Onderstaande e-mails geven het probleem precies weer : hardnekkige rappels en incasso-dreiging voor slinkse poging tot betaling van diensten waar ik NIET om gevraagd heb.
Het bedrijf is u kennelijk niet onbekend.
Kunt u mijn helpen bij deze klacht ?
Dank bij voorbaat,
W. de Leur.
Van: wdeleur@telenet.be [wdeleur@telenet.be]
Verzonden: dinsdag 31 december 2024 13:39
Aan: support@fixitfaster.nl
Onderwerp: FW: Herinneringskosten in rekening gebracht
Gelieve nogmaals kennis te nemen van onderstaand antwoord op uw betalingsverzoeken.
Het moet toch ondertussen voor zichzelf spreken.
Ik heb gemerkt dat u op onbedoelde wijze mijn instemming met een bestelling hebt opgetekend.
Dit was zeker niet de bedoeling.
Talrijk zijn de klachten bij natrekken van uw bedrijf over deze werkwijze.
Dit is duidelijk onwettelijk.
Indien nodig dien ik klacht in bij de bevoegde instanties.
Gelieve daartoe duidelijk uw coördinaten te willen weergeven.
Het Europees Centrum voor Consumenten België (ECC) waarschuwt voor Fixitfaster. Dat is een Nederlands bedrijf dat online handleidingen van huishoudtoestellen en andere elektronica aanbiedt tegen betaling. Consumenten hebben vaak niet door dat ze zich tijdens het zoeken automatisch inschrijven voor een betalende dienstverlening. Volgens het ECC druist de manier van werken van het bedrijf in tegen een aantal Europese regels.
Met andere woorden: als consument die op die manier - al dan niet bewust - heeft ingetekend op de dienstverlening van het bedrijf, hoef je daar niet voor te betalen. Ook de informatie over het herroepingsrecht wordt volgens het ECC niet op een correcte manier medegedeeld aan de klant.
Je moet niet betalen
Maar wat dan met de extra incassokosten die het bedrijf aanrekent aan klanten die niet betaald hebben? "Het volstaat om een keer contact op te nemen met het bedrijf en op een gegronde manier jouw schuld te betwisten. Laat hen weten dat je als consument nooit op de hoogte bent gebracht over de kosten en dat je je nooit ergens voor hebt ingeschreven. Je kan ook vermelden dat de manier van werken in strijd is met de Europese wetgeving. Dan heb je je taak als consument gedaan en hoef je niets te betalen."
Hoogachtend,
W. de Leur
Meesterstraat 66
B-9100 Nieuwkerken-Waas
Van: Fix it Faster [orders@fixitfaster.nl]
Verzonden: dinsdag 31 december 2024 7:04
Aan: wdeleur@pandora.be
Onderwerp: Herinneringskosten in rekening gebracht
Wim, we hebben herinneringskosten in rekening gebracht.
Beste Wim,
Hierbij sturen we je een derde herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat.
Wij verzoeken je dringend om het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Er zijn inmiddels herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Als de betaling opnieuw niet binnen deze 14 dagen wordt voldaan, zullen we genoodzaakt zijn € 20,00 aan incassokosten in rekening te brengen. We raden je aan om dit zo snel mogelijk af te handelen om verdere kosten en ongemakken te voorkomen.
Uiterste betaaldatum:
21-01-2025
Betalen via een bankoverschrijving
Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling:
Bedrag: € 42,50
IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99
Ten name van: Fix it Faster
Uiterste betaaldatum: 21-01-2025
Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: PNTR2035900720 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail.
Jouw klantgegevens
Persoonsgegevens
Wim De Leur
wdeleur@pandora.be
Adresgegevens:
België
Let op! Het annuleren van de opdracht is niet meer mogelijk, aangezien het herroepingsrecht van 14 dagen inmiddels is vervallen. Je kunt nu lifetime gebruik maken van FixItFaster, met onbeperkte toegang tot het downloaden en bewaren van alle handleidingen.
Geaccepteerde voorwaarden
✓ Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd.
© FIXITFASTER
Het vinden van de juiste handleiding wanneer je die met spoed nodig hebt, kan vaak een uitdaging zijn. Fixitfaster heeft daarom alle handleidingen van apparaten van alle bekende merken voor jou verzameld. Met onze dienstverlening maken we het herstellen van storingen eenvoudig en snel.
Geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer: 93874030.
Correspondentieadres: Postbus 16840, 1001 RH Amsterdam.
Mail ons op support@fixitfaster.nl
Met vriendelijke groet,