Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugbetaling nogsteeds niet gekregen
Ik heb een gsm gekocht via MediaMarkt die ik geretouneerd heb. Via Bpost is het op 9 oktober AFGELEVERD bij MediaMarkt. Ik heb van hun geen mail ontvangen over mijn retour. Ik heb hun mails gestuurd en meerdere keren gebeld. Elke keer werd er gezegd dat ze een mail zullen sturen naar die afdeling die mij zouden contacteren wat ze dus nooit hebben gedaan. Er wordt niet deftig gecomuniceerd. Dit is een zeer hoge bedrag. Ik ben het wachten beu, ik snap niet hoezo het bijna een maand duurt om mijn retour te verwerken. Ook de status op de app van mijn bestelling is nogsteeds bezorgd naar mij. Ik wil niet meer wachten en direct mijn betaling terug.
Herroepingsrecht
Ik heb 16/10/2025 mijn bestelling van 6 overhemden ontvangen. Ik heb de overhemden in verschillende kleuren besteld, maar ik kreeg ze allemaal in groen kleur. Ik heb contact opgenomen met de verkoper via het E-mailadres (contact@primoo.nl) die meegedeelde wordt in de bestelling voor eventuele problemen. Tot nu toe heb ik geen reactie van de verkoper ontvangen. Ik zou graag de bestelling terugsturen en mijn geld terugkrijgen, maar ik heb geen retourmogelijkheden gekregen van de verkoper. Kan u mij hier verder helpen alstublieft? Alvast bedankt!
Retour is leeg aangekomen volgens Zalando
Op 29 juli 2025 heb ik een pakket met artikelen van Zalando correct teruggestuurd via een bpost-pakketautomaat met het officiële retourlabel van Zalando. Ik had gekozen voor de optie achteraf betalen, dus ik heb nooit een terugbetaling gevraagd of ontvangen — het enige wat ik verwachtte, was dat mijn retour correct verwerkt zou worden zodat de factuur geannuleerd werd. Volgens de trackinginformatie van bpost is het pakket correct afgeleverd bij het magazijn van Zalando. Ik beschik over bewijs van zowel de afgifte bij bpost als de levering aan Zalando. Desondanks ontving ik nadien een bericht van Zalando waarin vermeld werd dat de artikelen niet in het retourpakket zaten. Zonder dat er verder onderzoek is uitgevoerd, heeft Zalando de zaak doorgestuurd naar een incassobureau, dat mij nu sommeert om het bedrag te betalen. Ik heb het incassobureau schriftelijk laten weten dat ik de vordering betwist, aangezien ik het pakket correct heb teruggestuurd. Ik heb gevraagd om de procedure tijdelijk stop te zetten tot Zalando dit grondig heeft onderzocht. Volgens artikel 6.8 van de algemene voorwaarden van Zalando mogen zij wachten met terugbetaling (of bij achterafbetaling: het annuleren van de factuur) tot zij de goederen hebben teruggekregen, of tot de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden — “al naar gelang welk tijdstip eerst valt.” Aangezien ik het bewijs van afgifte en levering kan voorleggen, heb ik juridisch volledig aan mijn retourverplichting voldaan. Daarnaast bepaalt het Belgisch consumentenrecht (Wetboek Economisch Recht, Boek VI, artikel VI.47 §1) dat de consument verantwoordelijk is voor de goederen tot op het moment dat de verkoper ze ontvangt. Zodra de verkoper de ontvangst bevestigt, ligt de bewijslast bij de verkoper om aan te tonen dat de inhoud onvolledig of beschadigd was. Ook het Europees Consumentencentrum (ECC België) stelt dat bij discussies over vermeend lege of beschadigde retourzendingen het juridisch vaak moeilijk is om achteraf te bewijzen wat er tijdens het transport is gebeurd. ECC verduidelijkt dat zodra een consument kan aantonen dat het pakket correct is verzonden en geleverd, hij zijn verplichting heeft voldaan, en dat de verdere verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper of de vervoerder. In mijn geval staat vast dat het pakket correct is afgegeven en geleverd. Zalando beweert enkel dat de inhoud ontbrak, zonder concreet bewijs te leveren of een degelijk onderzoek uit te voeren. Toch hebben ze de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau, wat onterecht en schadelijk is voor mij als consument. In bijlage kan ik het bewijs van afgifte bij bpost, de trackinginformatie van levering, de e-mails van Zalando en mijn reactie aan het incassobureau bezorgen. Ik zou dus graag willen dat Zalando de geretourneerde artikelen als retour verwerkt zodat het openstaand bedrag bij de incasso kan wegvallen omdat ik alles correct heb afgehandeld langs mijn kant. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groeten,
onaanvaardbare handelspraktijken
Als oudleerling van de prestigeuze hotelschool ter Duinen in Koksijde met ervaring in wereldvermaarde hotels en restaurants vind ik het mijn plicht om mensen op de hoogte te brengen van onderstaande: Onlangs op 27 september waren we op een tuinbeurs op het kasteel van Ooidonk. Er was een stand van het Bedrijf Simon & Fils waar je wijn kon proeven en bestellen. De wijn die we geproefd hebben was een Aloxe Corton.., zogezegd een wijn van de betere klasse premier cru 2022 gerijpt op eiken vaten. Bij nader inzien, stelden we vast dat op de bestelbon niets genoteerd was mbt de afkomst, maw noch de naam van het domein, de appelation,.. NOCH het jaar van de wijn was op de bestelbon vermeld. Op de bestelbon staat : Bourgogne rouge premium...Wat is dat dan???? Een Gevrey-Chambertin, Vosne-Romanee conti.., ClosVougeot, Meursault, Puligny-Montrachet, Deze verkoop is volgens ons behept met een gebrek nl. de klant kan onmogelijk weten welke wijn er uiteindelijk zal geleverd worden, gelet op de gebrekkige beschrijving op de bestelbon. We namen contact op met de Belgische wijnpersoonlijkheid van het jaar en die wist ons te vertellen dat dergelijke handelspraktijken absoluut niet kunnen. Dit zet de deur wagenwijd open voor fraude en oplichting. Wij als klant komen hierbij in een heel zwakke positie te staan die we niet kunnen aanvaarden. We besloten om 2 dagen na de aankoop de aankoop te herroepen en ons voorschot terug te storten. Dit werd door de verkoper niet aanvaard. Meer nog, ze dreigden onmiddellijk met een advocaat... Het voorschot werd op heden niet terugbetaald. We overwegen dan ook om een klacht in te dienen bij diverse instanties. Addendum: Er is dus helemaal geen verwarring mogelijk van onze kant, gelet dat de wijn onvoldoende omschreven is. De verkoper kan beweren wat hij wil en leveren wat hij wil, immers is er geen duidelijke omschrijving van het te leveren product. Een Premium Bourgogne, de naam zegt het zelf verwijst naar de beste wijnen zoals grand cru of premier cru. De appelation "premium Bourgogne' op zich bestaat niet" , omdat er wel degelijk kwaliteitsniveaus en classificaties bestaan, zoals Premier Cru en Grand Cru, die de hoogste kwaliteitswijnen aanduiden. Deze classificaties verwijzen naar specifieke wijngaarden die bekend staan om hun uitmuntende kwaliteit vanwege hun locatie, bodem en het consistente karakter van de geproduceerde wijnen. Er zijn daarnaast ook de appelations d'origine contrôleé die de kwaliteit en herkomst garanderen. Het vermelden van 'Bourgogne premium rouge' op een bestelbon is vaag en potentieel MISLEIDEND. De wijn moet degelijk beschreven worden zodat de klant precies weet wat hij zal krijgen en dit ook kan controleren, wat in casu NIET zo is.
Retour wordt niet beantwoord
Al meerdere malen contact proberen opnemen om een bestelling te annuleren, hier werd geen gevolg aan gegeven dus al een tijd terug de vraag gestuurd om te retourneren. Via verschillende kanalen proberen contact opnemen, geen respons. Ik zit met een dure bestelling die mij niet past, nergens een telefoonnummer te bespeuren!
