Terug

Onterecht innen van kosten via domiciliëring

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

H. E.

Naar: Luminus

31/08/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 27 augustus 2025 stel ik vast dat via domiciliëring EDF Luminus nv tweemaal € 2,95 int voor service die niet geleverd werd. In februari kreeg ik van Luminus gratis een "EnergyControl Monitor" dongle. Alhoewel ik destijds de dongle van homewizard zonder problemen heb kunnen laten werken, kon ik dat niet voor de Luminus dongle met app. Ik belde de klantendienst en die ging de technische dienst van Luminus laten terug bellen. Tot vandaag geen telefoon ontvangen. Niettegenstaande de monitoring niet werkte en ik er ook geen gebruik heb van gemaakt, ging er in juni en juli €2,95 van de rekening via domiciliëring. Ik annuleerde de betaling en verwittigde Luminus. Luminus was akkoord om het monitoring contract te stoppen maar ik moest wel de twee voorbije maanden betalen. Ik antwoordde dat ik toch niet moest betalen voor een service die ik niet ontvangen heb. Luminus ging een specialistenteam dit laten uitzoeken en ging contact opnemen zodra er meer informatie is. ( Luminus referentie 43308262 email Luminus van 21 augustus 2025). Tot hiertoe geen nieuws van Luminus, wel wordt er terug tweemaal €2,95 van rekening genomen via domiciliëring, hetgeen ik opnieuw geweigerd heb. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij voor het energy monitoring systeem definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

Luminus

Naar: H. E.

01/09/2025

Beste Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 31.08.2025. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 31 augustus 2025 17:00 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Onterecht innen van kosten via domiciliëring ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Luminus

Naar: H. E.

05/09/2025

Beste Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 05.09.2025. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 31 augustus 2025 17:00 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Onterecht innen van kosten via domiciliëring ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform