Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 57
- Aantal klachten *
- 19
- Afgesloten klachten*
- 57%
- Antwoordratio*
- 10 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
terugbetalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 27 /10/2025 heb ik online een bestelling en betaling (509,96 euro)gedaan van 4 dozen lego. Bij het afhalen in de winkel in Turnhout vroeg ik of het mogelijk was om alsnog te betalen met cadeaubonnen aangekocht bij members club. Dit kon blijkbaar en de winkelmedewerkster bracht dit in orde en het bedrag van de online betaling ging terug gestort worden. Dit gebeurde echter niet! Na herhaaldelijk lang aan de telefoon wachten had ik op 6/11 een medewerker aan de lijn dossier 60956 werd geopend. Op 7/11 werd het gevraagde kasticket via mail doorgestuurd. Op 15/11 en 24/11 contact met de klantenservice. Telkenmale met de belofte dat het bedrag binnen de 14 dagen zou worden teruggestort. Gisteren 17/12 nogmaals telefonisch contact geprobeerd. Meer dan 1 uur aan de lijn gehangen en meermaals zomaar gedeconnecteerd en geen medewerker gesproken. Ik stel echter vast dat er nog altijd geen terugbetaling is gedaan Dit heeft geleid tot extra telefoonkosten, veel ergernis wegens ondermaatse klantenservice. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 31/12/2025 het verschuldigde bedrag terug te storten. Een tegemoetkoming vanwege dreamland voor de vele ongemakken zou op zijn plaats zijn en zeer geapprecieerd worden. Met vriendelijke groeten, Luc Verbeken Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Weigering retour
Beste Ik neem contact op met de vraag om ondersteuning bij een geschil met DreamLand Ronse omtrent de retour van een Wonderbox. Op zaterdag 15 november kocht ik in de winkel een Wonderbox. Voor ik afrekende vroeg ik expliciet of de bon indien nodig kon worden geretourneerd. De medewerker bevestigde dit en ook op mijn kasticket staat vermeld dat retour mogelijk is. Zowel het kasticket als de box kan ik meeleveren. Op vrijdag 28 november, binnen de retourtermijn, ging ik terug naar de winkel om de box te retourneren. Daar kreeg ik onverwacht te horen dat Wonderboxen niet worden teruggenomen en dat ik mij tot de klantendienst moest wenden. Sindsdien probeer ik hen dagelijks telefonisch te bereiken en stuurde ik al meerdere mails. Hoewel hun website een antwoord binnen vijf werkdagen belooft, blijft elke reactie uit. Ik heb intussen al heel wat tijd gespendeerd aan het proberen contacteren van de klantendienst. Ik kan een overzicht van mijn telefoontjes toevoegen. Ik vraag graag jullie ondersteuning om tot een correcte toepassing van de retourvoorwaarden te komen en de terugbetaling te verkrijgen zoals bij de aankoop meegedeeld werd. Dank om dit dossier te bekijken. Ik bezorg graag alle bewijsstukken. Vriendelijke groeten Amandine Coustenoble
Bestelling geannuleerd
Geachte mevrouw/heer, Op [09-11-2025] kocht ik een [Furby Tie Dye NL] in uw winkel en betaalde ik er [39,99€] voor. U deelde mij op [10-11-2025] dat het product niet leverbaar is. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. Met vriendelijke groet,
Niet terugbetalen van retour
Op 23/10 bestelde ik 2 artikelen, waaronder de “giftset 3-delig fairy garden” (24,99€) met afhaling in de winkel te Oudenaarde omdat dit in de winkel in mijn gemeente volgens de site niet beschikbaar was. Toen ik in de winkel in mijn gemeente langs ging voor een ander cadeautje bleek dit wel beschikbaar te zijn, waardoor ik de bestellingen te Oudenaarde annuleerde op 25/10. Ik stuurde hiervoor een mail. Ik zou na 10 dagen een terugbetaling krijgen. Dit gebeurde niet, dus ik stuurde een herinneringsmail waarop aanvankelijk snel werd gereageerd. 1 van de 2 artikelen werd ook snel terugbetaald, maar het 2e artikel niet. Ik stuurde hiervoor al meerdere mails. Ook probeerde ik al meermaals telefonisch contact op te nemen, maar na telkens een half uur in wacht geef ik het op. Ook het contactformulier op de site van dreamland blijkt niet te werken. Zij zijn m.a.w. NIET. bereikbaar en ik krijg mijn geld maar niet terug.
Niet leveren van bestelling
Beste, ik heb een bestelling geplaatst bij dreamland op 12/11. Ik ontbreek nog een deel van mijn bestelling (een nintendo switch 2 ter waarde van 509,99 euro). Ik heb al verschillende mails gestuurd. Ik krijg nul reactie. Telefonisch is het onmogelijk om bij de klantendienst binnen te geraken. Ik wil deze bestelling niet meer. Levering laat veel te lang op zich wachten!! Ik wil mijn geld terug. Ik heb ook een annuleringsverzoek ingediend op aanraden van een medewerker uit een dreamlandwinkel. Bestellingsnummer 9963001875132
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 10 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
