referentie:
Beste Ruth,
We hebben kennis genomen van je klacht. We begrijpen dat je na 8x uitstel gefrustreerd geraakt. Alle begrip daarvoor. We varen jaarlijks tussen de 750 en 1000 passagiers en zien er tevens op toe dat we niet massaal meer dan dat aantal verkopen zodat iedereen de kans krijgt om zijn of haar prachtige ballonvaart te verzilveren.
Zoals je zelf reeds hebt ondervonden sturen we bij annulatie ook het weerbericht afkomstig van Skeyes naar onze passagiers dat speciaal gemaakt is voor de ballonvaart. Gezien het grote aantal passagiers proberen we dan ook elke vaart te laten doorgaan als de weersomstandigheden dit toelaat en indien het meteobulletin van Skeyes geen negatieve info geeft over een mogelijke vaart (regen, wind, enz...)
Jullie hebben inderdaad de pech gehad dat de vaart steeds werd geannuleerd door het weer. Aan de andere kant zijn de vouchers reeds lang vervallen, maar wij zijn naar mijn weten het enige bedrijf dat bereid is deze vouchers te verlengen tot je hebt kunnen meevaren en dit zonder enige meerkost. Wij vinden dit logisch indien de vaart steeds omwille van weersomstandigheden wordt uitgesteld.
In september van dit jaar is het seizoen redelijk snel gestopt door de inzet van de herfst. We boeken door tot eind oktober maar ook hier hebben we slechts 1 weekend kunnen varen. Omdat we nooit weten vanaf wanneer het weer echt gaat omslagen naar de herfst openen we in augustus reeds een 20-tal vaart voor het nieuwe seizoen. Ballonvaren is seizoensgebonden met start midden maart en einde ten laatste in oktober.
Het is dan ook logisch dat wanneer je vaart op 20 augustus wordt geannuleerd je automatisch naar volgend seizoen gaat aangezien we steeds gemiddeld 2 maand op voorhand volgeboekt zijn. Vergelijk het met restaurant The Jane, daar moet je dag op dag 6 maand op voorhand reserveren en dan nog weet je niet of je op tijd bent om te reserveren of je nog langer moet wachten.
In sommige gevallen komen er last minute plaatsen vrij en daar moet je dan echt een beetje geluk mee hebben.
In de planning hebben we ook gezien dat je nu reeds gereserveerd hebt voor zowel 8 april als 15 april. Normaal gezien mogen passagiers maar één datum doorgeven. In jou geval laten we de 2 data staan en hopelijk lukt één van beide. Dit wil zeggen dat wanneer 8 april kan doorgaan, er 4 plaatsen last minute vrijkomen op 15 april. Gezien het feit dat je reeds 2 data voor volgend jaar hebt gereserveerd zagen we ook geen enkele reden tot ongerustheid.
We zijn er zeker van dat jullie een onvergetelijk mooie vaart gaan beleven, en we hopen tevens dat op �n van beide dagen het prachtig weer zal zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan geen we jullie absolute prioriteit om mee te kunnen varen. We kunnen jullie nu reeds garanderen dat jullie komende lent/zomer zeker mee de lucht in gaan.
We hopen dat dit een antwoord is op jullie vraag en we verontschuldigen ons bij deze dat we het weer niet zelf in de hand hebben.
Met vriendelijke groeten,
Dirk
Wij kijken ernaar uit op jullie mee te nemen op een onvergetelijk avontuur!
Ballonticket Vlaanderen - Contact 0032 476 438 463
Dirk Lyssens BV - A. Rodenbachstraat 123 - 9470 Denderleeuw
Facebook Ballonticket Vlaanderen
Twitter Ballonticket Vlaanderen
Instagram Ballonticket Vlaanderen
Op donderdag 18 december 2025 22:30:32 +01:00, schreef klachten@test-aankoop.be: