Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Bestelling
Geachte mevrouw/heer, Op 31 augustus 2025 kocht ik een jas in uw online winkel en betaalde ik €39,96 gratis verzendkosten. Ik ontving het pakket op 10 september 2025 en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik in plaats van een kwaliteitsvolle jas met gouden rits een kwaliteitsarme jas met zwarte rits. Op foto is te zien dat de bestelbevestiging niet overeenkomt met de ontvangen jas. Ik nodig u derhalve uit de geleverde jas op uw kosten te laten retourneren aangezien u in gebreken bent. Ik ontvang graag via mail het adres van de retournering en bevestiging van de door u te betalen verzendkosten. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en wens ik de betaling van de jas als ook de retour te annuleren. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • foto’s ontvangen jas
Bedeling krant
Sinds juni 2025 is de bedeling via Bpost gestopt en wordt dit door een andere bedeler waarvan ik de naam niet ken overgenomen. Echter de bedeling is momenteel ronduit schandalig te noemen . recent voorbeeld : maandag 8/9 , krant ontvangen dinsdag 9/9 , niet ontvangen woensdag 10/9 , krant van dinsdag 9/9 ontvangen , deze van woensdag 10/9 niet donderdag 11/9 , krant niet ontvangen vrijdag 12/9 , krant ontvangen zaterdag 13/9 , krant niet ontvangen Telkens een bezorgklacht ingediend , antwoord gekregen van HLN dat zij de bezorger zouden contacteren doch er verandert helemaal niets aan deze toestand Help , kan u ons verder helpen aub
Peketje niet geleverd
Beste, Een tijdje geleden deed ik een bestelling bij Temu, ik betaalde met Klarna. Temu beweert dat mijn paketje is geleverd maar ik heb deze nooit ontvangen.... Met deze reden betaal ik klarna niet. Met ingesteldheid ik betaal niet voor iets dat ik niet ontvangen heb... Temu kan de leverings gegevens delen waneer het gelevers is waar en door wie, maar ikzelf heb het niet ontvangen
Handgeschakelde auto geleverd terwijl automaat besteld
Beste, 14 juni hebben mijn collega Christophe en ik samen een Volkswagen Caddy besteld voor mijn firma Deep Black als bedrijfswagen. Deze hebben we in goed vertrouwen besteld bij D'ieteren Mobility center Antwerpen met behulp van de verkoper Izet Jasar. Wij hebben expliciet gevraagd om een automaat en een kortmodel. Dit waren 2 belangrijke voorkeuren voor ons en de rest hebben we het advies van de verkoper gevolgd. Vandaag bij levering bleek echter dat het een handgeschakelde auto is en niet een automaat. Volgens de verkoper hebben we dit zelf bevestigd want de code 6v staat in de bestelling en hieruit zouden wij, als niet autoverkopers, moeten weten dat deze code het verschil geeft tussen handgeschakeld of automaat. Vervolgens zegt de garage dat het woord tegen woord is en eigenlijk niet bereid is iets aan deze situatie te doen. De verkoper bevestigd nog eens dat wij een 4 motion caddy hadden gewenst. Tot vanmorgen had ik nooit van 4motion gehoord en dit staat voor een 4wheeldrive. Hier hebben wij nooit omgevraagd maar volgens de verkoper is het omdat wij om 4motion hebben gevraagd de auto handschakeling is. Dus niet alleen is de verkeerde versnellingsbak besteld, ook heeft hij ons onnodig een duurder model verkocht waar wij nooit om gevraagd hebben. De auto hebben wij vandaag dan ook bij de garage laten staan met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Mijn werknemer Christophe gaat ook komende week afrijden voor een automatisch rijbewijs en niet een handgeschakeld rijbewijs. Op aanraden van mijn boekhouder stuur ik jullie deze mail.
Geen aflevering
Ik heb via Amazon een bestelling geplaatst. Op de dag van de levering hoorde ik een auto stoppen, maar er kwam niemand tot aan mijn voordeur. Kort daarna ontving ik het bericht dat mijn pakket was afgegeven en ondertekend door "de bewoner", terwijl ik zelf thuis was en niets heb ontvangen of ondertekend. Uiteindelijk heb ik via Amazon mijn geld teruggekregen, maar Colis Privé blijft volhouden dat mijn pakket wel degelijk afgeleverd werd. Communicatie met Colis Privé verloopt bovendien erg stroef en ik krijg geen heldere uitleg of oplossing.
Nooit geleverd product
Stickerkid werkt samen met Bpost voor de levering van hun producten. We hebben van Bpost een bericht gekregen dat ons product geleverd was, wij hebben het echter nooit in onze brievenbus gehad. Stickerkid verschuilt zich achter het feit dat er in onze buurt regelmatig problemen zijn met Bpost, maar dat neemt niet weg dat wij ons product eenvoudigweg niet hebben ontvangen. Zij raadden ons aan contact op te nemen met BPost en het plaatselijke kantoor. Dit hebben we allemaal gedaan zonder resultaat. Daarna hebben ze ons gezegd dat we klacht moesten indienen bij BPost. En wat staat er op de site van BPost? Als particulier kan ik geen klacht indienen bij BPost. En zo worden we al sinds begin juli van het kastje naar de muur gestuurd. Ze hebben dan een onderzoek geopend, meer dan een maand lang geen communicatie. Als ik dan zelf nog eens een mail stuur, krijg ik een zogenaamd leveringsbewijs dat heel toevallig gedateerd is op de dag dat ik de mail heb gestuurd (19-8). Het is duidelijk dat ze er gewoon op hopen dat ik de zaak zal laten rusten. Ik stel voor dat ze ons gewoon het bedrag terugbetalen.
levering schouderbrees
TRACKINGNUMMER YT25244800700373539 info@ortorex.be BE45 9786 0025 2089 03-09-2025 O1.22 WROCAW PL524784XXXXXX9044 REF C5103N05L000GC5 Link by Stripe
leveringsproblematiek en terugbetaling
Paketten wijn werden eind juli besteld en betaald maar niet thuis geleverd. Ook Plus lidmaatschap betaald voor gratis levering. PostNL laat tot 5x toe weten dat aan huis gaat geleverd worden. Wanneer het leveringsuur voorbij is sturen ze mail dat niet kon geleverd worden (? alhoewel ik telkens ganse dag ben thuis gebleven) en dat de paketten af te halen zijn bij een postpunt. Zowel de Wijnbeurs als PostNL verwittigd dat ik niet naar een postpunt wil gaan en de paketten thuis geleverd wil hebben. Indien niet dan wou ik de paketten niet meer en wou ik mijn geld terug. Na 6 weken aan het lijntje gehouden beloofde men me de volledige terugbetaling maar helaas nog niets ontvangen.
Opzegging abonnement HLN wegens herhaaldelijke wanprestatie bezorging
Geachte, Hierbij zeg ik mijn abonnement op HLN met onmiddellijke ingang op. De reden is de aanhoudende wanprestatie wat betreft de bezorging van de krant. Ondanks herhaaldelijke meldingen blijven de kranten te laat of zelfs helemaal niet geleverd worden. Als betalende abonnee heb ik recht op een correcte en tijdige levering. Daar dit structureel niet gebeurt, beschouw ik het contract als niet nagekomen. Op grond van de consumentenwetgeving behoud ik mij het recht voor het abonnement per direct te beëindigen, zonder verdere betalingsverplichting. Ik verzoek u tevens om een correcte afrekening te maken en de reeds betaalde maar niet-geleverde edities terug te storten. Gelieve mijn opzegging en de terugbetaling schriftelijk te bevestigen. Met aandrang, Jean-Marie Smets Abonnementsnummer A1003797464
Niet-levering bestelling 003097862 – Haibu.nl schuift verantwoordelijkheid af
Ik plaatste bij Haibu.nl bestelling nr. 003097862, met beloofde levering op 2 september 2025. Op 6 september 2025 is de levering nog steeds niet gebeurd; de track & trace via PostNL geeft geen enkele vooruitgang. Ondanks herhaald contact krijg ik van Haibu.nl enkel te horen dat ik moet wachten en dat dit om “overmacht” zou gaan. De verkoper schuift alle verantwoordelijkheid af op de vervoerder. Dit is onaanvaardbaar en in strijd met mijn consumentenrechten. Volgens de Europese Richtlijn Consumentenrechten (2011/83/EU) en de omzetting in het Belgische recht rust de leveringsplicht bij de verkoper, niet bij de vervoerder. Indien een levering niet plaatsvindt binnen de overeengekomen termijn, heeft de consument recht om een redelijke bijkomende termijn te stellen. Wordt ook die termijn niet nageleefd, dan mag de consument de overeenkomst ontbinden met volledige terugbetaling binnen 14 dagen. Het beroep op “overmacht” is hier niet rechtsgeldig, aangezien gewone vertragingen bij PostNL daar niet onder vallen. Ik eis ofwel daadwerkelijke levering binnen 7 dagen, ofwel onmiddellijke terugbetaling van het volledige aankoopbedrag. Bij uitblijven van een oplossing wens ik dat Testaankoop verdere stappen onderneemt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten