Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ongevraagd domicliëring activeren
Beste, op 14/08 betaalde ik 1€ op de Rentola website omdat ik op zoek was naar een andere woning. Er stond niet vermeld dat je hierdoor automatisch een abonnement aangaat waarbij je per maand 39€ betaalt. Nog sterker in de maand september gaat er 39€ van mijn rekening, via domiciliëring. Dit terwijl ik nooit toestemming gaf tot domiciliëring. Gelukkig heb ik de domiciliëring kunnen blokkeren maar nu dreigt Rentola ermee dat ik nog 195€ dien te betalen omdat ik de domiciliëring blokkeerde. Dit is pure oplichterij en dit bedrijf moet dringend lam worden gelegd vooraleer er nog meer mensen slachtoffer zijn. Ik hoop dat ik hiermee andere mensen kan verwittigen.
Dubbele btw betaald
Ik heb via Catawiki een aankoop van een diamant gedaan. Had ik geweten dat dit zo ingewikkeld was had ik dit nooit gedaan. Om het verhaal kort te maken heeft Catawiki BTW aangerekend bij de betaling en dit moest eigelijk niet. De diamant komt vanuit buiten EU en omdat ik geen vergunning heb word het via Fedex verzonden naar Diamanten Center in Antwerpen. Daar kreeg ik te horen dat ik btw en invoerkosten moest betalen. Ik stond versteld, want btw heb ik al betaald waardoor Catawiki aangaf dat ze de btw terugbetalen wanneer ik de factuur en betalingsbewijs doorstuur. Dat heb ik gedaan. Enkel geven ze aan van Fedex, maar ik heb niks met Fedex gedaan enkel met AWDC diamanten center. Ik heb AWDC gevraagd of zij een factuur hebben en die geven aan wat Catawiki aangeeft niet klopt. Ik heb Catawiki opnieuw gecontacteerd, maar reageerd niet meer. Nu willen ze mijn btw niet terug betalen en ik vind dit pure diefstal. Kunnen jullie mij helpen. Alle stukken stuur ik mee. Ik heb indien nodig veel meer mail verkeer.
Terugbetaling dubbele betaalde btw
Ik heb via Catawiki een aankoop van een diamant gedaan. Had ik geweten dat dit zo ingewikkeld was had ik dit nooit gedaan. Om het verhaal kort te maken heeft Catawiki BTW aangerekend bij de betaling en dit moest eigelijk niet. De diamant komt vanuit buiten EU en omdat ik geen vergunning heb word het via Fedex verzonden naar Diamanten Center in Antwerpen. Daar kreeg ik te horen dat ik btw en invoerkosten moest betalen. Ik stond versteld, want btw heb ik al betaald waardoor Catawiki aangaf dat ze de btw terugbetalen wanneer ik de factuur en betalingsbewijs doorstuur. Dat heb ik gedaan. Enkel geven ze aan van Fedex, maar ik heb niks met Fedex gedaan enkel met AWDC diamanten center. Ik heb AWDC gevraagd of zij een factuur hebben en die geven aan wat Catawiki aangeeft niet klopt. Ik heb Catawiki opnieuw gecontacteerd, maar reageerd niet meer. Nu willen ze mijn btw niet terug betalen en ik vind dit pure diefstal. Kunnen jullie mij helpen. Alle stukken stuur ik mee. Ik heb indien nodig veel meer mail verkeer.
Terugbetaling
Ik heb op 03/12 bij jullie diensten besteld. Het item moest voor 10/12 wordne verstuurd. Dat is niet gedaan. En de verkoper antw niet of niet correct. Ik heb u gevraagd om mijn bedrag terug te betalen 30,84 euro. U klantendienst zegt me ik de verkoop moet afbreken, dat heb ik gedaan maar doch krijg ik van jullie geen concreet antwoord wat er met mijn geld gebeurd. U zegt ik moet contact opnemen met de verkoper maar zoals eerder gezegd is deze niet correct en antw niet. U neemt u verantwoordelijkheid als verkoper Vinted niet op om u consument te helpen. Graag mijn geld terug binnen de 7 dagen.
Abbonement Vimexx
Beste, Na het bestellen van een domeinnaam (via Vimexx.be) begin dit jaar ben ik vergeten de automatische verlenging af te zetten. De domeinnaam vervalt op 25 januari 25. Ik kreeg op 11 december 2025 een eerste verwittiging dat de betaling niet kon uitgevoerd worden. Ik heb dit dan ook bekeken en heb onmiddellijk een ticket ingediend dat ik deze domeinnaam niet wil verlengen. Vandaag, 11 december 25, heb ik van 1 van uw medewerkers een reactie op het ticket ontvangen, waaruit blijkt dat annuleren niet meer mogelijk is. Dit jaar heb ik voor de domeinnaam iets meer dan €9,- betaald, maar nu moet ik voor dezelfde naam meer dan €111,- betalen. Hiermee ga ik niet akkoord en wil ik langs deze weg nogmaals vragen om deze betalingsaanvraag te annuleren. Hopen op een positief antwoord.
Betalingsprobleem
Beste, Mijn huurder heeft een aanvraag gedaan om een ontstopping van een sifon te doen in Lier . (via "vakman in de buurt") . Een medewerker van BCH Technics (uit ZAVEMTEM !) heeft zich aangemeld op het adres en zei dat het 250 euro zou kosten. Toen mijn medewerker wilde afrekenen diende hij 598,95 euro onmiddellijk te betalen . Zogezegde vervoerskosten en BTW. Hij heeft dit ter goeder trouw betaald. Een week later hebben we nog steeds geen factuur ontvangen. Bovendien heeft BCH een kwartier gewerkt voor 600 euro !!! Ik wil dit geld recupereren want we hadden enkel toegezegd op 250 euro.
diefstal
Deze website is frauduleus. Ik wou voor mijn dochter een tas bestellen. Geeft u toe als u op de website kijkt, dat dit net echt lijkt. Ik bestel dus 2 tassen ter waarde van 124,4 euro. Ik betaal, maar er loopt iets mis. Vreemd, ik betaal nog eens. Bij de tweede betaling zie ik dat dit naar een ander land doorlinkt. De eerste maal werd mijn geld naar de UK gestort, de 2e maal naar de US. Dit stond allemaal op mijn VISA. Visa nog geblokkeerd, maar het was te laat. 2x 124,4 euro van de rekening af. Dit is diefstal. Ik zie bij achteraf nazicht, dat deze websites al in het oog van Franse beveiligingsdiensten en trustpilot zitten, maar hoe kan het dan dat dit nog steeds online staat en mensen besteelt? De aanzet leek veilig... De tassen zijn echt identiek aan de echte tassen van longchamp.com. Hallucinant. Groetjes Olivia Ps: ik weet niet of het emailadres van het bedrijf juist is. Bij de contactpagina op de website is er nergens een emailadres zichtbaar. Dat verdwijnt natuurlijk ook naar die frauduleuze mensen. Ik dien sowieso ook nog klacht in via mijnkaart.be, maar ik moest wachten tot mijn visa-afrekening er was tot ik dat kon doen.
aanrekening niet presenteerde uren
betreft : geschil voor aanrekening van poetsprestatie die niet heeft plaats gevonden op 10 en 17 oktober waren we op reis en hebben dit via de telefoon gemeld aan Daenens. Eerst zaten we op de verkeerde dienst van Daenens waar we een andere telefoonnummer kregen om dit te melden. Uit onze belgeschiedenis zien we dat we op 26 augustus en op 6 oktober zeer kort na elkaar 2 diensten naar Daenens gebeld hebben. Een van die 2 data zal deze zijn waarop we onze afwezigheid voor die 2 dagen gemeld hebben. Maar Daenens "kantoor Kortrijk" ontkent dit en biedt al meerdere keren een prestatie van 4 uur op 10 oktober die niet heeft plaats gevonden omdat we in het buitenland zaten, op ons burgerprofiel aan. De communicatie met Daenens is complex en onpersoonlijk omdat ze nooit met een naam hun emails ondertekenen. Ik weiger die uren te betalen omdat we met zekerheid onze afwezigheid op die dagen gemeld hebben. Wij zijn hoogbejaarde mensen en blijkbaar een makkelijke prooi voor de mastodont Daenens. De correspondentie in bijlage geeft meer uitleg. met dank om tussen te komen en met vriendelijke groeten, José Vandeburie - Marie Paul Adins
Probleem met betaling
Op 25 april 2024 heb ik aan Interparking gevraagd om mijn contract af te sluiten, op 26 april 2024 kreeg ik een antwoord van de klantendienst dat dit zeker mogelijk is, maar dat er nog een betaling openstond en deze eerst vereffend moest worden. Ik heb hierop geantwoord met een bankafschrift dat dit wel degelijk betaald was en ik heb NOOIT antwoord gekregen. Ondanks meerdere herinneringen langs mijn kant. Vervolgens gebruikten we op 16/09/2025 de Parking Grote Markt te Brussel, bij het inrijden hebben we een kaartje genomen en na ons bezoek hebben we hiermee €18 euro betaald aan de automaat. Jammer genoeg kon ik in mijn bankafschriften constateren dat Interparking nu €10,80 heeft afgehouden bovenop de reeds betaalde €18 (het oude contract is nog steeds actief dus). Dus nu betalen wij 2x voor die parking. (€10,80 + 18 aan automaat) Ik heb alle bankafschriften opgestuurd maar ik krijg geen respons van de klantendienst. Ik wil graag de afsluiting van het oude contract en de terugbetaling van het teveel aangerekende bedrag. Ik heb ook een nieuw contract lopen maar dat kan ik dus niet gebruiken omdat mijn nummerplaats actief staat in het oude contract.
Betalingsprobleem
Ik dien hierbij een klacht in over de afhandeling van een verkoop via Vinted. Een door mij verkocht artikel werd verzonden via DHL Home Delivery, maar door vertraging bij de pakketdienst heeft Vinted de transactie automatisch geannuleerd, waardoor de koper een terugbetaling verkreeg. De koper heeft het pakket ondertussen wel ontvangen, maar reageert niet meer op berichten. Vinted stelt dat dit enkel kan worden opgelost via een nieuwe “schijnverkoop”, wat onmogelijk is zonder medewerking van de koper. Het platform weigert verder tussen te komen, waardoor ik mijn artikel kwijt ben en geen betaling ontvang. Ik verzoek Test Aankoop deze werkwijze te onderzoeken, aangezien verkopers hierdoor onvoldoende worden beschermd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
