Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onterecht innen van kosten via domiciliëring
Geachte mevrouw/heer, Op 27 augustus 2025 stel ik vast dat via domiciliëring EDF Luminus nv tweemaal € 2,95 int voor service die niet geleverd werd. In februari kreeg ik van Luminus gratis een "EnergyControl Monitor" dongle. Alhoewel ik destijds de dongle van homewizard zonder problemen heb kunnen laten werken, kon ik dat niet voor de Luminus dongle met app. Ik belde de klantendienst en die ging de technische dienst van Luminus laten terug bellen. Tot vandaag geen telefoon ontvangen. Niettegenstaande de monitoring niet werkte en ik er ook geen gebruik heb van gemaakt, ging er in juni en juli €2,95 van de rekening via domiciliëring. Ik annuleerde de betaling en verwittigde Luminus. Luminus was akkoord om het monitoring contract te stoppen maar ik moest wel de twee voorbije maanden betalen. Ik antwoordde dat ik toch niet moest betalen voor een service die ik niet ontvangen heb. Luminus ging een specialistenteam dit laten uitzoeken en ging contact opnemen zodra er meer informatie is. ( Luminus referentie 43308262 email Luminus van 21 augustus 2025). Tot hiertoe geen nieuws van Luminus, wel wordt er terug tweemaal €2,95 van rekening genomen via domiciliëring, hetgeen ik opnieuw geweigerd heb. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij voor het energy monitoring systeem definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Korting niet toegekend
Geachte mevrouw/heer, Ik ben sinds 01/10/2023 klant met contractnummer 01618173 via de speciale aanbieding Test Aankoop Particuliere Klant Vlaanderen. Ik zou normaal een contractuele terugbetaling van 132,50 EUR moeten krijgen op de vaste vergoeding voor het eerste contractjaar. Deze is echter niet verrekend op de factuur met nummer 9250196167 van 29/05/2025. Ook mijn verzoek ter zake via uw website van 30 05 2025 werd niet behandeld. Mag ik u daarom via deze weg alsnog verzoeken om de terugbetaling van 132,50 EUR binnen de 7 dagen te willen uitvoeren? Indien dit niet gebeurt, behoud ik mij het recht voor om dit bedrag in mindering te brengen bij de eerstvolgende factuur die ik zal krijgen. Met vriendelijke groet,
Terugbetaling
Wij kregen op 24 en 25 februari de afrekening voor electriciteit en gas van MEGA Op 17 maart kregen wij een betalingsherinnering. Aangezien wij een domiciliëring hebben gingen wij ervan uit dat dit zou betaald worden. Groot was onze verbazing toen wij na telefonisch contact met iemand van de diensten van Mega te horen kregen dat onze afrekeningsfactuur niet via domiciliëring kon gebeuren. Wij betaalden dan ook de verschuldigde som van 414,93 en vroegen om dit in de toekomst toch zeker via domiciliëring te laten gebeuren aangezien wij dit raar vonden dat voorschotten via domiciliëring konden gebeuren, maar de afrekening niet. Onze verbazing is nu echter nog groter geworden omdat we merken dat er nogmaals 414,93 van onze rekening is gegaan nu wel via domiciliëring! Wij vragen dan ook om deze 414,93 terug te storten op onze rekening. Dit is de fout van mega die ons deed geloven dat we dit bedrag moesten betalen om daarna nog eens hetzelfde bedrag van ons rekening te nemen. Na telefonisch contact vandaag werd voor gesteld dat de betaling zou afgaan van onze volgende voorschotten, maar daar kan ik niet mee akkoord gaan. Misschien is 414,93 euro voor Mega maar een peulschil, voor ons is dat een groot bedrag. Daarom wil ik met aandrang vragen om ons dit bedrag zo snel mogelijk terug te storten. Dit is de mail die ik naar MEGA gestuurd heb, tot nog toe zonder antwoord
onjuiste afrekening
Beste, klantnummer 41-52152-43 Factuurnummer 4407803994 Factuurdatum 09.04.2025 Het bedrag van 133,76 euro zal tijdig worden betaald. Ik stel echter vast dat de mij toegekende korting van 93,91 euro voor de periode 02.08.2024 tot 31.03.2025 (= facturatieperiode) NIET in mindering is gebracht van het te betalen bedrag = 133,76 euro. Ik vraag dit dan ook recht te zetten via de volgende factuur. Ik stel tevens vast dat Luminus nog steeds geen gevolg heeft gegeven aan onderstaande mails en rappel (zie hieronder). Indien ik binnen 14 kalenderdagen geen reactie ontvang, zal ik Test-Aankoop inschakelen. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken Fwd: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] zo 29 sep 2024, 20:29 aan info Beste, Wanneer krijg ik een antwoord op mijn mails van 27 maart 2024 en de rappel van 3 september 2024? Indien u niet reageert, zal ik de consumentendienst inschakelen. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie vander Eecken ---------- Forwarded message --------- Van: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Date: di 3 sep 2024 om 16:28 Subject: Fwd: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 To: [info@luminus.be] Cc: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Beste, Sinds augustus 2024 ben ik opnieuw abonnee bij Luminus. Mijn nieuw en oud klantnummer is 41-52152-43. Op onderstaande mail heb ik nog geen enkele reactie ontvangen. Kan u mijn vaststelling onderzoeken en mij een antwoord bezorgen? Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken ---------- Forwarded message --------- Van: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Date: wo 27 mrt 2024 om 15:20 Subject: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 To: Luminus [info@service.luminus.be] Cc: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Beste, Bij het opnieuw controleren van die factuur stel ik vast dat elektriciteitsinjectie (zonnepanelen) voor de periode 24.02.2022 tot 13.12.2022 niet in rekening is gebracht, namelijk : - 32,26 kWh Dag E dag : 32,26 x 0,1326113€/kWh = 4,2780 € - 9,36 kWh Nacht. E nacht : 9,36 x 0,0876672 €/kWh = 0,8205 € Ik vraag dan ook om 5,0985 euro te storten op mijn rekening BE39 9792 8958 5219. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken
Compensatie premieverlies
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met de referentie Tom vandendaele, maalzaakstraat 6 maarkedal Ik zou normaal een terugbetaling van een compensatie van de overheidspremie moeten krijgen. Deze is echter nog niet uitgevoerd. Ik kreeg de premie niet door jullie laattijdigheid van documenten. Mag ik u verzoeken om de terugbetaling van dit bedrag binnen de 30 dagen te willen uitvoeren? Met vriendelijke groet,
terugbetaling plaatsing boiler door jullie fout
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met de referentie…. Ik zou normaal een terugbetaling van [202.67] EUR moeten krijgen. Deze is echter nog niet uitgevoerd. Mag ik u verzoeken om de terugbetaling van [202.67] EUR binnen de [31] dagen te willen uitvoeren? Indien dit niet gebeurt, behoud ik mij het recht voor om dit bedrag in mindering te brengen bij de volgende (tussentijdse) factu(u)r(en) die ik zal krijgen. Met vriendelijke groet,
geen loon + commissie uitbetaald sinds 01/2024
beste, ik geb al verschillende mails gestaaurd naar h&s powersolutions voor mijn loon + comissies uit te betalen. ik was daar werknemer en ben nooit uitbetaald geweest ik heb meer dan 3000€ achter staan. ik heb mails gestuurd opgebeld nooit geen antwoord gekregen. ik heb ondertussen een advocaat ingeschakeld maar zonder retour van h&s powersolution.
Betalingsprobleem
Deze firma is ondertussen niet meer te contacteren via telefoon, op mails krijg je al verschillende maanden geen antwoord meer. Ik moet ondertussen nog december 2023 ontvangen ( ongeveer 200 €) en de betaling van Road van vorige maand, die normaal altijd op tijd is, is ook nog niet binnen gekomen, wat ook 200€ is. Ik zie dit niet positief in. Hebben er nog mensen ervaring hiermee? Mvg
betalingsprobleem
Beste, Na ik weet niet meer hoeveel mails en telefoons, blijven jullie me negeren. ik wacht nog steeds op de uitbetaling van augustus 2023, waarvoor jullie van shell de procedure hebben gekregen om dit op te lossen, maar helaas nog steeds geen actie van jullie kant. Ik zie dat mijn mails gelezen worden, maar telkens zonder antwoord, via telefoon zijn jullie helemaal niet meer bereikbaar (??). Via uw support lukt het mij ook niet. Dan maar een tweede keer via deze weg ( testaankoop), waar jullie me ook negeren. Hopelijk reageren jullie toch nog eens naar mij toe. Mvg, een zeer ontevreden klant
betalingsprobleem
De vergoeding laadsessies voor augustus 2023 is nog steeds niet betaald door BE-United. Het gaat hier voor slechts een bedrag van 24,37 eur. Alle andere maanden zijn wel betaald. Na vele telefoontjes en mails, heb ik nog altijd niet de vergoeding van Augustus 2023 gekregen. De laatste maanden wordt er zelfs niet meer op mails geantwoord en ze zijn telefonisch niet meer te bereiken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten