Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
bestel- en terugbetalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 4 juni bestelde ik een cadeautje Pokemon mini-tin voor mijn dochter. Op 10 juni hadden we nog steeds niets ontvangen van Dreamland. Dus contact opgenomen met de klantendienst. Die ging nagaan wat er misgelopen was. Ze werkten immers met een nieuw systeem. Ik moest 5 werkdagen wachten op antwoord op mijn ticket 44507. Na 5 dagen opnieuw niets vernomen. Dus opnieuw zelf contact opgenomen met de klantendienst. Het artikel was niet meer voorradig. Op 25 juni krijg ik dan bericht dat het geld van de aankoop + de verzendingskosten 'die dag of ten laatste de volgende dag' op mijn rekening zou staan. We zijn nu 4 juli en ik heb nog steeds niets ontvangen op mijn rekening!
bedrif wil garantie niet aanvaarden
Ik kocht bij Dreamland een kindertablet van het merk Kurio. Deze zou speciaal voor kinderen zijn en extra sterk. Na 1 maand was het scherm hiervan al kapot en toen ik deze terug binnen deed, werd mij verteld dat deze gevallen was en zodoende niet onder de garantie valt. Ik weet zlf niet wat er juist gebeurd is, maar het is wel heel bedenkelijk dat een tablet voor kinderen bij het minste gerinste kapot gaat. Ik vind dit je reinste diefstal en zal nooit nog iets kopen bij Dreamland David De Weghe
Geschenkkaart vervallen
Beste, Voor de geboorte van onze dochten hebben we een geschenkkaart gekregen van het werk in oktober. Aangezien de meeste geschenkkaarten een jaar geldig zijn, dacht ik dat we deze geschenkkaart afgelopen week konden gebruiken in de winkel. Helaas kreeg ik te horen dat ze de geschenkkaart niet konden aanvaarden omdat deze ongeveer een maand vervallen was. Ik heb de klantendienst hiervoor gebeld, maar ik kreeg te horen dat de geschenkkaart niet verlengd kon worden. We snappen dat dit onze fout is en dat we de geldigheidsdatum beter hadden moeten bekijken. Maar we vinden dit ook enorm jammer aangezien het over 75 euro gaat. Het is nu weggesmeten geld en heel jammer voor ons kindje. Met vriendelijke groeten, Cindy Bollen
Vervallen Family+ geschenkkaart, niks aan te doen
Beste,Ik heb via mijn werkgever een Family+ geschenkkaart gekocht voor 50 euro. De geschenkkaart verviel op 17/03/2024 met resterende waarde van 34,77 euro. Ik begrijp dat ik in de fout gegaan ben door een niet op tijd mijn waardebon te gebruiken, maar ik dacht dat ik met barcode + pincode een online bestelling kon uitvoeren maar dit is niet mogelijk via de website enkel in de winkel is dit mogelijk bij afhaling, dus poging om mijn geschenkkaart nog gebruiken op zondag via de website van dreamland was helaas nutteloos op 17/03/2023.Op vrijdag 22 maart heb ik deze bon laten scannen in dreamland van Groot-Bijgaarden maar ze konden niks meer doen zeiden ze.Hierna heb ik contact opgenomen met de klantendienst om de waardebon tijdelijk te laten verlengen zodaning dat ik deze heel snel kon gebruiken met mijn kinderen ( ticketnummer: 01906361). Ik had gehoopt op enige flexibiliteit, maar ze hebben me vriendelijk gezegd dat ze niets eraan kunnen doen na de vervaldatum. Dus ik ben mijn 34 euro kwijt. Weinig klantvriendelijk oplossing. Bovendien hanteren weinig handelaren nog een termijn van 1 jaar. Of zijn ze wat flexibel en je kan nog iets kopen gedurende een periode van 1 maand, bv, na de vervallen datum zoals Krefel bijvoorbeeld. Blijkbaar zal ik toekomst beter af zijn als consument bij BOL.com (3 jaar) of amazon.Jammer dat de ongebruikte waardebonnen nog steeds een economisch verdienmodel is waarbij er inkomsten worden ingeschreven zonder een tegenprestatie.Wat ik jammer vind, want ik steun liever de locale/Belgische economie. Er is een Dreamland winkel in de buurt waar ik woon, wat mijn keuze heeft bepaald om daar speelgoed te bestellen dankzij de bon via mijn werkgever.Alvast bedankt voor een reactie! Hopelijk een (beperkte) verlenging van de geldigheidsduur van de cadeaukaarten.Vriendelijke groeten
Nintendo Switch Pokémon Violet NL
Op 17/01 heb ik enkele zaken gekocht in de Dreamland winkel te Lochristi waaronder “switch Pokemon violet NL”:Op het kasticket en op het prijsetiket op de rayon staat duidelijk NL. Bij thuiskomst bleek dat dit spel niet in de Nederlandse taal kan gespeeld worden.Ik begrijp niet waarom deze verwarring wordt gecreëerd, temeer omdat Dreamland online dan nog hetzelfde spel verkopen met de vermelding “ENG”. Dan zou je toch verwachten als er NL bijstaat in de winkel, dat het in het Nederlands kan gespeeld worden. Dreamland wil het spel niet terugnemen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten