Terug

onjuiste afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

J. V.

Naar: Luminus

15/04/2025

Beste, klantnummer 41-52152-43 Factuurnummer 4407803994 Factuurdatum 09.04.2025 Het bedrag van 133,76 euro zal tijdig worden betaald. Ik stel echter vast dat de mij toegekende korting van 93,91 euro voor de periode 02.08.2024 tot 31.03.2025 (= facturatieperiode) NIET in mindering is gebracht van het te betalen bedrag = 133,76 euro. Ik vraag dit dan ook recht te zetten via de volgende factuur. Ik stel tevens vast dat Luminus nog steeds geen gevolg heeft gegeven aan onderstaande mails en rappel (zie hieronder). Indien ik binnen 14 kalenderdagen geen reactie ontvang, zal ik Test-Aankoop inschakelen. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken Fwd: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] zo 29 sep 2024, 20:29 aan info Beste, Wanneer krijg ik een antwoord op mijn mails van 27 maart 2024 en de rappel van 3 september 2024? Indien u niet reageert, zal ik de consumentendienst inschakelen. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie vander Eecken ---------- Forwarded message --------- Van: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Date: di 3 sep 2024 om 16:28 Subject: Fwd: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 To: [info@luminus.be] Cc: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Beste, Sinds augustus 2024 ben ik opnieuw abonnee bij Luminus. Mijn nieuw en oud klantnummer is 41-52152-43. Op onderstaande mail heb ik nog geen enkele reactie ontvangen. Kan u mijn vaststelling onderzoeken en mij een antwoord bezorgen? Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken ---------- Forwarded message --------- Van: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Date: wo 27 mrt 2024 om 15:20 Subject: Klantnummer 41-52152-43 factuur datum 27.06.2023 facturatieperiode 24.04.2022 tot 31.03.2023 EAN 541448860021095577 To: Luminus [info@service.luminus.be] Cc: Jean-Marie Vander Eecken [jmvandereecken@gmail.com] Beste, Bij het opnieuw controleren van die factuur stel ik vast dat elektriciteitsinjectie (zonnepanelen) voor de periode 24.02.2022 tot 13.12.2022 niet in rekening is gebracht, namelijk : - 32,26 kWh Dag E dag : 32,26 x 0,1326113€/kWh = 4,2780 € - 9,36 kWh Nacht. E nacht : 9,36 x 0,0876672 €/kWh = 0,8205 € Ik vraag dan ook om 5,0985 euro te storten op mijn rekening BE39 9792 8958 5219. Met vriendelijke groeten, Jean-Marie Vander Eecken

Berichten (2)

Luminus

Naar: J. V.

16/04/2025

Beste heer Vander Eecken Via de klachtenbox van Test-Aankoop ontvingen wij uw bericht. Als bijlage vindt u een kopie van de gedetailleerde afrekening dd. 9.4.2025 welke u via onze applicatie My Luminus kan terugvinden. Op blz. 4 kan u zien dat de korting van 93,91 euro in mindering is gebracht: Op blz.5 vindt u de korting in detail terug: Wat betreft uw injectie in de periode voor 14.12.2022. De injectievergoeding i.h.k.v. energieproductie d.m.v. zonnepanelen wordt geactiveerd vanaf het moment de aanmelding bij Fluvius geregistreerd is, dus vanaf het moment de zonnepaneleninstallatie officieel is. In uw geval zijn de zonnepanelen bij Fluvius actief vanaf 14.12.2022: Het is dan ook vanaf deze datum dat de injectievergoeding van toepassing is. M.a.w. de periode tussen het moment dat uw technieker de zonnepanelen aansloot en het moment van aanmelding/goedkeuring bij Fluvius ontvangt u geen injectievergoeding. Vriendelijke groeten Caroline Quality Priority www.luminus.be

Luminus

Naar: J. V.

16/04/2025

Beste, Vooreerst stel ik vast dat de papieren afrekening die ik heb ontvangen slechts 3 bladzijden omvat.De versie van de afrekening die u mij op 15 april 2025 heb doorgemaild telt 8 blz (begeleidende brief niet meegerekend). Ten tweede : de layout van deze laatste verschilt van bovenvermelde papieren versie : - de rubrieken Elektriciteit : overzicht van uw verbruik (blz 2) en Details over uw tarief (blz 7)verschillen van het Overzicht van uw meterstanden (blz 1) en Overzicht van uw verbruik (blz 1) in de papieren versie; hoe kan een klant hieruit nog wijs geraken? - de rubriek Overzicht van uw maandelijks verbruik (blz 2-3) : staat niet in de papieren versie; - de rubriek Samenstelling van uw bedrag (blz 4-5) is uitgebreider dan die in de papieren versie : in die uitgebreidere versie kan ik pas zien dat de 93,91 euro in mindering is gebracht - geen transparantie hierover in de papieren versie; - de rubrieken Services (blz 6) en Informatie over uw contract (blz 6 -7) zijn niet opgenomen in de papieren versie. Ten derde : pas nadat ik Test-Aankoop in cc gezet heb, antwoordt u op mijn mail van 27 maart 2024 en de latere rappels. Dit zegt veel over de openheid en snelheid waarmee u een klant al dan nieteen antwoord geeft op zijn vraag. Indeed you make a difference! Ik laat aan TA overom zijn bedenkingen dienaangaande te maken. Vriendelijke groeten Op wo 16 apr 2025 om 10:18 schreef Priority priority@luminus.be: Beste heer Vander Eecken Via de klachtenbox van Test-Aankoop ontvingen wij uw bericht. Als bijlage vindt u een kopie van de gedetailleerde afrekening dd. 9.4.2025 welke u via onze applicatie My Luminus kan terugvinden. Op blz. 4 kan u zien dat de korting van 93,91 euro in mindering is gebracht: Op blz.5 vindt u de korting in detail terug: Wat betreft uw injectie in de periode voor 14.12.2022. De injectievergoeding i.h.k.v. energieproductie d.m.v. zonnepanelen wordt geactiveerd vanaf het moment de aanmelding bij Fluvius geregistreerd is, dus vanaf het moment de zonnepaneleninstallatie officieel is. In uw geval zijn de zonnepanelen bij Fluvius actief vanaf 14.12.2022: Het is dan ook vanaf deze datum dat de injectievergoeding van toepassing is. M.a.w. de periode tussen het moment dat uw technieker de zonnepanelen aansloot en het moment van aanmelding/goedkeuring bij Fluvius ontvangt u geen injectievergoeding. Vriendelijke groeten Caroline Quality Priority www.luminus.be

Bemiddeling door Testaankoop 01 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform