Beste, eergisteren hebben wij een boeking gemaakt van 7/4 tem 10/4 naar een Landal/Roompot park. Toen wij de boeking maakten stond er incl. Reserveringskosten en incl. eindschoonmaak. Wij maken de betaling en gisteren wil ik een boeking maken voor mijn ouders in hetzelfde park voor dezelfde periode en ik zie dat de eindschoonmaak niet inclusief is. Ik ben dan gaan kijken naar onze boeking en daar zie ik dat de incl. eindschoonmaak eruit gehaald is, zonder dat wij dat wisten. Ik heb ook gebeld naar de klantendienst, maar hier kreeg ik geen gehoor. Ik zou er graag volgende wet bij halen: volgens de Nederlandse en Europese wetgeving moeten prijzen voor consumenten transparant zijn en de totale prijs, inclusief alle verplichte kosten (zoals btw en een verplichte eindschoonmaak), vermelden. Als een eindschoonmaak in eerste instantie als "inbegrepen" of "inclusief" wordt getoond, maar later door een storing eruit wordt gehaald en als extra kosten wordt aangerekend, is er sprake van een oneerlijke of misleidende handelspraktijk. Onze rechten: Als de consument te goeder trouw was en ervan uitging dat de schoonmaakkosten daadwerkelijk inbegrepen waren in de getoonde totaalprijs (wat vaak het geval is bij all-in prijzen van vakantieaccommodaties), dan mag de ondernemer de kosten niet zomaar achteraf doorrekenen. De consument mocht vertrouwen op het aanbod op de website.
Wat kunnen wij hieraan doen?
Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Els