1 geretourneerd artikel niet terugbetaald
Ik heb 2 artikels met ref. 4141000 (bestelling 31348261) geretourneerd, terwijl ze slechts 1 artikel hebben terugbetaald. In bijlage vindt u de retourlabel die ik gebruikt heb en de screenshot die bevestigt dat retour ontvangen werd (trackingcode XT409516716TS bij Chronopost). Sarenza beweert dat hun magazijn dat 1 artikel niet ontvangen heeft, wat niet klopt! Indien er gestolen wordt in hun magazijn, dan moeten ze er camera's ophangen; de klant mag hier geen dupe van worden!
informatie achterhouden rond retourneren
Ik heb via de site Olyc een bestelling gedaan. De verzending is 7-10 dagen. Uiteindelijk pas na 14dagen toegekomen waardoor het te laat was voor de gelegenheid dat ik het nodig had. Retourneren op eigen kosten stond erbij maar dit vind ik niet zo erg alleen stond er geen retour adres op de site bij, daarvoor moest je mailen. Uiteindelijk het is een Belgisch/ Nederlands bedrijf dus leek mij geen probleem. Ik mail voor het retouradres, blijkt dat ze enkel retourneren naar China, dit moet op mijn kosten en ze moeten track & trace hebben. Dit kost voor een klein pakket minimum 75 euro. Nergens is er ergens te vinden op de site dat dit moet, alsook werd het pakket veel te laat geleverd. Hun enige oplossing is 30% terugbetaling maar hier ben ik uiteraard niet mee akkoord en is heel misleidend hoe ze alles aanpakken. Vandaar mijn klacht.
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 25 mei 2025 heb ik in uw online winkel een aantal kledingstukken gekocht, waarbij ik het bedrag van 235,72 euro heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 6 juni 2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u dan ook diezelfde dag een mededeling in die zin gestuurd per mail. De dag nadien antwoordde u mij met alternatieven om de bestelling te houden en een extra korting aan te bieden omdat retourneren naar het magazijn in Azië nodig was. Diezelfde dag heb ik geantwoord dat een korting voor mij niet van toepassing is omdat de kledij mij niet paste en een retour naar Nederland beter zou zijn aangezien ik de verzendkosten zelf moet behartigen. Op 10 juni stuurt u mij de details door van Azië en hoe ik de verzending kan doorsturen. En sturen we nog communicatie naar elkaar welk bedrag er op het pakket moet vermeld staan. Op 12 juni verstuur ik het pakket naar Azië via postnl zoals gevraagd in de de mail met het gevraagde bedrag op de verpakking. En stuur ik jullie ook Track & Trace nummer door zoals gevraagd. Sinds 2 juli 2025 zit dit pakket vast in China omdat er belastingen door de ontvanger dient betaald te worden. Jullie zouden hiervan een melding gekregen hebben van de Chinese post. En indien jullie dit niet hadden ontvangen, konden jullie terecht bij "China Postal Express & Logistics" met de link die ik heb meegegeven in mijn email op 25 augustus. Hierop is geen reactie gekomen. Op 30 augustus heb ik nogmaals een herinnering gestuurd, maar tot op heden heb ik ook hierop geen enkele reactie mogen ontvangen alsook geen terugbetaling en merk ik op dat het pakje nog steeds bij de Chinese post ligt. Ik nodig u uit mij het bedrag van 235,72 euro zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groeten, Mia Bijlagen: • bestelling en alle communicaties daarop volgend
Retour beleid niet duidelijk
Geachte mevrouw/heer, Op 14/10/2025 heb ik in uw online winkel 2 piano kapstokken gekocht. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 14/10/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 14/10/2025 (maximaal 14 dagen na levering) een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Op 14/10/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen na meerdere mails om alsnog niet terug te zenden en een nieuwe andere aankoop te doen met korting. Ik heb dit geweigerd gezien de producten niet overeenkomt met de beschrijving. Het is van zeer slechte kwaliteit en lijkt helemaal niet op de foto op jullie website. U hebt me een adres gestuurd in Azië waar de producten naartoe moet gestuurd worden, F, Kang Zhong-gebouw Nr. 2 Commerciële Tweede Straat Niushan Zhong Wu Wei, Dongeheng Street Dongguan-stad Postcode: 523000 Echter op uw website wordt totaal niets doorgegeven dat dit product uit Azië, of dat u daar een stock hebt of dat de retour naar daar wordt voorzien. Ik heb u deze bewijstukken doorgemaild op 16/10/2025. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Peggy Vael Bijlagen: • retourbeleid op de website
Krijg geen contact
Beste, Ik bestelde een tuinmaaier "Smart Rotocut" aan de hand van een TV reclame bij de firma DirectKoop. Dit voldoet niet en ik krijg na talloze mails geen antwoord of contact. De vraag was simpel: "stuur mij een formulier om dit ding terug te sturen" Kunt u deze firma contacteren op een of andere manier? Gegevens van mijn bestelling: BESTEL #DK10637 een Smart RoboCut requests+directkoop.com@judge.me
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten