Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Vervanging onder garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 30 Juni 2025 heb ik jullie in kennis gebracht via mail en een foto van de beschadiging van het tafelblad. Hierdoor vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. OP 02 juli 2025 hebben jullie hierop geantwoord met 2 keuzemogelijkheden, waarop ik geantwoord heb dat ik liever een nieuwe tafel zou hebben. Op 07 juli 2025 hebben jullie me geantwoord dat er een nieuwe tafel in bestelling is geplaatst met een vermoedelijke levertijd van 10 werkdagen. Ondertussen heb ik vanuit Loberon Duitsland een mail ontvangen dat ze van mij nog geen betaling hadden ontvangen en dat ze de bestelling zouden annuleren indien ik dit niet zou doen. Ik heb Loberon Duitsland geantwoord dat het hier over een vervanging gaat van een tafel die voor de derde maal op rij beschadigd wordt afgeleverd, en dat volgens mij ik hiervoor niet opnieuw hoef te betalen. Tot op heden na hun automatisch antwoord nog geen deftig antwoord ontvangen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Mail ivm melding en foto van de beschadiging • Antwoord van jullie . Mail vanuit Loberon Duitsland + mijn antwoord
Onterechte factuur
Geachte mevrouw/heer, Op 11/11/24 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €398 Dat moet echter een vergissing zijn: u heeft mij 2 nieuwe tuinstoelen bezorgd omdat de oorspronkelijke stoelen na 1 maand stuk zijn gegaan. U stuurt mij nu een factuur dat ik de 2 nieuwe stoelen moet betalen maar dat ik dit bedrag later terug zal krijgen. Maar ik ga hier niet mee akkoord. Als u mij defecte stoelen levert die reeds werden betaald en de kapotte terug in ontvangst gekregen heeft is het meer dan normaal dat u mij gratis 2 goeie stoelen levert. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,
uitblijven antwoord
Beste, Graag had ik uw hulp bij het oplossen van een probleem met Loberon. Vorig jaar, 12/05/2023 heb ik 2 chaise longue besteld en het volledige factuurbedrag van 1518,50€ betaald. Door niet-levering heb ik een commerciële tegemoetkoming gevraagd. Daarop kreeg ik antwoord dat 3 chaise longue zijn besteld onder dezelfde voorwaarden van de 1e bestelling. Daarom was ik overtuigd dat de 3e zetel een commerciële tegemoetkoming is voor het niet-leveren, voor het ongemak en de talrijke mails, telefoontjes. Op 17/04/2024 zijn de 3 chaise longue geleverd. (In de nieuwe brochure was de chaise longue ondertussen 35% in prijs gedaald). Tot mijn grote verbazing ontvang ik 12 dagen later opnieuw een factuur, ten bedrage van 2.239,30€. Als ik naar de klantendienst bel, krijg ik een telefoniste aan de lijn die me zegt "dat de klantendienst niet in staat is om deze zaak te bekijken". Ik vraag om de boekhouding te laten terugbellen, ik zend mails waarin ik een oplossing vraag. Ik krijg dan het antwoord dat mijn vraag zo snel mogelijk wordt behandeld. Dan krijg ik gemiddeld 14 dagen later antwoord, volledig naast de kwestie. Er komt maar geen antwoord op mijn schrijven. Er wordt geen oplossing geformuleerd! Hierbij gevoegd zend ik u een summier overzicht van wat er gebeurd is. Met dank voor uw hulp!
Problemen ophalingsbelofte retour + terugbetalingsprobleem
Beste ,Op 28/03/2024 plaatste ik een bestelling bij Loberon ( bestelnummer BDE-7623782).Deze omvat 2 artikelen :- Salontafel Pratola (artikel 19741 ) t.w.v. €498- Lage kast Chamnery ( artikel 18791 ) t.w.v. € 689.Deze werden bij mij thuis geleverd op 16/04/24 door transporteur Rhenus.De meube´lstukken vielen echter wat tegen. Daarom heb ik diezelfde dag nog een mailtje gedaan naar Loberon om dit aan te geven en een retour aan te vragen.Volgens hun website is dit mogelijk. Ook voor grotere artikelen die via een vrachtvervoerder bezorgd zijn , zoals bij mij het geval was ( mits een herroepingstermijn van 21 dagen na levering ).Toen begonnen de problemen...Op 18/4 krijg ik een antwoord per mail van Loberon i.v.m. de retouraanvraag.Ik mag een datum doorgeven aan hen ,na 22/4, wanneer het voor mij past om de goederen te laten ophalen .Ik laat hen weten dat ik graag een ophaling had ingepland op 26/4.Ik krijg geen antwoord meer.Ik heb ook niemand gezien op 26/4.Op 29/4 neem ik telefonisch contact op met hun klantendienst om navraag te doen waarom de ophaling niet gebeurd is.Men be´looft mij een nieuwe ophaalafspraak. De transporteur zou hiervoor contact met me opnemen om een datum te prikken.Op 10/5 heb ik nog steeds niets gehoord. Niet va´n Loberon. Ook niet van de zogenaamde transporteur.Ik stuur op 10/5 nogmaals een mail naar de klantendienst van Loberon.Ik meld hen dat de goederen op dat moment reeds bijna een maand staan te wachten op ophaling en vraag waarom dit nog steeds niet gebeurd is.13/5 krijg ik antwoord per mail dat er een nieuwe ophaalaanvraag ingediend is bij de transporteur.Wederom beloven ze mij dat de transporteur contact met me gaat opnemen voor de ophaling in te plannen.Na een dik´ke week heb ik nog steeds niets gehoord .Daarom neemt mijn man op 22/5 op zijn beurt ook nog eens telefonisch contact op met hun klantendienst. Wat gebeurd er ? Ze beloven een nieuwe ophaalafspraak...Ondertussen zijn we vandaag , 29/5 , weer een week verder . En weer niets te horen gekregen. Ons geduld geraakt op. Wij hebben ons aan de retourregelgeving op hun website gehouden door op tijd ( binnen de herroepingsperiode ) te laten weten dat wij een retour wensten. Het wordt tijd dat Loberon dit ook eens gaat doen...Graag uw advies en hulp!Alvast bedankt Vriendelijke groetjes Anja
Betaalde bestelling spoorloos in hun systeem
HoiIk bestelde op vrijdag order BN 3781254bij luberon.be.Adres is in Nederland, website eindigt op .be en klantendienst werkt met een nummer via Brussel en wordt dan weer bemand door Nederlandse medewerkers.De levertijden zijn vrij lang en doen dropshipping vermoeden. Het is mijn eerste aankoop en vrij last-minute voor onze verhuis naar het buitenland.Ik stuurde dus een mail met de melding dat de shipping 3 tot 6 werkdag lang leek daar het om luberon.BE ging en ikzelf nog (heel even) in België woon.Geen antwoord.Ik bel dus de klantendienst en daar blijkt het order waarvan ik een orderbevestiging kreeg en een betalingsrefferentie van mijn bank, daar ik voldeed met Bancontact - spoorloos of onvindbaar in hun systemen.Het gaat dus niet meer over levering maar ik eis asap mijn geld terug.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten