Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
K. H.
20/10/2025

oneerlijke & misleidende handelspraktijken

Beste, Bij het streamen van videobestanden merk ik dat ik nog 4GB aan data heb, dus een uurtje streamen dat lukt wel.. Ik zie -uit voorzorg - in tarievenlijst staan dat extra internet per GB extra data 3 euro wordt aangerekend ...dus worst case valt dat nog mee. Achteraf blijkt dat ik 25 euro moet bijbetalen voor ocharme 500 mB. Wat blijkt? Ergens op diezelfde tarievenlijst staat ook nog een ander bedrag voor extra data; nl. 0,05 euro per MB. Onmogelijk om als klant te weten welk tarief het juiste is! (Wtf is een add on?) Ook kan NERGENS op de website van Yoin het bedrag worden aangepast dat maximaal buiten de bundel moet worden betaald, in dit geval 25 euro. Wie bepaalt dit? Waarom kan ik dit niet aanpassen?? En voor een data limiet moet je tegenwoordig zelfs betalen; 50 cent /maand. Waar halen ze het? Verder is de online info over het data verbruik niet up to date: terwijl ik dacht nog 4GB+ over te hebben was dat duidelijk niet. YOIN bevestigd per email dat het 48 u kan duren voor die info actueel is.. Que?? Alles is online en direct te wijzigen, belminuten zijn à la minute zichtbaar, enz..maar data verbruik? Ah nee dat is pas max twee dagen later. Alles is er dus duidelijk op gericht om extra verbruik à een buitensporig tarief aan te rekenen .Zo bv. bij Mobile Vikings is dit niet 0,05 euro/Mb maar 0,001 euro/MB , dus 50x minder!), en dit op een slinkse manier. Terzijde merk ik nog op dat mijn abonnement al was gewijzigd naar 30 GB data ipv 20 GB, maar daar kan YOIN geen rekening mee houden want dat duurde nog een paar dagen. Qua commercieel verstandig omgaan met bestaande klanten kan dit tellen.. Ik ben ondertussen uiteraard van provider veranderd want dit pik ik niet, en zal ik ook niet betalen.. Review volgens nog en evt. een klacht bij FOD economie. Alvast bedankt om dit even te willen aankaarten :-) Met vriendelijke groet kurt hermans 0488 58 18 28

In behandeling
S. F.
20/10/2025

Betwisting aanrekening nr. 253915129837 – mobiele internetkosten

Geachte, Hierbij wens ik de aanrekening van € 639,34, d.d. 16 oktober 2025, met referentie 253915129837, formeel te betwisten. Op deze factuur werden hoge bedragen aangerekend voor mobiel internetverbruik in België, terwijl ik niet vooraf op de hoogte was van de toepasselijke tarieven en zonder mijn uitdrukkelijke toestemming een nieuw mobiel abonnement heb gekregen na de stopzetting van mijn vorige Telenet-diensten. Ik heb intussen het deel van de aanrekening betaald dat ik als redelijk en verschuldigd beschouw, namelijk: € 123,77 voor het normale abonnement (One Up-bundel), en € 60,50 voor het mobiele internetverbruik in Nederland (roaming). Deze betaling gebeurde uit goodwill en zonder erkenning van schuld voor de overige aangerekende bedragen. De resterende aanrekening, met name de kosten voor mobiel internet in België (€ 627,18 + € 44,19), betwist ik volledig. Ik vraag daarom: *Een volledige toelichting over de totstandkoming van dit nieuwe abonnement en de daarbij gehanteerde tarieven; *De rechtzetting en creditering van de ten onrechte gefactureerde bedragen; *De opschorting van alle invorderingsmaatregelen tot mijn klacht grondig is onderzocht en beantwoord. Daarnaast wens ik te benadrukken dat ik mijn Telenet-toestel (modem) tijdig en correct heb teruggestuurd, conform de instructies van Telenet. Tot op heden ontving ik echter geen bevestiging van ontvangst, noch de terugbetaling van € 90 die hiervoor voorzien is. Ik verzoek u dringend om dit te verifiëren en de terugbetaling onverwijld in orde te brengen. Aangezien er geen geldige toestemming of transparante prijsinformatie werd verstrekt, beschouw ik deze aanrekening als niet rechtsgeldig (cf. artikelen VI.2 en VI.97 van het Wetboek van Economisch Recht – misleidende handelspraktijken en stilzwijgende contractvernieuwingen zonder instemming). Gelieve de ontvangst van deze betwisting te bevestigen en mij binnen 14 dagen schriftelijk te informeren over de verdere afhandeling. Met beleefde groeten, Sean Fierens

Opgelost
T. S.
19/10/2025

Facturen niet zichtbaar

Mijn nummer werd afgesloten omdat ik eenbetaling had gemist en de provider heeft mij hier over op de hoogte gebracht enkel via e-mail maar ik had gekozen voor de optie SMS/e-mail om de facturen te ontvangen. Ik wou de betaling doen via mijn MyHey! account zoals in de mail beschreven maar mijn facturen waren niet zichtbaar dus ik meld dit bij de klantendienst, deze is enkel te bereiken via live chat. De chatbot raad mij aan om de betaling via overschrijving te doen omdat er een onderhoud bezig kan zijn. In de laatste SMS dat ik had ontvangen vond ik het bedrag terug van 58€ en ik heb deze dan overschreven. Ik meld de klantendienst dat mijn nummer niet geactiveerd is na betaling. De chatbot stuurde mij door naar een medewerker en hij zei dat ik alle facturen eenvoudig kan betalen via MyHey! en daarna beeindigde hij de chat, na verschillende pogingen met steeds het zelfde antwoord en steeds beeindigde hij de chat. Met de laatste poging zei de medewerker dat ik mijn nummer kwijt ben en dat mijn factuur aan de gerechtsdeurwaarder is overgemaakt. Hij heeft mij een telefoon nummer gegeven van de deurwaarder maar de nummer was niet geldig. Ik meld dit aan de klantendienst, de chatbot stuurde mij door naar een medewerker maar na verschillende pogingen heb ik nog steeds geen medewerker gesproken voor de gevens van de deurwaarder om de factuur te kunnen betalen. Omdat mijn nummer volledig is afgesloten kan ik mij niet meer inloggen op de sites van de overheid. Ik wil wel betalen maar ik vraag mij af hoe ik dit nu nog moet doen?

In behandeling
D. S.
17/10/2025

Factuur

eachte Termination Experts, Op 02-09-2025 heb ik via jullie website mijn abonnement op DAZN opgezegd. Tot mijn verbazing kreeg ik van jullie een rekening gepresenteerd. Dat ik voor deze dienst moest betalen, stond niet op uw website vermeld, voordat ik op de bestelknop drukte. Daarom ben ik niet aan die betaling gebonden. Voor zover u anders van mening bent, voldoet u in elk geval niet aan het vereiste om voldoende duidelijk vooraf de prijs te vermelden. Op basis daarvan ontbind ik de overeenkomst en ben ik u geen betaling verschuldigd. Daarenboven geeft u aan een opzegbrief te hebben geschreven voor mijn abonnement terwijl dit helemaal niet van toepassing is. Het abonnement kan gewoon opgezegd worden via mijn account van desbetreffende. dus een opzegbrief is NIET nodig. DAZN geeft ook aan deze brief nooit te hebben te ontvangen en dus NIET samen te werken met externe firma's om abonnementen op te zeggen. Verwachtende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Afgesloten
T. M.
16/10/2025

Detail facturen

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 1.8559289 Ik deel u mee dat ik de GEDETAILLEERDE factuur van 7 october 2025 niet ontvangen heb. In dit verband zal ik dan ook eventueel aangerekende extra kosten (boetes/nalatigheid) niet betalen. Graag ontvang ik de betrokken facturen via mail (thierrychainreaction@gmail.com) Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie. Met vriendelijke groeten,

In behandeling
T. M.
8/10/2025

Verkeerd aangerekende bedragen die niet gecrediteerd worden

Beste, Op 10 juli heb ik gebeld naar de Base klantendienst. Ik bestelde toen roaming max 7GB als optie, omdat mijn huidige abonnement slechts 500 MB gegevens bevat en we door Zwitserland (buiten EU) naar Italië rijden, waar we 14 dagen verblijven en dan via Zwitserland weer naar huis rijden. Ik ontving een mail ter bevestiging. Dit zou volstaan om geen extra kosten in Zwitserland te hebben en 7GB + nog 500Mb van het abonnement zou moeten toekomen. Eens in Italië begon ik sms'en te krijgen dat ik over mijn limiet ging. Er ging duidelijk iets fout. Ik belde naar de Base klantendienst. De man aan de lijn bleef volhouden dat er geen probleem was. Omdat ik voelde dat dat niet klopte, bleef ik aanhouden. Uiteindelijk vroeg ik iemand anders aan de lijn, maar hij sloot de lijn af. Ik belde opnieuw in, hij sloot opnieuw af. Ik belde opnieuw in, naar een andere dienst, die mijn verhaal beluisterden en een probleem bevestigden. Nu bleek dat de eerste man me, ongevraagd, Roaming max 4GB extra had aangesmeerd. Na nog heel wat op en af gebel, werd er een dossier geopend (ticketnummer/ dossiernummer: S39149345) omdat ze het probleem niet opgelost kregen. Ze zouden me snel contacteren. Ik wachtte, maar er kwam niets. Ik betaalde ondertussen wel de kosten die ik moest betalen, dus zonder de extra kosten. Ondertussen kreeg ik herinneringen, diende ik klachten in, waarop niet werd gereageerd. belde ik de klantendienst, die zegden het te zullen kwijtschelden, kreeg ik opnieuw herinneringen en blokkeerden ze mijn nummer, kreeg ik daar weer een kost op en kreeg ik vandaag opnieuw een herinneringskost tot betaling van kosten die niet voor mij zijn. Nu is het toch wel genoeg geweest. Mijn vraag is dan ook: * regel de correctie van die opzegvergoeding van 6,45 euro van het Roaming Smart - 4GB abonnement dat ik nooit heb aangevraagd * regel de correctie van 10 euro herinneringskost van 6/09, die ik kreeg aan gerekend, omdat jullie niet reageerde en dit terwijl ik geen openstaande factuur had (want het klopt niet) * regel de kost die op mijn volgende factuur zal staan om op 20/09 mijn diensten te deblokkeren (want ik had alles betaald. Jullie hadden niet eens het recht me te blokkeren, want ik betaalde wat ik moest betalen) * regel de 10 euro herinneringskost die nog gaat komen op mijn factuur van oktober, voor de herinnering die ik vandaag 8/10 ontving (maar die ik dus niet had moeten ontvangen, gezien alles betaald is dat betaald moest worden) De uitgebreide klacht met alle details, vindt U in de bijlage. Ik vind het heel jammer het via deze weg te moeten regelen. We zijn trouwe klanten van zowel telefonie, internet als TV. Ik hoop dan ook dat jullie dit heel snel oplossen.

In behandeling
N. W.
7/10/2025

Onnoemelijk hoge aantekening bij Telenet Voor de 4 x op rij en altijd op een zelfde nummer

Beste , we hebben al voor de 4 de maal oprij een toren hoge aanrekening bij Telenet Altijd op een zelfde nummer Telenet zou een dossier starten vorige maand nooit niks gehoord ervan Dit insliep een kost die wij gedaan hebben Sluiten alles af zonder bezig verwittigen of betalingsuitnodigibg Mogenlijk gehackt

In behandeling
C. M.
4/10/2025

betwisting bedrag

betreft factuur 14657400925 voor het tel.nr. 0492/69.83.08 wordt er onterecht een bedrag aangerekend van 57,695 Euro voor het verbruik in het buitenland van 74 MB (!!!!) , daar waar de limiet van 15 GB (ook voor gebruik in het buitenland) helemaal nog niet overschreden is. daar jullie onbereikbaar zijn via email of telefoon, en jullie chatbox zo goed als niet reageert, betwist ik deze factuur via deze weg. Ik heb alleszins al de domiciliëringsopdracht geblokkeerd totdat jullie mij per email contacteren met eventuele vermelding van een telefoonnummer waarop ik jullie kan bereiken. hopelijk zijn jullie medewerkers voldoende gemotiveerd om dit snel op te volgen, zoals jullie beweren op jullie website "Onze medewerkers zijn gemotiveerd net als jij... ze willen een oplossing vinden!" - ik heb er spijtig genoeg nog niets mogen van ondervinden!

In behandeling
H. B.
1/10/2025

Facturatie na afsluiting

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen de diensten van scarlet. Meerdere malen heb ik facturen betwist voor diensten met betrekking tot tv en internet die zouden geleverd zijn na een afsluiting van diezelfde verbinding. Er worden mij aanmaningen en deurwaarders gestuurd om betwiste facturen te betalen, zonder mijn betwisting te behandelen. H.M.J. Buyse

In behandeling
S. V.
30/09/2025

Betalingsproblemen

Beste, Betreft: afrekening kilometers Ik ontving een factuur van directlease voor het teveel gereden kilometers van 555€. Vorig jaar heb ik mij ook strikt aan de afbetalingsregeling gehouden. Ik had een regeling voorgesteld van 50€ per maand aangezien ik door ziekte nu veel minder inkomen heb. Ze weigeren dit en willen enkel een afbetalingsregeling goedkeuren van 185€ per maand. Wat mij opvalt is dat bij directlease er totaal geen rekening word gehouden met onvoorziene omstandigheden. Voor hun is een afbetaling van 185€ meer dan redelijk, voor mij is dit dus totaal niet redelijk aangezien dit voor mij niet lukt. Dus nogmaals vraag ik een regeling van 50€ per maand! Mvg Sarah Van den Broeck

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform