Meest recente klachten

L. L.
17/12/2025

Tafel wordt niet hersteld noch vervangen ondanks binnen garantietermijn

In maart 2024 een tafel gekocht bij fonq.be (leverancier Old Inn wonen). Na meer dan een jaar, december 2025, de stoelen omhoog gezet om te dweilen, breek een poot gewoon zomaar af??? Duidelijke een gebrek aan de tafelpoten. Gevolg: een andere poot breekt ook af. Binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, zoals ook op de site van fonq staat. Gemaild dat ik recht heb op herstel of vervanging van deze verschrikkelijk gemaakte tafel en het antwoord dat ik kreeg, is niet enkel gedurfd maar ook onwettig. Het antwoord: "Wij hebben uw aanvraag bekeken. Omdat de tafel in maart 2024 is aangeschaft en in april 2024 geleverd, kunnen wij deze melding helaas niet meer in behandeling nemen binnen onze garantie/service. Daarnaast betreft het een tafel van massief hout. Dit is een natuurproduct dat kan werken en waarbij de belastbaarheid mede afhankelijk is van gebruik en belasting. Het plaatsen van stoelen op de tafel kan extra spanning veroorzaken op de bevestigingspunten. De Belgische wetgeving inzake consumentenrechten is toch van toepassing: de wettelijke garantietermijn bedraagt twee jaar vanaf levering van een nieuw product. De leveringsdatum van onze eetkamertafel Mango walnoot is april 2024. Daarmee valt de tafel nog steeds binnen de wettelijke garantieperiode, die loopt tot april 2026. De beschadiging (afgebroken poten) duiden duidelijk op een gebrek in materiaal of constructie en mag niet als normaal gebruik of verkeerde belasting worden afgedaan, dit is exact het soort probleem dat onder de wettelijke garantie valt. Heb gelukkig al eerder een massief houten tafel gehad, en die was 10 jaar oud, zonder ooit zoiets voorgehad te hebben. Zij schuiven het dus af nl. 1) dat het niet binnen de garantietermijn valt 2) dat stoelen omhoog zetten belastend is en dan bijgevolg ervoor heeft gezorgd dat een massief houten tafel zomaar kapot zou gaan. stoelen omhoog zetten om te dweilen, en dan zeker dergelijke lichte stoelen horen tot normaal verwacht gebruik van een consument die een tafel koopt.

In behandeling
S. L.
17/10/2025

Betalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 31 juli 2025 kocht ik een spiegel in uw online winkel en betaalde ik 285 euro. Ik ontving het pakket en toen ik het opende, zag ik dat het het product beschadigd was. Dit werd gemeld aan de bezorger en doorgegeven aan de firma Spinder Design BV. Wij hebben het product op 12 augustus 2025 met Bpost terug gezonden naar Spinder Design ( zie label Bpost in bijlage) Wij kregen reeds via mail bevestiging dat het teruggestuurde product door jullie werd ontvangen. Echter tot op heden werden wij niet terugbetaald. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • bewijs verzending spiegel •

Opgelost
J. P.
29/07/2025

Foute levering en uitblijvende terugbetaling

Onderwerp: Klacht tegen Fonq – Foute levering en uitblijvende terugbetaling Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen Fonq. Ik heb een product besteld dat tot twee keer toe verkeerd werd geleverd. Sindsdien is het bedrijf amper bereikbaar, en ondanks herhaalde pogingen om duidelijkheid te krijgen over mijn terugbetaling, blijf ik op vage antwoorden stuiten. Intussen wacht ik al maanden zonder enig concreet resultaat. Ik hoop dat u mij hierin verder kunt helpen. Met vriendelijke groeten,

Opgelost
P. L.
26/11/2024

Retourophaling problemen

Geachte mevrouw/heer, Op 22/10/2024 kocht ik een NADUVI Collection Philipa Hoekbank Rechts met Slaapfunctie - Bouclé-Crème in uw online winkel en betaalde ik €1199 zonder verzendkosten. Bij de levering op 4/11/2024 zijn de goederen beschadigd toegekomen en bleek er een stuk te ontbreken. Ik heb dit de dag nadien gemeld en op 6 november reactie gekregen. Zie mails in bijlage. De ophalingsvoorwaarden van de transporteur zijn zeer nadelig. Timing is tussen 8u en 22u en specifieke timing wordt pas laat in de dag gegeven. Ophaling stond gepland op 25/11/2024. De transporteur is onverrichter zaken terug gekeerd omdat er te weinig plaats was in de vrachtwagen. Ophaling is opnieuw gepland voor 26/11/2024. Er is opnieuw iets fout gegaan met de planning en ik moet dit opnieuw inplannen. Dit zijn dus 3 dagen dat ik niet mijn werk kan omdat ik van 8u tot 22u aanwezig moet zijn. Deze vertraging heeft mij als freelance consultant ernstige schade berokkend, aangezien ik niet kan factureren voor niet gewerkte dagen. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van €1000 wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Retourregeling

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform