Meest recente klachten

J. C.
29/04/2025

Kras op de auto

Beste Goldcar beweert bij de check-out een kras te hebben vastgesteld op achterbumper van de gehuurde Corsa. Zij hebben de schade vastgesteld bij mijn afwezigheid wegens een vroege vlucht en stuurden een foto en de kosten van de herstelling van de kras op. Wij hebben vooraf de auto niet grondig gecheckt op ev. schade omdat we tot nu toe in vertrouwen huurden. Wij zijn verrast door deze claim en stelden vast dat deze handelswijze van Goldcar bij meerdere huurders voorvalt zodanig dat een verwittiging van de consumenten op zijn plaats lijkt.

Afgesloten
M. V.
17/03/2025

Onterechte claim van schade

Beste Goldcar beweert onterecht dat ik tijdens een auto verhuur schade zou veroorzaakt hebben aan de auto. Zij hebben de schade vast gesteld in mijn afwezigheid (auto heel vroeg gedropt wegens vroege vlucht). Online lees je heel veel over dergelijke wan praktijken vanuit Goldcar. Ik heb al via hun schade dienst proberen communiceren maar dit loopt heel stroef. Ik heb mijn recht bijstand ook al ingeschakeld en tot nu toe blijft het bij een heen en weer gemail over het betwisten. Ik had via rental covers een extra verzekering om eigen risico uit te sluiten maar nu blijft er een forfait van 3000 euro te zijn!?? Vraag is of jullie hier nog iets in kunnen betekenen? Want dit zorgt voor heel veel stress… Alvast bedankt Mvg

Afgesloten
S. B.
6/03/2025

Borg onterecht ingehouden

Voor onze citytrip Palermo van 02/03 tem 05/02 hadden we een auto gehuurd. Bij deze huur hadden we extra verzekering van 8 euro per dag van AXA genomen. Aangekomen op de luchthaven zei Goldcar dat we niet verzekerd waren met de verzekering van AXA en dat we best extra verzekering konden bijnemen. We hebben dan €55 bijbetaald. Er werd €300 geblokkeerd op onze kaart, als de auto weer volgetankt terugkwam zou deze onmiddellijk vrijgegeven worden. Aangekomen op de luchthaven hebben we netjes onze spullen uitgepakt. Terwijl we hiermee bezig waren stond er een medewerker van Goldcar ons op te jagen om de sleutel af te geven. We waren thans een uur voor de afgesproken tijd al daar. We controleerde de wagen rondom en wilden eigenlijk nog foto's nemen van de wagen, omdat we ondertussen reviews van malafide praktijken hadden gelezen, maar de man liet ons die kans niet. Diezelfde avond ontvingen we een email dat de borg niet werd teruggestort wegens "schade" ergens vooraan. Maar we zijn er 100% zeker van dat er helemaal gee´n schade aan de wagen was. Ook was de wagen weer helemaal volgetankt.

Opgelost
F. P.
25/09/2024

Oplichting met betaling

Geachte, Op 06/09/2024 hebben wij via uw diensten een auto gehuurd op naam van Yentl Prieels. Deze boeking verliep via 'Rentalcars.com van Booking'. Toen wij echter onze wagen wilden ophalen werden wij geconfronteerd met fraude en oplichting. De vrouw aan de balie gaf de uitleg van de all-in verzekering die €267,96 zou kosten. Gezien de wagen zelf ook al €528,83 aan huurkost bedroeg, wilden wij doorgaan zonder de verzekering. Waarop wij de uitleg krijgen dat er dan een waarborg zal geblokkeerd worden op de VISA-kaart + een borg van €100 voor de benzine. De VISA-kaart van mijn partner werd echter geweigerd waarop de mevrouw aan de balie nog 2 maal opnieuw probeerde. De pincode werd de eerste maal aanvaard en volgens wat wij zagen werd de transactie ook goedgekeurd. Omdat volgens de vrouw aan de balie de waarborg niet kon geblokkeerd worden, konden we alleen nog proberen met een andere kaart. Mijn partner zijn debit-kaart is ook een mastercard (zelfde principe als VISA) waarop hij aangeeft hiermee te willen betalen. Maar de vrouw aan de balie weigert deze kaart omdat er 'debit' op staat. Nochtans moet zij deze aanvaarden gezien het over een MASTERCARD gaat. Doordat ook deze kaart volgens haar niet geldig zou zijn gaf ze ons nog een optie en dat was te betalen met de gewone betaalkaart (debitkaart), maar dan moesten we wel de verplichte all-in verzekering erbij nemen. Gezien we al meer dan 3 uur verloren hadden door het vorige auto verhuurbedrijf zijn we hier op in gegaan en hebben we dus deze verzekering betaald. Oorspronkelijk was onze boeking een Citroën C1 of gelijkaardig, aan de balie werd ons vervolgens gezegd dat deze niet meer beschikbaar was en dat we ZONDER OPLEG de 'Lancia Ypsilon' zouden krijgen (zoals u ook in bijlage op het contract kan terugvinden). Echter toen we eindelijk onze auto konden ophalen kregen wij een Fiat Panda toegewezen. Omdat wij ons afvroegen waarom de VISA-kaart geweigerd werd namen wij na het weekend contact op met onze bank (Argenta). Waar wij de volgende boodschap te horen kregen: "De VISA kaart werd uit voorzorgsmaatregelen geblokkeerd omdat er binnen de 2 minuten 3 maal hetzelfde bedrag zou afgaan (de waarborg)". Na ook wat opzoekingswerk te verrichten op het internet zijn er heel wat mensen die klagen over dit soort praktijken. U begrijpt dan ook dat ik dit niet zo kan laten en hier dus wel een schadevergoeding wens te ontvangen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
H. V.
5/09/2024

verplichtingsprobleem

Beste, Op 17 juni 2024 vertrokken wij op vakantie naar Asturië, Oviedo met Ryanair. Omwille van de slechte weersomstandigheden kon ons vliegtuig om 20:05u niet landen op Oviedo en zijn we om 21u geland in Santander. Normaal gesproken hadden we een auto gehuurd bij Goldcar in Asturië, Oviedo, maar omwille van een landing in Santander konden we onze auto niet in Asturië afhalen. We gingen naar het verhuurbureau van Goldcar om te kijken wat onze opties waren om het ophaaladres van onze auto te wijzigen naar de luchthaven van Santander, om zo toch op onze vakantiebestemming te geraken. De mensen van Goldcar zeiden dat het mogelijk was om onze auto in de luchthaven van Santander om te boeken mits een meer kost voor het afhalen en inleveren van de auto in een andere luchthaven omdat onze terugvlucht natuurlijk wel in Asturië was. Verder was het volgens hen verplicht om de 'super relax' verzekering te nemen, ondanks dat we deze bij onze oorspronkelijke boeking niet genomen hadden. Zonder deze verzekering van €139 kregen we volgens de man aan de balie de auto niet mee. We moesten volgens hem €65 onkosten betalen voor de omzetting van de boeking. In totaal werd ons verplicht om €158,13 + €64,99 te betalen wat uitkwam op €223,13 in totaal bovenop ons reeds betaalde bedrag van 208,52€. Wij hebben dit ter plekke betaald, aangezien wij geen ander optie hadden. We zijn dus met andere woorden verplicht om een dure verzekering te nemen en om een som te betalen die nergens te verklaren valt. Wij zouden dan ook graag op zijn minst de zo gezegde verplichte verzekering van €139 die blijkbaar niet verplicht is terug ontvangen en hadden graag een verklaring voor de som van €223,13. De man wou ons geen uitleg geven en melde dat het deze som te betalen was voor onze auto mee te nemen of geen auto mee te krijgen. Aangezien wij om 22:30 in de avond geen andere keuze hadden hebben we dit maar betaald.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform