Slecht

22 punten Info

Meest recente klachten

S. G.
Vandaag

Omruilen mislukt

Ik deed een opmerking naar een andere bij een kreeg hiervan een mail dat dit gelukt was. Echter in mijn account staat nog steeds de oude bon. De chatbot blijft rond de pot draaien met antwoorden die gewoon niet kloppen.

In behandeling
E. H.
8/08/2025

Verlenging bongobon voor identiek dezelfde bon

Beste, ik wenste mijn twee Bongbonnen 'daguitstap naar Plopsaland De Panne voor 1' met vervaldatum 9/8/2025, gekocht in 05/2022 (dus geldigheid originele bons: 3 jaar en 3 maanden) om te ruilen voor identiek dezelfde bon en dus eigenlijk puur te verlengen. Ik stuit hierbij op 2 problemen: 1) voor exact dezelfde bon moet ik 18 euro per bon bijbetalen ?? 2) de verlenging kost dan nog eens 25 euro per bon, maar erger: de geldigheid van de nieuwe bon (die nochtans identiek is als de originele bon) bedraagt slechts 12 maanden ipv de vermelde 3 jaar en 3 maanden. Jullie automatische chatbox antwoordt steeds hetzelfde: De nieuwe cadeaubon zal dezelfde geldigheid hebben als de originele cadeaubon, maar heeft een nieuwe vervaldatum. Voor het verlengen van de geldigheid van je cadeaubon kunnen er verlengingskosten in rekening worden gebracht. Maar dit klopt dus niet. Op jullie website staat het volgende: De nieuwe cadeaubon zal dezelfde geldigheid (wat 10 maanden, 12 maanden, 18 maanden, 2 jaar of 3 jaar en 3 maanden kan zijn) hebben als de originele cadeaubon, maar heeft een nieuwe vervaldatum. https://faq.bongo.be/s/article/Ik-wil-mijn-cadeaubon-verlengen-hoe-kan-ik-dit-doen?language=nl_BE Aangezien ik het gisteren niet opgelost kreeg via de chatbox en jullie per mal bereiken ook niet erg handig is, hing ik vanochtend 20 minuten aan de telefoon en kreeg ik pas 4u later dit nietszeggende antwoord (met een link die niet verwijst naar wat er gezegd wordt): Op onze website kan je bij deze Bongo duidelijk terugvinden dat de verlengingstermijn van deze bongo 12 maanden bedraagt. https://faq.bongo.be/s/article/Hoe-lang-is-mijn-cadeaubon-geldig?language=nl_BE Bongo, jullie zien zelf dat deze bons aangekocht werden in mei 2022 en dus 39 maanden geldig waren, dat moet nu dus opnieuw zo zijn. De originele bons kostten 21 euro: jullie verwachten nu dat ik 25 euro bijbetaal om ze te verlengen voor een duur die meer dan drie keer korter is dan de originele geldigheidsduur én bovendien dien ik voor exact dezelfde bon nog eens 18 euro bij te betalen: 39 euro per bon die maar 12 maanden geldig is voor een bon die 21 euro kostte en 39 maanden geldig was. Dat is een mooi verdienmodel. Graag jullie oplossing.

In behandeling
C. V.
2/08/2025

Verlenging/omruiling geweigerd op vervaldatum

Beste Mijn Bongobon vervalt op 2 augustus 2025, vandaag dus. Op mijn account echter bij Bongo staat dat de bon al verlopen is. Dat je op de vervaldatum de bon niet meer kunt omruilen in een bon die ik vandaag nog te gelde kon maken (bv. aankoop van pralines) of kon verlengen (mits vergoeding) staat niet vermeld op de bon. Ik was hier niet van op de hoogte omdat dit eerder bij de bonnen mogelijk was. Voor mij is het begrip 'vervaldatum' op de bon dan ook misleidend en zou ik deze bon op korte termijn vooralsnog willen verzilveren of omruilen.

In behandeling
A. V.
2/08/2025

bijbetalingen reserveringen

Beste, ik bestelde dit jaar meerdere bongobons om kado te geven bij verjaardagen. (oa bon puur natuur voor een nacht met twee in 110 locaties naar keuze en twee bongobons mercure hotel aan zee). Bij beide types bons lopen we tegen hetzelfde probleem aan. De bon Mercure hotels heeft maar twee aanbieders (oostende en Blankenberge). Geen probleem want de jarige wil heel graag naar Oostende omwille van bereikbaarheid met de trein). We hebben tientallen data geprobeerd, in 2025 en 2026 maar Oostende heeft niet 1 keer beschikbaarheid. Wanneer we hen contacteren zeggen ze dat we via Bongo moeten gaan, wanneer we bongo contacteren zeggen ze dat het hotel beslist of ze kamers vrijgeven. Dit zijn heel bedriegelijke praktijken. Zelfde voor de bon puur natuur. Deze wordt verkocht als "overnachting voor 2 met ontbijt op 110 locaties. Ook hier zelfde scenario: tientallen data geprobeerd, binnen en buiten vakanties, weekends of weekdagen. Van de 110 locaties moet je op 90% van de locaties tussen de 70 en 170 eur bijbetalen. Mag deze bon verkocht worden als bon voor een overnachting? Als er zou staan voucher voor een korting van 99 eur dan zou ik het begrijpen maar nu moet de ontvanger van mijn kadobon eigenlijk zijn eigen kado betalen. Dit lijkt me voer voor de economische inspectie omwille van bedriegelijke praktijken

In behandeling
M. K.
12/06/2025

boekingsprobleem

Geachte, Op 10 maart heb ik 3 bongo bons laten omzetten in een tegoedbon, dit was voor 514,70 €. Wij boeken altijd telefonisch bij Bongo. Op 30 april hebben wij hiervan 200 € gebruikt voor een weekendje. Het resterende bedrag 314,70 kunnen volgens de personen aan de telefoon niet opnemen zonder een ander Bongo nummer, dat wij helemaal niet hebben en ook nooit opgestuurd kregen. Zou U ons kunnen helpen, deze resterende som is vanaf 10 maart maar 6 maanden geldig. telef.nr. 0484 158 104 of 089 49 11 25 mIa.kup@gmail.com Groetjes Mia Kuppens

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform