Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering terugname en vergoeding retourkosten als gevolg van foutieve informatie bij verkoop
Geachte, Op 10 juni 2025 bestelde ik 2 stuks koolstoffilters van het merk Brandt dat volgens uw website geschikt was voor mijn type dampkap van Pelgrim. (factuur in bijlage) Ik stelde later bij vervanging echter vast dat deze toch niet pasten, en bestelde op dat moment, 31 augustus, 2 andere koolstoffilters van het merk Candy/Hoover die opnieuw volgens uw website geschikt zouden zijn voor mijn type van dampkap. (zie factuur in bijlage) Bij aankomst merk ik dat deze identiek zijn aan de filters van Brandt, en dus uiteraard ook niet passen op de dampkap. Ik nam onmiddellijk contact met uw klantendienst per mail (want niet telefonisch bereikbaar), met fotomateriaal in bijlage. Uw klantendienst bevestigde dat deze filters volgens uw informatie inderdaad geschikt zouden zijn en vroegen bewijs met een filmpje dat dit niet het geval is. Dit heb ik vervolgens aangetoond, ook met duidelijk te tonen dat de filters een andere aansluiting hebben. Dit filmpje heb ik bezorgd waarna ik uiteindelijk het antwoord kreeg dat ik enkel de laatste bestelling kan retourneren aangezien deze nog binnen de herroepingstermijn valt van 14 dagen, met verzoek deze terug te sturen naar een adres in Frankrijk op eigen kosten, welke niet door u vergoed worden! Ik heb een bestelling gemaakt bij FixPart België, mij dan verplichten te retourneren met een internationale zending op eigen kosten is onaanvaardbaar. Net als de weigering tot terugname van de eerste bestelling. Beide artikelen zijn in ongebruikte staat en kunnen perfect door u teruggenomen worden. De fout in deze is volledig te wijten aan foutieve / misleidende informatie bij verkoop, maw. volledig de verantwoordelijkheid van FixPart! Volgens het consumentenrecht bent u dan ook gehouden zowel de aankoopprijs als de verzending te vergoeden op uw kosten (zie hiervoor mijn laatste mail aan de klantendienst dd. 29/09/2025) Dat uw klantendienst sindsdien weigert te antwoorden op mijn klacht en vraag pleit u niet vrij, maar versterkt bij mij enkel het vermoeden van misbruik. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk in 10 dagen een antwoord van u met instructies voor retourneren van beide bestellingen op uw kosten. Hoogachtend, Tanja Van Hove Bijlage: - Kopie facturen - screenshot website - typeplaatje dampkap - mailwisseling
Retour
Beste ik vraag een retour aan omdat het onderdeel fout is en ze blijven weigeren na alle foto's en bewijzen .
Stopzetting aankoop
Beste, Ik heb bij FixPart een onderdeel gekocht voor mijn vaatwas machine. Ik heb echter het verkeerde besteld dus deed rechtstreeks een aanvraag tot annulatie en liet hen weten het nieuwe, correcte onderdeel al bij hun besteld te hebben. 2 dagen later had ik alle (fout en juist bestelde) onderdelen in huis. Nu vragen ze dat ik het "fout bestelde" terug retour via een DPD label aan betaling van €6,95. Al was het 5 cent; ik heb tijdig laten weten dat ze deze picking niet moesten uitvoeren en nu moet ik ervoor betalen. No way.
Onjuiste terugbetaling van teruggestuurd aankoop
Ik heb een candy hoover aangekomen bij FixPart via het internet voor een bedrag van 139,14 € ik heb de goederen teruggestuurd binnen de herroepingstermijn. FixPart weigert de volledige som terug te betalen. FixPart biedt mij slechts 132,19 € Terwijl ik 139,14 € betaald heb. Graag de volledige terugbetaling.
KLANTENDIENST FALING GEEN RETOUR OF OPVOLGING sinds 3 weken
Geachte mevrouw/heer, Op [22/01/2025], [DARM VOOR KARCHER STOFZUIGER] Ik stel echter vast dat [GEBREK AAN HET GELEVERD PRODUKT BARST+LUCHTBUBBEL]. Dit heeft geleid tot [GEDEELTELIOJK SMELTEN VAN BUITENZIJDE ,DARM/SLANG] Meerdere malen excuus emails ontvangen, ook na ontvangen retouraanvraag met NR R202503784477-1 VAN 30/01/2025 ECHTER GEEN OPLOSSING OF HOE TE RETOURNEREN? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen : PER KERENDE EEN CONCRETE ACTIE TERUGNAME MET VERVANGING OF TERUGBETALING TE VERWEZELIJKEN. Met vriendelijke groeten, Bijlage: SCHREENSHOT EMAIL FIXPART
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten