Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
P. U.
17/12/2025

Retour

Op 21 november kocht ik via BOL.com een ​​USB-verwarmingsmat ​​voor 53 euro, die ik op 26 november ontving. Na het testen bleek het artikel niet te werken. Daarom heb ik bij BOL een retourverzoek ingediend. Sindsdien krijg ik alleen maar beloftes dat het retourlabel en de instructies zullen worden verstuurd. Op 14 december zag ik dan dat mijn retourverzoek door BOL was geannuleerd. Ik heb een nieuwe retourprocedure gestart, maar het lijkt erop dat ik weer geen reactie krijg. Ik heb maar een klein pensioen en wil mijn betaalde 53 euro graag terug.

In behandeling
A. F.
16/12/2025

Verkeerde levering

Ik heb bij deze firma een anorakjas besteld, maat XL. Deze werd geleverd uit China en blijkt, niettegenstaande er een label XL is ingenaaid, dat de jas zelfs niet past voor onze zoon met een S. Ik heb deze firma via mail op de hoogte gebracht maar wacht nog op een antwoord. Ze vragen tussen de € 20 en € 30 voor retournering terwijl de jas € 58 kost. De fout ligt niet bij mij en wens gratis retour EN terugbetaling van het bedrag.

In behandeling
W. D.
15/12/2025

Box niet geleverd

Beste, Vandaag namen wij telefonisch contact op met jullie klantendienst naar aanleiding van het uitblijven van de levering van onze HelloFresh-box afgelopen weekend. Tijdens dit gesprek werd ons meegedeeld dat wij geen recht zouden hebben op een herlevering of terugbetaling, ondanks het feit dat wij de box niet hebben ontvangen. Wij wensen dit formeel te betwisten. Voor de geplande leveringen waren wij niet thuis, maar wij hebben duidelijk en vooraf alternatieve leveringsinstructies voorzien: Er hing een briefje aan de deur met de toestemming om de box bij de buren op nummer 16 af te leveren. Deze instructie werd eveneens correct toegevoegd in de HelloFresh-app bij de bezorginstructies. Volgens de informatie die wij ontvingen, zou ook bij de buren niet zijn geleverd. De box werd dus niet aan ons overhandigd en niet door ons ontvangen. Volgens het geldende consumentenrecht rust de bewijslast van een correcte levering bij de verkoper. Aangezien wij de box niet in ontvangst hebben genomen, kan er geen sprake zijn van een geldige levering. Interne voorwaarden of “kleine lettertjes” kunnen deze wettelijke bescherming niet opheffen. Wij wensen ook te benadrukken dat het onaanvaardbaar is om €49 aan te rekenen voor een product dat nooit werd geleverd. Indien de box zich nog in jullie depot bevindt (Evergem), zijn wij desnoods bereid deze zelf op te halen, al blijft dit een verantwoordelijkheid van HelloFresh. Wij verzoeken u dan ook formeel om: óf een volledige terugbetaling van de niet-geleverde box, Indien wij binnen een redelijke termijn geen passende oplossing ontvangen, zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen via de bevoegde consumenteninstanties. Wij rekenen op een correcte en wettelijke afhandeling van dit dossier en zien uw schriftelijke reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Wendy Dujardin en Sheila Loeckx 855117 Nekkersputstraat 18, 9000 Gent wendydujardin@outlook.be sheila.loeckx123@gmail.com

In behandeling
C. V.
15/12/2025

levering van bestelde goederen

Beste, Ik deed een bestelling bij Emma matrassen op 28 november 2025. Ik kreeg een mail dat mijn levering zou gebeuren tussen 5 en 12 december. Nog steeds heb ik niets ontvangen en erger nog kan ik telefonisch niemand bereiken bij Emma matrassen. Ook wordt ik niet op de hoogte gehouden via mail of bericht. Wat kan ik nog meer doen om hen te bereiken? groetjes, chris van Hoof

In behandeling
M. E.
15/12/2025
Alphagear

Geen contact gegevens

Dag ik kan geen contact meer krijgen met de firma Alphagear ik heb nog steeds niets ontvangen van Bestelling #OL1201105 op naam van Eyckmans Marc, besteldatum 21/11/2025 . Groetjes

In behandeling
D. B.
15/12/2025

Betaald maar geen levering gekregen

Beste Testaankoop, Ik deed een bestelling op de site Mezamstore.nl op 6 december 2025. Tot op heden zie ik in de bestelstatus dat mijn product onderweg is. Maar deze status blijft daarop staan. Omdat ik er niet gerust in ben heb ik de site op thrustpilot ingegeven (dit had ik beter vooraf gedaan) en lees enkel zeer slechte reviews over dit bedrijf, oplichters, fraude, etc. Kunnen jullie me helpen? Met vriendelijke groeten, Dominique Bunneghem

In behandeling
E. R.
14/12/2025

Niet leveren van het bestelde product

Beste, Op 23/11/2025 kocht ik via de site van bol.com een koelkast aan 429€ (bestelnummer A000C075D2) met cadeaubonnen. De koelkast stond aan een speciale blackfriday prijs. De partner waarbij bol.com samenwerkt moest de koelkast voor 4 december leveren maar dit is niet gebeurt. Bol.com wist blijkbaar al lang dat er problemen waren met deze partner maar liet het gewoon gebeuren. De partner kon uiteindelijk niet leveren en Bol.com heeft gewoon mijn cadeaucheques terug op mijn account gezet. Heb dan contact gehad met bol om te eisen dat ze me dezelfde koelkast konden leveren aan dezelfde prijs want ze verkopen die nu zelf op de bol.com website. Dit hebben ze geweigerd en verschuilen zich te gemakkelijk achter het feit dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de aanbiedingen van hun partners. Dit is te gemakkelijk om te gebruiken als excuus. Onbetrouwbare partners laten doen en dan de paraplu opentrekken. Naast het feit de Bol mij die koelkast niet wil leveren is het zo dat ik met mijn centen geblokkeerd ben omdat ze me de terugbetaling doen via cadeaubonnen. Dit noem ik de klant gijzelen....want ze verplichten me opnieuw om een aankoop te doen bij hen. Graag eis ik mijn koelkast aan de afgesproken prijs, bedankt om dit dossier verder te behandelen.

In behandeling
W. B.
11/12/2025
Verhoeven Mode

Levering blijft uit

Ik vraag om onmiddellijke levering van de bestelde kledij of om terugbetaling. Verhoeven Mode Bestel #9692 Bedankt voor je aankoop. We zorgen ervoor dat je bestelling klaar is voor verzending. We zullen je op de hoogte stellen wanneer deze is verzonden. Je bestelling bekijken of Bezoek onze winkel Besteloverzicht Althea | Kleurrijke Trui met V-hals × 1 S 4 ITEMS = 25% KORTING (-€9,98) €39,95 €29,97 Lilibeth | Kleurrijke coltrui × 1 S 4 ITEMS = 25% KORTING (-€9,98) €39,95 €29,97 Subtotaal €59,94 Verzending €0,00 Btw €0,00 Totaal €59,94 EUR Je bespaart €19,96 Aangepaste informatie Bezorgadres Lia Siemons Th. Roucourtstraat 25 2600 Antwerpen-Berchem België Factuuradres Lia Siemons Th. Roucourtstraat 25 2600 Antwerpen-Berchem België

In behandeling
R. G.
11/12/2025

Leveringsprobleem

Hoe komt het dat ik mijn krant maar soms ontvang .soms een krant in een week.

In behandeling
A. B.
9/12/2025

Bestellingsprobleem

Beste Ik heb zondag 7/12/2025 een bestelling geplaatst bij Toolnation.nl Het ging om een combiset van flex powertools en omvatte 5 accumachines, trolley en opladers. Ik heb het bedrag toen direct betaald en zij gingen nog een leverdatum laten weten. Nu heb ik nog niks ontvangen en zie ik aan de recensies online dat dit heel vaak gebeurt, ook heb ik gemerkt dat wat ik besteld heb, niet overeenkomt met wat op de proforma factuur staat. Ik vind mijn echte bestelling ook niet terug. Ik heb zonet een mail gestuurd om te zeggen dat mijn bestelling niet overeenkomt met de factuur en dat ik een leverdatum wil weten, aangezien het product op voorraad stond. Je kan de klantendienst ook niet bereiken via telefoon( extreem lange wachttijden) en het email adres op hun website is een noreply-emailadres. Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen? Alvast bedankt. Mvg Arno Beuls

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform