Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. D.
14/09/2025

Promotie aanvraag

Beste, een paar weken geleden kocht ik bij Mediamarkt in Waregem een Samsung S25 ultra. Bij de aankoop was een promotieactie om een gratis tablet te verkrijgen. De enige voorwaarde was om een aantal gegevens door te sturen: aankoopbewijs en een screenshot van het EMIEI1 nummer. Deze gegevens zijn meerdere malen opgeladen op een special website en iedere keer kwam hetzelfde antwoord het EMEI1 nummer is niet leesbaar terwijl ik aan de hand van verschillende foto's kan aantonen dat dit wel het geval is. Ik vermoed ofwel dat er problemen zijn met de website of een uitsluiting (discriminatie) om niet al teveel toestellen gratis te moeten weggeven. Graag had ik jullie steun hier voor gevraagd omdat ik dit onrecht niet kan aanvaarden. Het opgeven klantnummer is eigenlijk de promotie-registratienummer.

In behandeling
S. V.
12/09/2025
Bevers & Bevers

Probleem met refund

Op 30/06 ging ik naar het optreden van Neil Young in Brussel. Hier werd met een refund systeem voor de bekers gewerkt. Tot op heden heb ik deze refund nog steeds niet teruggekregen. Ik nam contact op met Bevers & Bevers op 18/08 én 07/09. Steeds zonder enig antwoord! Ik heb recht op dit geld, dus dit is eigenlijk diefstal.

In behandeling
M. V.
11/09/2025
academic singles

academic singles

Hallo, Ik heb mij op 23/12/2024 ingeschreven op de datingsite: academic singles. Dit koste mij 59.99€/ maand. De dag erna heb ik mij uitgeschreven, omdat de site op niets trekt. De dag erop 29/12/2024 heb ik een bevestingingsmail van hen gekregen dat mijn abonnement opgezegd was. 5 maanden later kijk ik toevallig op mijn rekening ivm mijn reis naar London. Ik zie dat Academic singles nog na die eerste keer 5 keer 59.99€ heeft afgehaald elke maand. Dit is dus een totaal van 5x59.99€=299.95€ dat zij onterecht van mij hebben afgehaald. Ik heb mijn kaart geblokkeerd op aanraden van card stop, zodat ze geen geld meer van mijn rekening konden halen. Ik heb een nieuwe kaart aangevraagd. Ik mailde hen met hun bevestigingsmail in copie dat zij dit abonnement in december al hadden afgesloten en geen geld meer van mijn rekening ging nemen. In het begin deden zij moeilijk, maar omdat ik niet afhield, gingen zij mij dit bedrag terugbetalen. Ik moest 2 maanden geduld hebben. Ze hadden al mijn gegevens en mijn bankgegevens opgevraagd om de storting te doen. Na twee maanden kijk ik op mijn rekening en niets te zien va terugstortingen. Ik bel met mijn bank en zij zagen ook geen referentienummer en het bedrag dat academic singles zou terugstorten. Ik mail hen weer en zij zeggen dat mijn gegevens van in december niet klopt met mijn gegevens van nu en dat zij mij niet gaan terugbetalen. Het enige dat verandert is, is mijn bankkaart, omdat ik de andere geblokkeerd had. Wat moet ik nu doen? Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Zij zeggen dat zij geen geld meer afhouden, omdat ik het abonnement op een correcte manier heb opgezegd en dan halen ze vervolgens nog eens voor 5 maanden mijn geld eraf? Dat is echt profiteren en hopen dat ik het opgeef om mijn geld terug te krijgen. Wat kan ik nu doen? Card stop wil mij niet helpen, omdat de tijd te lang geleden is ivm met de betalingen. Hebben jullie een oplossing? Alvast bedankt van een nog steeds vrijgezel. Met vriendelijke groeten, Mieke

In behandeling
P. M.
11/09/2025

Afbetalingsplan werd afgesloten

We hadden afbetalingsplan lopen bij Luminus , door omstandigheden was ik te laat met een betaling en werd het afbetalingsplan onmiddellijk stopgezet , na een eerste contact via contactformulier was er geen mogelijkheid het plan opnieuw te activeren , voila. Na een 2de contact via telefoon kreeg ik uiteindelijk wel de mogelijkheid voor een nieuw afbetalingsplan , ik had op dat moment ook net 185 € doorgestort op het oude referentienr en met het gedacht van dit is nog niet meeopgenomen in het nieuwe afbetalingsplan storte ik het resterende bedrag 79€ van de totale eerste schijf 264€ Zo dacht ik van de eerste schijf is al ok, ik kon ook nergens terugzien of er al dan niet rekening mee werd gehouden , van zodra dat ik mijn loon ontving zag ik nog het openstaand saldo van de voorschotfactuur , die normalieter ook opgenomen werd in het afbetalingsplan en heb ik deze ook de dag na de vervaldag betaald , Gisteren (10.09.2025) ontving ik een brief die opgemaakt was op 3 september 2025 ,waar in vermeld stond dat de betaalovereenkomst opgezegd werd omdat ik me niet gehouden had aan de afspraken binnen het afbetalingsplan. en dat ik het bedrag van 1443€ dien over te maken vóór 10.09.2025 op hun rekeningnummer. Vandaag nam ik opnieuw contact op met de klantendienst om de situatie te verduidelijken en kreeg ik de opmerking, Sorry mijnheer , ik kan dit plan niet opnieuw activeren , tenzij via het OCMW een aanvraag doet , of u kan ook onofficieel in schijven betalen , maar dan zullen er telkens herrinneringskosten en aanmaningskosten toegevoegd worden. Het afbetalingsplan was in schijven van 250€ en daarboven ook nog eens een maandelijks voorschot bedrag van 188€ ,dat ik al gereduceerd heb van 403 naar 188€.. Ik probeer mijn schuld af te lossen maar het is niet makkelijk en ook niet echt overzichtelijk weergegeven wat je wel niet hebt betaald in het afbetalingsplan. Hopelijk kan jullie me helpen om plan verder te kunnen zetten. Alvast Bedankt Pascal

In behandeling
A. H.
10/09/2025

facturen aan mij ipv aan het bedrijf

beste, zoals u al wist gezien onze eerdere communicatie. betwist ik het bedrag van 167,62 EUR dat u op mijn eindafrekening van gemeenschappelijke kosten hebt gezet. wat daar ten eerste niet thuishoort dit zijn de kosten voor het opvragen van geen idee wat door de makelaar brocor. ik heb geen toestemming gegeven om die documenten op te vragen, ik heb deze niet aangevraagd en niet ontvangen. ik aanvaard deze kosten dus niet. verder was dit een inbreuk op mijn privacy wat u in uw mail heeft toegegeven. gelieve mij een creditnota te maken voor dit bedrag. en dreigen (met een advocaat) heeft een averechts effect op mij. mvg, astrid huyghe

In behandeling
S. S.
5/09/2025
Lisa the label

Retour en terug betalingsproblemen

Beste, ze versturen kinderarmbanden en dan zou je ze naar China terug moeten sturen. Betaald €39,95 en terugsturen kost €18 bij de post. Ze beginnen ook direct met 15 % tot uiteindelijk 50% vermindering, dat ik ze niet moet terugstorten ivm de bomen enz.. het pakket komt van Frankrijk en is een Nl bedrijf zgz en ik moet het terugsturen naar China. Kan dit zomaar?

In behandeling
S. V.
4/09/2025

problemen bij opzeggen abonnement

Beste Naar aanleiding van een aanbeveling in Testaankoop heb ik vorig jaar Bitdefender geïnstalleerd op mijn pc. Dat was toen een gratis versie. Mijn abonnement werd automatisch verlengd tegen betaling.... maar nu ik het wil stopzetten, lukt dat niet. Bitdefender bouwt truukjes in zodat je online je abonnement niet kan stopzetten: bij de laatste stap is er geen "enter"mogelijkheid om te bevestigen!!!??? Het is al een uitdaging om te vinden waar de automatische verlenging van het abonnement kan worden gewijzigd. Zodra je OK hebt gedrukt om de automatische verlenging te verwijderen, bevriest het proces. Ik kon de automatische verlenging zelfs na meerdere pogingen niet verwijderen: het proces stopt daar... Hun klantenservice via chat KAN of WIL de automatische verlenging NIET verwijderen Hun klantenservice geeft links om de automatische verlenging te verwijderen die NIET werken Het annuleren van een automatische verlenging van een abonnement moet een eenvoudig proces zijn, en het had in de eerste plaats NIET zonder toestemming mogen gebeuren. Ik hoop dat jullie hierin iets kunnen betekenen. mvg Swa Verschooren

In behandeling
J. S.
4/09/2025

Weigering terugbetaling juiste rekening

Op 30 januari werd mijn oude rekening volledig afgesloten en stapte ik over op een nieuwe. Ik paste dit meteen aan in mijn Vinted Account. Op 11 februari deed Vinted mij een terugbetaling op dat rekeningnummer dat toen niet meer bestond. Die betaling is door mijn bank geweigerd en dus naar hun teruggestort. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de bank, ze hebben dat voor me nagekeken en bevestigd op mail, met een screenshot uit hun systeem als bewijs. Ondertussen is het 4 september en weigert Vinted nog steeds mijn geld terug te storten. Volgens hun is de betaling wel gebeurd en geloven ze me alleen als ik een officiële brief van de bank (wat me 50 euro kost) aanlever. Dit staat zo in hun regels zeggen ze. Dat is echter een leugen. Het staat helemaal niet in hun regels want als ik vraag naar die geschreven regels, wordt dat gewoon genegeerd en kunnen ze niks voorleggen. Ik heb hun regels verder helemaal nagelezen en het staat nergens. Ik kreeg ook al te horen dat het dan in de regels van MangoPay (de betaaldienst met wie ze samenwerken) zou staan. Wat ook niet waar is. Ik nam contact op met MangoPay en las hun regelement. MangoPay werkt verder samen met andere gekende sites, waaronder Veepee. Bij Veepee is hetzelfde gebeurd met een terugbetaling op de gesloten rekening en zij hebben dat zonder problemen voor me kunnen opzoeken en terugbetalen. Ik wil hun gerust die brief bezorgen, maar heb al meerdere malen gezegd dat ze dan zelf voor de kosten moeten opdraaien. Maar ook dat wordt geweigerd natuurlijk. Ik ben hun sinds februari al elke dag, zonder uitzondering, aan het mailen om mijn geld terug te geven. Ik krijg steeds een ander excuus. Ondertussen word ik door hun ook gepest op mijn account. Geposte artikelen worden tegengehouden, mijn account wordt gerapporteerd zonder reden (als ik bezwaar indien en vraag waar het mis ging, wordt dat gewoon zonder antwoord afgewezen), artikelen worden verwijdert omdat het zogezegd mijn foto's niet zijn,... Sinds 8 weken krijg ik te horen dat ze mijn situatie aan het onderzoeken zijn en dat ik geduld moet hebben. Nog meer bewijs dat 'het staat zo in de regels' een leugen is. Maar mijn geduld is meer dan op. Ze zijn er helemaal niks mee aan het doen en ik ben het kotsbeu dat ze schaamteloos mijn geld kunnen achterhouden. Dit is pure diefstal.

In behandeling
D. V.
2/09/2025

betalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 27/08/25 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 50 euro [brief gerechtsdeurwaarder dd 27/08/25]. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 15/07/25 schreef ik Middelkerke@parkeren.be hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat ik de parkeerkeersessie wel degelijk betaalde via de parkingapp 411. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,

In behandeling
J. V.
2/09/2025
Bevers & Bevers

Ingehouden bedrag

Dossier : #3742 Beste, Ik heb u op 8 en 14 augustus gecontacteerd ivm met inhouden van bedrag ( 19,3€) op betaalkaart van Bevers. Dit bedrag is door u van de kaart gehaald wegens inactiviteit van 14 maanden. Mijn vraag om dit bedrag terug te storten op mijn rekening (doorgegeven op 14/08) blijft onbeantwoord en ook niet uitgevoerd. Ik vraag mij echter af of dit allemaal wel wettelijk is.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform