Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 90
- Aantal klachten *
- 80
- Afgesloten klachten*
- 92%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Betwisting factuur
Geachte mevrouw/heer, Op 17/11/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 109. Deze factuur is echter niet terecht: op 19 oktober 2025 werd mij €60 aan roamingkosten aangerekend voor het surfen in het buitenland in een land buiten de EU (meer bepaald Zwitserland), waar de normale EU-roamingtarieven niet gelden. Hier werd ik echter niet tijdig over geïnformeerd: wanneer we over de grens Zwitserland binnenreden, kreeg ik binnen de minuut vier sms'en op exact hetzelfde tijdstip (15:44) en met de volgende inhoud: "hey!: je surft nu in het buitenland. Je kan maximaal 60€ uitgeven. We sturen je een sms wanneer je bijna aan je limiet zit. Info en tarieven: https://www.heytelecom.be/nl/roaming of hou je sms'en in de gaten" "hey!: je hebt nu 80% van je surflimiet in het buitenland verbruikt. Denk eraan dat je internetverbinding geblokkeerd wordt zodra je 60 € hebt opgebruikt" "hey!: je hebt bijna je surflimiet in het buitenland bereikt. Denk eraan dat je internetverbinding geblokkeerd wordt zodra je 60 € hebt opgebruikt" "hey!: je hebt je surflimiet van 60 € in het buitenland voor deze factuurperiode bereikt. Je internetverbinding in roaming is nu geblokkeerd" Omdat ik deze sms'en gelijktijdig ontving, en dus pas een sms ontving wanneer ik al aan de limiet zat van €60 kosten en mijn internetverbinding geblokkeerd werd, kon ik deze kosten onmogelijk vermijden. Bovendien zijn er manieren om zulke verrassende roamingkosten te vermijden, via Travel Data Control, waarbij je de limiet van roamingkosten in het buitenland lager of op 0 kan zetten. Dit kan je echter niet terugvinden of aanpassen in je eigen account. Na toch iemand van de klantendienst aan de lijn te hebben gehad, blijkt dat je dit alleen (telefonisch) bij hen kan aanvragen, en dat enkel iemand van de klantendienst dit kan aanpassen. Mooi voor een klantendienst die amper bereikbaar is. Elke andere telefoonprovider geeft de klant de mogelijkheid om de Travel Data Control-limiet zelf aan te passen, behalve hey!. Mobile Vikings blokkeert je internetverbinding/roaming buiten de EU zelfs automatisch om enige kosten te vermijden. Ik betwist deze factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €49, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groeten Annelies Heylen
Activatie klantenportaal
Ik heb enkele maanden geleden een abo voor mijn zoon genomen bij Hey! telecom. Gezien hij 13 is, is dat abo aangemaakt op mijn naam via itsme. Een tijdje later wilde ik de app installeren bij ons beide, zodat we een zicht hadden op zijn verbruik. Maar dit lukte niet omdat ik zogezegd al geregistreerd zou zijn of het nummer niet gekend is. Dat laatste is niet het geval aangezien ik wel facturen krijg. Wanneer ik dan een login-reset wil doen, krijg ik al maanden de melding dat de service niet werkt. Ik heb Hey! proberen te contacteren via hun chat-functie. Wanneer ik dan na veel gesukkel door de functies van de chatbot toch ergens geraak, krijg ik de melding dat ik gecontacteerd ga worden, maar dat duurt uuuuuuuren. Zo lang kan ik niet aan een PC blijven zitten. Maar van ellende heb ik dat dan toch gedaan, maar ik geraak nergens. Na een tijdje blijven proberen en klachten gestuurd via facebook kreeg ik telefoon van hen. Ze gingen me contacteren om het probleem technisch te bekijken. Dat contact kwam er dan, maar eindigde in "dit is een algemeen probleem, je moet gewoon later opnieuw proberen en ons contacteren". Maw een hele cirkel doorlopen om dan de opdracht te krijgen die cirkel opnieuw te doorlopen. Ik ben toen wel (op een niet-scheldende manier) boos geworden en heb achteraf ook een stevig (opnieuw scheldvrij) bericht gestuurd naar hen, waar ze zich dan excuseerden en aanhaalden dat het ticket nog zeker openstond en ze het zeker gingen bekijken. Maar tot nog toe krijg ik steevast enkel maar een verontschuldiging zonder vordering. Recent heb ik dan nog eens een stand van zaken gevraagd en ik krijg daar zelfs geen reactie op. Een jammere zaak is dit. Hun prijzen zijn goed. Het netwerk lijkt goed te werken. Maar de service is een catastrofe. Ik werk zelf in IT en doe ook regelmatig servicedesk. Ik denk alvast niet dat ik het lang zou uithouden hier als ik zo een service zou afleveren. IK hoop dus dat jullie tussenkomst zou kunnen helpen.
INTERNETPANNES
Beste, we hebben de afgelopen weken zeer regelmatig pannes in onze buurt op het internet-netwerk. Ik heb hierover al veel communicatie via de (niet zo responsieve) klantendienst van Hey! via hun Whatsapp tool, maar hieruit komt niets zinnig. Mijn vraag: "Ik vroeg me af hoe jullie compenseren voor deze gebrekkige dienstverlening. Ik betaal voor een stabiele internetverbinding. Ik kan begrijpen dat er werkzaamheden moeten gebeuren, maar dan kan men ons vooraf op de hoogte brengen. 1 keer was te begrijpen, 2 keer wil ik ook nog vergeven, maar we hebben de laatste weken al veel vaker storingen gehad op de internetverbinding en dat vaak voor langer dan een uur en eenmaal zelfs een hele dag. Als je van thuis werkt dan moet je kunnen rekenen op een stabiele verbinding en dat heb ik afgelopen maand niet mogen ervaren." Ik zou graag gepast gevolg op deze vraag krijgen, want dat krijg ik niet via de CHAT. Dossiernummer is 73266860.
Aansluiting / annulatie
L.S., Chronologie: - 15/10/2025 online aanvraag met invullen van alle vereiste velden op online formulier voor "onbeperkt internet" als enige dienst, maandelijkse kost € 34,00 incl. BTW (Document 2025 - Hey! Bevestigingsmail.pdf). - 16/10/2025 reactie gericht aan IRIS (niet mijzelf) dat mijn aanvraag niet kan uitgevoerd worden wegens ontbrekende gegevens van postbus (wat wel degelijk ingevoerd was) (document 2025 - Hey! NietAanvaard PostbusOntbreekt.pdf). Nieuwe aanvraag ingediend met zelfde resultaat. Getracht via de webchat oplossing te vinden, geen adequate reactie. - geen mogelijkheid tot melding stopzetting aanvraag, te meer omdat mijn aanvraag geweigerd werd. - inmiddels andere provider gezocht en gekozen. - 23/10/2025 plots emails met contract (Document 2025 - Hey! De details van je nieuwe aanvraag.pdf) (Document 2025 - Hey! Contract Marc Joséphine A Braem 23-10-2025.pdf) en melding aansluiting waarvoor afspraak (Document 2025 - Internetdienst wil je jouw afspraak wijzigen.pdf) moet gemaakt worden. Heb ik dus niet gedaan. - Via webchat getracht oplossing te vinden want geen ander middel op website voor rechtstreeks contact. De chatbot weigert op de vraag in te gaan, meldt dat een collega zal overnemen, na 1 uur wachten nog altijd niets (screenshot toegevoegd met computertijd en tijd van einde chatbot: Document 2025 - Hey! ChatBot_01.pdf). De chatbot tracht trouwens om elke communicatie "af te leiden" naar aankoop bijkomende diensten en stopzetten van huidige diensten bij bestaande telecomoperator. - 23/10/2025: getracht om via de annulatielink die in emailcommunicatie wordt aangereikt (www.heytelecom.be/nl/resilier) te annuleren, maar link werkt niet (Document 2025 - Hey! LinkAnnulatie.pdf). Ik wens: 1) bevestiging van annulatie van het contract dat werd opgemaakt niettegenstaande er volgens Hey! onvoldoende gegevens waren, en dit alles zonder kosten. 2) inbreuk te melden op mijn data door hen geregistreerd wegens vermenging van klantgegevens (IRIS ipv mijzelf) wat in tegenstrijd is met de GDPR verplichtingen.
Facturen niet zichtbaar
Mijn nummer werd afgesloten omdat ik eenbetaling had gemist en de provider heeft mij hier over op de hoogte gebracht enkel via e-mail maar ik had gekozen voor de optie SMS/e-mail om de facturen te ontvangen. Ik wou de betaling doen via mijn MyHey! account zoals in de mail beschreven maar mijn facturen waren niet zichtbaar dus ik meld dit bij de klantendienst, deze is enkel te bereiken via live chat. De chatbot raad mij aan om de betaling via overschrijving te doen omdat er een onderhoud bezig kan zijn. In de laatste SMS dat ik had ontvangen vond ik het bedrag terug van 58€ en ik heb deze dan overschreven. Ik meld de klantendienst dat mijn nummer niet geactiveerd is na betaling. De chatbot stuurde mij door naar een medewerker en hij zei dat ik alle facturen eenvoudig kan betalen via MyHey! en daarna beeindigde hij de chat, na verschillende pogingen met steeds het zelfde antwoord en steeds beeindigde hij de chat. Met de laatste poging zei de medewerker dat ik mijn nummer kwijt ben en dat mijn factuur aan de gerechtsdeurwaarder is overgemaakt. Hij heeft mij een telefoon nummer gegeven van de deurwaarder maar de nummer was niet geldig. Ik meld dit aan de klantendienst, de chatbot stuurde mij door naar een medewerker maar na verschillende pogingen heb ik nog steeds geen medewerker gesproken voor de gevens van de deurwaarder om de factuur te kunnen betalen. Omdat mijn nummer volledig is afgesloten kan ik mij niet meer inloggen op de sites van de overheid. Ik wil wel betalen maar ik vraag mij af hoe ik dit nu nog moet doen?
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
