Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 133
- Aantal klachten *
- 26
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
betalingsprobleem
zie mijn klacht van 08.07 in veerband met het onterecht schrappen van mijn betaalfunctie op hun Xtra-kaart. Uw ontvangstmelding zonder nummer. Klantendienst Colruyt heeft volgende dag toch rekening gehouden met mijn bezwaar en de functie hersteld ... volgens hun een éénmalige en uitzonderlijke actie ...Ze gaan er wel mee rekening houden om processen eventueel bij te sturen. Zaak dus gesloten
Verkeerde producten geleverd met thuislevering
Geachte, wij hebben een bestelling gedaan van voedingswaren en dit door middel van thuisleveringsdienst van uw collect en go. In deze thuislevering kwamen wij tot de vaststelling dat er producten niet beschikbaar waren en u 'vervangende' producten hebt toegevoegd waar wij niets mee zijn. Het betreft ovensnacks ( die in reclame stonden ! ) waar u gewone frituurproducten voor hebt geleverd. Dit zijn diepvriesproducten die we NIET gevraagd en besteld hadden. Wij kunnen deze niet 'weigeren' omdat deze aan huis werden geleverd door een particulier welke u ingeschakeld werd via een extern bedrijf? Na een mailtje aan uw dienst collect en go kreeg ik volgende boodschap : "Wat betreft het vervangartikel kan ik helaas hier niet in commercieel zijn. Het spijt me dat dit is gebeurd. We analyseren hoe we dit in de toekomst kunnen vermijden en nemen de nodige stappen." Wij zijn niet gediend met dit antwoord, want wij hebben onbruikbare producten ( wij hebben geen friteuse enkel airfryer. Anders bestel je geen dure snacks ;) ) . Als we dit niet besteld hebben dienen er geen vervangingen te komen die je NIET kan weigeren zoals bv bij afhalen collect en go!. Wij zijn nu bijna 17 euro kwijt en vragen vergoeding opdat wij dit kunnen verwijderen uit onze diepvries. Terugbrengen mag niet, weigeren niet., maar wij hebben dit niet besteld, deze producten! Als we dit vergelijken met andere 'aan huis leveringbedrijf' : daar heb je een keuze ( weigeren en leggen ze dit terug in hun 'diepvries' in de camionette ) en of wordt je voor de levering verwittigd dat er iets niet is. Dan kan je zelf op een andere manier een oplossing zoeken. Tot daar de klantvriendelijkheid. Wij wensen een degelijk antwoord. Ive en Annemie Missoorten - Spallier
Collect and go vraagt veel hogere prijzen dan de winkelprijs, ondanks laagste prijsgarantie
Colruyt biedt een laagste prijsgarantie aan, maar hanteert verschillende prijzen afhankelijk van de service die ze aanbieden. Zo zijn prijzen van collect and go producten veel duurder dan de aankoop van diezelfde producten in de winkel. Colruyt zegt dat als je elders een lagere prijs vindt, dat je die mag aangeven en dat het verschil wordt terugbetaald. Dit zou dan ook moeten gelden voor de eigen aanbiedingen. Een bak jupiler blue kostte ons via Collect and go op woensdag 7 mei 2025 25,34 EUR. Als je diezelfde bak in de winkel kocht, betaal je 19,20 EUR. Dit lijkt me een prijsverschil dat niet te verantwoorden is. Als je via de Xtra app een bak jupiler Blue aanklikt, kan je nadien kiezen voor 'collect and go' of voor 'mijn lijstje', die keuze bepaalt de prijs die je nadien in de app ziet verschijnen. Het prijsverschil bedraagt dus ongeveer 24 %. We hebben het bedrijf gecontacteerd met de vraag om ons het prijsverschil terug te betalen, maar ze wensen dit niet te doen, nochtans geven ze aan dat ze steeds de laagste prijs garanderen. We hebben 6 bakken gekocht, dus we willen die 6 bakken ook aan de laagste prijs krijgen, 19,20 EUR ipv 25,34 EUR. We willen dus graag 36,84 EUR terugbetaald zien.
Actie Alpro onuitvoerbaar
Actie Colruyt art.5606 Alpro sojadrink choco 1l dd 7/5/25-13/5/25 à -50% niet leverbaar wegens "geen voorraad", en dat op eerste dag van actie! Bestelling van 96x1l (particulier gebruik) wordt geweigerd wegens "niet leverbaar"of "geen voorraad". Is in strijd met art.VI.15 WER inzake reclame en handelspraktijken die oneerlijk en misleidend zijn in die zin dat de voorraad onvoldoende is (slechts 1l in winkelrek) om de in de reclame gepromote goederen te leveren. Winkelpersoneel in filiaal Torhout weigert bestelling of reservatie voor nalevering. Gesprek met de hoofdzetel leidt niet tot levermogelijkheid en probleem wordt afgewimpeld. Hoe kan het dat een concern als Colruyt niet in staat is te voldoen aan een levering van een standaard-product uit hun gamma, en dàt voor slechts 96 liter. Is dit de manier om het imago "laagste prijs" hoog te houden !?
Mobiel betalen met Xtra
Geachte, Ik probeerde de mobiele betaalfunctie van mijn Xtra-kaart te activeren, maar ik kreeg de melding dat het koppelen van mijn bankrekening aan mijn Xtra-kaart door Colruyt werd geweigerd. Voor meer uitleg diende ik de klantendienst te contacteren. Van hen kreeg ik volgend antwoord: "Na een zorgvuldige beoordeling hebben we vastgesteld dat je aanvraag niet voldoet aan onze algemene voorwaarden. We raden je aan om onze algemene voorwaarden, die je hebt geaccepteerd bij het indienen van je aanvraag, nogmaals door te nemen." Hierop vroeg ik dan wel aan welke specifieke voorwaarden ik niet voldeed. Het antwoord luidde: "Helaas kunnen we je niet in detail meedelen aan welke voorwaarden je niet voldoet". Ik doe reeds meer dan 20 jaar elke week mijn inkopen bij de Colruyt, dus ik zou niet weten aan welke voorwaarden ik niet zou voldoen. MVG
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten