Meest recente klachten

T. V.
7/04/2025

Nieuw contract is duurder

Beste, Op 5/01/2025 heb ik via mail eens nagevraagd bij Gaele of we nog altijd het meest voordelige contract op de markt hadden. Ik heb als antwoord ontvangen dat ons contract bij Octa+ nog steeds interessant is maar dat ik binnenkort een nieuw contractvoorstel mocht verwachten. Ik kreeg een nieuw voorstel, opnieuw bij Octa+ waarbij ik aan jullie de vraag stelde wat er precies veranderd was. Als antwoord kreeg ik dat de tarieven hetzelfde bleven waarbij het me dan niet duidelijk is waarom we een nieuw contract zouden aangaan… Ik heb dan eens navraag gedaan bij Octa+ en daar kreeg ik andere informatie die me helemaal niet gelukkig maakt! Ze begrijpen niet waarom ik het vorige contract niet gewoon heb laten doorlopen omdat dit voordeliger is dan het nieuwe dat afgesloten is. De heroepingsperiode is reeds voorbij dus ik kan mijn oude contract niet laten verder lopen… Waarom hebben jullie me een nieuw contract laten afsluiten als het vorige voordeliger is? Na het telefonisch contact met Gaele op 25/03 stuurde ik zoals telefonisch afgesproken de prijzen van de maand maart bij OCTA+ door. Energie Huidig contract Nieuw contract Elektriciteit dag 18,61 c/kWh 19,46 c/kWh Elektriciteit nacht 14,73 c/kWh 15,57 c/kWh Aardgas 6,59 c/kWh 7,02 c/kWh Ik heb op 31/3 - 2/4 en 7/4 nogmaals telefonisch contact opgenomen maar ik kreeg mijn contactpersoon (xxxxxxx) niet aan de lijn maar steeds de boodschap dat ik binnenkort een reactie mag verwachten... Ik wil graag (zoals jullie ook beloven) het meest voordelige contract en dus mijn vorige contract terug. Met vriendelijke groeten, Lynn De Ruyver Destelbergen

Afgesloten
D. V.
30/11/2023

offerte voorstel van gaele

we toetsen ons energie verbruik / kost af langs jullie en de creg enz.wij krijgen daar voorstellen voor maar gaan er niet op in (niet interessant)vandaag krijgen we een voorstel van gaele met een voorstel / offerte, we hoeven niets te doen, ze zullen de overgang regelenindien niet akkoord moeten we dat meldenals we de offerte willen openen krijgen we een verwittiging van de ad-blockwe zijn niet akkoord met deze werkwijze graag een antwoordmoeten we hier nog andere stappen voor ondernemendirk van laere

Opgelost
G. P.
23/10/2023

Contract aangesmeerd door gaele

Beste, ik kreeg ineens een email dat ik een contract had afgesloten via Gaele bij Octa +. Heb direct actie ondernomen en ondertussen is contract beëindigd en blijf ik bij Luminus.Ik wilde jullie hierover informeren. Zie mail in bijlage ter info over de dubieuze handelswijze van Gaele ... waar jullie vroeger (nu nog ??) meer samenwerkten (samenwerken).

Opgelost
W. D.
17/08/2023

ongevraagd contract

Beste, ik had drie jaar geleden een voorstel gekregen van gaele om over te schakelen van leverancier maar heb dat afgewezen nu vandaag 17/8/23 krijg ik plots een contract van Octa+ dat als ik het niet aangetekend opzeg ingaat binnen 14 dagen. ik heb dat nooit aangevraagd, ik was zelfs dacht ik uitgeschreven bij gael (dat is nu zeker gebeurd) ik heb ook contact genomen met octa+ en deze waren niet verwonderd over de manier van werken van gael, ik vindt dit mafia praktijken kan je daar iets over vermelden aub

Opgelost
J. C.
6/02/2023

stilzwijgende contractverlenging

Beste, Gaele (waarvan TA mede-initiatiefnemer is of was, als ik me niet vergis) stuurt mij op 16 december 2022 een mail dat mijn contract met Mega aan gunstige voorwaarden zal worden verlengd en dat mijn leverancier de voorwaarden zal sturen. Intussen is mijn contract verlengd tot februari 2024, zonder dat ik de voorwaarden kreeg te zien. Ik kan ze zelfs niet raadplegen op de website van Gaele of Mega. Tijd om jullie te distantiëren van Gaele. Dit is echt beneden alle peil.Johan CuypersVilladreef 33128 Tremelo-Baal

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform