat een onredelijke werkwijze is. Gelet op bovenstaande verzoek ik u dringend om de tweede factuur in te trekken en de kosten te herzien. Met vriendelijke groet,
Geprotesteerd factuur
Op 02/05/2023 is 1 van jullie techniekers langs geweest om een lekdetectie uit te voeren op het adres Aarschotsesteenweg 7 Bus 1.Op de werkbon is het email adres van de verhuurder achter gelaten. Naar dit email adres en mijn persoonlijk email adres is het factuur verstuurd, dit werd betwist. Vervolgens werd er een eerste rappel gestuurd naar het email adres van de verhuurder en mijn persoonlijk email adres, dit rappel werd nogmaals betwist. Op 09/06/2023 heb ik op mijn persoonlijk email adres rappel 2 aangekregen. Het Factuur waar het over gaat is ondertussen al 2 maal betwist + dit rappel is niet naar het email adres gestuurd dat op de werkbon werd ingegeven.Tevens wordt er ook vermeld dat de prijzen pre-contractueel zijn medegedeeld, deze zijn mij echter nooit bekend gemaakt voor men ter plaatse kwam.
Oplichting
KLant nummer: 1044355-53A 9080Luc StrobbeAntwerpsesteenweg 145,9080 LochristiGeachteAls trouwe klant wil ik van uw diensten gebruik maken om een oplichtingzaak te bekijken en ook als verwittiging. Ik heb onlangs een lekdetectie laten uitvoeren door de firma LCS BVBA Latemstraat 54, 9830 Sint-Martens Latem. Betalen diende onmiddellijk na onderzoek.Wij stelden vast dat dit op een heel onprofessionele en stuntelige manier uitgevoerd werd. Eerst geen lek te vinden en veel gepruts aan het toestel, deed bij mij al grote twijfels ontstaan. Bleek na een tweede rondgang dan toch een lek te vinden, daar waar eerst alles droog leek, voortgaande op wat erosie op behang. Daar was eerder een lek in een aansluiting van een toilet, dat al ruim vijf jaar opgelost is en droog is.Toen zijn factuur per post binnen kwam, zag ik de fraude nog sterker aan. Hij beschrijft zaken die helemaal niet uitgevoerd werden, zoals de druktest dat zeer belangrijk is. De rekening is niet min voor dit klungelig onderzoek. Een inspecteur van de verzekering wist meteen dat we met een onbetrouwbare firma te doen hadden, met als gevolg ik verplicht ben een tweede lekdetectie te laten uitvoeren door echte specialisten, waar ik nog op zoek ben. Indien jullie een paar betrouwbare adressen heeft mag u mij dit zeker laten geworden.Een aangetekend schrijven aan LCS op 25/01/2021 om het gestorte bedrag, terug te betalen, zijnde 661.87€, is bij deze ook gedaan, tot heden zonder gevolg.Dergelijke praktijken moeten uit het circuit gehaald worden.Bijgesloten de factuur van LCS.Met vriendelijke groeten,Luc Strobbe
Hoge factuur zonder werkelijke professionele interventie lekdetectie LCS
In september 2019 nam ik contact op voor een professionele lekdetectie bij LCS. Op 24/9 bleek dit duidelijk een zeer amateuristische tussenkomst ( technieker trok foto van zijn arm en been omdat deze niet met toestel kon omgaan, roeste wateraanvoerbuis werd totaal niet gecontroleerd want als er een lek zit, zou het goed kunnen dat een roestschilfer dit heeft gedicht en dan is uw probleem opgelost. Na 40 minuten wordt me een document onder de neus geschoven om te tekenen dat de technieker ( die ondertussen klaagt over de wantoestanden bij zijn baas en er weg wil) is langsgeweest. Die ondertekening blijkt me 673 € te kosten. 464 € gewoon forfait omdat ze geweest zijn, 65 € verplaatsingskosten omdat ik in straal van 75 km ligt( en niet 55€ omdat straal zelfs nog minder dan 50 km bedraagt)Omdat ik dan mondeling weiger dit bedrag te betalen via bancontact omdat dit niet conform de uitgevoerde werken is, wachtte ik de factuur af. =) nooit een echte factuur ontvangen om dan daadwerkelijk op papier te kunnen contesteren met de feiten...tot een aangetekend schrijven van advocaat. Deze brieven zijn wansmakelijk: ik ben ongeloofwaardig, vertel verhaaltjes, ben een pertinente leugenaar enz... Telefonisch contact genomen recentelijk ( terwijl ik dit trachtte te vermijden nadat op 24/9 duidelijk werd dat deze firma geen kwalitatieve professionele dienst wil leveren, maar enkel snel, direct en zonder veel papier noch info geld wil incasseren.) Ook dit telefoontje moeten stoppen omdat er tegenstrijdige info kreeg wie ik aan de lijn had tot wanneer de scheldtirade opnieuw begon: wanbetaler, verhalen opdissen, liegen over de factuur enz. Ik heb schriftelijk nog voorstel gedaan om 250€ onkosten te willen betalen voor de 40 minuten afwezigheid en verplaatsing. Resultaat: ik wordt naar rechtbank gesleurd om me daar te laten afschilderen als leugenaar. En mijn waterverbruik?? Gaat nog steeds de hoogte in...ik vrees lekdetectiefirmas en had al 500€ extra waterkosten. En nu???
Fundamentele fouten expertiseverslag
BesteOwv een moeizame droging van onze renovatiewoning, schakelden we een firma in lekdetectie in. Na afloop kregen we een expertiseverslag dat bestond uit 12 zinnen, met daarin 4 fundamentele fouten. Mijn verzekeraar weigerde met dit verslag verder te gaan en ik vroeg een gecorrigeerde versie aan. Een week later kreeg ik een nieuwe versie, dit keer met nog twee fundamentele fouten in. Daarnaast kreeg ik van mijn verzekeraar te horen dat ze de kosten voor de lekdetectie niet wil vergoten aangezien de normale prijs een €350 daarvoor bedraagt. Ik betaalde €673,97. Ik voel me bedrogen en zou graag een volledige terugbetaling van de afgenomen diensten verkrijgen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten