Onaanvaardbaar

7 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

K. V.
12/09/2025

Deel pakje verdwenen

Naar aanleiding van een verkoop via Vinted heb ik door middel van een door de koper aangekocht verzendlabel een pakket verstuurd dat bestond uit drie dozen die stevig aan elkaar getaped waren (volledig rond), aangezien het twee paar schoenen en enkele kledingstukken betrof. De totale lengte + breedte + hoogte van het pakket bedroeg 140 cm, want binnen de grens van 150 cm was. De ontvanger heeft echter van de drie dozen enkel de bovenste kleine doos met de kledingstukken ontvangen, waarop ook het label plakte. De twee grote schoendozen zijn onderweg verdwenen. Ik stuur jullie ook enkele foto's van het pakket in kwestie. Ik heb Vinted hierover aangesproken, maar werd afgewimpeld omdat volgens hen het pakket niet goed verpakt was. Aangezien de tape volledig rond de dozen ging, kunnen de twee onderste dozen niet accidenteel zijn losgekomen. Ik heb tweemaal contact opgenomen met jullie klantendienst, maar die verwijzen me door naar Vinted. Ik hoef geen compensatie op enige manier, ik zou alleen willen dat iemand in de sorteerfaciliteiten waar dit pakket gepasseerd is kan nakijken of beide schoendozen nog kunnen teruggevonden worden (met inhoud). Ik zou denken dat pakketjes die niet meteen kunnen toegewezen worden toch ergens worden bijgehouden. Ik zou ook graag hebben als dit is nagekeken dat deze alsnog aan de ontvanger worden bezorgd. Ik mag er normaal toch van uitgaan van zodra een pakket wordt overhandigd aan het pakketpunt dit heel bij de ontvanger aankomt? Dit is toch uw verantwoordelijkheid, eender waar het verzendetiket werd gekocht.

Afgesloten
J. V.
18/07/2025

tracking probleem

Beste, op 8/7/2025 heb ik een pakketje binnen gebracht bij een parcel center van mondial relay te lier (fleurdeco). het pakje is gescand geweest en afgetekend. echter op de tracking gegevens blijft staan dat mondial relay het pakketje nog niet ontvangen heeft. wat kan ik doen zodat om mijn pakket terug te krijgen ofwel een geldteruggave van de waarde van het pakket? indien nodig kan ik u de aankoopfactuur van het pakket sturen. mvg

Opgelost
V. P.
7/02/2025

Terugbetalingsproblemen

In oktober ging een pakketje verloren, hoogstwaarschijnlijk werd dit gestolen door de bezorger aangezien het zelfs niet werd ingescand. Al sinds november houdt de klantendienst mij aan het lijntje en toveren ze iedere keer weer nieuwe termijnen tevoorschijn ivm hoe lang het onderzoek zou duren. Begin januari kwam er eindelijk wat schot in de zaak en ontving de verkoopster het tegoed op haar Mondial Relay account. Zij moet dit dan laten uitbetalen op haar rekening waarna zij mij kan terugstorten. Echter heeft ze ondertussen al 4 pogingen gedaan hiervoor, staat de status dan steeds op 'uw verzoek om terugbetaling is verzonden', maar vervolgens gebeurt er niets en blijft het tegoed op de Mondial account staan. Ik krijg nu sinds 15 januari geen antwoord meer van de klantendienst, ik word volledig genegeerd.De verkoopster heeft ondertussen ook gebeld met de Mondial in Nederland en daar een dossier gestart. Zelf bellen in België lukt niet, want als je belt naar het nummer die in hun eigen mails en op hun eigen site en Google staat, krijg je een automatisch bericht dat dit nummer niet is toegekend.... Ondertussen is dit spelletje dus al 4 maand aan de gang en ben ik het grondig beu.

Afgesloten
V. B.
5/12/2024

Pakje onvindbaar?

Geachte mevrouw/heer, Op 5 november ll. werd een pakje (pak nummer 10115475) voor mijn dochter (Laïa RM) verstuurd vanuit Spanje naar België. In Spanje verliep alles vlot. In Belgi¨e zou het pakje sinds meer dan drie weken in Tubeke (Tubize) zijn. Dat werd mij door meerdere medewerkers van Mondial Relay meegedeeld en/of bevestigd. Mondial Relay houdt mij(n dochter) aan het lijntje en beweert dat er op 15 november een gewoon onderzoek gestart werd en op 19 november een 'diepgaand' onderzoek. Er wordt mij(n dochter) gevraagd om tot 30 dagen te wachten op de uitkomst van dit onderzoek. Ik vind dat echter te veel gevraagd voor een pakje dat zich op minder dan 40km van de plaats van levering bevindt. Waarom kan het pakje niet rechtstreeks opgehaald worden in Tubeke? Zeker omdat het daar sinds vier weken zou zijn en ook met de vakantieperiode in het vooruitzicht. Ik wil daarom vriendelijk vragen om het pakje te mogen ophalen in Tubeke of thuis te laten leveren en dit ten laatste op 13 december e.k. Alvast bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groeten, Veerle (mama van Laïa RM)

Afgesloten
M. P.
9/09/2024

Uitbetaling verzekering

Hallo, Op aanraden van mijn echtgenote (Testaankoop-lid) stuur ik deze klacht i.v.m. een verloren en verzekerde zending naar Nederland. Op donderdag 06/06/2024 heb ik een pakje naar Nederland verstuurd (bestemming postcode 9151HE). Pakket nummer 79342554 met thuisbezorging door PostNL als subcontractor. PostNL tracking code 3SFEVG10293511. Volgens de tracking websites van PostNL en Mondial Relay is het pakje reeds op vrijdag 07/06/2024 afgeleverd in de brievenbus. Dit is NIET correct, de bestemmeling was enkele dagen afwezig en toen hij op dinsdag 11/06/2024 zijn brievenbus controleerde, was er geen pakje te vinden. Het onderzoek werd door de klantendienst van Mondial Relay opgestart, maar op 23/07/2024 zonder gevolg afgesloten omdat PostNL (subcontractor) aan Mondial Relay had laten weten dat ze het pakje op 07/06/2024 hadden afgeleverd in de brievenbus. Ofwel een exacte herhaling wat ook uit de tracking gegevens te lezen is… De bestemmeling heeft echter NIETS ontvangen en er is zeker ook NIETS ONDERTEKEND VOOR ONTVANGST voor dit pakje. PostNL & Mondial Relay mogen beweren wat ze willen, maar kunnen niet bewijzen dat het pakje daadwerkelijk op het juiste adres is afgeleverd. Volgens mij heeft de PostNL postbode zich vergist van adres en nu is het pakje blijvend zoek geraakt. Aangezien het pakje forfaitair was verzekerd voor 125,00 €, vraag ik opnieuw de terugbetaling van dit bedrag voor het verloren pakje zodat ik de geleden schade aan de bestemmeling kan vergoeden. Alvast bedankt voor uw hulp. F.B.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform