Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. M.
31/10/2025

oplichting

FIXALL Saint Nicolas Op 13/10/2025 wasmachine hersteld en onmiddelijk met bankcontact op zijn SUMUP terminal 195 euro betaald. Ik moest een rapport krijgen en dat heb ik nooit gekregen toch met herinnering elke dag. Telefoon van de technieker is niet bereikbaar. Ik heb gezien dat FIXALL Saint Nicolas heeft in 2021 ook een klacht bij testaankoop

In behandeling
N. L.
31/10/2025

Niet-geleverde bestelling en uitblijvende terugbetaling

Beste, Op 1 oktober 2025 bestelden wij via www.tvoutlet.tv een beamer (Epson EH-TW6150) voor een bedrag van €747,65, betaald via overschrijving. Het product werd echter nooit geleverd, ondanks meerdere e-mails en beloften van TV Outlet dat de levering onderweg was. Wij hebben gedurende de maand oktober meermaals gemaild met verschillende medewerkers van TV Outlet, telkens via service@tvoutlet.eu en support@tvoutlet.zohodesk.eu. De communicatie verliep doorgaans vriendelijk en beleefd, maar telkens kwamen er nieuwe uitvluchten en uitgestelde beloften. Na onze formele ingebrekestelling erkende TV Outlet zelf dat de vooropgestelde levertermijn niet meer haalbaar was. Zij boden ons toen uitdrukkelijk de keuze om de bestelling alsnog te laten leveren of te kiezen voor terugbetaling van het volledige bedrag. Wij kozen voor terugbetaling, waarna TV Outlet formeel bevestigde dat de bestelling geannuleerd werd. In hun bericht van 28 oktober 2025 bevestigde TV Outlet dat de terugbetaling correct was verwerkt en dat het bedrag uiterlijk op 30 oktober vóór 17:00 uur op onze rekening zou staan. Tot op heden (31 oktober 2025) is het bedrag nog niet ontvangen. Wij merken bovendien dat er meerdere gelijkaardige klachten circuleren over TV Outlet, met hetzelfde patroon van niet-levering en niet-nagekomen terugbetalingen. Wij vragen via deze weg de onmiddellijke terugbetaling van €747,65, zoals door TV Outlet zelf bevestigd. Wij hopen dat Test Aankoop kan helpen om dit dossier snel en correct af te ronden. Met vriendelijke groet

In behandeling
P. C.
29/10/2025

Bestelling vinted niet aangekomen/geen terugbetaling

Via deze weg wil ik graag een klacht indienen over Vinted. Via het platform Vinted heb ik op 11/10 een artikel besteld bij kini2021. De verzending gebeurde via Mondial Relay. Volgens de trackinginformatie is het pakket nooit bij mij aangekomen en uiteindelijk teruggestuurd naar de verkoper. Ondanks dit feit heb ik geen terugbetaling ontvangen, hoewel het volgens de regels van Vinted de koper toekomt wanneer het pakket niet geleverd wordt. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met: Vinted-klantendienst, die enkel standaardantwoorden stuurt en het dossier afsluit zonder oplossing; De verkoper, die beweert niets ontvangen te hebben of geen verantwoordelijkheid te dragen; Mondial Relay, die verwijst naar Vinted omdat zij de contractuele partner zijn. Tot op vandaag heb ik geen geld teruggekregen, noch enige concrete hulp ontvangen van de betrokken partijen. Ik vraag daarom de tussenkomst van Test-Aankoop om mijn rechten als consument te laten gelden en om de terugbetaling van het volledige aankoopbedrag van €162.05 te bekomen. Ter staving van mijn klacht voeg ik communicatie met Vinted/verkoper toe alsook de verzendgegevens. Alvast hartelijk dank voor uw hulp en inzet.

In behandeling
J. H.
28/10/2025

Terugbetaling

Beste, Ik ben door vinted permanent geblokkeerd. Heb geen waarschuwing of reden gekregen. Ik heb daardoor een aantal pakketten niet ontvangen. Voor ieder pakket moet ik bij hun een klacht indienen en dan volgen dezelfde vragen naar de naam van de verkoper. Ik heb geen toegang meer en kan hun dus niets geven. Ze sluiten constant de gesprekken af. Ik zou graag een terug betaling ontvangen, zij hebben er zelf voor gezorgd dat ik geen informatie meer kreeg door mij zonder enige reden te blokkeren Met vriendelijke groeten,

In behandeling
R. R.
28/10/2025

Loze beloftes

Er gaan een heleboel dingen mis met mijn bestelling. Ik raad iedereen af hier te bestellen. Als je hier bestelt kun je ervanuit gaan, zoals vele andere ervaringen ook bevestigen dat je besteling veel later dan beloofd aankomt. Bij mij is de bestelling 3 keer uitgesteld. En er is geen enkel zicht op wanneer deze daadwerkelijk komt, en of deze uberhaupt komt. Keer op keer wordt je aan het lijntje gehouden met een alternatief product, of een levertijd die niet heel veel langer nog zou moeten gaan duren. Ik heb inmiddels meer dan 50 emails heen en weer gemailed en heb uiteindelijk besloten de hoop op te geven en mijn bestelling te annuleren. Ook het annuleren gaat moeizaam, daar wordt er ook zoveel mogelijk tijd gerekt met een terugbetaling. Het gaat zelfs zo ver dat ik genoodzaakt wordt een incassobureau in te schakelen.

In behandeling
H. L.
27/10/2025

Vals contract

Geachte mevrouw/heer, Op 06/10/2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 698.00 euro referenteinummer 65250213 Deze vordering betwist ik in zijn geheel. In de week van 20/7/2025 schreef ik adresssenzoeker.net hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat we nooit een contract hebben getekend. We hebben ook hun diensten nooit aangevraagd. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,

In behandeling
S. L.
27/10/2025

Terugbetaling na annulering bestelling

Ik deed op 20.08.2025 een bestelling bij TV outlet. (Bestellingsnummer 397307) Na 10 dagen kregen we de melding dat het TV toestel LG Oled niet voorradig was. Er werd een ander toestel voorgesteld of de bestelling kon geannuleerd worden. We kozen voor de annulatie en we zouden binnen de 10 werkdagen het geld terug gestort krijgen. Ondertussen zijn we bijna 3 maanden verder en hebben we nog steeds geen geld terug gekregen. We krijgen telkens een melding dat ze binnen de 5 dagen gaan storten of dat er een foutje was bij de boekhouding…telkens een andere smoes.

In behandeling
S. Y.
25/10/2025

Niet terug-betalend bestelling

Geachte heer/mevrouw, Op 19 december 2024 heb ik via uw website een Philips 55OLED909 Smart TV besteld voor een bedrag van €1.424,05. Kort nadien ontving ik bericht dat de televisie niet kon worden geleverd wegens zogezegde invoerproblemen bij uw leverancier. Aangezien de levering niet kon plaatsvinden, heb ik de bestelling geannuleerd en gevraagd om een volledige terugbetaling van het betaalde bedrag. Tot op heden – ondanks herhaalde contacten – heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen. Ondanks ze het ondertussen op de website aangeven als volledig terugbetaald. Enkel een bedrag van €35 werd destijds teruggestort als “vergoeding voor de leveringsproblemen”. Waardoor ik op heden nog en bedrag van 1.389,05 euro verschuldigd ben. Ik vind het onaanvaardbaar dat ik na meer dan tien maanden en herhaaldelijk contact nog steeds op mijn geld moet wachten.

In behandeling
M. B.
22/10/2025
Dakwerken Verbist

Betwisting van betaling – Dakwerken Verbist

Geachte mevrouw, heer, Op 22 oktober 2025 kwam een medewerker van Dakwerken Verbist langs om mijn schoorsteen te vegen. Op hun website vermelden ze dat deze dienst wordt aangeboden vanaf €49,95. Tot mijn grote verbazing werd mij echter gevraagd om €689,03 contant te betalen. De kleine lettertjes zou ik op de website vinden zegt de werknemer. Ik moet betalen of krijg de documenten niet voor de verzekering. Deze vordering betwist ik in haar geheel. Voorafgaand aan de werken werd geen enkele prijsopgave of toelichting gegeven waaruit bleek dat het bedrag zo hoog zou uitvallen. Ter vergelijking (zie bijlage): in het verleden heb ik voor een gelijkaardige schoonmaakbeurt €95 betaald bij een andere dienstverlener. Aangezien de werkzaamheden bovendien slechts ongeveer 25 minuten hebben geduurd, acht ik het gevraagde bedrag volkomen buitensporig en ongerechtvaardigd. Ik verzoek u daarom vriendelijk, doch uitdrukkelijk, om een deel van het betaalde bedrag terug te storten (BE28 9730 9448 6320) en mij schriftelijk te bevestigen dat u mijn betwisting hebt ontvangen. Indien er binnen een redelijke termijn geen passende oplossing wordt geboden, behoud ik mij het recht voor om verdergaande stappen te ondernemen via de Consumentenbescherming of Economische Inspectie. Met vriendelijke groet, Mieke Beelen

In behandeling
N. V.
22/10/2025

Buiten proportionele inning

Tav van Dikaioma: gerechtsdeurwaarder voor OPC Geachte, Naar aanleiding van uw schrijven en de aangekondigde zitting in bovenvermeld dossier, wens ik formeel te reageren. De vermeende inbreuk betreft een parkeerovertreding van tien minuten in een kortparkeerzone, zonder enige vorm van kwaad opzet of herhaling. Ik betwist niet dat de retributie verschuldigd was, maar wel de disproportionele bijkomende kosten die inmiddels zijn aangerekend. Een totale vordering van meer dan €340 voor een minimale overschrijding staat in geen redelijke verhouding tot de oorspronkelijke boete van €60, noch tot de ernst van de feiten. Conform de principes van redelijkheid en billijkheid (art. 1382 e.v. Burgerlijk Wetboek) acht ik het niet verantwoord dat dergelijke beperkte nalatigheid aanleiding zou geven tot een rechtsvordering met meerkosten die de hoofdsom meermaals overstijgen. In die geest ben ik bereid om het oorspronkelijke bedrag van €60 onmiddellijk te voldoen, vandaag nog, als volledige en finale regeling van dit dossier. Graag ontvang ik uw bevestiging dat dit voorstel tot minnelijke regeling kan worden aanvaard, zodat verdere gerechtelijke stappen en bijkomende kosten kunnen worden vermeden. Met aandacht, Nathalie van Weegen

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform