Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Exorbitante kost voor overschrijden datalimiet
Beste, Op 30 juli probeerde ik op diverse tijdstippen Yoin, mijn huidige provider voor mobiele telefonie, te bereiken via hun gratis nummer 1988, echter zonder succes. Hun dienst om mij te contacteren na het het achterlaten van mijn nummer werkte ook niet. De reden om hen te contacteren was het afsluiten van een nieuw contract voor hoger data gebruik, van 5 GB naar 25 GB per maand (kost 9 euro). Aangezien ik hen niet kon bereiken heb ik dan on-line, op 30 juli rond de middag, mijn abonnement aangepast zodat ik 25 GB ter beschikking had. Echter, dit nieuwe abonnement bleek pas in te gaan de volgende maand, zijnde op 1 augustus. De avond van 30 juli zelf krijg ik nog een bericht dat ik 100% van mijn data heb verbruikt en achteraf blijkt dat ik 0,5 GB boven mijn budget van 5 GB heb verbruikt. Op 31 juli stel ik vast dat Yoin mij voor deze 0,5 GB maar liefst 27,6 euro aanrekent ... en dit terwijl hun abonnement slechts 9 euro per maand kost voor 25 GB!!! Ik bel hen onmiddellijk op hierover maar het enige antwoord dat ik krijg dat dit de voorwaarden van mijn contract zijn en dat men hier niets aan wil doen. Op de vraag om een manager te spreken wordt negatief geantwoord. Dergelijke extreme prijzen voor extra verbruik kan ik enkel beschrijven als gangsterprakrijken! Men rekent 50 euro per 1 GB extra verbruik aan op abonnementen die zeer laag geprijsd zijn. Ik wens uiteraard dit bedrag te recupereren en potentiële klanten te waarschuwen voor deze praktijken. Bij concurrent Digi bv betaal je slechts 0,6 euro per extra GB. Groeten Andy Michaux
Oplichting
Geachte mevrouw/heer, Op 29/07/25 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 41.58 Dat moet echter een vergissing zijn: ondanks ik een e simkaart heb aangevraagd bij jullie. Hebben jullie een fysieke kaart verzonden (2x) op het verkeerde adres. Doch ik dit heb aangegeven de eerste keer. Is dit door onkunde van jullie, opnieuw naar het verkeerde adres verzonden. Ik heb geen gebruik gemaakt van jullie diensten. Ik heb hiervan alle bewijzen die nodig zijn. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 41.58, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Cornelis
Niet meteen willen afsluiten en maand kosten laten doorlopen.
Rotslechte provider. Krijg constant berichten om coke te kopen van tal van verschillende nummers van zelfde personen. Deze nummers zijn gerecycled. Bij overdacht naar andere provider houden ze u 6 weken aan het lijntje en willen nummer niet overgeven. Bij defect van Simkaart durven ze na hun schandalige maand prijzen nog 5 euro vragen... Was een promo voor 6 maand. Na 2 maand betaalde ik al volle pot.... Ik vroeg maand geleden om mijn nummer af te sluiten.... betaal nog steeds maandelijkse kosten voor nummer dat ik niet meer gebruik, wil voor die laatste maand mijn geld terug. De klantendienst amper te bereiken. Werken daar in daguurtjes en zeer onbeleefd en onbekwaam. Wil mijn geld voor laatste maand terug. Ik vroeg me onmiddellijk af te sluiten na het 3 weken moest duren mijn nummer over te dragen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten