Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. V.
17/12/2025
TFAS AMBULANCES

ONRECHTMATIGE FACTUUR

Geachte mevrouw/heer, Op 16 oktober werd ik op verzoek van mijn behadelend arts in het AZ Sint Maria in Halle, overgebracht per ziekenwagen voor een operatie naar Gasthuisberg in Leuven. Een paar weken nadien ontvang ik een factuur voor deze rit. Ik contacteer mijn mutualiteit Partena en vraag hen of ik dit moet betalen en zei zeggen me dat wanneer de aanvraag door de arts gebeurd, dit sinds 2024 niet meer aan de patiënt mag worden aangerekend, maar naar het ziekenhuis. Deze informatie geef ik door per mail aan TFAS, waarop ik nooit een reactie kreeg. Ik vermeld daarbij ook dat er tussen Halle en Gasthuisberg zeker geen 100 km ligt, aantal dat is aangerekend op de factuur. Vorige week kreeg ik een herinnering voor deze factuur, waarop ik herhaaldelijk probeerde TFAS telefonisch te bereiken, en uiteindelijk een bericht insprak, opnieuw zonder reactie. Graag uw tussenkomst, waarvoor alvast dank. Met vriendelijke groeten, Deborah Van Den Neste

In behandeling
I. P.
15/12/2025

Terugbetalingsprobleem thuis laden

Eerder dit jaar is de recharge payment voor mijn laadpaal thuis overgegaan van Shell recharge naar 50five. Sinds dan (augustus) heb ik nog geen enkele terugbetaling ontvangen. Ondanks het openen van een case bij 50five, gebeurt er voor dit geval helemaal niks aan hun kant (Ticket blijf staan in status "Ticket aangemaakt"). Bij het opnemen van contact met hen (doe ik elke week telefonisch), krijg je steevast hetzelfde scenario: - Eerst verwondering dat er nog niks is gebeurd. - Daarna de valse belofte dat het is ge-escaleerd naar "Finance" en dat het nog diezelfde week wordt opgelost. - Gesprek wordt beëindigd.

In behandeling
K. R.
13/12/2025

Probleem met bereikbaarheid en verkeerd terug geplaatste fiets

Ik kreeg vannacht de melding dat ik nog een fiets in gebruik had, zonder dat ik daarvan op de hoogte was. Vermoedelijk iets misgelopen bij het terugplaatsen. Ik heb toen ik de melding zag onmiddellijk geprobeerd om telefonisch contact op te nemen om te informeren naar het fietsnummer zodat ik dit kon proberen recht te zetten. Echter toen was de telefonische klantendienst gesloten. Vanmorgen heb ik meteen terug proberen bellen, maar meer dan een uur aan de lijn gehangen zonder iemand te kunnen spreken. Ondertussen wordt de kans uiteraard alsmaar kleiner dat ik de juiste fiets nog kan terugvinden. Dit niet omdat ik niet alle mogelijke inspanningen wil doen om hem te vinden, maar omdat velo me gewoon niet te woord staat en de noodzakelijke info niet geeft. Ik kan h et in de app ook niet vinden. Gezien er gedreigd wordt met enorme kosten (400 euro) als de fiets niet terug gevonden wordt, maar me de nodige info onthouden wordt om een kans te maken om dat te doen, lijkt me dat zeker niet correct.

In behandeling
Y. R.
11/12/2025

Wordt maar niet geleverd

Al meerdere keren dat mijn pakket ' zogezegd ' geleverd ging worden. Tot op heden nog steeds niets. Er komt steeds te staan ,De levering van je pakje wordt momenteel verhinderd door een opslag. Wij doen er alles aan om je pakje zo snel mogelijk te bezorgen. Leveringsdepot. Via de klantdienst ook geen gehoor!

In behandeling
P. E.
11/12/2025

verkeerde levering huurauto

Mevrouw, Mijnheer, Ik heb via uw website een huurauto besteld op 3 november 2025. voucher 231748209 Ik heb een kleine auto met automatische versnelling en benzinemotor aangevraagd. Toen ik de voucher nagelezen heb blijkt het een electrische auto te zijn. Ik heb die niet gevraagd. Ik kan die niet gebruiken vermits ik geen ervaring heb met opladen van een electrische wagen. Ik heb vele pogingen gedaan om jullie te contacteren op het nummer via jullie website: +351 21 1248537. Het is mij niet gelukt jullie te spreken. Ik heb dan gewacht tot ik in Brussels Airport aan de desk van SIXT meer uitleg kon krijgen. Zij kunnen niets doen zeggen ze en hebben mij een andere auto aangeboden waarvoor ik een suplement van 339€ moest betalen. Ik had geen keuze en heb dit voorstel aanvaard. Door het feit dat jullie onbereikbaar zijn heb ik dus 339€ meer betaald dan overeengekomen. Ik vraag dan ook een duidelijk antwoord waarom jullie onbereikbaar zijn en vraag de terugbetaling van het supplement van 339€. Met beleefde groeten, Paul Everaert

In behandeling
H. A.
10/12/2025

Geen levering

Levering stond gepland op 05/12. Vandaag 10/12 levering nog altijd niet gekregen. Op track en trace staat: De levering van uw pakket wordt momenteel voorkomen vanwege een anomalie. We doen alles wat nodig is om uw pakket zo snel mogelijk af te leveren.

In behandeling
J. B.
10/12/2025
DIV

Wijziging van eerste inschrijvingsdatum

Beste, Verzekeraar Belfius zet mijn inschrijvingsdatum van een gloednieuwe wagen, die pas geleverd word op 5/01/2026 op deze zelfde datum. Deze actie gebeurde op 8/12/2025. Na het ontvangen van het inschrijvingsbewijs op 9/12/2025 staat de eerste inschrijving van de wagen op 8/12/2025. Dit terwijl de verzekeraar de juiste inschijvingsdatum 5/01/2026 goed heeft doorgegeven. DIV meld nu dat ze dit niet kunnen aanpassen en de eerste inschrijvingsdatum nooit gewijzigd kan worden. Dit is een actie die buiten mijn wil om gedaan is door zowel de verzekeraar als het DIV en vraagt om een wijziging van datum van eerste inverkeerstelling. Dit moet toch mogelijk zijn? Er word geen oplossing aangeboden door de klanten dienst van het DIV en zeggen dat dit gewoonweg niet kan.

In behandeling
P. O.
8/12/2025

Boekingsprobleem

De app van de NMBS laat niet toe dat tekst wordt ingevuld omdat het tekstklavier slechts heel kort verschijnt. Er scheelt dus iets aande app. Men kan hierdoor geen naam van een 2de reiziger invullen.

In behandeling
E. E.
8/12/2025

Niet nakomen van belofte en slechte communicatie

Op 21 december 2024 heb ik een fatbike besteld. Deze is na 1 mislukte leverpoging (ze stonden voor mijn deur maar kregen de camionette niet open) uiteindelijk op 18 januari geleverd. La souris heeft mij een pakket aangesmeerd onderhoud/ reparatie ophaalservice aan huis. Eerst vond ik dit niet nodig maar toen werd mij verteld dat de garantie enkel geldig is als ik ten minste een onderhoudspakket er bij pak..Nu ik heb geen auto en de dichtstbijzijnde winkel is nog altijd redelijk ver dus ik dacht dat dit wel handig zou zijn en heb hier wel uiteindelijk korting voor gekregen. Heb voor dit pakket 300€ betaald en de bedoeling was dat ik dus recht had op 3x onderhoud/reparatie ophaalservice aan huis. De eerste onderhoud ging heel vlot en was ik tevreden. Bij de 2e onderhoud had ik ineens gevraagd om een kleine reparatie te doen want het voetje van mijn standaard was gewoon tijdens het rijden los gekomen en is dus kwijtgeraakt. Toen ik de aanvraag deed stond er duidelijk in de mail dat het pakket onderhoud/ REPARATIE OPHAALSERVICE AAN HUIS betreft en er stond in de mail dat als ze de reparatie niet ter plekken kunnen doen dat ze deze meenemen naar de dichtstbijzijnde werkplaats en ik deze dan wel zelf moest gaan ophalen. Omdat dit de eerste keer was heb ik nog nagevraagd of mijn fatbike meegenomen ging worden en heb toen antwoord gehad dat het ter plekke word gedaan. Oké dus dan de 3e onderhoud die ik aanvraag gaat ook helaas samen met een reparatie. Ik probeer al sinds midden oktober een afspraak in te plannen onderhoud/reparatie ophaalservice aan huis… na 4x een afspraak voor mij te hebben ingepland dat ik mijn fatbike zelf naar de werkplaats moet brengen heb ik er een beetje genoeg van. De nummer die in de mails staan om de werkplaats te contacteren om u afspraak te annuleren of verzetten word zo goed als niet gebruikt. Ik heb wel 50x op verschillende tijdstippen gebeld en na de zoveelste keer werd mij verteld dat die nummer eigenlijk niet gebruikt word. Dus dan maar contact opgenomen met de klantenservice om te horen wat er aan de hand is…. Deze mevrouw verklaarde mij bijna voor zot en zei dat ze geen reparaties aan huis doen. Ik moest dan uitleggen dat het minder dan een jaar geleden WEL dit het geval was want mijn 2e onderhoud was MET reparatie aan huis. Uiteindelijk heb ik beslist om de reparatie zelf uit te voeren door de originele banden te bestellen (op 27 november 2025) er stond op de website dat de artikelen op voorraad waren en een levertijd was van 1-3 werkdagen. We zijn nu 8 december 2025 en ik heb dus terug naar de klantendienst gebeld om te horen te krijgen dat 1 van de artikelen niet op voorraad is en ze geen idee hebben hoe lang dit gaat duren. Terwijl er op de website nog steeds staat dat dit op voorraad is. Nu wil ik wat er mij beloofd is geweest. Ik wil graag mijn laatste onderhoud & reparatie ophaalservice aan huis. Ik kan begrijpen dat jullie diensten aanpassen maar ik heb mijn fatbike nog geen jaar en je kan op z’n minst de beloofde diensten aan je klanten leveren. Wat ook een hoop ellende had vermeden kunnen zijn door het gewoon even aan de klanten waar je dit aan heb beloofd even te laten weten dat deze diensten zijn aangepast en dat je werknemers op de hoogte zijn van deze aanpassingen voor dat ze klanten op een onbeleefde manier vertellen dat de klant dit verkeerd zal hebben verstaan.

In behandeling
S. W.
8/12/2025

Dagenlang onnodig thuisgebleven door valse leveringsinformatie

Geachte, Via deze weg dien ik een klacht in over de wanprestatie rondom de bezorging van pakket 736510575323. Niet alleen is de trackinginformatie tegenstrijdig, ik ben ook meermaals verkeerd geïnformeerd over de levering: Op 1, 2 én 4 december kreeg ik telkens de expliciete melding dat het pakket "in de loop van de dag" geleverd zou worden. Ik ben hiervoor drie dagen speciaal thuisgebleven, maar er is geen enkele keer aangebeld en geen enkele keer een chauffeur geweest. In plaats van levering verspringt de status in de app voortdurend tussen "Stored in parcel center" (Deinze), "Delivered at ParcelShop" en nu plots "Delivery attempted failure". Het is onacceptabel dat ik dagenlang word vastgehouden met valse beloftes en nu alsnog de melding krijg dat de levering is mislukt, zonder dat ik weet waar mijn pakket is (in de ParcelShop of in het depot). Gewenste oplossing: Ik verwacht dat GLS binnen 24 uur duidelijkheid verschaft over de exacte fysieke locatie van dit pakket zodat ik dit alsnog kan ontvangen. Gezien ik al drie dagen vergeefs heb gewacht, verwacht ik een correcte afhandeling zonder dat het pakket onterecht retour wordt gestuurd.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform