Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. S.
10/09/2025

Shein, weigeren om retourticket te bezorgen

Beste, Ik heb op 16/07/2025 een bestelling geplaatst bij Shein. De bestelling werd in verschillende stukken de 2-3 laatste dagen van juli geleverd. Ik vroeg een retourticket aan op 01/08. Later ontdekte ik bij het retourneren van de artikelen dat de samengesteld retourticket dat ze me gemaakt hadden maar enkel voor 1kg81 was. Ik heb dus een klein pakje maar kunnen retourneren. Sinds 20/08 vraag ik om een bijkomend retourticket om de rest te kunnen retourneren. Heb dit minstens 3 keer gevraagd, kreeg telkens een automatisch antwoord dat dat spijtig genoeg niet mogelijk is, wij kunnen u niet helpen. Sinds gisteren krijg ik het bericht, retourtermijn verstreken, u moet betalen. Ik heb in die periode 2 keer Klarna gebeld om een klacht bij hen ook in te dienen, maar zij kunnen spijtig genoeg ook niets doen. Ik wil de gekochte zaken terugsturen, ik ben niet akkoord om te betalen voor iets dat wil terugsturen. Ze bieden gratis retour aan, dus ik eis een retourticket om de ongewenste artikelen terug te sturen. Het feit dat de retourtermijn ondertussen verstreken is, beschouw ik niet als mijn fout. Ik heb alles binnen de termijn proberen af te handelen maar ze zijn onbereikbaar/onaanspreekbaar. Ik hoop dat jullie hieromtrent advies en bemiddeling kunnen verstrekken. Alvast bedankt

In behandeling
H. V.
9/09/2025
Miaustore

Weigering tot terugbetaling retour

Beste, Op 12 augustus 2025 bestelde ik via miaustore.com een minidrinkfontein voor mijn kat samen met een sensor, verlengkabel en verlengde garantie van 10 jaar. Op 27 augustus liet ik weten dat ik de drinkfontein zou terugsturen en dit was geen probleem. Op 28 augustus lieten jullie me weten dat ik een jaar de tijd heb om de drinkfontein terug te sturen en 14 dagen voor de accessoires, tot 4 september 2025 dus. Jullie lieten ook weten dat ik de drinkfontein naar een lokale dierenreddingsorganisatie mocht opsturen. Het was mij niet duidelijk of de accessoires ook naar die lokale organisatie mochten gestuurd worden of dat deze naar jullie bedrijf verzonden moesten worden. Op 1 september 2025 stelde ik jullie deze vraag ter verduidelijking. Hier kwam echter geen antwoord meer op van jullie kant. Op 3 september 2025, een dag voor de deadline om terug te sturen, stuurde ik jullie daarom nog eens een mailtje met dezelfde vraag. Pas op 5 september, 1 dag na de deadline, kreeg ik een antwoord op mijn vraag. Jullie zeiden er meteen bij dat het nu te laat was om de accessoires terug te sturen, aangezien dit maar kon tot 4 september. Ik vind dit eerlijk gezegd niet erg klantvriendelijk van jullie. Het gaat om 1 dag, en bovendien heb ik jullie de dagen voordien meermaals gemaild omdat het mij niet duidelijk was of ik de accessoires naar jullie of naar de lokale dierenorganisatie moest sturen. Ik kreeg echter helemaal geen begrip van jullie klantendienst. Een zeer spijtige zaak. Mijn vraag is dan ook dat ik de accessoires alsnog kan terugsturen, hetzij naar jullie, hetzij naar de lokale dierenorganisatie, en dat ik hiervoor vergoed wordt. Uit ons mailverkeer blijkt namelijk dat ik van goede wil was en de accessoires tijdig wou terugsturen. Ik wist alleen niet waar ik ze naartoe moest sturen. Ik hoop dan ook op wat begrip van jullie kant. Groeten, Evelien van Gerwen

In behandeling
M. D.
8/09/2025

Terugbetaling niet ontvangen

Geachte mevrouw/heer, Op 31/7 heb ik in uw online winkel een 24" Monitor Pixel View gekocht, waarbij ik het bedrag van €75 heb betaald. Op 31/7 werd de bestelling geannuleerd wegens een stockfout. Op 8/8 ontving ik een mail om mijn rekeningnummer op te vragen. Dit gaf ik op 8/8 door. Na telefonisch contact en contact via mail kreeg ik te horen dat de terugbetaling in orde zou gemaakt geweest zijn op 20/8. Tot op heden op 8/9 heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €75. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Mailverkeer

In behandeling
D. V.
4/09/2025
Nimara

Herroepingsrecht

Geachte mevrouw/heer, Op 8/6/2025 heb ik in uw online winkel stoelen en kussens gekocht, waarbij ik het bedrag van € 629,46 plus € 14 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 15/7/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 21/7 met een tweede herhaling op 26/7 en een extra reminder op 29/7 een mededeling per e-mail gestuurd met de vraag hoe de procedure om te retourneren liep. Op 20/8 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat het retourrecht van 14 dagen verstreken is. Ik betwist het bovenstaande omdat u tot 3x toe binnen de termijn van 14 dagen onze vraag ontving hoe we konden retourneren. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van € 643,46 . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

In behandeling
S. D.
4/09/2025

weigeren nieuw retourticket te sturen

Beste, ik heb op 12/6 jammerlijk 4 vloerkleden besteld bij shein, waarvan bij aankomst ( op 24/6) bleek dat kwaliteit/uitzicht niet voldeed. Ik vroeg retourticket aan maar kreeg enkel 1 ticket voor samengevoegde retour. Daar dit veel te groot/zwaar was om samen te voegen, stuurde ik 1 pakket retour en vroeg op 21/7 om bijkomend retourticket om de rest te retourneren. Dit tot 4xtoe, kreeg telkens respons; dit laten wij niet toe. U hebt gecombineerd retourticket aangevraagd. Waarop ik op 22/7 duidelijk opnieuw vroeg; aub retourticket, ik wil deze artikelen niet behouden, ik ben bereid zelf voor de retourkosten te betalen; telkens gevolgd door hetzelfde bericht; wij kunnen u niet helpen. Ondertussen krijg ik het bericht; retourtermijn verstreken ; u moet betalen. Aangezien ik aangeboden heb zelf de retourkosten te betalen tot 4x toe (van 3 heb ik screenshots met data erbij) binnen de termijn ga ik hiermee niet akkoord. Ze bieden gratis retour aan, dus Ik eis een retourticket om de ongewenste artikelen terug te sturen. Het feit dat de retourtermijn ondertussen verstreken is, beschouw ik niet als mijn fout. Ik heb alles netjes binnen de termijn proberen af te handelen maar ze zijn onbereikbaar/onaanspreekbaar. Ik hoop dat jullie hieromtrent advies/bemiddeling kunnen verstrekken. Alvast bedankt

In behandeling
M. Z.
3/09/2025
dentuv.nl alias Loox.io

Terugbetalingsproblemen

Geachte mevrouw/mijnheer, Ik heb een bestelling geplaatst op dinsdag 12 augustus 2025, voor de aankoop van een Ultrasonic UV Cleaner ™, Bestelling #3147, via de webstie van dentuv.nl. Ik heb deze bestelling niet ontvangen. Vanaf het begin leek het mij al loge. Ik dacht dat ik bij het plaatsen van mijn bestelling automatisch een profiel had aangemaakt op de website. Ik probeerde na de bestelling tevergeefs in te loggen om mijn bestelgegevens te kunnen inzien en mijn bestelling via een of andere link op de website te kunnen volgen. Ik stuurde hen een mail met de vraag waarom ik niet kon inloggen. Ze gaven een zinloze verklaring waarom dat niet zou kunnen. Ik uitte mijn bezorgdheid en gaf aan dat ik hoopte dat ik mijn bestelling echt zou ontvangen omdat alles zo vaagjes leek. Tot mijn spijt bleek mijn bezorgdheid terecht. Ik heb mijn product niet ontvangen. Ik heb hen benaderd maar hun antwoorden suggereren niet dat ik mijn geld terug ontvang. eerder wensen deze mensen zo lang mogelijk te discussiëren om zo lang mogelijk tijd te rekken. Tot mijn verbazing ontvang ik nu een uitnodiging om mijn productervaring te delen. Ze bedanken mij voor de bestelling. het meest frappante aan deze zaak is dat ze nu, met de uitnodiging voor een review, pas hun ware identiteit bekendmaken. De mail komt niet van dentuv.nl maar van loox.io. Nu valt mijn frank. Loox.io verschuilt zich achter Dentuv.nl Loox.io staat bekend vanwege zijn oplichtingspraktijken. Dit is een scam. Hoe krijg ik mijn geld nu terug? Graag draag ik deze zaak over aan testaankoop in de hoop dat ik alsnog mijn geld terugbetaald krijg. Ik probeer dit bedrijf te ontmaskeren door een review te schrijven en andere mensen te waarschuwen. Maar het is mij nog niet gelukt. Ik hoop dat u mij ook daarin kan helpen om de officiële review pagina te vinden, waarin ook een uiteenzetting van mijn ervaring kan geven. In bijlage vindt u de volledige correspondentie met dentuv.nl. vriendelijke groet Mireille Zaman

In behandeling
M. V.
3/09/2025

Betaling retour

Beste, heb op 4 augustus een Samsung Galaxy Watch Ultra 2 t.w.v. €699 bij Mediamarkt besteld en die de volgende dag ontvangen. Echter heb ik enkele dagen later besloten deze te retourneren aangezien ik hetzelfde product bij Telenet goedkoper kon krijgen. Heb het product geretourneerd op 12 augustus en deze is dan de volgende dag geleverd bij Mediamarkt. Echter heb ik 3 weken later nog steeds niets gehoord van Mediamarkt, laat staan een terugbetaling ontvangen. Nochtans staat er duidelijk op hun site dat je binnen de 24hr een bericht krijgt als ze het product ontvangen. Zoals reeds gezegd; heb nog steeds NIETS gehoord. Heb een dag of 10 geleden via de website een klachtenformulier ingevuld en verstuurd maar tot op heden nog steeds niets gehoord, en als ik telefonisch contact wil opnemen krijg je een muziekje, je weet wel... Mvg Michaël Van Onacker

In behandeling
E. D.
3/09/2025

Niet ophalen retourzending

Geachte mevrouw/heer, Op 26/07/2025 heb ik in uw online winkel een fiets gekocht: Orbea Gain M30i Elektrische Racefiets Carbon S Grijs, waarbij ik het bedrag van 4.536,97euro heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 12/08/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 12/08/2025 een mededeling in die zin gestuurd per email dat ik mijn bestelling meteen wou retouren door beschadiging tijdens de levering. Op 13/08/2025 antwoordde u dat mijn verzoek goedgekeurd werd en er de week nadien een ophaling ging worden voorzien door het transportbedrijf. Tot op heden, 03/09/2025, is de fiets nog steeds niet opgehaald en krijg ik geen gehoor meer op mijn mailverkeer betreffende de ophaling en terugbetaling van mijn order. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 4.536,97euro. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

In behandeling
H. A.
2/09/2025

Creditnota onvolledig

Beste Ik heb in juli een droogkast besteld en online betaald, enkele dagen voor de levering heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht. Ik heb gebeld en gemaild, en een creditnota ontvangen. Echter zonder de transportkosten van 10 euro. Blijkbaar weigeren ze me te betalen. Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild, ondertussen een maand verder, met als standaard antwoord van we doen het nodige en zetten het recht. Via deze weg wil ik nu druk zetten bij MediaMarkt. Een klantnummer staar niet vermeld op de creditnota noch factuur. Deze zijn in bijlagen toegevoegd. Alvast bedankt voor de rechtzetting Met vriendelijke groeten

In behandeling
J. W.
2/09/2025
Vardi Dante

Retourprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 06/08/2025 heb ik in uw online winkel twee AeroFlex Broeken in de maat M gekocht, waarbij ik het bedrag van € 71,22 plus €6,95 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 25/08/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 27/08/2025- maximaal 14 dagen na levering- een mededeling in die zin gestuurd via het contactformulier . Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen op mijn mededeling om de artikelen te willen retourneren. Ik betwist het bovenstaande omdat de broeken qua kwaliteit en maat niet overeenkomen met de bestelde artikelen. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform