Middelmatig

60 punten Info

Meest recente klachten

M. M.
26/11/2025

klacht tegen Astos wegens niet-geleverde bestelling en gebrek aan klantenservice

Geachte, Graag dien ik hierbij een officiële klacht in tegen het bedrijf Astos, naar aanleiding van ernstige problemen met mijn bestelling, het gebrek aan correcte informatie en de bijzonder slechte communicatie. Ik wacht sinds 15 maart op mijn bestelling. Tot op heden heb ik mijn pakket niet ontvangen, noch heb ik een geldige track & trace gekregen. Het enige wat ik initieel van Astos heb ontvangen, was een bestelnummer en een bevestigingsmail. Daarna bleef het volledig stil. Wanneer ik via de bevestigingsmail op “bestelling bekijken” klik, krijg ik enkel te zien dat de link verlopen is. Mijn pakket zou volgens dat systeem al sinds 18 maart “onderweg” zijn, wat uiteraard onjuist is. Aangezien ik nooit een track & trace heb ontvangen en er geen enkele update werd doorgestuurd, heb ik geen enkele manier om mijn bestelling op te volgen. Daarnaast heb ik meerdere e-mails naar Astos gestuurd, telkens zonder bruikbaar antwoord. De communicatie is ronduit slecht: reacties blijven uit, en wanneer er al gereageerd wordt, krijg ik geen concrete oplossing. Inmiddels is het alweer meer dan een week geleden dat ik mijn laatste e-mail heb verstuurd zonder enige vorm van antwoord. Dit is bovendien niet de eerste keer dat er problemen zijn. Bij een eerdere bestelling was er sprake van een vertraging van meerdere maanden. Het feit dat dergelijke problemen zich opnieuw voordoen, toont volgens mij aan dat er sprake is van structurele nalatigheid binnen dit bedrijf. Ik acht het onaanvaardbaar dat een klant: • weken moet wachten zonder informatie, • geen track & trace ontvangt, • met verlopen links wordt geconfronteerd, • en herhaaldelijk zonder antwoord blijft zitten. In bijlage voeg ik screenshots toe van alle verzonden e-mails, hun (uitblijvende of ontoereikende) antwoorden, en alle beschikbare informatie die ik van Astos heb ontvangen. Gezien de omstandigheden vraag ik Test-Aankoop om deze zaak verder op te volgen en de nodige stappen te ondernemen zodat ik eindelijk duidelijkheid of terugbetaling kan krijgen. Met vriendelijke groet, Marcilino Morcos

Opgelost
S. W.
5/08/2025

Klacht over niet geleverde bestelling en onterechte weigering van terugbetaling.

Geachte Test-Aankoop, Wij willen via deze weg een klacht indienen over de webwinkel ASOS. Er werd via een nieuw account een bestelling geplaatst die volgens de tracking zou zijn geleverd, maar die nooit ontvangen is. Er is geen bewijs van afgifte, geen handtekening, en niemand heeft het pakket in ontvangst genomen. Aanvankelijk gaf ASOS aan dat we een terugbetaling zouden ontvangen, maar kort nadien werd dat ingetrokken. Ze stellen nu dat er sprake is van “verdachte activiteiten”, wat volgens hen reden is om het account te sluiten en geen terugbetaling te geven. Dit is echter de eerste bestelling ooit via dit account. Er is geen enkele reden om van frauduleus gedrag te spreken. We vinden het onaanvaardbaar dat een consument op deze manier wordt behandeld zonder concreet bewijs of uitleg. We kunnen ook geen verdere bestellingen plaatsen, aangezien het account werd geblokkeerd. Wij vragen Test-Aankoop om dit dossier op te volgen en ons te ondersteunen in onze eis tot: 1. Een volledige terugbetaling van de niet-ontvangen bestelling; 2. Het ongedaan maken van de blokkering van het account; 3. Een eerlijke behandeling als consument, met transparante communicatie. Alle nodige bestelgegevens en correspondentie met ASOS kunnen wij uiteraard bezorgen. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
L. T.
21/11/2024

Ontbrekende items

I am writing to you to raise an issue about: Online shopping The issue that I have experienced was: References: Ordernumber: 886316499 PayPal Number of Dispute: PP-R-ZHH-509343869 Through this letter I am once again trying to get my money back (as previously promised) for my missing items. Your customer service promised several times to make the refund. This concerns 2 missing items with a total value of €547.98. (Arizona Birckenstocks, Versace Red Sunglasses and membership fee) You were contacted several times and promised a refund. However, the next day it was blocked. From searches on the internet, this appears to be your standard solution. I had to arrange this through my bank, in this case PayPal. They opened a dispute and you accepted the complaint. However, you refunded my returned items (total of € 767,98) and not the amount of the missing items. The dispute has been closed for PayPal because they assume that I have my money back. However, this is not the case because the refund is the amount of my returned items. I attach sufficient evidence in the appendix. I finally hope for a fair solution and help from your side. It occurred on: 2023-12-18 This meant that It made me feel frustrated because they promised the refund and I never had it Refund the missing item. I look forward to your prompt response on this matter. As recommended by Trading Standards, I would like to keep a complete record of my case, so please reply to this email address. Yours faithfully,

Afgesloten
P. V.
21/02/2021

Probleem met terugbetaling

Beste, ik bestelde op 12 januari 2021 burton menswear cargojoggers in black voor € 27,99 + verzendkosten van €4. De beloofde leverdatum was 15 januari 2021. Het pakket is nooit bij mij aangekomen. Vermoedelijk is het verloren geraakt bij de transporteurs. Omstreeks 24 januari heb ik contact gehad via de live chat om te achterhalen waar het pakket bleef. Er is mij toen verteld dat het pakket terug onderweg was naar de afzender en ik een terugstorting kon verwachten zodra het pakket terug bij de afzender was. Op 9 februari heb ik een e-mail gestuurd naar de klantendienst met het hele verhaal nog eens uitgelegd. Als antwoord hierop heb ik een lege mail ontvangen van de klantendienst. Sindsdien heb ik niets meer vernomen en ook geen terugbetaling ontvangen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform