Terug

Reservering al 8 keer geannuleerd

In behandeling Openbaar

Ballonticket Vlaanderen

Start een klacht

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

R. F.

Naar: Ballonticket Vlaanderen

18/12/2025

Beste, Op 16/12/2023 kocht ik 4 vouchers via Social Deal voor een ballonvaart bij Ballonticket Vlaanderen. Er zijn heel weinig plaatsen beschikbaar en boeken moet maanden op voorhand gebeuren. Ik begrijp volkomen dat de ballonvaart omwille van weersomstandigheden geannuleerd kan worden. Onze vluchten werden al 8(!) keer geannuleerd. Jammer genoeg wordt er geen voorrang geboden aan klanten wiens vlucht geannuleerd werd om een nieuwe vlucht te boeken. Onze laatste reservatie was op 20 augustus 2025. Deze vlucht werd ook geannuleerd. De eerstvolgende mogelijkheid om een nieuwe vlucht in te plannen -ik heb de nieuwe boeking op de dag van de annulering , i.e. 20/08/25 gemaakt, was april 2026! 8 maanden later! Ik heb de eigenaar meermaals via e-mail, WhatsApp en sms gecontacteerd, maar hij antwoordt niet. Ik wil gewoon mijn geld terug. Het kan toch niet dat een klant wiens reservatie omwille van weersomstandigheden geannuleerd wordt, geen enkele prioriteit krijgt om een nieuwe boeking te maken en gewoon zijn plan moet trekken?

Berichten (4)

Ballonticket Vlaanderen

Naar: R. F.

18/12/2025

referentie: Beste Ruth, We hebben kennis genomen van je klacht. We begrijpen dat je na 8x uitstel gefrustreerd geraakt. Alle begrip daarvoor. We varen jaarlijks tussen de 750 en 1000 passagiers en zien er tevens op toe dat we niet massaal meer dan dat aantal verkopen zodat iedereen de kans krijgt om zijn of haar prachtige ballonvaart te verzilveren. Zoals je zelf reeds hebt ondervonden sturen we bij annulatie ook het weerbericht afkomstig van Skeyes naar onze passagiers dat speciaal gemaakt is voor de ballonvaart. Gezien het grote aantal passagiers proberen we dan ook elke vaart te laten doorgaan als de weersomstandigheden dit toelaat en indien het meteobulletin van Skeyes geen negatieve info geeft over een mogelijke vaart (regen, wind, enz...) Jullie hebben inderdaad de pech gehad dat de vaart steeds werd geannuleerd door het weer. Aan de andere kant zijn de vouchers reeds lang vervallen, maar wij zijn naar mijn weten het enige bedrijf dat bereid is deze vouchers te verlengen tot je hebt kunnen meevaren en dit zonder enige meerkost. Wij vinden dit logisch indien de vaart steeds omwille van weersomstandigheden wordt uitgesteld. In september van dit jaar is het seizoen redelijk snel gestopt door de inzet van de herfst. We boeken door tot eind oktober maar ook hier hebben we slechts 1 weekend kunnen varen. Omdat we nooit weten vanaf wanneer het weer echt gaat omslagen naar de herfst openen we in augustus reeds een 20-tal vaart voor het nieuwe seizoen. Ballonvaren is seizoensgebonden met start midden maart en einde ten laatste in oktober. Het is dan ook logisch dat wanneer je vaart op 20 augustus wordt geannuleerd je automatisch naar volgend seizoen gaat aangezien we steeds gemiddeld 2 maand op voorhand volgeboekt zijn. Vergelijk het met restaurant The Jane, daar moet je dag op dag 6 maand op voorhand reserveren en dan nog weet je niet of je op tijd bent om te reserveren of je nog langer moet wachten. In sommige gevallen komen er last minute plaatsen vrij en daar moet je dan echt een beetje geluk mee hebben. In de planning hebben we ook gezien dat je nu reeds gereserveerd hebt voor zowel 8 april als 15 april. Normaal gezien mogen passagiers maar één datum doorgeven. In jou geval laten we de 2 data staan en hopelijk lukt één van beide. Dit wil zeggen dat wanneer 8 april kan doorgaan, er 4 plaatsen last minute vrijkomen op 15 april. Gezien het feit dat je reeds 2 data voor volgend jaar hebt gereserveerd zagen we ook geen enkele reden tot ongerustheid. We zijn er zeker van dat jullie een onvergetelijk mooie vaart gaan beleven, en we hopen tevens dat op é��n van beide dagen het prachtig weer zal zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan geen we jullie absolute prioriteit om mee te kunnen varen. We kunnen jullie nu reeds garanderen dat jullie komende lent/zomer zeker mee de lucht in gaan. We hopen dat dit een antwoord is op jullie vraag en we verontschuldigen ons bij deze dat we het weer niet zelf in de hand hebben. Met vriendelijke groeten, Dirk Wij kijken ernaar uit op jullie mee te nemen op een onvergetelijk avontuur! Ballonticket Vlaanderen - Contact 0032 476 438 463 Dirk Lyssens BV - A. Rodenbachstraat 123 - 9470 Denderleeuw Facebook Ballonticket Vlaanderen Twitter Ballonticket Vlaanderen Instagram Ballonticket Vlaanderen Op donderdag 18 december 2025 22:30:32 +01:00, schreef klachten@test-aankoop.be:

R. F.

Naar: Ballonticket Vlaanderen

19/12/2025

Beste Dirk, Wij begrijpen volledig dat het weer niet altijd meezit, en hebben iedere keer meerdere data geboekt. Ook in augustus. Waar het om gaat, is dat e-mails nooit beantwoord worden en er ook geen voorrang wordt gegeven aan mensen wiens vlucht geannuleerd werd. Het is echt first come, first served. Lukt het niet in april, dan zijn de eerstvolgende vrije data waarschijnlijk pas in augustus. Jullie reageren op geen enkele e-mail, helpen zelf niet bij het herboeken en negeren elk bericht. Wij hebben het gehad en willen gewoon ons geld terug.

Ballonticket Vlaanderen

Naar: R. F.

19/12/2025

Beste Ruth, Alles gebeurd online. Dit om heen en weer mailen tot een minimum te beperken. Je weet duidelijk hoe te reserveren. We laten je 2 reservaties staan. Mocht geen van beide kunben doorgaan dan zullen we zeer uitzonderlijk terugbetalen. Hopend je hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groeten. Dirk Gelieve onderstaande info aandachtig door te lezen: BALLONVAREN IS EEN WEERSGEBONDEN ACTIVITEIT. Indien de meteo van Skeyes het niet toelaat om te varen, zal de vaart uitgesteld worden naar een nader te bepalen datum. Met je vouchercode voor een standaardvaart kan je zelf je vaart reserveren via volgende link: :www.ballonticketvlaanderen.be/nl/reserveer-uw-vlucht-198.htm Lees bij je reservatie goed de instructies! Kijk na voor welke regio je voucher geldig is. Indien je toch een reservatie wil maken voor een andere regio dan je voucher vermeld dan kan dit maar zal er een meerkost van 15 euro per passagier aangerekend worden. Wens je een privévaart te boeken dan neem je best contact op via mail met duidelijke vermelding dat je een privévaart wenst te boeken. De data voor privévaarten zijn niet opgenomen op de reservatiepagina van onze site. Breng op de dag van je vaart zeker de instapkaarten/vouchers mee. Dit kan ook digitaal! Voorzie een volgwagen zodat je na de vaart kan vertrekken vanop de landingsplaats. Heb je geen vervoer na de vaart kan kunnen wij passagiers terugbrengen naar het opstijgterrein tegen een vergoeding van 15 euro pp. De algemene voorwaarden van Ballonticket Vlaanderen zijn steeds van toepassing, ook voor vouchers aangekocht bij onze partners. Wij kijken ernaar uit op jullie mee te nemen op een onvergetelijk avontuur! Ballonticket Vlaanderen - Contact 0032 476 438 463 Dirk Lyssens BV - A. Rodenbachstraat 123 - 9470 Denderleeuw Facebook Ballonticket Vlaanderen Twitter Ballonticket Vlaanderen Instagram Ballonticket Vlaanderen Op 19 december 2025 om 09:00 Midden-Europese standaardtijd, schreef klachten@test-aankoop.be:

R. F.

Naar: Ballonticket Vlaanderen

19/12/2025

Beste Dirk, We hebben het 8 keer geprobeerd. Zonder ook maar enige hulp of tegemoetkoming van jouw kant. Jij hebt in september en oktober nog elke week vluchten georganiseerd. Die waren niet toegankelijk voor ons. Wij hebben geen zin om nogmaals 4 maanden te wachten om dan hopelijk mee te kunnen vliegen. Na een afgelaste vlucht zijn er maandenlang geen nieuwe boekingen mogelijk. Keer op keer heb ik u gecontacteerd-online!- met het verzoek om zo snel mogelijk een nieuwe boeking te maken. U neemt zelfs niet de moeite de e-mails, WhatsApp berichten of sms-en te beantwoorden, laat staan dat u hulp aanbiedt of voorrang verleent aan mensen wiens boeking geannuleerd werd. U blijft nieuwe boekingen aannemen zonder voorrang te verlenen aan openstaande boekingen die geannuleerd werden. Ik heb geen zin om opnieuw te riskeren dat onze boeking voor de 9e en 10e keer geannuleerd wordt en wil de vluchten nu terugbetaald krijgen. Indien nodig schakel ik juridische hulp in. Ik heb meer dan voldoende moeite gedaan om een boeking mogelijk te maken. U daarentegen vond het feit dan onze boeking keer op keer geannuleerd werd en er dan een wachttijd van minstens 6 maanden was, zelfs geen mailtje waardig. Mvg, Ruth Feyaerts


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform