Terug

Incl. eindschoonmaak

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

E. L.

Naar: Roompot Vakanties

17/12/2025

Beste, eergisteren hebben wij een boeking gemaakt van 7/4 tem 10/4 naar een Landal/Roompot park. Toen wij de boeking maakten stond er incl. Reserveringskosten en incl. eindschoonmaak. Wij maken de betaling en gisteren wil ik een boeking maken voor mijn ouders in hetzelfde park voor dezelfde periode en ik zie dat de eindschoonmaak niet inclusief is. Ik ben dan gaan kijken naar onze boeking en daar zie ik dat de incl. eindschoonmaak eruit gehaald is, zonder dat wij dat wisten. Ik heb ook gebeld naar de klantendienst, maar hier kreeg ik geen gehoor. Ik zou er graag volgende wet bij halen: volgens de Nederlandse en Europese wetgeving moeten prijzen voor consumenten transparant zijn en de totale prijs, inclusief alle verplichte kosten (zoals btw en een verplichte eindschoonmaak), vermelden. Als een eindschoonmaak in eerste instantie als "inbegrepen" of "inclusief" wordt getoond, maar later door een storing eruit wordt gehaald en als extra kosten wordt aangerekend, is er sprake van een oneerlijke of misleidende handelspraktijk. Onze rechten: Als de consument te goeder trouw was en ervan uitging dat de schoonmaakkosten daadwerkelijk inbegrepen waren in de getoonde totaalprijs (wat vaak het geval is bij all-in prijzen van vakantieaccommodaties), dan mag de ondernemer de kosten niet zomaar achteraf doorrekenen. De consument mocht vertrouwen op het aanbod op de website. Wat kunnen wij hieraan doen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Els


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform