Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 345
- Aantal klachten *
- 62
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- 2 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Omruiling
Ik kocht op 9 september een laptop ASUS Zenbook UM3402YA-KP763WAzerty. Dit was een promotie die viel onder ‘Back to school’. De laptop werd op 10/9, met volgeladen batterij geleverd. Op vrijdag 19/9 wou ik de laptop laden. Deze functie werkte niet. Ik nam telefonisch contact op met Coolblue. Ik mocht de laptop terugsturen, hetzelfde model kon niet meer geleverd worden, mijn geld zou teruggestort worden. Dezelfde dag ging de laptop op de post. Ik koos een ander model en plaatste dat in mijn winkelmandje. Eentje waar op dat moment ook dezelfde kortingsactie zat + extra €50 als student. Dit alles zou me ongeveer een korting van ongeveer €150 opleveren. Ik wachtte om te bestelling te plaatsen tot ik mijn geld terugkreeg. Woensdag 24/9 was er nog geen geld gestort. Ik besliste toch om te bestellen. Ondertussen waren de kortingsacties gewijzigd. De gunstige voorwaarden, waren heel wat minder. Ik bestelde daarom niet. Na opnieuw meerdere contacten met Coolblue, laten ze me weten dat er op geen enkele manier een tegemoetkoming kan gebeuren. Kort samengevat: van een korting tot rond de €150 naar niks omdat er mij een laptop wordt geleverd die niet kan opgeladen worden en eenzelfde toestel niet meer beschikbaar is. Vandaag 26/9, nog steeds geen terugbetaling. Wel de melding van Coolblue dat, als ik hierover nog geen bericht kreeg, hen opnieuw mag contacteren.
Omruiling
Ik kocht op 9 september een laptop ASUS Zenbook UM3402YA-KP763WAzerty. Dit was een promotie die viel onder ‘Back to school’. De laptop werd op 10/9, met volgeladen batterij geleverd. Op vrijdag 19/9 wou ik de laptop laden. Deze functie werkte niet. Ik nam telefonisch contact op met Coolblue. Ik mocht de laptop terugsturen, hetzelfde model kon niet meer geleverd worden, mijn geld zou teruggestort worden. Dezelfde dag ging de laptop op de post. Ik koos een ander model en plaatste dat in mijn winkelmandje. Eentje waar op dat moment ook dezelfde kortingsactie zat + extra €50 als student. Dit alles zou me ongeveer een korting van ongeveer €150 opleveren. Ik wachtte om te bestelling te plaatsen tot ik mijn geld terugkreeg. Woensdag 24/9 was er nog geen geld gestort. Ik besliste toch om te bestellen. Ondertussen waren de kortingsacties gewijzigd. De gunstige voorwaarden, waren heel wat minder. Ik bestelde daarom niet. Na opnieuw meerdere contacten met Coolblue, laten ze me weten dat er op geen enkele manier een tegemoetkoming kan gebeuren. Kort samengevat: van een korting tot rond de €150 naar niks omdat er mij een laptop wordt geleverd die niet kan opgeladen worden en eenzelfde toestel niet meer beschikbaar is. Vandaag 26/9, nog steeds geen terugbetaling. Wel de melding van Coolblue dat, als ik hierover nog geen bericht kreeg, hen opnieuw mag contacteren.
Product verdwenen bij levering
Beste op 17/9 bestelde ik een grote bestelling, waaronder de nieuwste Iphone 17 Pro. De levering zou plaatsvinden op 19/9 in twee verschillende pakketten. Ik mocht inderdaad deze twee pakketten ontvangen op zaterdag de 19e, maar tot mijn grote verbazing ontbrak de Iphone in het voorziene pakket. Vanuit de orderbevestiging bleek dat de Iphone er wel degelijk had moeten inzitten. Ik nam onmiddellijk telefonisch contact met de klantendienst die me meldden dat er een "onderzoek" moest gestart worden waar het is misgelopen. Ik moest gedetailleerde foto's van de pakketjes en verpakkingen sturen naar 'bezorging@coolblue.be'. Dat deed ik dan ook onmiddellijk. Tot op heden heb ik nog niets teruggehoord van Coolblue, zelfs geen bevestiging dat mijn foto's goed ontvangen werden of enige communicatie rond het zogenaamde onderzoek dat ze gingen opstarten. Ik verwacht professionaliteit bij het versturen van dure goederen zoals het nieuwste Iphone model van meer dan 1300 euro, wanneer deze producten verdwijnen uit de bestelling en niet geleverd worden, verwacht ik als klant een onmiddellijke terugbetaling, ook al is het onderzoek misschien nog lopende.
Product verdwenen bij levering
Beste op 17/9 bestelde ik een grote bestelling, waaronder de nieuwste Iphone 17 Pro. De levering zou plaatsvinden op 19/9 in twee verschillende pakketten. Ik mocht inderdaad deze twee pakketten ontvangen op zaterdag de 19e, maar tot mijn grote verbazing ontbrak de Iphone in het voorziene pakket. Vanuit de orderbevestiging bleek dat de Iphone er wel degelijk had moeten inzitten. Ik nam onmiddellijk telefonisch contact met de klantendienst die me meldden dat er een "onderzoek" moest gestart worden waar het is misgelopen. Ik moest gedetailleerde foto's van de pakketjes en verpakkingen sturen naar 'bezorging@coolblue.be'. Dat deed ik dan ook onmiddellijk. Tot op heden heb ik nog niets teruggehoord van Coolblue, zelfs geen bevestiging dat mijn foto's goed ontvangen werden of enige communicatie rond het zogenaamde onderzoek dat ze gingen opstarten. Ik verwacht professionaliteit bij het versturen van dure goederen zoals het nieuwste Iphone model van meer dan 1300 euro, wanneer deze producten verdwijnen uit de bestelling en niet geleverd worden, verwacht ik als klant een onmiddellijke terugbetaling, ook al is het onderzoek misschien nog lopende.
garantie+ schade na retour
Beste, Ik heb op 27-11-24 een iphone 13 refurbished(beschreven zo goed als nieuw) , ipad incl pencil gekocht bij coolblue. Afgelopen vakantie is de iphone uit een broekzak gevallen in de branding van de zee. gelukkig konden we deze direct uit het water halen. we hebben deze onmiddelijk uitgezet. na een dag wachten dien we dat deze iphone volledig dood is. het water komt langs alle hoeken eruit. Ik ben gaan opzoeken en volgens de specs moet deze ons ongeval perfect overleven. een iphone 13 zou 30min in 6m diep water kunnen. De pencil van mijn ipad is in de eerste week van gebruik al gevallen en had een scheur maar was nog steeds werkend. ik heb beide artikels voor garantie terug gestuurd. Voor de iphone waren ze snel met antwoorden, kan niet hersteld worden door gebruiksschade. de pen kon hersteld worden maar was zo duur dat ik beter een nieuwe koop. aangezien deze werkend was heb ik gevraagd om deze terug te sturen, helaas komt dit product terug zonder punt waardoor deze ineens onbruikbaar is. ik vind de klantenservice van coolblue zeer triestig. kunnen jullie helpen?
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten