Geachte mevrouw/heer,
Op 27 augustus 2025 stel ik vast dat via domiciliëring EDF Luminus nv tweemaal € 2,95 int voor service die niet geleverd werd.
In februari kreeg ik van Luminus gratis een "EnergyControl Monitor" dongle.
Alhoewel ik destijds de dongle van homewizard zonder problemen heb kunnen laten werken, kon ik dat niet voor de Luminus dongle met app.
Ik belde de klantendienst en die ging de technische dienst van Luminus laten terug bellen. Tot vandaag geen telefoon ontvangen.
Niettegenstaande de monitoring niet werkte en ik er ook geen gebruik heb van gemaakt, ging er in juni en juli €2,95 van de rekening via domiciliëring.
Ik annuleerde de betaling en verwittigde Luminus. Luminus was akkoord om het monitoring contract te stoppen maar ik moest wel de twee voorbije maanden betalen.
Ik antwoordde dat ik toch niet moest betalen voor een service die ik niet ontvangen heb. Luminus ging een specialistenteam dit laten uitzoeken en ging contact opnemen zodra er meer informatie is. ( Luminus referentie 43308262 email Luminus van 21 augustus 2025).
Tot hiertoe geen nieuws van Luminus, wel wordt er terug tweemaal €2,95 van rekening genomen via domiciliëring, hetgeen ik opnieuw geweigerd heb.
Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij voor het energy monitoring systeem definitief beëindigd hebt.
Met vriendelijke groet,