Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. M.
15/10/2025

Aangetekende zending niet ontvangen

Goede avond, Eergisteren ontving ik het bericht dat u een aangetekende zending zou afleveren op mijn thuisadres. Vandaag krijg ik het berht dat de zending afgeleverd zou zijn. Dat lijkt me onmogelijk : ik ben namelijk werkzaam in Brussel en ben daar aangekomen vanochtend vroeg vanuit Duitsland, waarna ik de dag heb doorgewerkt en thuis gekomen ben circa 18:00. Er is bovendien niets terug te vinden, behalve een briefje in de brievenbus om de aangetekende brief af te halen op het postkantoor. Wat is nu juist, en wat niet ? Dit is uiteraard niet erg professioneel, en da's zacht uitgedrukt. Indien de zending afgeleverd werd, aan wie ? En op welke rechtsgrond ? Ik verwacht uw feedback per kerende. Tussen haakjes : enkel beschikbaar zijn per telefoon tijdens de uren die u aangeeft, is uiteraard nonsens. Erik

In behandeling
D. J.
15/10/2025

Samsung Galaxy z flip 6 niet-conform

Geachte, Ik dien hierbij een formele klacht in tegen Proximus met betrekking tot mijn Samsung Galaxy Z Flip 6, aangeschaft via een Proximus-abonnement in 14 september 2024, Het toestel is al drie keer ter reparatie aangeboden binnen het eerste jaar: 1. Eerste reparatie – op 14.06.2025 uitgevoerd door een Samsung-geautoriseerde service onder garantie. 2. Tweede reparatie – op 13.08.2025 afgehandeld via mijn Omnium-verzekering, waarvoor ik €90 heb betaald naar het factuur van 08.2025 3. Derde reparatie – momenteel lopend, wederom vanwege terugkerende technische problemen. Ondanks deze reparaties blijft het toestel herhaaldelijk defect, waardoor het onbetrouwbaar is voor dagelijks gebruik. Ik heb Proximus formeel verzocht om een volledige vervanging van het toestel of, als alternatief, een terugbetaling of proportionele vermindering van het contract, met verwijzing naar EU-richtlijn 2019/771 en het Belgisch Economisch Wetboek (Boek VI). Tot op heden heeft Proximus alleen herhaalde reparaties aangeboden en weigert het toestel te vervangen, wat ik beschouw als een schending van mijn consumentenrechten. Ik verzoek vriendelijk om deze zaak te onderzoeken en te helpen bij het verkrijgen van een vervangend toestel of een passende oplossing. Bijgevoegd vindt u alle relevante documenten, waaronder ontvangstbewijzen, reparatierapporten en eerdere correspondentie met Proximus. Bij voorbaat dank voor uw aandacht. Ik kijk uit naar uw begeleiding en ondersteuning bij het oplossen van dit probleem.

In behandeling
C. K.
12/10/2025

Afspraak gemaakt maar niet gekomen

Heb op 24september besteld op sklum een bed en matras agediss heeft dan afspraak gemaakt voor een levering gisteren 11/10 van 7uur tot 12 zouden ze komen maar was hele dag thuis maar niemand geweest het bed zou binnen de 7a10dagen leverd moeten zijn maar kijk we zijn al 12september ik kan ze niet contacteren want is een franse nummer service vindt ik ook nie goe want ik keijg nooit antwoord op mijn vraag

In behandeling
W. B.
8/10/2025

SCHENDEN OVEREENKOMST

Geachten, Op 12/09/25 sloot ik met BASE een overeenkomst af voor levering van GSM-, INTERNET- en TV-diensten, inclusief de noodzakelijke hardware, dit alles tegen PROMOTIEVOORWAARDEN. Deze overeenkomst werd naar mij doorgestuurd; aansluitend werden evenwel GEEN DIENSTEN of HARDWARE geleverd, maar werd een NIEUWE OVEREENKOMST bezorgd die MINDER GOEDE VOORWAARDEN inhield. Ik weigerde die, maar kreeg TOCH DE VOORZIENE HARDWARE bezorgd en ondertussen ook FACTUREN voor niet-geleverde DIENSTEN, evenals een bedrag dat DUBBEL gefactureerd werd, voor GELEVERDE HW. Om niet afgesloten te worden van de diensten die mijn voorgaande provider leverde, besliste ik toch om de voorziene diensten te ACTIVEREN, zij het ervan uitgaand dat BASE gebonden was door de OORSPRONKELIJKE OVEREENKOMST die NOOIT opgezegd werd. Op een AANGETEKEND SCHRIJVEN werd NOOIT gereageerd.

In behandeling
C. M.
8/10/2025

Wachten op levering

Op 19 september heb ik een smartphone met abonnement besteld op orange.be. De aanbetaling van 9€ werd onmiddellijk betaald. Tot op heden mocht ik niets meer vernemen of ontvangen. Op hun website word duidelijk vermeld dat het gevraagde toestel op voorraad is en normaal binnen 2 dagen zou moeten aankomen, maar zoals reeds vermeld nog niets mogen ontvangen of enige vorm van communicatie gekregen. Bel je naar hun klantenservice krijg je de melding dat ik geen orange simkaart gebruik en geraak ik niet binnen, bij het bellen naar hun vast nummer duurt de wachttijd meer dan 50 minuten, en de vraag of ik wil dat ze mij terug mogen bellen heb ik nog steeds geen antwoord mogen ontvangen.

In behandeling
E. D.
6/10/2025

laptop verdwenen twv 1500 euro - JVGL04867610000081218285

Beste Testaankoop, Ik wil jullie hierbij graag op de hoogte stellen van het feit dat Bpost mijn laptop twv 1500 euro nergens meer vindt, ze schuiven elke verantwoordelijkheid van zich af. Ik heb mijn zending afgegeven in een Bpost kantoor op de Zandakkerlaan in 9070 Heusden, dit op 23/09, ondertussen 2 weken geleden. Op 29/09 kreeg ik van de ontvanger (campusshop) de melding dat ze mijn zending nog niet hadden ontvangen, waardoor ik naar de track en trace van Bpost ben gaan kijken. Daar zag ik dat er op de status van mijn zending stond dat die niet geleverd kon worden wegens vertraging, maar dat de laptop in kwestie vandaag (29/09 dus) zou geleverd worden. De dag nadien (30/09) werd de status van Bpost echter gewijzigd naar verwerking door Bpost, zonder vermelding van datum van levering. Verschillende live chat gesprekken later waarbij Bpost alle verantwoordelijkheid van zich afschuift met de melding dat het de ontvanger is die een onderzoek moet indienen via DHL die op hun beurt Bpost dienen te contacteren om mijn laptop te traceren. Zo gezegd zo gedaan. 30/09: - Bpost gebeld om 08u58: 15min 19sec / tel 02 278 51 26 - DHL express gebeld om 09u19: 8min 18sec / tel 02 715 50 50 - DHL eCommerce gebeld om 09u35: 13min 41sec / tel 02 588 01 48 Gebeld met DHL Express en daar verwijzen ze me door naar DHL eCommerce, die mij op hun beurt opnieuw doorverwijzen naar DHL Express. Zij zeggen me dat ik terug met DHL eCommerce contact moet opnemen... Ik zit in een vicieuze cirkel en niemand kan me helpen. ik heb eveneens de ontvanger (campusshop) gecontacteerd en gevraagd of zij het onderzoek willen opstarten. Dagelijks ben ik met hen in contact geweest, idem via livechat van Bpost die me constant tegenstrijdige info geven. Ik ben radeloos.. Bpost schuift elke verantwoordelijkheid af, ze zeggen me dat DHL de zending is komen ophalen terwijl dit niet zo is. Ik kreeg van de campusshop de melding dat DHL hen heeft gezegd dat Bpost de zending retour stuurt, terwijl Bpost beweert dat dit niet zo is. Ik kreeg van Bpost zelfs een link van DHL, maar wanneer ik deze gebruik blijkt mijn zending onbekend te zijn.. Als bijlage stuur ik jullie alle bewijzen die ik heb: - aankoopfactuur laptop twv 1499 euro - afgiftebewijs van Bpost op 23/09 - alle mails die ik heb gehad met de campusshop (ontvangen) - alle livechat gesprekken met Bpost - tracering van DHL die ik van Bpost kreeg, die de zending niet herkent. Op 01/10 is de status na 3x gesorteerd geweest te zijn veranderd naar terug naar afzender zonder vermelding van adres, enkel 9070 Heusden, zonder enige melding van wanneer en waar mijn laptop zou geleverd worden.. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen? Met vriendelijke, maar radeloze groeten, Eva

In behandeling
S. V.
2/10/2025

dienstverlening

Geachte mevrouw/heer, Op 01/10/2025 wou ik mijn abonnement via mijn werkgever opzeggen , dit is vlot gegaan en ik had sinds 10u smorgens geen bereik meer Ik stel echter vast dat het zeer moeilijk is dit opnieuw te activeren naar een prepaid , zoals me uitgelegd geweest is , blijkbaar moet ik naar de winkel met de identiteitskaart om dit te kunnen activeren , ik werk van 7 smorgens tot 19 u savonds , de winkel is dan niet meer open . U laat me gewoon dagen zonder telefoonbereik zitten . om het toch maar iet te kunnen oplossen heb ik een nieuw abonnement afgesloten onder deze nummer en dit ging op 01.10.25 in orde zijn om 22u. we zijn nu 02.10.25 08u15 en dit is nog steeds niet in orde. Als ik praat met medewerkers van u wordt er gewoon niet geantwoord , zomaar afgelegd of afgesloten. Zeer klantvriendelijk moet ik zeggen , de mensen in de kou laten staan zonder enige hulp Dit heeft geleid tot onbereikbaarheid voor mijn werkgever , niet kunnen bellen naar klanten en onveiligheid op de weg want indien ik een ongeval heb kan ik niemand bereiken. Daarom verzoek ik u onverwijld en Zo snel mogelijk actie tegen proximus te nemen Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

In behandeling
K. H.
29/09/2025

Nog nooit klant geweest. Toch een factuur.

Beste, Ik ben nog NOOIT klant geweest bij Proximus, voor niets. Niet GSM, niet internet, niet TV, niet vaste telefoon... Niets. Nu hebben mijn vriendin en ik onlangs een huis gekocht en informeer ik of fiber mogelijk is in mijn huis. En ik krijg als mail terug: "Ik zie echter ook dat er op uw naam een oninbaar saldo staat. U kan geen diensten aanvragen wanneer er nog een oninbaar saldo is. Het oninbaar saldo is voor een totaal van 1760.19 euro." Ik ben nog nooit klant geweest bij proximius. En nu willen ze mij en factuur aansmeren van 1760€?!

Opgelost
N. B.
29/09/2025

Invoerheffing belasting en douanekosten

Hallo, Ik heb 2 junk items van sendico gekocht en via fedex laten leveren had nog al daar gekocht maar nu beweren ze dat ik hun €1597 moet betalen terwijl de items samen iets meer dan €20-€25 kosten is dit normaal en wat kan ik doen? Groetjes Nico

In behandeling
J. B.
27/09/2025

Extra kosten telefonie binnen de EU

Geachte, Ik stel vast dat op mijn factuur extra kosten worden aangerekend voor te bellen naar Nederland, Spanje en de Verenigde Staten. Onder het RLHA beleid dat van kracht is sinds 2017 zou mijn mobiel verbruik binnen Europa geen extra kosten mogen meebrengen. Na contact met uw helpdesk die bevestigden dat die uw modus operandi indien de gebruiker niet in het land is waar de contactpersoon is zou ik graag meer uitleg willen hierover gezien het onder het algemeen telenet beleid waar uw netwerk onder valt wel binnen mijn abbonement moeten zitten. Verder had ik nog een voorgaande klacht lopen die nog steeds niet opgelost is in verband met het meermaals onderbroken internet in onze regio. Voor de extra kosten beroep ik mij op Regulation EU 2022/612 verwijzend naar artikel 4, 5 en 8. Ik kijk uit naar uw antwoord. Bij voorbaat dank en met hoogachting, Bogaerts Jonas

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform