Geachte,
Via deze weg wens ik een formele klacht in te dienen over de manier waarop Telenet mij factureert en aanmaningen verstuurt. Dit probleem doet zich niet voor het eerst voor: rond de zomer heb ik gelijkaardige situaties meegemaakt waarbij ik slechts één factuur per post ontving en vervolgens herinneringskosten kreeg aangerekend zonder dat ik voordien een correcte herinnering had ontvangen. Deze kosten hebben ze wel rechtgezet.
Opnieuw stel ik vast dat Telenet niet voldoet aan de wettelijke verplichting om een duidelijke factuur én vervolgens een herinnering te versturen vooraleer er extra kosten worden aangerekend. Deze communicatie dient bovendien op dezelfde manier te gebeuren als de oorspronkelijke factuur dus ook per post en niet uitsluitend via e‑mail, sms of notificaties in de app.
Concreet:
*Deze week ontving ik pas een factuur per post.
*Twee dagen later lag er al een aanmaning met extra kosten in mijn brievenbus.
*Telefonisch werd mij verteld dat Telenet zogezegd e-mails, sms’en of app‑meldingen verstuurt maar deze heb ik niet ontvangen en bovendien vervangt dit niet de wettelijke verplichting om eerst een correcte herinnering te sturen.
Ik beschouw deze herinneringskosten dan ook als onterecht en verzoek om:
*De aanmaningskosten volledig te schrappen,
*Bevestiging dat toekomstige facturen én herinneringen steeds per post worden verstuurd,
*Een verduidelijking waarom de procedure niet correct werd gevolgd.
Ik verwacht een schriftelijke bevestiging van ontvangst en oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Steve De Bleser