Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. F.
18/12/2025
Ballonticket Vlaanderen

Reservering al 8 keer geannuleerd

Beste, Op 16/12/2023 kocht ik 4 vouchers via Social Deal voor een ballonvaart bij Ballonticket Vlaanderen. Er zijn heel weinig plaatsen beschikbaar en boeken moet maanden op voorhand gebeuren. Ik begrijp volkomen dat de ballonvaart omwille van weersomstandigheden geannuleerd kan worden. Onze vluchten werden al 8(!) keer geannuleerd. Jammer genoeg wordt er geen voorrang geboden aan klanten wiens vlucht geannuleerd werd om een nieuwe vlucht te boeken. Onze laatste reservatie was op 20 augustus 2025. Deze vlucht werd ook geannuleerd. De eerstvolgende mogelijkheid om een nieuwe vlucht in te plannen -ik heb de nieuwe boeking op de dag van de annulering , i.e. 20/08/25 gemaakt, was april 2026! 8 maanden later! Ik heb de eigenaar meermaals via e-mail, WhatsApp en sms gecontacteerd, maar hij antwoordt niet. Ik wil gewoon mijn geld terug. Het kan toch niet dat een klant wiens reservatie omwille van weersomstandigheden geannuleerd wordt, geen enkele prioriteit krijgt om een nieuwe boeking te maken en gewoon zijn plan moet trekken?

In behandeling
P. L.
17/12/2025

Betaalde reservering niet bevestigd

Hotel gereserveerd/betaald op 6 Dec echter werd niet bevestigd. Bewijs van betaling en details boeking doorgestuurd. Al 3 keer gebeld en "zijn ermee bezig". Op vandaag geen formele reactie gekregen. Heb nu telefonisch en via email refund geëist omdat ik niet meer kan/wil wachten om ander hotel te boeken.

In behandeling
E. L.
17/12/2025

Incl. eindschoonmaak

Beste, eergisteren hebben wij een boeking gemaakt van 7/4 tem 10/4 naar een Landal/Roompot park. Toen wij de boeking maakten stond er incl. Reserveringskosten en incl. eindschoonmaak. Wij maken de betaling en gisteren wil ik een boeking maken voor mijn ouders in hetzelfde park voor dezelfde periode en ik zie dat de eindschoonmaak niet inclusief is. Ik ben dan gaan kijken naar onze boeking en daar zie ik dat de incl. eindschoonmaak eruit gehaald is, zonder dat wij dat wisten. Ik heb ook gebeld naar de klantendienst, maar hier kreeg ik geen gehoor. Ik zou er graag volgende wet bij halen: volgens de Nederlandse en Europese wetgeving moeten prijzen voor consumenten transparant zijn en de totale prijs, inclusief alle verplichte kosten (zoals btw en een verplichte eindschoonmaak), vermelden. Als een eindschoonmaak in eerste instantie als "inbegrepen" of "inclusief" wordt getoond, maar later door een storing eruit wordt gehaald en als extra kosten wordt aangerekend, is er sprake van een oneerlijke of misleidende handelspraktijk. Onze rechten: Als de consument te goeder trouw was en ervan uitging dat de schoonmaakkosten daadwerkelijk inbegrepen waren in de getoonde totaalprijs (wat vaak het geval is bij all-in prijzen van vakantieaccommodaties), dan mag de ondernemer de kosten niet zomaar achteraf doorrekenen. De consument mocht vertrouwen op het aanbod op de website. Wat kunnen wij hieraan doen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Els

In behandeling
F. L.
16/12/2025

Activeren van Bongo bon

Beste, Bij mijn pensionering heb ik als kado 3 bongo bonnen gekregen. Bij twee van de drie bleek geen probleem te zijn om ze te activeren. De derde bon die heet Movie &popcorn kon niet op actief gezet worden wegens de klantendienst omdat die aan de kassa verkeerd was in gescand. Op de doos staat streepjes code en in de doos ook deze codes verschillen van nr . Om de bon op actief te zetten vragen ze me het aankoop bewijs (ahja het was immers een kado). De bon zou aangekocht zijn geweest volgens de klantendienst aangekocht zijn bij Carrefour Oostakker die geldig is tot 29/06/2026 In bijlage vindt u de de nrs van de bon. Met vriendelijk groeten

In behandeling
P. V.
25/11/2025

Tot 5 maal toe een klacht ingediend (onbruikbare voucher) bij Wonderbox, telkens zonder gevolg

Dinsdag 25/11/2025: registratie klacht nummer 5 via contactformulier op portaal van Wonderbox: Beste, dit is reeds de vijfde klacht dat ik meld bij Wonderbox, die allemaal zonder gevolg zijn gebleven. De eerste keer via hun portaal, maar blijkbaar werd deze klacht niet geregistreerd. De tweede maal een viertal weken geleden , via telefonische melding. Hieraan werd geen enkel gevolg gegeven. Een derde maal, via telefonische melding op vrijdag 14/11/2025. Via een van uw medewerkers kreeg ik de garantie dat ik feedback zou krijgen op mijn klacht ten laatste op vrijdag 14/11/2025. Op 17/11/2025 heb ik opnieuw een klacht ingediend via jullie portaal. Ik kreeg een bevestigingsmail dat ik ten laatste na 72h een antwoord mocht verwachten. Dit is weeral niet gebeurd en ik wacht nog steeds op resultaat van mijn 4 vorige klachten. Hoe is het mogelijk dat een organisatie zoals Wonderbox op zulk een degoutante manier omgaat met hun klanten. Ik verwacht op zijn minst dat klachten worden gehoord en beantwoord. Ik wil graag beroep doen op de garantieclausule die u vermeldt bij de verkoop van uw producten of is dat ook een lege doos zoals uw klachtenprocedure? Alvast hartelijk dank voor uw antwoord. Groeten, Paul Van Hoof

Opgelost
M. V.
6/11/2025

Omboeking van staanplaats naar zitplaats

Beste, Voor een concert van Electric Callboy in de lotto arena kreeg ik gisteren een mail dat mijn staanplaats is omgeboekt tot een "goede" zitplaats door een verandering in de opstelling op het middenplein. Dit heeft als gevolg dat ik op alleen op het balkon moet gaan zitten terwijl mijn groep nog steeds op het middenplein staat. Op zogezegd goede zitplaatsen. Dit valt echter te betwisten. Ik heb dan ook om een volledige terugbetaling gevraagd want dit is niet wat ik heb besteld. Hierop heb ik echter nog geen reactie gekregen.

In behandeling
T. V.
20/10/2025
Van der valk hotel Antwerpen

Reservering - niet houden aan offerteprijs

Beste, Ik heb een offerte gevraagd per mail op 28/09 voor 2 overnachtingen op 20/03/26-22/03/26 incl. Ontbijt voor een deluxe kamer voor 2 personen. Op 28/09 heb ik uw voorstel ontvangen dat de prijs 315,94 euro incl´. Ontbijt en toeristenbelasting. Dit zonder geldigheidsdatum of vermelding vrijblijvend voorstel. Op 30/09 is er ook nog feedback geweest omtrent diner. Op 16/10 m´.a.w. 2 weken later, heb ik uw voorstel bevestigd. Op 17/10 doen jullie zoals ik een offerte-aanvraag lanceer en melden jullie volgende: Bedankt voor uw aanvraag! De prijs voor de Deluxe kamer op 20/03-22/03 voor 2 personen inclusief ontbijt komt op 443,88 EUR. Mag ik deze voor u reserveren? Wij hebben meteen gemeld dat jullie de opgegeven prijs dienen te handhaven van 2 weken geleden gezien er geen geldigheid van voorstel bij vermeld staat. Alsook geen vermelding dat het een vrijblijvend voorstel betreft. Jullie wensen hier niet op in te gaan en blijven mij afschepen. Doorverwijzen naar management wenst de receptie ook niet te doen. Het is niet ok dat u de prijs met 40% kan opslaan in 2 weken tijd! Graag zie ik toch de reservatie volgens het initiele bedrag. Wij zijn trouwens reeds enkele keren in dit hotel verbleven. Bovenstaande praktijken zijn dan zeker niet klantvriendelijk.

Afgesloten
N. T.
19/10/2025

Extra kosten

Beste, wij krijgen 1 dag nadat de annulatie periode verloopt een extra kost van 174 euro voor schoonmaakkosten. Deze werden nergens vermeld tijdens de reservatie. Toen deze niet dezelfde dag betaald werden was dit bedrag verhoogt naar 189,99 euro. Dit iedere keer via een obscure link die niet veilig aanvoelt.

Afgesloten
P. C.
17/10/2025

Niet bruikbare boeking auto

Op 8/09/2025 hebben via Master Card, een autohuur geboekt voor de periode van 27/09/2025 20h30 tot 04/10/2025 12h30 vanuit de luchthaven van Bari, Italië. Onze keuze viel op een Standard SUV Volkswagen Tiguan of soortgelijke auto via AUTOVIA. Tegelijk hadden we daarbij een verzekering totale bescherming genomen, die door rentalcover.com werd bevestigd. De totale prijs hiervoor was 403.12 EUR Toen we op 27/09/2025 in Bari aankwamen, en het onze beurt was om aan de balie van AUTOVIA onze auto in ontvangst te nemen, probeerde de baliebediende, na het scannen van onze documenten ( ID, rijbewijs, Master Card,...) ons zoals gebruikelijk nog een bijkomende verzekering te verkopen. Ik verwees daarbij naar de omniumverzekering die ik al bij RENTALCOVER.COM had genomen. Ze zeiden dat zij daar niets mee te maken hadden en er dus een waarborg op mijn Master Card moest geblokkeerd worden. Na een paar pogingen vertelden ze me dat de chip van mijn Master Card geblokkeerd was en er geen waarborg kon geblokkeerd worden. Dit lijkt me nonsense, gezien ik de daaropvolgende dagen verschillende betalingen zonder probleem heb kunnen uitvoeren met dezelfde Master Card. De enige oplossing was volgens haar om toch een bijkomende verzekering bij hen te nemen van 67 EUR per dag of dus ongeveer 480 EUR extra! Toen ik zei dat ik dit niet kon aanvaarden, vertelde ze me dat ik dan maar contact moest opnemen met rentalcars.com om de reservatie te cancelen. Ik heb dan het nummer 02/5855564 van rentalcars.com gebeld met de vraag om mijn boeking bij Autovia te annuleren. Ze konden dit doen, mits de baliemedewerkster van AUTOVIA het verhaal kon bevestigen, wat ze aan de telefoon heeft gedaan, en mits afhouding van een annulatiekost van 3 dagen huur. Op 28/09/2025 hebben ze 255,10 EUR teruggestort. Dit betekent dat de annulatiekost 403.12-255.10= 148.02 bedraagt. Daar stonden we dan om 21h00 's avonds op een buitenlandse luchthaven aan het begin van onze zevendaagse trip zonder auto. DRIVALIA die naast AUTOVIA een balie heeft wou ons geen wagen voorstellen en speelt volgens ons, onder één hoedje. Na rondvraag bij een aantal andere aanbieders kwamen we uiteindelijk bij AVIS uit. Daar hebben we dan een auto Volkswagen T-CROSS inclusief omniumverzekering kunnen boeken voor 808.14 EUR. Uiteindelijk heeft deze autohuur ons dus 808.14 + 148.02= 956.16 EUR gekost in plaats van 403.12 EUR. Dit betekent een extra kost van 553.04 EUR Het is voor mij duidelijk dat dit een georganiseerd systeem van de autoverhuurders om op die manier dure omniumverzekeringen te kunnen slijten. Booking.com, maar ook Ryanair werken met de broker Rentalcars.com. Ze verkopen bij het boeken al een omniumverzekering die achteraf waardeloos blijkt te zijn.

Afgesloten
F. V.
29/09/2025

re-fund

Geachte mevrouw/heer, Op 13/09 reserveer ik een kamer voor 2 personen, met ontbijt, in hotel Europa Palace in Sanremo Italië. Ik betaal onmiddellijk, want dat was de vraag van Booking.com, het bedrag van 1411,09 €. Ik ontvang niet onmiddellijk een bevestiging. Op 20/09 kom ik aan in het hotel, rond 19.00. Daar vinden ze mijn reservering niet, ook niet mijn naam, ook niet op een latere datum! Dit na een autorit van zo’n 800 km. En er moet geweten dat mijn vrouw gehandicapt is! Snel moet ik op zoek naar een ander hotel en vind die, wat later, zo’n 10 km verder. Daar moet ik natuurlijk weer zo’n 1200€ betalen voor ons verblijf. Twee dagen later krijg ik een telefonische oproep van Europe Palace, dezelfde dame van de receptie, die me vertelt dat er alsnog een reservatie voor mij is aangekomen de dag voordien… Dus dit alles wijst erop dat Booking een fout heeft gemaakt met deze reservatie. Gelieve dus mij, zo snel mogelijk, het reeds de betaalde som van 1411,09 € terug te storten op mijn rekening. Dank u Francis +32 475 584 584

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform