Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Incompatibiliteit met merkloze producten sinds update
Beste, Sinds enkel jaren heb ik een laserprinter Brother MFC-L3750CDW, waarin ik de goedkopere toner cartridges van 123-Inkt gebruik. Echter, sinds de laatste update weigert het toestel de cartridges. Dit lijkt mij een onredelijke manier om aan merkbescherming te doen of gebruikers te verplichten duurdere Brother cartridges te doen kopen. Graag aanpassing van de software, zodat ik verder gebruik kan maken van de aangekochte cartridges. Met vriendelijke groet, Ronny De Bosscher
Geen antwoord op mail ivm bestelling
Wanneer bestelling wordt geleverd of geld wordt teruggestort en waarom er niet geantwoord wordt op de mails,
Geen krant ontvangen
Ondanks meerdere meldingen van nietbontvangen van mijn krant op zaterdag ,nu reeds de 4de maal dat wij geen krant hebben ontvangen.krijgen niemand aan de lijn en alleen een creditnota van 2euro,wat kan ik daar mee?,,Wat wel opvalt ,ik woon in een assistentieflat nr 3 en er worden wel kranten hln gelevers op nr 1(rustoord)Onze flats liggen 30 meter verder en daar komt geen levering ,Waarom kan ik mijn abonnement niet opzeggen als ik toch geen krant ontvang,want deze loopt nog tot juni 2026.Na jullieklacht doorgezonden aan hun ,krijg ik ook geen antwoord noch uitleg,wat nu. HLN zou beter trug van verdeler veranderen,want er zijn klachten genoeg in gans Tienen.Mvg Betty Rombaut
Schadevergoeding
- Er werd in februari een herstelling gedaan van een platenwisselaar bij mijn warmteketel - maar de aansluiting werd niet correct gemaakt - paar maanden later staat de zolder onder water en loopt het door de verlichting naar mijn keuken - ik bel naar Vaillant met de vraag om een technieker te sturen maar moet echter 4 dagen wachten !! Geen warm water hebben , keuken die onder water staat en chauffage die niet werkt zijn blijkbaar niet dringend genoeg. Nochtans had ik een onderhoudscontract - komt een privé loodgieter langs die aangeeft dat het om een herstellingsfout gaat - na veeeeele pogingen om een afspraak te maken voor de herstelling komt er na 1 maand een technieker - en de service vd klantendienst laat de wensen over, zoveel tegenstrijdige berichten - eindelijk de herstelling is gedaan :) nu alles doorgeven aan de verzekering .... - er komt een expert van Vaillant langs (we zijn ondertussen al 5 maanden verder) en komen tot een regeling - er wordt vastgelegd dat de uitbetaling van de schadevergoeding na 1 maand in orde moest zijn , en jawel .... we zijn al een maand verder en nog niets uitbetaald. - die soap blijft duren en wanneer je belt verwijzen ze door naar "stuur best een mail" en dan stopt het verhaal weer . Nog nooit meegemaakt zo een verschrikkelijke klantenservice en nazorg !! Onderhoudscontract dan ook stopgezet (wat ook al een dikke soap was)
Ixina Lommel, nieuwe keuken besteld, pruts werk
Beste, Wij zijn in Januari een keuken gaan kiezen bij Ixina Lommel. We hadden reviews gelezen en hebben lang zitte twijfelen. We hadden onze bezorgdheden ook meegedeeld aan Sofie, maar zij bleef er op aandringen dat we ons geen zorgen moesten maken en " zolang wij niet content waren, zei ook geen oog zou dicht doen". Ik veronderstel dat ze al helse nachten heeft gehad. Een overzicht van het contact met ixina. [ ] 4 jan 2025 eerste afspraak ixina [ ] 18 jan 2025 aankoop [ ] 2 feb contact Kris plaatser, afspraak zaterdag 8 feb gemaakt om op te meten en te bespreken. Op dit moment was het de bedoeling om een datum door te krijgen wanneer deze geplaatst zou worden, echter is deze niet doorgeven op dit moment. [ ] 6 feb mail technische plannen doorgestuurd gekregen. [ ] 10 feb mail voor aanpassing stopcontact ovens en boven werkblad. Niets vermeld over de neus van de inductiekookplaat of over het stopcontact van de ijskast. [ ] 12 feb mail na opmeting ( op een zaterdag) [ ] 13 feb bevestiging nieuwe bestelbon [ ] 21 feb aanpassing dampkap ( fout in het tekenprogramma, waardoor we moesten kiezen tussen andere kasten of andere dampkap ( waardoor deze niet meer gelinkt kon worden aan het vuur) [ ] 27 maart factuur keuken [ ] 3 april geplaatst dag 1 [ ] 3 april loodgieter nog savonds laat moeten opbellen omdat Kris uit eigen beweging het eiland ging verzetten. [ ]4 April mail Nick naar Sofie met bewijsstukken dat Chris stukken heeft gemaakt dat de loodgieter is moete komen repareren [ ] 4 april communicatie over de opnieuw bestelde handvaten [ ] 7 april nog door gegeven wat er toen al niet in orde was [ ]8 April foto's van lijmresten doorgegeven aan de kasten en spatwand [ ]15 April gevraagd voor een andere plaatser, omdat er veel uitvluchten waren voor alles wat we vroegen of hem over aanspraken onder anderen: schuif die niet goed dicht gaat, aansluiting vuur, plaatje stopcontact van de ijskast, afvoerputje van de lavabo dat niet open bleef [ ] 22-24 april afspraak inplannen met zaakvoerder [ ] 18 juni factuur loodgieter nog eens doorgestuurd naar ixina zelf omdat de plaatser dit nog steeds niet betaald heeft [ ]4 juli nog een mail gestuurt om te eisen dat ze iemand anders sturen en het op te lossen [ ] 9 juli telefonisch contact, besproken dat mijn vriend bouwverlof heeft en dat er in die 3 weken, toch wel ergens tijd zou gemaakt kunnen worden, om eindelijk de keuken af te werken. Het antwoord gekregen dat onze plaatser ontslagen is en daardoor nu alles opschuift. De nieuwe plaatser zou verlof hebben eind augustus en er kan nog geen datum door gegeven worden. [ ]9 juli foto gestuurd van de plint onder de vaatwasser [ ] 12 aug telefonisch contact en bevestiging mail met wat er nog afgewerkt moet worden [ ] 11 september mail om de week nadien een afspraak in te plannen. Ineens niet meer mogelijk om dit op zaterdag te doen [ ]13 sep mail Joeri voor nog maals door te geven dat ze op zaterdag niet komen [ ]15 sep mail Nick naar Joeri wat er allemaal nog moet gebeuren [ ] 18 september, na meerdere keren te vragen dat ze in het bouwverlof of het weekend konden komen, hebben we uiteindelijk dan toch maar gekozen om savonds laat naar de woning te gaan en hun het laten afwerken. We wonen daar niet meer door dat de keuken zo veel stress meegeeft dat we het daar niet meer konden draaien of keren. We moeten er smorgens altijd om 5u uit om te gaan werken, zodus savonds door de week afspreken was zeker niet onze voorkeur. We hebben dan gevraagd of dat dit dan betekende dat het de laatste keer ging zijn, maar dat was het dus niet. De nieuwe plaatsers geweest, deze waren aan het lachen van ongeloof over hoe dat Kris alles heeft geplaatst. Bij elk onderdeel dat ze nakeken, was wel iets fout of waren foutieve materialen gebruikt. Zo is ons eiland bevestigd met plaatje dat dient om het front van het afwasmachine te laten schuiven bij het openen. De deur van het afwasmachine is dus vast gemaakt aan de front, waardoor dat de plint onder het afwasmachine al kapot is. 2 kastdeuren vanboven, kunne we niet openen doordat er te lange handvaten ophangen. We hadden gevraagd om de kast deuren te wisselen van kant dat ze niet naar buiten open gaan, maar wel naar binne toe. Dan zaten ze niet tegen de zijkanten van de kast, maar hadden we nog altijd wel lange handvaten. Dit ging hij niet doen want dit was niet handig tijdens het koken. Meerdere keren aangeven dat dit voor ons niet uitmaakte, of dat gij de handvaten er dan maar moest afhalen. Maar dit heeft hij uiteindelijk niet gedaan. De fronten hingen nog vol met plakresten, hadden we gevraagd om dit af te werken, ook maar deels gebeurd. 1 lade trekte scheef en wou niet fatsoenlijk sluiten, deze bleef altijd wat meer open staan dan al de andere. Als we aan het koken waren werd alles warm in de bovenste lade. Hier onder is geen bescherming bevestigd, terwijl er deze wel geleverd zijn. Ook is het vuur meerdere keren al uitgevallen, dit door dat er blijkbaar geen ventilatie voorzien was aan de achterkant van de kasten. Hier zijn nu gaten ingeboord van +- 10cm diameter, terwijl dit over heel de lengte een gleuf zou moeten zijn vlak onder het aanrecht. De inductiekookplaat is afgekit, terwijl dit blijkbaar een probleem zou geven voor de garantie. Verder was het werkblad afgekit, maar zo dun dat de moment dat ik water morste, het gewoon naar beneden sijpelde, recht naar de elektriciteit van de inductiekookplaat. Deze was niet correct bevestigd, we hebben speciaal een neus laten installeren omdat dit verwacht word, maar deze is er dan afgehaald en bij het afval gesmeten. Hij had de elektriciteit bevestigd met wat tape door een groot gat in de achterwand. Een heel onveilige situatie. Dan is de zaakvoerder ( Joeri) langs geweest en heeft dit afgeplakt met wat tape en dat zou dan goed moete zijn. Nu hebben ze dit proberen op te lossen met een lasdoos te installeren. Dit word gebruikt om buiten elektriciteit te bevestigen, en oke, het is vanachter aan de wand, en je ziet er niet elke dag op. Maar we hebben niet betaald voor oplapwerkjes, het moet gewoon correct geplaatst worden. De kit hebben ze nu proberen te verwijderen. Het was zwarte kit en ze hebben er nu wit transparente kit over gedaan, waardoor je het zwart er nog onder door ziet. Het afdekplaatje van het stopcontact voor de ijskast is er ook afgehaald en bij de neus gesmeten. Voor dit stopcontact heeft hij is de linkse wand een gat moeten boren naar de volgende kast, om dan een gat te boren naar de muur zodat hij bij het stopcontact geraakte. Met de dampkap was er ook een probleem. We hadden gekozen voor 3 kasten boven aan, maar 21 februari liet Sofie ons weten dat dit niet zou lukken. Hierdoor moesten we weer een andere layout van de keuken kiezen of een andere dampkap waardoor deze niet meer gelinkt werd aan het vuur. Hij was dan dus zelf begonnen om ons eiland te verplaatsen. We hebben onze keuken zo laten tekenen, omdat alle leidingen al gelegd waren, voor we de keuken gingen bestellen. We hadden hier ook vrede mee genomen en akkoord gegaan om de keuken te installeren zoals ze getekend was. Maar zonder onze mening of toestemming is hij dus beginne slijpen. Hij had net boven de vloer de waterleiding afgeslepen en ook nog eens in de elektriciteitskabels. Hij had dit natuurlijk niet vermeld, maar hij had wel gezegd dat de loodgieter nog moest langskomen om de leiding te verplaatsen. De loodgieter heeft dan tot middernacht hier nog aan bezig geweest. Hij heeft de vloer moeten open breken en dan pas kon hij de waterleiding repareren en verplaatsen. De plaatser wou dit dan nog in de loodgieter zijn schoenen schuiven maar heeft dan uiteindelijk toch maar toegezegd dat we het factuur naar hem mochten sturen. De gootsteen was ook niet correct geïnstalleerd. We hadden dit aan Kris ook al meegegeven dat dit niet werkte, maar hij maakte er geen probleem van. Hier moest blijkbaar een draaiknop op geïnstalleerd worden om de stop te openen of
Niet humaan ontslag jongere
Beste , mijn zoon Branco D'Hoore is 25 jaar en werkte sinds kort terug met veel zin bij Selected. Hij is een teruggetrokken persoon en wil voor ieder goed zijn. Alhoewel hij de beste verkoopcijfers had paste zijn persoon niet bij de zaak. Ze vertelden hem dat hij eind de maand niet meer hoefde te komen. Dus het bedrijf wou hem niet meer. Mijn zoon moest een brief ondertekenen dat ze onderling de overeenkomst stop zetten. De firma zei dat dit de beste manier is voor beiden. Mijn zoon geloofde dit en deed zijn termijn met veel respect uit bij de zaak. Echter dit bedrijf nam een onwetende jonge gast beet en ontnam hem op deze wijze zijn rechten op alles. Hij wist dit niet en dacht dat zoals ze zeiden voor beide dit het beste was. Echter zeiden ze nooit je zal geen uitkering kunnen krijgen. Altijd gewerkt nu alles kwijt en we belden het bedrijf. Eerste maal zeiden ze moet maar weten. Smeten de telefoon toe. Persoon zei ik moest dit doen van boven mij. Niks van inleving wat ze deden en dat iemand nu geschorst is na altijd te werken. Is niet ons probleem zeiden ze. Selected in de Steenstraat 49 te Brugge. Hoe onhumaan kan iemand zijn om dit te doen met een onwetende , schuchtere jonge gast. Schandalig!!!!
Ĺeveringen en na leveren
Er loopt niets goed bij vandenborre keukens wilrijk zo'n slechte ervaring in klantenservice van hen uit . Bij levering rijden ze met open klep onze oprit op los tegen de gevel van ons huis en reageren niet eens op onze opmerking van de schade hiervan en doen of er niets is gebeurd is . Dan komt de man die de keuken ging plaatsen en blijkt dat hij bevestigd dat er een kast niet bij is geleverd dat op de bestelings bon mee staat als levering en en dat het werkblad van onze keuken niet corect was namelijk veel te dik en te kort afgemeten nu moeten ze mij eens uitleggen hoe dat kan gebeuren ze zijn komen opmeten voor de plaatsing moest gebeuren De man dat alles zou komen plaatsen heeft dan zelf gebeld dat dit ni kon en ze zeiden hem via telefoon gesprek dat het 4 weken kon duren voor alles opnieuw bij te bestellen ondertussen zijn we nu al reeds 18 weken verder en hebben ze gisteren pas geleverd en weer niet corect en compleet we namen zelf de beslissing terug contact op te nemen omdat ze zelf weeral niets lieten horen of terug mailen zelf hadden we over het probleem gemailt en gebelt da we nog niks hadden gehoort hoe het verder zou verlopen terwijl ze meerdere keren hadden gezegt ons telefonisch terug te contacteren dat ze steeds niet gedaan hadden wat wij niet echt klant vriendelijk vinden waarbij we dan te horen kregen dat de achterspatwand zelfs niet terug opnieuw besteld was nu moeten we weer terug wachten alvorens deze terug binnen is en besteld .wat gaat het volgende zijn communicaties zijn daar onder het personeel ook niet te vertrouwen de ene stuurt ons naar de andere maar er komt nog steeds geen oplossing tot nu heden uit de kast wanneer onze keuken eindelijk zou kunnen klaar zijn zonder problemen .dit zal van ons geen positieve mond aan mond reclame krijgen maar eerder een grote schande voor hun klantenbeheer met enkel bedrog en klantvriendelijkheid als ervaring naar ons toe .de familie dekind
Bruikbaarheid toestel
Geachte, Wij hebben een Bose Soundtouch 30 serie 3, Twee Soundtouch 20 serie 3 en een Soundtouch 10, ook een homecinemasysteem van Bose. Alles tesamen voor meer dan 3000 €. Bose heeft nu verklaard de cloudondersteuning voor deze toestellen vanaf februari 2026 te stoppen. D.w.z. dat deze dure toestellen enkel nog als domme bluetoothspeakers kunnen gebruikt worden. Geen streamingsmogelijkheden meer, NIETS. Het laatste toestel hebben we in 2022 gekocht. Bij de aankoop is er nergens verklaard of gezegd dat deze toestellen onbruikbaar zouden worden. Dat is toch wel een grove schending van het vertrouwen van de koper. Zal alleszins nooit nog iets kopen van Bose. Vind het gewoon niet kunnen. Ik hoop dat Testaankoop iets zal ondernemen, daarvoor ben ik ook al vele, vele jaren lid. Met vriendelijke groeten Guido Eeckhout
Niet geleverd
Beste, Naar aanleiding van mijn klacht. Goederen bleven weg! Eerst zelf contact opgenomen en waren deze vergeten op de bestelddienst Ok. Kan gebeuren. Nadien waren ze verstuurd en heb ik ze zogezegd ontvangen?! Zogezegd met een bewijs van handtekening die niet door ons is geplaatst!!! Ik heb ook een blad moeten invullen op eer en geweten dat ik de goederen tot op vandaag niet heb ontvangen. Zogezegd zo gedaan . Maar zij blijven weigeren om de kosten te schrappen .ik heb van hen niks ontvangen. Zelfs klacht ingediend bij klarna maar omdat ze zogezegd een geldig bewijs hebben van aflevering moet ik betalen wat ik niet kunnen vind! Ik heb al meer dan in de 20 mails met hun gehad maar ik blijf van de tak naar de boom lopen. Hopelijk brengen jullie meer duidelijkheid. Mvg Ruysschaert Jill
Omzetten cadeaukaart
Beste, ik had graag de cadeaukaart terugbetaald op mijn rekening, aangezien dit om een hoog bedrag gaat. Via mijn werk krijg ik korting op Bol.com, maar kan dit enkel via cadeaukaarten omgezet worden. Ik heb voor mijn vriendin een smartphone gekocht, maar de kleur beviel haar niet, dus heb ik de verpakking ongeschonden en ongeopend teruggestuurd naar de verkoper. Ik heb dan het bedrag teruggekregen op mijn account via cadeaukaart. Aangezien ik niets nodig heb en het om een groot bedrag van €481.39 gaat, zou ik dit gewoon graag op mijn rekening terugzien. De cadeaukaarten moet je normaal met pincode ingeven,maar dit is niet het geval hier en kan dus enkel alleen via mijn account gebruikt worden, dus kan ik ze ook niet doorgeven of verkopen aan andere mensen! Ik heb alvast iemand met de chat gesproken, maar ik heb er een nare ervaring mee, omdat hij graag het woord "haha" gebruikte?! Alvast uw begrip!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten