Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. A.
8/09/2025

incasso vordering zonder boeking te doen

Onlangs keek ik naar verschillende reizen op de website van Reizendeals.nl. Ik heb nochtans niets geboekt. Nu kreeg ik een brief van een incassobureau Straetus dat ik een bedrag van 271,01 euro dien te betalen. Ik zou niet weten om welke reis het gaat en heb ook nooit iets gehoord van Reizendeals.nl zelf. Wat kan ik nu doen? Ik ben niet van plan om dit bedrag te betalen, enkel omdat ik op die website ben gaan kijken. Mvg, Alain

In behandeling
D. P.
6/09/2025

Incasso - onterecht

Beste, Op 1-9 ontvingen wij een brief van Straetus Mechelen met de melding dat we een openstaande factuur van 1009.26 € hadden bij reizendeals.NL Wij hebben bij reizendeals nooit een reis geboekt bij Reizendeals.NL. We hebben in mei een aantal websites bezocht om een idee te hebben van prijzen voor een familievakantie. Maar de prijs bij Reizendeals was niet wat we zochten en dus hebben we geen reis bij hen geboekt. We hebben op geen enkel moment een factuur of dergelijke gekregen. Tot onze grote verbazing kregen we nu dus die brief van Straetus over een openstaand saldo van 1009.26 € Hoe kunnen we dit bedrag best betwisten en zorgen dat er geen bijkomende kosten worden aangerekend? Alvast bedankt voor uw hulp in deze zaak. David en Irina Pogosian

In behandeling
T. H.
6/09/2025

Rechtbank! WhatsApp groep mensen!!

Samen staan we sterkek, join WhatsApp groep en samen moeten we optraden tegen deze fraude bedrijf! https://chat.whatsapp.com/HcWcJoyBnvdCsrmlm87a40?mode=ems_share_c

In behandeling
T. H.
5/09/2025

Reizendeals en Incasso bureau

Geachte Ik heb geen duidelijke informatie ontvangen over de reizen, en ik wilde de reservering onmiddellijk annuleren, maar dat was niet mogelijk. Ook telefonisch kreeg ik geen hulp. Bovendien werd mijn account geblokkeerd met de reden dat er meerdere boekingen op dezelfde dag plaatsvonden wat vreemd is, aangezien één persoon onmogelijk meerdere vakanties op dezelfde dag kan maken. Daarnaast wil ik benadrukken dat ik de Nederlandse taal slechts een beetje beheers en helemaal niet wist dat ik met één klik verplicht zou worden te betalen voor iets wat ik niet wilde. Het was nooit mijn bedoeling om met u te reizen ik wilde enkel een berekening zien. Toch ontving ik van u verschillende betalingsverzoeken met bedragen die ik niet kan betalen. Ik vind de manier waarop dit is gegaan onaanvaardbaar en ik heb het gevoel dat dit een zeer misleidende en oneerlijke werkwijze is. Voor zover ik weet, ben ik niet de enige die op deze manier benadeeld werd. BESTE MENSEN ik zou graag een groep actie starten zodat dit mag maar met niemand meer gebeuren. Ik heb een WhatsApp groep gemaakt en ik zou graag iedereen uitnodigen voor ervaring, en zelf naar de rechtbank gaan want dit is echt onacceptabel!! Samen staan we sterker!! https://chat.whatsapp.com/HcWcJoyBnvdCsrmlm87a40?mode=ems_share_c Met vriendelijke groet, Hamza Tamásné

In behandeling
N. P.
4/09/2025

Annulering omwille van overlijden

Beste Op 22 augustus overleed mijn echtgennot ten gevolge van een verkeersongeval. Choque, overrompeling, emoties, ... Hij had nog een reis geboekt met vertrek op 9 november. Op donderdag 4 september wil ik de vlucht annuleren en krijg ik te horen dat een refund niet mogelijk is. Ik had het overlijden moeten melden binnen dd 10 dagen! Dat is onmenselijk: je doet je best je hoofd boven water te houden, je denkt nog geen 3 maanden vooruit. En toen ik er net werk gan wilde maken, krijg je dat te horen.

In behandeling
D. M.
4/09/2025

Ontvang een factuur maar niets geboekt

Geachte heer/mevrouw, Op 4 juni 2025 heb ik via de website van Reizendeals enkel ingelogd om de beschikbare aanbiedingen te bekijken. Om dit te kunnen doen, moest ik een account aanmaken, wat ik vervolgens heb gedaan. Ik heb daarna enkel enkele data en het aantal personen ingevoerd om een indruk te krijgen van de vakanties. Ik wens te benadrukken dat ik geen enkele bestelling of boeking heb geplaatst. Ik heb de website kort daarna verlaten, zonder aankoop of reservering. Tot mijn verbazing ontving ik enkele minuten later een factuur van € 1.395,00, met de eis om dit bedrag binnen vijf dagen te betalen. Ik ging ervan uit dat het om een vergissing ging en heb er daarom geen verdere aandacht aan besteed, omdat ik zeker wist dat ik niets had geboekt. Tot deze week, toen ik een e-mail ontving van een incassobureau, waarin werd gesteld dat ik € 558,83 verschuldigd zou zijn voor een reis die ik nooit heb gemaakt. Ik ben van mening dat deze handelswijze onrechtmatig, misleidend en intimiderend is. Daarom verzoek ik Test-Aankoop dringend om tussenkomst en ondersteuning in dit dossier. Bijgevoegd vindt u kopieën van de ontvangen e-mails en de factuur. Met vriendelijke groet, Diana Mitkevica

In behandeling
V. S.
3/09/2025
VAB

Klacht tegen VAB

Onderwerp: Klacht tegen VAB – weigering annulatievergoeding, negeren opzegging polis en vraag naar toekomstig verzekeren Geachte medewerkers van Test Aankoop Ik ben sinds dit weekend lid geworden omdat ik dringend jullie hulp nodig heb bij een conflict met VAB. Ik wens hierbij formeel klacht neer te leggen tegen hun weigering van een annulatievergoeding, tegen het feit dat zij niet reageren op mijn opzegging van de polis, én ik vraag advies over mijn mogelijkheden om mij in de toekomst nog degelijk te verzekeren. Situatieschets Op 13 april 2025 boekte ik een korte reis (vertrek voorzien op 18 mei). Omdat ik voordien al bij VAB verzekerd was, maar mijn polis verplicht moest stopzetten na verkoop van mijn wagen (VAB bood geen optie om enkel de autoverzekering te schrappen), bevond ik mij tijdelijk onverzekerd. Nog diezelfde dag (13 april) vroeg ik via e-mail een nieuwe annulatieverzekering op de vervolgmail van de door hen gevraagde stopzetting om alles te kunnen regelen. Toen reactie uitbleef, sloot ik op 16 april 2025 zelf online een nieuwe polis af en betaalde deze – nog steeds méér dan een maand voor vertrek. Op 22 april 2025 werd onverwacht beslist dat mijn moeder, chronisch ziek en sinds juli 2024 rolstoel- en zorgafhankelijk, opnieuw radiotherapie moest ondergaan – precies tijdens mijn geplande reisweek. Omdat ik enig kind ben en mijn moeder sinds het overlijden van mijn vader volledig op mij aangewezen is, rust de mantelzorg uitsluitend op mijn schouders. Mijn aanwezigheid die week was dus absoluut noodzakelijk: voor medische afspraken, vervoer, coördinatie van zorg en emotionele steun. Annulatie was onvermijdelijk. Weigering VAB VAB weigerde terugbetaling van 2.000 euro, met als motief dat: De medische toestand van mijn moeder “reeds gekend” zou zijn. De reisverzekering volgens VAB één dag “te laat” is ingegaan, hoewel ik de aanvraag onmiddellijk deed en de polis nog steeds ruim een maand voor vertrek heb afgesloten en betaald. Deze weigering werd intussen bevestigd door VAB en vervolgens ook door de Ombudsdienst Verzekeringen, ondanks het feit dat ik alle medische verslagen, documentatie én een attest van de behandelende arts heb voorgelegd waaruit mijn aanwezigheid onmisbaar bleek. VAB houdt dus voet bij stuk, zelfs na bemiddeling. Extra probleem: opzegging verzekering Na de negatieve beslissing van de ombudsdienst heb ik VAB via e-mail laten weten dat ik mijn verzekering wens op te zeggen, omdat ik vaststel dat ik in de praktijk helemaal niet verzekerd ben. Op die vraag is geen enkele reactie gekomen. Ik blijf ondertussen verplicht doorbetalen voor een polis die voor mij geen enkele waarde meer heeft. Indien nodig stuur ik mijn opzeg ook nog aangetekend, tenzij Test Aankoop mij hierin kan bijstaan. Waarom dit disproportioneel en onrechtvaardig is De heropstart van behandeling was een onvoorzienbare medische beslissing, genomen ná boeking en ná afsluiten van de verzekering. Het argument dat de polis één dag “te laat” zou zijn ingegaan, is een puur formalistische redenering. Ik had al op 14 april per e-mail de aanvraag gedaan en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het uitblijven van reactie. Het feit dat ik door VAB verplicht werd een volledige polis te schrappen na verkoop van mijn wagen, creëerde de verzekeringskloof – dit mag niet in mijn nadeel worden aangewend. Ik heb alle mogelijke informatie verstrekt: medische verslagen, documentatie en een attest van de behandelende arts waarin mijn aanwezigheid onmisbaar werd verklaard. Toch blijft VAB weigeren. Als enig kind en enige mantelzorger was er geen enkele andere familie die de zorg kon overnemen. De impact Ik voel me in dit dossier tot driemaal toe gestraft: Door de ziekte en afhankelijkheid van mijn moeder, de enige naaste familie die ik nog heb. Door het verlies van een broodnodige reis – reizen zijn mijn levenslange passie en vormen mijn belangrijkste bron van ontspanning en herstel. Door de financiële bestraffing van 2.000 euro die VAB weigert terug te betalen, bovenop het feit dat ik nu zelfs vastzit in een waardeloze verzekering waar ik blijf voor betalen. Mijn vragen aan Test Aankoop Ik wens de terugbetaling van mijn reis en de bijhorende verzekering waarvoor ik correct betaald heb. Ik wens dat mijn lopende polis effectief wordt stopgezet, zodat ik niet langer verplicht blijf doorbetalen. Ik vraag dringend advies over mijn mogelijkheden om mij in de toekomst nog degelijk te verzekeren. Begin dit jaar heb ik immers al een reis naar Botswana geboekt, vóór dit hele conflict. Of die doorgaat, hangt volledig af van de gezondheidstoestand van mijn moeder. In de voorbije anderhalve maand werd zij al tweemaal met spoed opgenomen wegens een nierblokkage (zij heeft nog slechts één nier). Ik vrees dat een annulatie opnieuw realiteit kan worden, en dat ik nu helemaal onverzekerd dreig te blijven. Ik ben geen klant die misbruik maakt, maar een dochter die alles correct deed en die in een onvermijdelijke situatie voor haar moeder moest zorgen. Dat mijn goede trouw en proactief handelen (meer dan een maand vóór vertrek!) worden afgestraft, voelt niet alleen juridisch twijfelachtig maar ook menselijk onaanvaardbaar. Met dank voor uw aandacht en hulp. Met vriendelijke groet Valérie Steurbaut

Afgesloten
R. H.
1/09/2025

dienstverlening

Dit is de brief die ik gestuurd heb naar de klantendienst Q-park Geachte, Betreft : mijn ervaring met Q-park Astridplein Antwerpen 1. Ik heb slechte ervaring met meerdere Q-parkings. Het is mij al verschillende malen overkomen dat ik geen QR-code krijg op mijn app zodat ik niet meer terug in de parking kan om mijn wagen op te halen. Daarom heb ik mijn account verwijderd (dacht ik). Dinsdag 26/8 rijd ik de parking Astridplein binnen en gaat de slagboom automatisch open zodat ik geen ticket kan nemen. Gezien ik vermoed dat mijn account dus niet weg is, installeer ik terug de app en probeer in te loggen maar dat lukt niet meer. Ik klik dan op ‘Paswoord vergeten’. Ik heb dit 3 maal gedaan met 2 verschillende apparaten maar tot vandaag (bijna 1 week ) nog geen reactie gekregen. Dus kon ik geen QR-code krijgen om mijn auto te gaan ophalen op 29/8. Ik moet dus wachten tot een andere persoon de parking inging om samen binnen te glippen om mijn auto op te halen. Kunnen jullie zorgen dat de automatische nummerplaatherkenning voor mijn wagens stopt zodat ik terug gewoon een ticket kan nemen bij het binnenrijden van de parking? Mercedes GLE 2 DEE 459 Citroen C4 2 CJD 953 2. Toen ik op 26/8 de parking probeer te verlaten na het parkeren van mijn wagen, kom ik vast te zitten in de lift. Dit kan natuurlijk gebeuren. Ik druk herhaaldelijk op de alarmknop. Dit geeft een afschuwelijk geluid maar geen enkele reactie. Ik druk herhaaldelijk op de knop voor telefonisch contact. Ik kreeg telkens een andere stem te horen maar het was voor mij niet uit te maken welke taal ze spraken omwille van de erbarmelijke staat van de luidspreker : Nederlands, Frans, Engels of iets anders. Ik bel dan naar alle nummers die ik terugvind in de lift. Uiteindelijk kom ik terecht bij een vriendelijke persoon die mij dan correct doorverwijst naar de juiste afdeling. Zij zullen een technieker sturen die over 30min ter plaatse zal zijn. Gelukkig duwt iemand op een andere verdieping op de knop en komt de lift terug in beweging.

In behandeling
E. Z.
1/09/2025

Geen auto gekregen

Bij aankomst kreeg ik geen auto bij greenmotion de maatschappij toegewezen door carjet. Ik krijg echter van carjet te horen dat ik niet kan annuleren en ik geen geld terug krijg. Dus geen auto en geld is weg , 167,26 voor de auto en 107 euro voor de Platinum verzekering .boekingscode CJT 185142711

In behandeling
E. Z.
1/09/2025

Geen auto gekregen

Bij aankomst kreeg ik geen auto bij greenmotion de maatschappij toegewezen door carjet. Ik krijg echter van carjet te horen dat ik niet kan annuleren en ik geen geld terug krijg. Dus geen auto en geld is weg , 167,26 voor de auto en 107 euro voor de Platinum verzekering .boekingscode CJT 185142711

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform