Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. B.
15/12/2025

Ondermaatse communicatie en hulp

Beste, In februari 2024 hebben wij een batibouw bezocht. Daar werden wij aangesproken door een verkoper van DSM, die heeft ons een keuken aangesmeerd die veel te groot was voor ons huis en dus ook te duur. Met praatjes als 'alles kan nadien nog aangepast worden' hebben wij dit uiteindelijk getekend. We voelden ons direct in het zak gezet. Een week later zijn we naar de toonzaal gegaan om met iemand hierover te spreken. Er kon niemand ons helpen maar de mevrouw ging dit doorgeven aan de verantwoordelijke en de hoofdzetel en ze gingen ons snel contacteren. Wij hebben niks meer gehoord. Uiteindelijk krijgen wij anderhalf jaar later een email met de vraag voor opmeting. We hebben onmiddelijk gemaild dat dit verschrikkelijke opvolging van een dossier is en dat we nooit werden gecontacteerd. Weer hebben wij weken geen antwoord gekregen. Na een rappel hebben wij eindelijk een antwoord gekregen. We hoopten dat deze persoon ons zou verder helpen. Maar weer ging de communicatie vanuit DSM zeer mis. We hebben meerdere malen moeten proberen om hem te bereiken en iemand ons zou helpen. Maar het duurde allemaal weer zeer lang. Uiteindelijk krijgen we iemand die ons te woord staat. De communicatie en opvolging van ons dossier bij DSM is zwaar ondermaats en eigenlijk een schande hoe ze met klanten omgaan. Vanaf we getekend hadden, hebben ze niet meer naar ons omgekeken. We voelden ons al in het zak gezet op batibouw maar hoopten dat we dit nog konden oplossen. Maar met alle verschrikkelijke verdere opvolging van ons dossier, willen wij niet meer verder. het is 1 een veel te grote keuken maar die persoon zei dat we alles nog konden aanpassen, maar ja, de prijs staat wel vast. Hoe slecht de communicatie nadien is verlopen en hoe wij behandeld zijn is zeer ondermaats. Wij begrijpen dat we het contract niet zomaar kunnen verbreken en zijn ook bereid om een vergoeding te betalen. Maar 30% van een keuken die vanaf het begin veeel te hoog was en daar wij dit toen ook hebben aangegeven aan hen is niet fair. Alsook heeft DSM heel wat fouten gemaakt in dit dossier. een tegemoetkoming van hen lijkt ons een oplossing voor beide. Wij denken dan ook dat de verbrekingsvergoeding naar beneden kan gehaald worden.

In behandeling
W. P.
13/12/2025

Kapotte geleverde meubels en geen reactie van de klachten mail

Wij hebben meubels gekocht bij Morres. Nu na de levering zien we dat er heel veel stukke kapot zijn. Ik heb hiervoor een mail gestuurd en heb hier nooit antwoord op gekregen. In tegendeel we hebben gebeld en werden afgewimpeld. Hier kopen wij nooit nog iets

In behandeling
P. D.
12/12/2025

Misleiding in, reclamefolder

Beste, Aangezien we vandaag (11/12 omstreeks 11u15) afgaande op de folder van 10 december, 15 dozen (10 + 5 gratis) Prosecco Superiore Valdobbiadene wilden kopen (net als vorig jaar), was onze verbazing groot toen men ons aan kassa 1 beleefd meedeelde dat we slechts 12 flessen mochten meenemen omdat dit volgens de kassière de limiet was. Toen ik de folder er bij nam, stond NERGENS ook maar iets vermeld van een maximum aantal, ook niet op de app. Toen ik achter de filiaalverantwoordelijke vroeg, was die er niet maar kwam de assistente me nogal bruusk vragen wat het probleem was en of ik problemen had met haar personeel. Ik zei dat ik totaal geen probleem had met het personeel, (integendeel zelfs want we gaan er wekelijk onze boodschappen doen, zowel privé als voor de zaak!) maar vroeg haar waar in de folder die limiet aangegeven was, maar dat kon ze na lang zoeken ook niet vinden en ze stuurde me en plein publiek wandelen met de woorden “aAs u de app heeft gedownload, dan gaat u akkoord met onze voorwaarden!”. Met deze arrogante uitspraak had ik echter wel een probleem en vroeg haar naam maar die wou ze niet geven en weg was ze! Dit alles vind ik totaal niet kunnen! U lokt mensen naar uw winkel met een dubbele paginagrote advertentie 2+1 gratis, zonder ook maar ergens te vermelden dat er een limiet op staat! Moeten we dan bij elke promo eerst aan de kassa gaan vragen of er een limiet op staat, of is het niet eerder jullie wettelijke plicht om dit duidelijk op uw folder (zowel papieren als digitaal) te vermelden? Graag had ik dan alsnog 15 dozen Prosecco Superiore Valdobbiadene aan de geafficheerde voorwaarden van “2+1 gratis” willen aankopen. U zal aan ons klantnummer kunnen zien dat wij wss. tot één van de betere wekelijkse kopers zijn in deze winkel te Melle maar dit kan niet. Mvg, Sally Vandecasteele Klntnr: 77320001681598726

In behandeling
D. D.
11/12/2025
Pols Potten

korting na betaling en bevestiging geannuleerden

Ik heb een produkt gekocht via de webshop. Er was een mooie korting van 70%. Maar in deze tijden van kortingen en black friday is dit niet vreemd. Ik heb betaald en bevestiging gekregen van de order. Later op de dag kreeg ik bericht dat er een fout in hun systeem was en dat de korting niet gold. Ze hebben mijn bestelling geannuleerd. Ik kreeg een voorstel voor een eenmalige korting van 20%, maar dit is niks speciaals. Hun produkt staat op andere websites al met 25%. Daarna kreeg ik een mail dat ik binnen 10 werkdagen mijn geld terugkrijg. 1) ik ben het er niet mee eens dat mijn order wordt geannuleerd. Ze hebben de order geaccepteerd en bevestigd 2) het is niet eerlijk dat ze dan nog eens 10 werkdagen mijn geld vasthouden. Dit kan betekenen dat ik dit pas terugkrijg na kerst. Ik wilde de emails toevoegen maar het lukt me niet om daar een pdf file van te maken. De doc. files accepteert hij niet.

In behandeling
S. V.
10/12/2025

samantha verhoye

Beste, Sinds 7/7/25 gaat er iedere maand 25 euro van mijn visa. Ik heb deze nooit gebruikt op zalando dus hoe komen zijn aan mijn gegeven.. ik heb hier nooit achter gevraagd en zeker geen toestemming gegeven. Graag zou ik het bedrag terug willen op mijn rekening dat zij zonder toestemming hebben er van gehaald Alvast bedankt Mvg Samantha Verhoye

In behandeling
I. B.
5/12/2025

Herroeping overeenkomst KO. nr:xxxxxx - huis-aan-huisverkoop dd 3/12/2025

Geachte Hierbij deel ik u formeel mee dat ik, Theo Van den Broeck, gebruik maak van mijn wettelijk herroepingsrecht binnen 14 dagen conform richtlijn 2011/83/EU en Boek VI van het wetboek Economisch Recht, met betrekking tot de huis-aan-huisverkoop afgesloten op datum 3/12/2025, betreffende de aankoop van een relaxzetel Modelnaam Palma Artikelnummer STEI00I30 gedaan door adviseur Dennis v w. Aangezien het gaat om een overeenkomst gesloten aan huis, is het herroepingsrecht van toepassing. Er werd geen voorschot betaald, en ik wens de aankoop hierbij kosteloos te annuleren. Hoewel tijdens de afspraak zithoogte en zitdiepte werden genoteerd, wens ik te benadrukken dat dit niet gelijkstaat aan maatwerk in de juridische zin van de wet. Het meten van afmetingen of het kiezen van opties (leder/kleur/uitvoeringen) maakt een product niet automatisch niet-herroepbaar, tenzij het individueel vervaardigd wordt en niet herverkoopbaar is als standaardmodel. Dit is hier niet het geval. Daarnaast wens ik te benadrukken dat ik op het moment van ondertekenen kwetsbaar en overrompeld was, waardoor er geen sprake was van een volledig geïnformeerde beslissing. Dit versterkt mijn beroep op herroeping en wilsgebrek. Ik verklaar hierbij dat mijn dochter, I V, gemachtigd is om namens mij de communicatie rond dit dossier te voeren. U mag haar rechtstreeks contacteren op eerder gegeven informatie Ik verzoek u vriendelijk om de annulatie schriftelijk te bevestigen binnen de 5 werkdagen. Alle communicatie gebeurt schriftelijk. Telefonische discussies wil ik ten allen tijde vermijden. Ondanks dit vriendelijke verzoek, heeft u mij alsnog vandaag getelefoneerd, maar ik wens te herhalen dat ik afzie van de verkoop. Met vriendelijke groeten, Theo Van den Broeck

In behandeling
S. M.
1/12/2025

late levering, verkeerde maat

Beste, Op 29-10-2025 bestelde ik een matras in de maat 180*200 voor 495 euro van showroomprive.com.Normaal gesproken zou het op 13-11-2025 geleverd worden. Maar het werd niet op tijd geleverd. Wij hebben ze meerdere malen gecontacteerd om te laten weten dat het niet geleverd was, maar ze hebben nooit meer gereageerd. Op 25.11 namen ze contact met ons op en lieten ons weten dat de matras op 26.11 geleverd zou worden. Het pakket werd op 26.11 bezorgd en er was een papiertje op het pakket geplakt waarop stond 180x200. We hebben het ontvangen en geopend, maar het product bleek 160*200 te zijn.We hebben opnieuw contact met ze opgenomen en gemeld dat de verkeerde maat was verzonden, maar we kregen nog steeds geen reactie. Omdat het product te laat is geleverd, is de retourtermijn verstreken.Ik heb een matras die ik niet meer kan gebruiken en daarvoor heb ik 495 euro verspild. Een site die je absoluut niet kunt vertrouwen.!!! Ik wil dat het product in het door mij bestelde model en de door mij bestelde maat uiterlijk 12-12-2025 bij mij geleverd wordt.Als dat niet mogelijk is, wil ik dat ik mijn geld zo snel mogelijk terugkrijg. Mvg Sezgln Myumyun

In behandeling
D. V.
1/12/2025

Weer geen voorraad. Elke week hetzelfde.

Beste, Er was een promotie van feestwijnen vanaf 05 t/m 10.11.2025. Helaas weer geen of onvoldoende voorraad. Een kwartier na openingstijd op 05.11.2025, de eerste dag van de promotie waren alle flesjes champagne al op. Sommige andere wijn en ook. Heb dan nog 2 winkels bezocht in de voormiddag van de eerste promotiedag. In elke winkel kreeg ik te horen dat er maar enkele flesjes binnengekomen waren. Ik heb dit aan de klantendienst van Lidl gemeld en heb enkel een automatisch standaard antwoord ontvangen. Omdat ik geen antwoord ontvangen had op mijn vraag heb ik nogmaals een mail geschreven. Helaas ... geen antwoord meer. Dit zijn lokvogelpraktijken die wettelijk verboden zijn. Bij Lidl gebeurt dit ELKE week: grote reclame, zelfs op de radio en dan is er geen voorraad. Het is natuurlijk gemakkelijk om dan te verwijzen naar de clausule "zolang de voorraad strekt" maar dan moet er wel, zoals wettelijk voorzien, voldoende voorraad zijn. Niet dus. Van een beloftebon hebben ze nog nooit gehoord. Beste Lidl, hoe wordt dit opgelost?

In behandeling
E. M.
24/11/2025

Dwaling door foutieve verkoopsinformatie

Geachte mevrouw/heer, Op 15 november 2025 kocht ik een steelstofzuiger Dyson V15 Detect Absolute in uw winkel en betaalde ik er 499 (vierhonderd negenennegentig) euro voor. Ik begaf me naar een fysieke winkel om daar advies te krijgen over mijn aankoop. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht dat de stofzuiger geschikt was voor het opzuigen van konijnenmateriaal (overblijvend hooi, houtkorrels uit toiletbak, haar,...). Uw verkoopster herkende de situatie daar zij zelf ook een konijn had gehad. Uiteindelijk kreeg ik een stofzuiger die na twee minuten vastzit na het stofzuigen van mijn keuken (waar mijn konijn losloopt). Ik borstel het grofste vuil weg, zodat de stofzuiger enkel de overgebleven resten dient te zuigen. De stofzuiger beschikt over een veel te kleine opening naar het stofreservoir. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen zeven dagen het bedrag van 499 (vierhonderd negenennegentig) euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Kassaticket

Opgelost
A. V.
22/11/2025

Abonement

Hallo iedere keer we op reis vertrekken kan je bij hln zogezegd u abonement pauzeren voor geen papieren krant in bus te krijgen maar ons abonement word wel altijd doorgerekend iedere maand deze zomer 6w geen paieren krant gestoken maar wel de volle pot van onze rekening getrokken dit noem ik nie pauzeren

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform