Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Herstelling en garantie
Beste, Naar aanleiding van het probleem van water insijpeling via de dakantenne en dit nadat jullie die probleem 2 jaar terug reeds hersteld hebben onder garantie, kan ik enkel concluderen dat de 'verlijming' van dakantenne aan het dak van de wagen verborgen gebreken vertoont, welke zich manifesteert na verloop van tijd. Naar aanleiding van dit probleem heb ik opzoekingen gedaan op internet en gezien dat dit inderdaad een probleem vormt. Bij monde van Gregory werd dit door jullie tevens bevestigd dat dit geen alleenstaand feit is. Dit gebrek is dus in eerste orde koopvernietigend. In ondergeschikte orde verlang ik een herstelling in goede orde volgens de regels van goed vakmanschap en van blijvende duur van dit verborgen gebrek, niet nagelaten een eventuele schadevergoeding. Een te accepteren proforma factuur sturen voor de herstellingswerken van een 'gebrek' vind ik niet kunnen. Bovendien rekenen jullie op deze proforma factuur 28 tijdseenheden voor de herstelling, waarbij voor exact dezelfde herstelling 2 jaar geleden maar 15 tijdseenheden gerekend werden, wat al helemaal niet kan.
verplichte annulatie zonder terugbetaling
Beste, Ik probeer al maanden een terugbetaling te krijgen voor een geforceerde geannuleerde vlucht. Begin dit jaar heb ik een vlucht naar Portugal geboekt voor een trouw in september. Enkele weken later kreeg ik te horen dat ik zwanger was, uitgerekend voor begin oktober. De vlucht zou net vallen op 36 weken zwangerschap. Brussels Airlines verbied het om te vliegen vanaf 36 weken zwangerschap, en aangezien ik specifiek voor een trouw naar Portugal ging, was omboeken geen optie. Ik was dus verplicht om mijn vlucht te annuleren. Daarbovenop heeft de gynaecoloog mij ook verboden om nog te vliegen (zie doktersattest). Aangezien dit dus om een medische reden gaat, zou een terugbetaling mogelijk moeten zijn. Ik krijg echter geen gehoor bij Brussels Airlines. De enige antwoorden die ik krijg zijn in het zeer gebrekkig Engels dat dit niet mogelijk is, zonder enige reden. De laatste mail in gebrekkig Engels heeft mij doorverwezen naar hun customer relations site waar ik een formulier moest invullen. Ondertussen wacht ik al een maand op antwoord op dit formulier. Ik heb ook een reminder gestuurd, maar ook hierop geen reactie. Boekingsnummer: KCC6NS Referentie nummer invulformulier: 2509-SN-10259 Met vriendelijke groeten, Alexine Messiaen
Onbeantwoorde klacht
Beste, In jullie zijn we met het gezin naar Lissabon gevlogen met uw maatschappij. Voor vertrek merkte ik een typfout op bij één van de tickets. Mijn dochters hebben immers gelijkaardige namen en door de Autocorrect van mijn GSM is één van de namen gewijzigd. Ik belde onmiddellijk naar de klantendienst. Doordat er maar 2 letters veranderd moesten worden en doordat het om een typfout ging, werd ons beloofd dat dit kon aangepast worden. We zouden teruggebeld worden. De volgende dag had ik echter nog steeds niets gehoord. Daarom belde ik opnieuw naar de klantendienst. De persoon die ik aan de lijn kreeg, wilde dit ineens niet meer aanpassen. Ik kreeg te horen dat ze het ticket konden terugbetalen en dat ik dan een nieuw ticket moest kopen. Een nieuw ticket was echter veel duurder. Daarom zei ik dat ik dit niet wenste. Ik wilde het even met mijn vrouw bespreken. Toen ik dan had opgelegd kreeg ik een mail dat het ticket geannuleerd was. Ik had echter duidelijk aangegeven dat ik hier niet mee akkoord was. Maar we stonden voor een voldongen feit en moesten dus wel een ander ticket kopen. Eerst was ons beloofd dat het ticket kon worden aangepast, maar uiteindelijk hebben we 331,20 € meer moeten betalen. Ik heb op uw website een klacht ingediend, maar daar heb ik nog steeds geen gehoor van gekregen. Ondanks dat ik verschillende malen heb geïnformeerd wanneer mijn klacht zou behandeld worden. Ik stuur de oorspronkelijke klacht in bijlage. Graag zou ik gecompenseerd worden voor de meerprijs die ik heb moeten betalen. Vriendelijke groet, Geert Weyn
Geen inzicht in laadtransacties via 50five
Beste, sinds de overstap op 9 juli 2025 van shell recharge solutions naar 50five heb ik geen inzicht meer in de laadtransacties via mijn laadpaal. De laadtransacties voor mijn firmawagen worden rechtstreeks doorgestuurd naar mijn werkgever en worden dus vergoed. In de laadtransacties voor de firmawagen van mijn vrouw heb ik echter geen inzicht meer sinds de overstap naar 50five en deze kunnen dus niet gedeclareerd worden aan de haar werkgever. Ik heb voor dit issue op 11 augustus een ticket (ticket nr. 98903) opgestart bij 50five maar hierop krijg ik geen reactie. Ik heb 50five ook al meermaals trachten te contacteren maar ook zonder succes. Door dit issue kan de firmawagen van mijn vrouw op dit moment niet meer thuis opgeladen worden waardoor ik de energie van mijn zonnepanelen niet optimaal kan benutten. Alvast bedankt voor de ondersteuning. mvg Bart Geudens
Het fietssupplement is een discriminerende behandeling van fietsende pendelaars.
Geachte, ik ben een fietsende pendelaar en diende een klacht in bij de NMBS voor het feit dat ik als enige pendelaar een supplement moet bijbetalen voor het meenemen van mijn fiets op de trein. Het dossier werd behandeld door vervolgens de NMBS die het op zijn beurt doorstuurde naar de FOD Mobiliteit die mij via het DG Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid naar de Raad van State doorverwijst. Het DG verwijst naar de VERORDENING (EU) 2021/782 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 29 april 2021 (https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2021/782/oj). De belangrijkste passage in dit geval is de volgende: (16) De toenemende populariteit van fietsen in de hele Unie heeft gevolgen voor de algehele mobiliteit en het toerisme. Het toenemend gebruik van de combinatie zowel de trein en de fiets vermindert de gevolgen van het vervoer op het milieu. Spoorwegondernemingen moeten de combinatie van trein en fiets daarom zoveel mogelijk aanmoedigen. Hoe kan het dat het betalen van een extra supplement mensen zal aanmoedigen om zoals ik, met een gewone fiets te pendelen? En het kan nog erger. De NMBS verhoogt het supplement per 15/10/2025 naar € 5,00 per rit (https://www.belgiantrain.be/nl/products/supplements/bike?gad_source=1&gad_campaignid=20965754819&gclid=EAIaIQobChMI19jS6PaykAMV7sh5BB26fAlREAAYASAAEgK41_D_BwE). In bijlage een overzicht van de betaalde supplementen van 01/01/2024 tot nu. Ik kom ondertussen aan -1.408,00 € ! De overheid motiveert via allerlei incentives sinds 20 jaar (!) om fietsgebruik te stimuleren. Ik kan maar niet vatten waarom de NMBS maar niet wil dat mensen met een gewone fiets en de trein pendelen? Ik doe minsten dezelfde inspanningen als mensen met een plooitfiets, er is de fietswagon en alle andere tuigen (steps, kinderwages, ed. ) hoeven ook niet bij te betalen. Alleen ik krijg eigenlijk een boete voorgeschoteld. Wat kan hier aan gedaan worden? Groeten, Luc BOSSUYT.
Get Transfer - taxibedrijf
Opnieuw of U reeds info heeft van dit taxibedrijf.
Opgelegde bijkomende verzekering bij een huurvoertuig
Beste, in vervolg van mijn klacht via jullie met refentienummer 13617239, wil ik deze klacht rechtstreeks aan Cartrawler overmaken. De klachtendienst van Brussels Airlines heeft mij per mail op de hoogte gebracht dat zij niets aan mijn klacht kunnen doen maar ven mij de raad om rechtstreeks Cartrawler aan te spreken. Bij deze het bundel dat aan de firma Cartrawler mag overgemaakt worden via uw diensten. Via de link https://www.cartrawler.com/ct/contact-us/mij overgemaakt door Brussels Airlines lukt het niet.
Onterechte aanrekening ondanks correct teruggeplaatste Velo-fiets
Beste Op zondag 19 oktober 2025 nam ik een Velo-fiets aan halte M HKA (034) rond 21:30. Ik plaatste de fiets correct terug in halte Troonplaats (086). Ik wachtte op de bevestiging in het slot en vertrok pas toen de fiets stevig was verankerd. Later die nacht ontving ik om 00:35 een melding “Rit niet afgerond” in de Velo-app. Hiervan heb ik een screenshot als bewijs. Ik ben meteen terug naar de stalling gegaan: de fiets stond correct vast, maar er brandde een rood controlelampje. Ik heb daarom onmiddellijk het online formulier ingevuld voor een foutief geregistreerde terugplaatsing (±00:40). Ondanks de correcte terugplaatsing en de onmiddellijke melding, werd mijn rit geregistreerd als: “Halte M HKA – 19/10/2025 – 21:24:41 tot Halte Troonplaats – 20/10/2025 – 04:25:08”. Het systeem heeft dus meer dan 6 uur foute gebruiksduur aangerekend terwijl de fiets al die tijd vergrendeld in het slot stond. Ik kreeg vervolgens een factuur van €31 voor vermeende extra gebruiksuren en dit bedrag werd onmiddellijk van mijn rekening afgehouden, zonder dat mijn melding eerst werd onderzocht of opgelost. Ik vind dit onaanvaardbaar. Dit is een duidelijk technisch mankement van het station of het registratiesysteem, en de klant mag daar niet financieel voor opdraaien. Alvast bedankt voor de opvolging van deze klacht. Ik hoop dat dit snel kan worden rechtgezet. Met vriendelijke groeten Mira Peeters
Klacht inzake niet-uitbetaalde vergoeding – dossier 8025009
Op 11 augustus hebben wij melding gemaakt van een probleem met onze camper Burstner (kenteken 2-GLN-654), waarbij het voertuig niet meer wilde starten ten gevolge van een defecte starter. Conform de procedure werd door uw dienst een depannagebedrijf (Garage Nivaille, 62137 Coulogne) aangesteld. De verantwoordelijke ter plaatse, de heer Frederik, deelde ons mee dat een depannage van een voertuig met een gewicht van circa 4,5 ton aanzienlijke kosten met zich zou meebrengen, gezien de locatie waarin wij ons bevonden. Na overleg met uw dienst werd, via Juvenal van VAB International Assistance, zowel per e-mail als via sms (+32 476 86 73 38) bevestigd dat wij het wisselstuk (de starter) zelf mochten bestellen en installeren, waarna de kostprijs zou worden vergoed. Wij zijn op deze regeling ingegaan en hebben het wisselstuk vervolgens op eigen kosten besteld en geplaatst. Tot onze verwondering vernemen wij nu dat de uitbetaling van het wisselstuk alsnog wordt geweigerd vanwege interne beslissingen aan uw zijde. Deze gang van zaken achten wij onaanvaardbaar, temeer daar de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd werden door een medewerker van uw organisatie. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk doch dringend om dit dossier met de nodige ernst en spoed te herzien, en de vergoeding van het wisselstuk conform de gemaakte afspraken alsnog positief af te handelen. Na het versturen van deze mail, kregen wij volgend negatief advies; "Beste meneer C. Wij hebben uw dossier onderzocht en de bijhorende gesprekken beluisterd. Hieruit blijkt dat er geen belofte werd gedaan dat VAB zou tussenkomen in de kosten van het wisselstuk. Wel werd er toestemming gegeven om het wisselstuk zelf te bestellen en te plaatsen. Wisselstukken en herstellingskosten zijn te allen tijde ten laste van de klant, ongeacht of er een sleep plaatsvindt of niet. Hiervoor verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden (zie bijlage), artikel C.1.A.2 Wij betreuren dat dit tot een misverstand heeft geleid en nemen uw feedback mee in onze interne evaluatie, zodat we dergelijke situaties in de toekomst kunnen vermijden. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en bieden onze verontschuldigingen aan voor het ervaren ongemak." Wij ervaren dit dan ook als het in de steek laten van klanten, ondanks de duidelijke en schriftelijke toezeggingen vanwege uw medewerker. Indien er binnen redelijke termijn geen correcte en billijke oplossing wordt geboden, zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te overwegen om onze rechten te vrijwaren, inclusief het neerleggen van een formele klacht bij de bevoegde instanties. Wij hopen echter dat het zover niet hoeft te komen, en rekenen op uw verantwoordelijkheidszin om dit dossier alsnog naar behoren af te handelen. Met vriendelijke groeten,
Niet aanbellen voor levering.
Beste, Gisteren (20/10/2025) kreeg ik melding dat mijn pakketje in de loop van de dag geleverd zou worden. Ik ben de hele dag thuis geweest en heb meermaals de tracking gerefreshed, om de bezorger zeker niet te missen. Dit gezien er in het verleden zelden tot nooit aangebeld wordt wanneer gls een pakket dient te leveren bij ons thuis. Van heel de dag echter geen bezorger gezien of gehoord. Om 18u40 krijg ik dan een mail, waarin staat dat mijn pakket niet kon worden afgeleverd. Dat er werd aangebeld, maar niemand open deed en dat ook mijn buren niet thuis waren (ik woon in een appartement, buren genoeg om aan te bellen). Wanneer ik dan opnieuw op de tracking kijk, staat er dat de bezorger zogezegd om 13u45 zou zijn langs geweest. Het moment dat ik rustig in mijn zetel zat. Mijn pakketje zou verstuurd worden naar het afhaalpunt. Daar was het vanmorgen echter niet en de tracking gaf plots aan dat er iets fout was met mijn pakket. Tegen de middag kreeg ik dan een melding dat mijn pakket vandaag geleverd zou worden (ik vermoed in het afhaalpunt). Een telefoonnummer voor de klantendienst is online nergens te vinden. Na lang zoeken op de website vond ik dan toch een contactformulier dan in aanmerking kwam (dit gebruikte ik al eerder, maar vond ik niet meer terug door de onduidelijkheid van de website). De reactie die ik van de "klantendienst" kreeg was dat het inderdaad correct moet verlopen en dat ze de betrokken partner gingen wijzen op het naleven van de leveringsprocedure. Dit antwoord heb ik echter al meermaals gehad, maar er veranderd niets. Telkens opnieuw wordt er niet aangebeld wanneer we een levering van GLS verwachten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten