Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Aankoop elektrische fiets
Geachte, Ik wens een klacht in te dienen over de afhandeling van een garantiegeval betreffende een elektrische fiets die ik op [01/06/2025] heb gekocht via de website van Decathlon België. De verkoper op het platform was “Shoppen voor Iedereen”, een externe verkoper. Na ongeveer vijf maanden normaal gebruik is de fiets plots defect geraakt (geen elektrische ondersteuning meer). Ik heb hierover contact opgenomen met Decathlon, die mij hebben doorverwezen naar de externe verkoper. De verkoper heeft mij vervolgens via WhatsApp gecontacteerd en gevraagd om een video van het probleem te bezorgen, wat ik ook heb gedaan. Nadien vroegen zij mij echter om zelf een elektriciteitsmeter aan te schaffen (kost ±100 euro) om verdere metingen uit te voeren. Ik vind dit onaanvaardbaar. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (artikelen 1649bis–1649octies van het Burgerlijk Wetboek) heb ik als consument recht op een kosteloze herstelling, vervanging of terugbetaling binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar. Het is niet aan mij om bijkomende kosten te maken of technische metingen uit te voeren. Ik verzoek daarom: Dat de verkoper of Decathlon het product op correcte wijze laat onderzoeken, op hun kosten; En dat een gepaste oplossing wordt geboden (herstelling, vervanging of terugbetaling). Ik voeg hierbij: Aankoopbewijs / factuur; Communicatie met Decathlon en de verkoper; Video van het defect (indien relevant). Ik vraag dat Test Aankoop deze zaak onderzoekt en tussenkomt voor een correcte toepassing van de garantie. Met vriendelijke groet,
prijsaanduiding in winkel
geachte, De prijsaanduidingen per kilo van de koopwaar zijn zo klein in de Aldiwinkel dat geen mens ze kan lezen. een consument kan daardoor niet echt vergelijken.
betalingsprobleem
Beste, ik vraag dat MPB €194 en €98 op mijn rekening stort. Het gaat nl. over de verkoop van twee foto camera's (Nikon en Canon). Na het opsturen ervan op 3.10 ll. van mijn Nikon toestel kreeg ik op 7.10 ll. bericht dat zij het toestel goed hadden ontvangen. Zij beloven op hun site dat dan binnen 1 à 2 werkdagen een offerte naar mijn zou gestuurd worden. Zij hielden woord en beloofden mij 194 voor mijn Nikon toestel te betalen. Hetzelfde gebeurde voor het toestel Canon waarvoor zij mij bericht lieten dat zij voor dat item €98 zouden betalen. Enkele dagen later kwam er een mailtje van hen dat zij toch niet konden ingaan op hun bod van €98 omdat dit in de categorie valt van hetgeen zij niet aankopen. Van een ommekeer gesproken. Ik ben echter van mening dat na hun bod van €98 de koop hiermee gesloten is. Ik heb beide offertes aanvaard. Op hun site staat dat vanaf dan 3 à 5 werkdagen later het bedrag zou gestort worden. Dit zou dan letterlijk uitgeteld op 17.10.2025 zijn. Vandaag, 28 oktober 2025 is het zo dat zij op geen enkel e-mailbericht van mij nog antwoorden en er nog geen eurocent op mijn rekening is gestort!
Valse beloftes / geen communicatie / laattijdige levering / hoge voorschotten
Beste Op 27/02/2025 zijn wij op bezoek geweest in de toonzaal van Jabbeke voor de aankoop van een smeed deur en een trap in eik. De verkoopster was zeer overtuigend en veelbelovend. Mooie kortingen met Batibouw, extra commerciële kortingen etc. Uiteindelijk zijn wij akkoord gekomen voor beide aankopen. Het opmeten volgde kort erna, op 28 maart. Op 16 april hebben we de tekening ontvangen van de smeed deur, die werd op 21 april goedgekeurd. De tekening van de trap was niet onze stijl, dit heeft een hele tijd aangesleept mede door het lange bouwverlof tegen dat de trap goedgekeurd kon worden. Op 15/09/25 werd de trap goedgekeurd. Ik heb al verschillende keren gemaild (met leesbevestiging), maar hier wordt nooit op geantwoord. Als ik bel hang je eerst 5 minuten aan de lijn voor iemand de telefoon opneemt. En dan nog kan die persoon aan de receptie je niet verder helpen. Ik noem graag hun betalingsvoorwaarden: - 35% te betalen bij bestelling - 55% te betalen bij opmeting EN SLECHTS 10% na oplevering Wij zijn reeds duizenden euro's kwijt (€11.311,16) sinds maanden zonder dat we ¨überhaupt weten of we iets zullen krijgen voor dit geld? Wij zijn jonge mensen van 26 jaar oud die hebben willen investeren in een nieuwbouw, maar op die manier wordt er niet correct gehandeld. Met dit geld hadden we gemakkelijk al iets anders kunnen doen. Levertermijnen van 12 à 16 weken werd er ons beloofd na het goedkeuren van de tekening. Intussen zijn we al 27 WEKEN verder na het goedkeuren van 1 smeeddeur, je hoort het goed mensen 1 deur!? Is dit nog normaal? Aparte levering werd er ons gegarandeerd, als de deur eerst klaar is, zal die al worden geplaatst. Gisteren gebeld met de showroom en ik kreeg een uitleg dat ze met een cashflow probleem zitten en dat ze nog niet kunnen beantwoorden wanneer de smeed deur en de trap geleverd zal worden. Kan iemand mij uitleggen hoe je met een cashflow probleem kan zitten als je 90% betaling vooraf durft te vragen?! Ik vind het heel jammer om dit te moeten neerschrijven, want dit is toch absoluut niet de manier waarop wij gewoon zijn van te werken. Ons geduld is méér dan op! Concreet wat wij verwachten: - Oplevering en plaatsing van de smeeddeur en trap tegen uiterst 31/12/2025. - Eerlijke en open communicatie - Indien niet haalbaar een compensatie voor het extreem laattijdig opleveren of geld-terug garantie. Ik hoop echt om op die manier verder te geraken, want mijn hoop zakt me zwaar in de schoenen. Hopend op een snel en rechtvaardig antwoord Legrand J.
Misleidende reclame
Beste, Ik wil graag een klacht indienen over misleidende reclame van Bel&Bo. Hieronder vindt u de situatie: In hun recent verspreide folder werd een huispak aangeboden voor €27,99. Bij navraag in hun webshop blijkt dat €27,99 slechts geldt per stuk (bovenstuk of broek), terwijl de folder duidelijk suggereert dat het om een compleet huispak gaat. De normale prijs van het huispak bedraagt het dubbele. Ik heb het bedrijf meerdere keren gecontacteerd via e-mail, maar zij weigeren het huispak te leveren tegen de folderprijs en beroepen zich op een “drukfout”.
Bedrog, rommel, reageren niet op mails
Beste Ook ik ging in op een advertentie op fb van leefly. Dit werd voorgesteld als een bedrijfje dat handgemaakte juwelen maakte en een uit verkoop tegen hoge kortingen. Er werd een zielig verhaal opgehangen over een moeder en zoon waardoor de dure ringen plots met veel korting de deur uit mochten. Ze gebruiken een emailadres van stadenzee.nl. Bestelling was 17 dagen onderweg!!!! Van Amsterdam?! 10 mails verder en slechts 2 antwoorden dat het hen spijt dat het aan de transporteur ligt… vandaag eindelijk na de middag ontvangen. Pure Shein brol! Totaal zijn geld niet waard. Zelfde afzender van Temu en Shein. De producten komen van Azië . Is dus pure dropshipping. De ringen zijn massaproduct. En maar een fractie waard van de prijs die ik met hoge korting betaalde. Ik mailde hen meteen retourinstructies en label te bezorgen want hou niet van oplichting. Nog geen antwoord, eens benieuwd of het ook zo lang gaat duren als de levering van het pakje of de antwoorden op voorgaande mails! Ik ben blijkbaar niet alleen opgelicht zie: https://nl.trustpilot.com/review/stadenzee.nl Ik kan niet meer opladen maar ik heb nog 10 tallen emails en verschillende foto's. Ik wil mijn geld terug en wil hier verder nog 0 tijd insteken, ik heb hier al uren aan mails en opvolging aan verloren en krijg dan uiteindelijk plastieken ringen!!!!
Misleiding
Beste, Op 4 oktober heb ik een jas aangekocht via www.maisonmuse.nl. De website leek me in orde, gratis verzending met Post NL, ze tonen reviews, de website ziet er goed uit, de kleren zien er goed uit. Ze beloven 'voor 23u besteld, volgende dag verzonden'. Ze beloven een verzendtijd tussen 6 a 10 dagen. Ze beloven een 60 dagen retourgarantie. Na het bestellen van de jas heb ik meteen een order confirmatie ontvangen en nadien een bevestiging van verzending. Dan was het 5 dagen stil. Nadat ik contact zocht met hen werd het weer in gang gezet. Toen zag ik in de tracking 'international airport' staan en had ik door dat ik niet bij een Nederlands bedrijf aangekocht heb. Op 20 oktober heb ik de goederen ontvangen en meteen nagekeken. De kwaliteit is extreem slecht, ze hebben de goedkoopste plastiek gebruikt en de teddy voering is extreem dun enb lijft aan je kleren plakken. Op de voering zijn ook bruine plekken (verf of zelfs brandplekken?!). Deze jas is maar €10 waard & geen €80. Ik heb de site meteen gecontacteerd en gevraagd om een retourlabel door te sturen. Ze hebben dan foto's gevraagd van de plekken en die heb ik doorgestuurd en nogmaals naar een retourlabel gevraagd. Ze antwoordde dat ze retourneren willen vermijden en me extra korting willen geven en ze hebben dan ook gemeld dat het retourneren op mijn kosten is. Ik heb dan gevraagd hoeveel dit kost. Op die mail reageerden ze dat ze liever een hogere korting geven dan te retourneren. Ik heb nu nogmaals gezegd dat ik hun product niet hoef en een retourlabel wens. Ik heb intussen het bedrijf op Trustpilot opgezocht (wat ik beter eerst had gedaan) en zag alle gelijkaardige commentaren zoals: oplichting, misleiding, slechte kwaliteit, item komt niet overeen met bestelling, geven geen retourlabel, retour moest naar Albanië gestuurd worden, retour is kwijt dus geen geld terug... Ik zag ook dat ze eerst een andere website hadden, nl. www.maison-muse.nl i.p.v. www.maisonmuse.nl. Die eerste site is niet meer actief en had dezelfde negatieve commentaren op Trust pilot. Ik vrees nu dat ik aan het lijntje gehouden wordt en geen retourlabel zal ontvangen en dat ze misschien veel geld hiervoor van mijn betaald bedrag zullen afhouden. Ik heb ook een klacht ingediend bij Wordline en ik hoop dat ze de betaling op mijn Visakaart kunnen tegenhouden. Deze website zou op non-actief gezet moeten worden wegens misleiding. Als ik had geweten dat dit rechtstreeks van China verstuurd zou worden, dan had ik dit nooit besteld.
Komt beloften niet na
Op 6 october 2025 heb ik een klacht ingediend omdat de levering van de kranten niet gebeurt. De klacht heeft geen enkel afdoend resultaat gegeven. Mijn echtgenote heeft ter goeder trouw een telefoontje gekregen van de krantendienst met de melding dat zij ervoor gingen zorgen dat de krant zou geleverd worden en wij kregen enkele extra bonnetjes om gratis een krant te kopen. Wij hebben een abonnement die voorziet dat enkel elk weekend de krant moet toekomen in de bus. Tot onze verbazing was er vorig weekend geen krant in de bus en opnieuw vandaag niet, dus twee weekends op een rij. Blijkbaar is er niets veranderd en komt u uw belofte niet na. Bovendien sprak ik mijn buurman Mr Vierendeels die mij aangaf dat hij ook geen krant krijgt. Het is dus niet alleen een probleem bij mij maar bij vele anderen ook. Het zou goed zijn dat testaankoop hier een enquete over voert om is te zien wie eigenlijk nog tevreden. In ieder geval wens ik mijn abonnementsgeld terug voor alle kranten die ik niet ontvangen heb. Hoogachtend, Patrick Labey en Ann Wilikens
verborgen gebrek
Mijn dochter kocht een gebruikte Hyundai I 10 in het filiaal Chenee. Uitvoerig bekeken, koop gesloten. Bij afhalen van het voertuig (daar ging wel bijna een maand overheen!!!) werden de benodigde papieren getekend waar onder een verklaring "meegenomen zoals gezien" zonder op dat moment het voertuig nog gezien te hebben. Bij thuiskomst bleek er een deukje in een daklijst te zitten dat alleen maar veroorzaakt kan zijn doordat iemand iets (schoonmaakapparaat) heeft laten vallen. Pogingen om der verkoper te bewegen tot het nemen van zijn verantwoordelijkheid leverden niets op. Schandelijk kinderachtig dat de onderneming hier niet eleganter mee omgaat.
Foutieve of misleidende product- of service-informatie (kwaliteit) + Aggressieve verkoopstechnieken
Geachte medewerkers van Keukens De Abdij Ik wil via deze weg graag een klacht indienen over Bestelbon 252301 wegens misleidende product informatie en aggressieve verkoopstechnieken. Laat ik beginnen met context te geven bij mijn klacht. Op zaterdag 11 oktober 2025 was ik samen met mijn mama op de Bisbeurs in Gent, waar Keukens De Abdij een uitgebreide stand had. Ik was niet van plan om die dag een keuken te kopen, aangezien wij nog maar aan het begin van onze verbouwreis staan. Ik had nog niet eerder keukenoffertes opgevraagd en wou geen beslissing nemen zonder vergelijkingsmateriaal. Dat was echter buiten dhr. Nikolai Pivovarov gerekend, een verkoper werkzaam voor uw bedrijf. Alhoewel ik meermaals had aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in een aankoop op dat moment, bood hij toch aan om eens met ons samen te zitten om voor ons een keuken uit te tekenen. Eenmaal de keuken uitgetekend was, gaf hij aan om ons een commercieel voorstel te willen doen. Indien dat aanvaard zou worden, dan zouden we in een volgende fase met een binnenhuisarchitect alle materialen en afwerkingen kunnen kiezen wat zoals zal blijken, een leugen bleek te zijn. Op dit moment vielen de maskers bij de verkoper echter af en werden we geconfronteerd met enorm aggressieve en dwingende verkoopspraktijken die volgens mij volledig indruisen tegen de waarden waar een familiebedrijf als Keukens De Abdij voor zou moeten staan. Ik heb verscheidenen keren aangegeven dat ik wou stoppen met de onderhandelingen, aangezien ik geen vertrouwen had in de gehanteerde verkoopsstijl. Elke keer dat ik het proces echter probeerde stop te zetten, werd ik de pas afgesneden en kwam de verkoper met nieuwe argumenten om ons zover te brengen om onze handtekening te zetten. Dit ging van 3 jaar prijsvastheid, kortingen die zogezegd speciaal met de eigenaar (een jeugdvriend van de voetbal) waren afgetoetst tot een interessante prijs voor de totaalrenovatie van ons huis via een bevriende aannemer (De Donder uit Ternat) die zogezegd al hun business deden via Keukens De Abdij en daardoor zware kortingen gaven aan mensen die bij De Abdij een keuken kochten. Uiteindelijk is de verkoper met zijn aggressieve gedrag ering geslaagd om me in een spreekwoordelijke hoek te dwingen en heeft hij mijn weerstand gebroken. Als een roofdier heeft hij vervolgens toegeslagen en snel snel in een onleesbaar handschrift een bestelbon ingevuld. Die heeft hij onder onze neus geduwd voor ondertekening, zonder met ons de algemene voorwaarden te overlopen of ons verdere info te geven over toekomstige stappen. Zoals u kan begrijpen, zijn we uiteindelijk met een heel slecht gevoel weggegaan van de Bisbeurs. Een gevoel dat nu als een donkere wolk boven ons leven hangt. Initieel dacht ik dat dit gevoel van PTSD enkel te wijten was aan de dreigende stijl van de verkoper in kwestie, maar tijdens een onderhoud met mijn architect op woensdag waarin we over het trauma van de Bisbeurs gesproken hebben, werden mijn ergste angsten beantwoord. De bestelbon was niet gewoon voor een keuken met een granieten werkblad, waarvan de afwerking nog kon besproken worden met de interieurarchitect. Nee, dhr. Nikolai had voor ons op de bestelbon allerhande keuzes gemaakt over de afwerking van de zichtzijde, de dikte van het werkblad, de plafondafwerking (die ging volledig door Keukens De Abdij worden gedaan volgens hem, maar bij nadere inspectie staat er dat we dit zelf moeten schilderen). Ook andere delen van de bestelbon strookten niet met de beloftes die ons voorheen gemaakt werden. Zo staat er op de bestelbon dat er slecht 2 jaar prijsvastheid is, terwijl ons expliciet werd gesteld dat die prijsgarantie drie jaar geldig zou zijn. We zien ook nergens de Quooker kraan terug die ons beloofd was en dit zijn dan nog enkel de zaken die ik nu momenteel al met mijn architect gevonden heb. Het zal u niet verbazen dat ik weinig vertrouwen heb in de rest van de bestelbon aangezien hier ook evengoed misleidende benamingen in kunnen staan om ons te proberen te bedriegen. Zoals u kan begrijpen was deze ervaring allesbehalve aangenaam en kleurt dit heel erg mijn perceptie van Keukens De Abdij. Ik ga grif toegeven dat als men mij dit vooraf had laten weten, ik deze overeenkomst niet had gesloten. Ik ben echter van nature een redelijk man en begrijp dan ook dat één malafide verkoper niet noodzakelijk betekent dat Keukens De Abdij zelf geen oprechte speler is die in het belang van haar klanten wenst te handelen. Voor ik naar de economische inspectie trek, wil ik daarom ook de hand uitreiken om te zien of er geen compromis kan bereikt worden waarbij de verkoop overeind kan blijven en mijn vertrouwen in Keukens De Abdij kan hersteld worden. Mijn voorstel tot compromis zou in casu bestaan uit drie onderdelen, hieronder weergegeven in oplopende volgorde van belangrijkheid. Ten eerste spreekt het voor zich dat ik graag een andere contactpersoon zou toegewezen krijgen vanuit Keukens De Abdij, aangezien ik het vertrouwen in dhr. Pivovarov volledig kwijt ben en ik graag een duidelijke uitleg wil over alle zaken die ons door de strot zijn geboord om te weten of er nog andere zaken zijn die niet met de beloftes overeenkomen. Ten tweede denk ik dat het Keukens De Abdij zou sieren als ze de verkoper in kwestie van begeleiding en coaching zouden voorzien om te werken aan zijn verkoopsmethodieken en gedrag. Dit is extra dringend gelet op het feit dat dhr. Nikolai Pivovarov niet aan zijn proefstuk toe blijkt te zijn (zie o.a. klacht "Betwisting van bestelbon na misleidend verkoopgesprek – geen transparante prijsopbouw" d.d. 08/08/2025 op deze website). Het lijkt met niet meer dan terecht dat hij op zijn verantwoordelijkheid gewezen wordt en geholpen wordt om zich te verbeteren. Ten derde lijkt het me fair dat er vanuit Keukens De Abdij een commerciële geste gedaan wordt om de schade die wij persoonlijk geleden door de foutieve/misleidende informatie hebben goedgemaakt wordt. Dat betekent dat ik - op basis van de discrepanties die ik nu al vastgesteld heb - graag tegemoetkomingen zou willen zien op vlak van afwerkingsgraad, prijsvastheid, de dikte van het werkblad en de Quooker aangezien dit zaken zijn waarvan wij dachten dat ze inbegrepen waren en/of beslisbaar waren binnen onze afgesproken prijs. Indien er stappen genomen worden op de drie onderdelen van dit compromis, dan beschouw ik mijn vertrouwen in Keukens De Abdij hersteld en ga ik graag in dialoog over de verdere samenwerking. Alvast bedankt op voorhand voor uw antwoord. Hoogachtend Een gegriefde klant en bezorgde burger
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten